Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dream_wizard
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2019, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Dream_wizard »

Gegroet Forumleden,

Zo, nu mijn introductie over mijn reis, wij gaan 21 dagen en doen het anders dan anderen in Californië, de meesten gaan helemaal naar Las Vegas, wij blijven vooral rond Los Angeles, dit is dus mijn planning en mijn vragen zijn vooral:

1. Is het slim om zo laat in het seizoen nog naar Sequoia national park te reizen?
2. Komen wij door de spits naar Santa Clarita rond 16:00-17:00 op aankomst dag?
3. Wat zijn echt de tips voor Sequoia?

Reisschema:

Dinsdag 8 sep aankomst + hotel
woensdag 9 sep six flags
donderdag 10 sep six flags
vrijdag 11 sep reis
zaterdag 12 sep sequoia national park
zondag 13 sep sequoia national park
maandag 14 sep reisdag
dinsdag 15 sep sea world
woensdag 16 sep san diego zoo
donderdag 17 sep san diego safari
vrijdag 18 sep legoland?
zaterdag 19 sep stranddag met achtbaan
zondag 20 sep reisdag en auto wegbrengen naar Anaheim
maandag 21 disney
dinsdag 22 disney
woensdag 23 disney
donderdag 24 disney
vrijdag 25 disney
zaterdag 26 ?
zondag 27 ?
maandag 28 inpakken
dinsdag 29 terugvlucht
woensdag 30 aankomst
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Njit »

Bewust geen Universal?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door BonnyR »

In september wordt het weer wisselvalliger. Overdag kan je prima weer hebben, maar de nachten worden koeler. Vanaf september zullen bepaalde park faciliteiten minder lang open zijn of dicht gaan, dat kun je in de gaten houden op de site; https://www.nps.gov/seki/index.htm.
Ik ben zelf een pretparkfan, maar 4 dagen Disney?? Misschien zou ik er nog een ander theme park invoegen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door SpaceAce »

BonnyR schreef:
22 okt 2019, 11:25
Ik ben zelf een pretparkfan, maar 4 dagen Disney??
Het zijn er zelfs vijf...

Hier nóg een pretpark- én Disneyfan. Maar langer dan drie dagen Disney Anaheim zou ik persoonlijk niet gaan. En inderdaad, geen Universal? Of Knotts?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dream_wizard
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2019, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Dream_wizard »

Ik zit nog wel te twijfelen over Knot's Berry Farm en 5 dagen Disney?, we hebben zelfs 3 weken in Disney World gezeten met 2 dagen Universal en 1 dag sea world ( ik weet dat, dat park MEGA veel groter is) En zelfs 5 dagen in Parijs.

Graag wil ik echt elke attractie doen in Disney met character ontmoetingen etc...

Waarom ik over Knots berry farm loop te twijfelen is het feit dat ik hoor dat de capaciteit en doorstroming niet echt goed is, daarnaast heeft mijn vriend echt een hekel aan achtbanen en denk niet dat Knots dan iets anders bied.

Hij heeft al 2 dagen waarop die niet mee gaat(Six flags magic Mountain) dus ik probeerde dat te beperken

Universal staat niet op het programma omdat ik vooral in Florida merkte dat er enorm veel schermen zijn en ik bang ben dat er niet veel verschil zit omdat ook Super Mario land nog niet open is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia lijkt me mooi in september, maar zoals al gezegd kan het weer wel alle kanten op.
Met twee volle dagen kun je ook Kings Canyon doen, met het Cedar grove gedeelte. Wij waren er in 2013 3 nachten, en in 2017 2 nachten. Misschien heb je iets aan onze verslagen. De overnachtingen in Grant Grove (Kings Canyon) zijn qua prijs goed te doen, en de ligging is prima, ook voor Sequoia.
Ik zou zeker de General Shermna tree bezoeken, maar daar ook iets verder lopen: de Congress Trail is prachtig en een stuk rustiger dan het stuk bij de General Sherman Tree. Een mooie groep bomen is de Parker groep. Dat is vlakbij de tunnel log.
Kings Canyon heeft ook sequoia's maar ook een prachtige rivier en watervallen.

Marianne
Dream_wizard
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2019, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Dream_wizard »

Dus dan is Kings canyon beter te bezoeken of niet? Ik wil gewoon lekker 2 dagen wandelen maar weet er niet zoveel van af dus ik zoek zo veel mogelijk informatie
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Njit »

Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
Ik zit nog wel te twijfelen over Knot's Berry Farm en 5 dagen Disney?, we hebben zelfs 3 weken in Disney World gezeten ( ik weet dat, dat park MEGA veel groter is)
Disney Anaheim zijn maar 2 parken. Als je elk park 1x doet en dan op dag 3 hoppert dan heb je het wel gezien hoor.
Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
Waarom ik over Knots berry farm loop te twijfelen is het feit dat ik hoor dat de capaciteit en doorstroming niet echt goed is, daarnaast heeft mijn vriend echt een hekel aan achtbanen en denk niet dat Knots dan iets anders bied.
Wij waren er eind september op een vrijdag. Toen viel het allezins mee. Weekend was Halloween dus ik denk dat iedereen op die dagen kwam.
Persoonlijk vind ik het een sfeervol park maar het is inderdaad wel voornamelijk achtbanen. Zie ook onze blog; https://usahalloween2019.wordpress.com/ ... erry-farm/
Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
Universal staat niet op het programma omdat ik vooral in Florida merkte dat er enorm veel schermen zijn en ik bang ben dat er niet veel verschil zit omdat ook Super Mario land nog niet open is.
klopt wel een beetje dat het véél scherm attracties zijn.

Ik weet niet of jullie film-fans zijn anders zou je een Studio Tour kunnen overwegen in LA bij bijv. Warner Bros of Paramount.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Martin & Marianne »

Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:57
Dus dan is Kings canyon beter te bezoeken of niet? Ik wil gewoon lekker 2 dagen wandelen maar weet er niet zoveel van af dus ik zoek zo veel mogelijk informatie
Ik zou zeker ook Sequoia met onder andere de General Sherman Tree bezoeken. Maar ik bedoelde te zeggen dat je niet alléén de General Sherman moet doen. Mijn idee zou zijn (globaal) 1 dag Kings Canyon en 1 dag Sequoia. Ik begrijp uit jouw route dat je er twee volle dagen voor uitgetrokken hebt?
Voor meer informatie kun je naar de genoemde reisverslagen kijken, En voor wandelingen op mijn wandelsite. En natuurlijk op www.nps.gov/seki en www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Dream_wizard
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2019, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Dream_wizard »

Ja 2 dagen en misschien pas ik dan nog Disney aan om dan als nog Universal of Knots te pakken
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door Amathanio »

Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
Ik zit nog wel te twijfelen over Knot's Berry Farm en 5 dagen Disney?, we hebben zelfs 3 weken in Disney World gezeten met 2 dagen Universal en 1 dag sea world ( ik weet dat, dat park MEGA veel groter is) En zelfs 5 dagen in Parijs.
Ik ben net terug van 2 dagen Disney Anaheim. Ik had één park per dag zonder hopper. En eerlijk, de volgende keer neem ik één dag, twee parken + hopper en fastpass. Het zijn bloedmooie parken maar qua attractie-aanbod was ik iets teleurgesteld. De gigantische wachtrijen waren de reden waarom we er zo lang over deden. Star Wars Galaxy Edge is één van de best gethematiseerde werelden ik ooit gezien heb maar al bij al bevat het gebied voorlopig maar één attractie, waar je opnieuw enorm lang voor moet aanschuiven. De beide parken zijn open van 8u tot 22u.
Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
Waarom ik over Knots berry farm loop te twijfelen is het feit dat ik hoor dat de capaciteit en doorstroming niet echt goed is
Dan ga je je dood ergeren in Six Flags. :lol: Daar zit niets van snelheid in. De unload/load bij een achtbaan ligt daar gemiddeld op 5min. Als je weet dat de meeste achtbanen 3/4 van de dag met één trein rijden...
Nog een tip: indien je via een ThirdParty besteld hebt, PRINT je vouchers af. Six Flags leeft nog in de middeleeuwen en je raakt NIET binnen door je GSM te tonen.
Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
Universal staat niet op het programma omdat ik vooral in Florida merkte dat er enorm veel schermen zijn en ik bang ben dat er niet veel verschil zit omdat ook Super Mario land nog niet open is.
Het attractie aanbod is inderdaad kleiner of gelijkaardig. Voor zover ik me herinner staan alle attracties uit LA ook in Florida. Indien je gaat voor attracties kan je het inderdaad overslaan. Indien je gaat voor het film-thema, is het interessanter dan Florida. Maar indien je voor het film-thema gaat zou ik de Warner Bros Studio Tour in je reis opnemen. :)
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Dream_wizard: rondreis 8 september tot 29 september.

Bericht door jojostravelusa »

Dream_wizard schreef:
22 okt 2019, 13:43
3 weken in Disney World
Disney World is heel anders dan Disneyland. Daar kun je inderdaad veel meer tijd doorbrengen. Voor Disneyland zou ik niet zo veel tijd uittrekken. Ga in elk geval ook naar de Universal Studio's. Disney is en blijft voor ons de master in organisatie. Alles klopt daar net een beetje beter dan in andere parken, zoals Universal of Seaworld. Maar we vonden ze allemaal geweldig.
Misschien wat dagen (en geld dus) uitsparen deze keer en bij een tripje naar Florida leggen. Daar kun je je echt uitleven v.w.b. pretparken. Vergeet dan ook Kennedy Space Center niet. Niet direct een pretpark, maar wel een aanrader.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer