Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
patrickvandepol
Amerikafan
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:31

Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door patrickvandepol »

Beste Leden,

Na afgelopen mei al in Amerika te zijn geweest heb ik nu de kans om nogmaals die kant op te kunnen voor 10 dagen.
De route zal kort maar krachtig worden:

Dag 1 ams - vegas
Dag 2 vegas - zion
Dag 3 zion
Dag 4 zion - bryce
Dag 5 bryce
Dag 6 bryce - Capitol reef
Dag 7 Capitol reef
Dag 8 Capitol reef - vegas
Dag 9 vegas
Dag 10 vegas - Amsterdam

Ik ben nog nooit in november daar geweest, maar de voorspellingen qua weer tot in ieder geval 10 november zijn goed. Ik wil er vooral gaan wandelen met vegas als laatste dag als rust. Is er nog iets waar ik qua periode rekening mee moet houden afgezien van kou 😁. Is het nog steeds druk in de bovenste parken?! Ik ben gewend om met de tent te gaan, maar denk dat motels wat beter zijn in deze periode?!

Alle tips, ook qua wandelingen zijn welkom!!

Gr Patrick!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 443
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: november 2019 naar Amerika

Bericht door swissdutchie »

Wij zijn wel eens in november in dat gebied geweest, maar dat is bijna 20 jaar geleden. Toen was het in de parken over het algemeen heel rustig. Als ik echter zie hoe druk veel parken de laatste jaren geworden zijn, zal het waarschijnlijk ook in november niet meer zo rustig zijn. Houd ook rekening met Thanksgiving. Dan zijn de meeste Amerikanen vrij en kan het extra druk zijn in de parken.
Ook moet je echt wel rekening houden met temperaturen rond het vriespunt. Wij hadden in Bryce en Capitol Reef een sneeuwbui. Dat leverde weliswaar hele mooie plaatjes op (rode rotsen met een wit hoedje), maar ook gladde wegen en wandelpaden. Iets van ijzertjes onder je wandelschoenen zijn dan geen overbodige luxe. Muts, handschoenen en een warme jas zijn vanzelfsprekend. Misschien is ook een thermosfles of mok een idee om een warm drankje in mee te nemen.
Tenslotte zou ik van tevoren goed informeren, wat er in de plaatsen die je wilt bezoeken nog wel of niet open is. Wij hadden 20 jaar geleden in Torrey bij Capitol Reef vrij veel moeite om een accommodatie en restaurant te vinden, dat nog open was.
Dat gezegd hebbende vond ik het wel een fantastische periode voor een reis naar het Zuidwesten. Heerlijk rustig, veel goedkoper dan in de zomermaanden en een stuk aangenamer om te wandelen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door winterpark »

Het seizoen loopt in Torrey t/m eind oktober dacht ik. Ik kan je Broken Spur als motel aanraden - als het nog open is. Zion Park Motel schijnt ook goed te zijn.
Maak je langere hikes? Wij hebben vorige week de West Rim Trail in Zion gelopen, met een flinke lunchpauze hebben we daar 8.5 uur over gedaan. Echt een enorme aanrader. Je neemt een private shuttle naar Lava point en loopt vanaf daar.
Een andere wandeling die wij geweldig vonden - weliswaar vanwege de herfstkleuren - is Taylor Creek in Kolob Canyons. En in Bryce Fairypoint, auto parkeren bij de lodge.
Ik zou even heel goed kijken hoe het weer in Bryce en Capitol Reef is. Anders zou je ook kunnen overwegen om wat meer tijd te nemen rondom Vegas - bijvoorbeeld naar Valley of Fire, Snow Canyon State Park, en dan wat meer dagen voor Zion.
Ben je al eens in Death Valley geweest in november? Anders is dat ook nog een goede uitwijkmogelijkheid.
Laatst gewijzigd door winterpark op 26 okt 2019, 03:58, 3 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door winterpark »

Wij vonden het overigens helemaal niet zo druk in Zion en Bryce vorige week. Ja, natuurlijk waren er mensen ;-) maar vooral op de uitgebreidere wandelingen waren we bijna alleen. Kon ook nog last minute een cabin krijgen in Bryce.
patrickvandepol
Amerikafan
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:31

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door patrickvandepol »

Super bedankt voor de tips en reacties!
Zoals het er nu uitziet blijft het weer erg mooi en komt er geen sneeuw. De kou kan ik wel aan 👍.

Qua overnachten wil ik alles gewoon hier al boeken dus dat moet goedkomen. Zit alleen nog te twijfelen om ipv op Las Vegas te vliegen op Phoenix en daar richting sedona te rijden en daar beginnen met de eerste wandelingen.

Ben al een keer in Sedona geweest maar niet om te wandelen en hoor van meerdere mensen dat het erg mooi is. Vanuit daar zou ik dan richting bryce en zion gaan en Capitol reef overslaan. Wat denken jullie?

De optie van de rim trail in zion lijkt me erg mooi al wil ik Angels landing ook heel graag nog een keer lopen. Vanuit waar pak je die private shuttlebus?

Nogmaals bedankt!!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou wel jammer zijn om Capitol Reef over te slaan, is dat niet te combineren? Misschien via de UT95 rijden? Dan heb je een prachtige route erbij.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door winterpark »

Je kunt zelfs de West Rim Trail lopen én Angels Landing, aangezien je met de West Rim Trail uitkomt bij Angels Landing. Alleen dan zal het wel midden op de dag zijn en wellicht druk bij Angels Landing.
Bij Zion Adventure Company kun je een shuttle boeken, dit zit in Springdale. Wij hebben onze auto 's ochtends vroeg geparkeerd bij het Visitors Center van Zion en een kwartiertje gelopen naar ZAC. Gezien de relatief korte reis die je hebt, kan ik me voorstellen dat je dit misschien een beetje teveel vindt.

Je kunt rondom Sedona waarschijnlijk wel beter weer vinden. Maar het lijkt me amper te combineren met Capitol Reef als ik eerlijk ben. Ik heb het even gemapt, maar dan zou het zoiets worden: Phoenix - Sedona - Springdale - Bryce - Capitol Reef - Las Vegas. Dan ben je vooral veel aan het rijden, en niet veel aan het wandelen.

Heb je je tickets al geboekt? Met KLM kun je rechtstreeks naar Las Vegas vliegen, lijkt me best prettig omdat je niet overloopt van de tijd.

Persoonlijk zou ik je schema gewoon zo houden als je het hebt. Het ziet er super uit. Je kunt op dag 4 aan het eind van de slag naar Bryce rijden, zodat je op dag 5 een volle dag hebt voor Bryce (kun je mooi Fairyland Loop hiken en het amfitheater in), en dan op 6 vroeg naar Capitol Reef.
Mocht er nou onverwachts toch sneeuw zijn, kun je altijd besluiten om na Zion uit te wijken naar Sedona.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zat qua route te denken aan Phoenix- Sedona - Mexican Hat - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas.
Qua route prachtig maar het wordt inderdaad te veel.

Marianne
patrickvandepol
Amerikafan
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:31

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door patrickvandepol »

Thanks nogmaals voor de uitgebreide reacties. Ik denk ook dat de eerste route dus van vegas naar zion, bryce en Capitol reef voor de tijd dat ik er ben de beste is.

Ticket is nog niet geboekt nee maar met klm vind ik het vrij prijzig. Ik kan nu voor 399 euro incl bagage een rekje boeken met unites met 1 stop en prima vluchttijden.

Denken jullie dat boeken van accomodaties nodig is of gewoon daar maar kijken. Geen idee of dit qua prijs uitmaakt?!

Gr Patrick.
patrickvandepol
Amerikafan
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:31

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door patrickvandepol »

Rekje = vlucht 😁
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door winterpark »

Je reist alleen toch? Ik zou zeker alles annuleerbaar proberen te boeken. Er is in principe genoeg maar voor Zion wil je bijv het liefst wel in Springdale zitten. En als je nu een goede prijs kunt vinden, waarom niet?
patrickvandepol
Amerikafan
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:31

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door patrickvandepol »

Ja reis alleen ja. Heel erg benieuwd hoe ik dat ga vinden. Prijzen zijn wel ok nu dus boeken met optie op annuleren lijkt me ook prima! 👍
Zal even laten weten als het vliegticket is geboekt. Waarschijnlijk vanavond even doen!
patrickvandepol
Amerikafan
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:31

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door patrickvandepol »

Inmiddels bezig met de reis en nu in Capitol reef. Zowel in zion als bryce heerlijk rustig. In bryce zelfs het grootste gedeelte helemaal alleen!!

Ook het weer is echt prachtig. Zion was rond de 22 graden en bryce ongeveer 18 met strakke blauwe luchten.

Straks Capitol reef bezoeken en morgen richting vegas!

Gr Patrick.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door markro »

Klink goed. Een prettig vervolg van je reis gewenst.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis patrickvandepol: november 2019 naar Amerika.

Bericht door winterpark »

Ik zat toevallig nog op de weerapp te kijken hoe het in Bryce zou zijn, alleen maar mooie temperaturen. Heb je mooie wandelingen gemaakt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer