Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
elkoeno
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2019, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door elkoeno »

Na vorig jaar de eerste keer te proeven van Amerika (New York) gaan we dit keer voor een roadtrip aan de westkust. Dit is ons schema voorlopig met start en einde in Los Angeles.

1. Aankomst LA (aankomst late namiddag)
2. LA Hollywood - Palm Springs
3. Palm Springs – Joshua Tree – Flagstaff
4. Flagstaff
5. Flagstaff - Page
6. Page (uitstap monument valley te ver?)
7. Page
8. Page - Bryce – zion
9. Zion
10. Zion – Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley (Waar overnachten?)
13. Death valley – Sequoia -visalia
14. Visalia – Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - San Francisco
17. San Francisco
18. SF naar Monterey
19. Monterey to LA
20. LA
21. LA
22. LA
23. LA (terugvlucht)

Dit is wat we voorlopig als planning hebben. Waar we nog over twijfelen is onze planning rond Page, Bryce en Zion. En of de overnachting in Death Valley of in de buurt mogelijk is?
We hebben ook 3 volle dagen LA op het einde waar we wel een dag van kunnen gebruiken om die ergens in te passen.

Is deze planning haalbaar? Tips zijn zeker welkom. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip LA - LA mei 20 advies

Bericht door Martin & Marianne »

Halllo, welkom op het forum!
Liggen de tickets al vast? En wanneer ga je precies? Dit in verband met het mogelijk open zijn van de Tioga Pass.
De route van Death Valley via Sequoia naar Visalia is eigenlijk niet te doen. Mooier is het om van Death Valley naar Yosemite te rijden via de Tioga Pass of de Sonora Pass.
Als je naar Monument Valley wilt kun je het beste daar overnachten.
Waarom Flagstaff en niet iets in Grand Canyon Village?
Voor Bryce is een overnachting wel mooi.
Heb je al gekeken naar de voorbeeldroute?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Roadtrip LA - LA mei 20 advies

Bericht door josea »

Ik denk dat je hier nog wel wat aan kunt schaven.
Sowieso zou ik overnachten bij de Grand Canyon zelf en niet in Flagstaff. Je gaat nu waarschijnlijk vanuit Flagstaff naar de Grand Canyon en dan weer terug naar Flagstaff? Niet doen, gewoon slapen bij de Grand Canyon.

Daarna zou ik doen:
5. Grand Canyon - Monument Valley
6. Monument Valley - Page
7. Page
8. Page - Bryce Canyon
9. Bryce Canyon - Zion
10. Zion
11. Zion - Las Vegas
dan heb je al een dag LA ingeruild.

Verder is Death Valley - Sequoia - Yosemite niet handig en daar heb je ook veel te weinig tijd voor in dit schema.
Vergeet Sequoia, rijd via Mammoth Lakes en de Tioga pas naar Yosemite en blijf daar wat langer.

12. Las Vegas
13. Las Vegas - Death Valley
14. Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
15. Mammoth Lakes - Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco - ergens zuidelijker dan Monterey
20. Ergens zuidelijker dan Monterey - LA
21. LA
22. LA
23. Terugvlucht

Misschien kun je de tweede dag al wat verder rijden dan Palm Springs, zodat je op dag drie ook een minder lange rijdag hebt, en met één nacht Grand Canyon toekunt. Die nacht die je wint, kun je ergens anders inzetten. Extra nacht Las Vegas, Zion of Yosemite, al naar gelang je voorkeur.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door Kath90 »

Hi Elkoeno,

Leuk vooruitzicht, ik zie in je topic titel staan dat je van plan bent in Mei te gaan, de kans is groot dat de tioga pass dan nof dicht is, maar mocht deze open zijn is het zeker de moeite waard. Wellicht kijken of je voor de twee nachten tussen Las Vegas en Yosemite een aantal "reserveer nu betaal in het hotel" opties kan vastleggen waarbij je tot kort van te voren kan annuleren ? Zo kan je rond de tijd dat je in Page bent kijken wat de tioga pass doet en je keuze maakt.

Optie met Tioga Pass open
13. Las Vegas - Death Valley (overnachten Furnace Creek of Stovepipe wells)
14. Death Valley-Lee Vining
15. Lee Vining- Yosemite

Optie met Tioga Pass dicht
13. Las Vegas-Death Valley- Ridgecrest (als je rond 10/11 uur in het park bent en rond 17/18 vertrekt heb je een groot deel van de bezienswaardigheden kunnen meepakken)
14. Ridgecrest - Visalia (met tijd zat om Sequoia te bezoeken)
15. Visalia-Yosemite

Verder zou ik overwegen om op dag 1 direct al door te rijden naar Palm Springs, het is maar 1,5 uur en je hebt gelijk een hele dag over. Als je liever eerst bijkomt zou ik dag twee anders indelen.
2.Los Angeles-Joshua Tree- Kingman
3. Kingman-Grand Canyon Village
4. Grand Canyon- Monument Valley/Kayenta
5. MV-Page

Zo heb je nog geen dag LA aan het einde hoeven opgeven maar wel 2 dagen extra gewonnen voor zowel MV als Bryce.

Verder zou ik als je echt wilt genieten van de kustroute niet van Monterey tot LA rijden, je ziet zoveel onderweg dat je al gauw 3 uur langer onderweg bent en dan zou dit een extreem gehaaste dag worden. Ik zou de eerste overnachting LA dan vervangen voor een overnachting in het stuk Pismo tot Santa Barbara.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Verder zou ik overwegen om op dag 1 direct al door te rijden naar Palm Springs, het is maar 1,5 uur en je hebt gelijk een hele dag over.
Hangt wel van t aankomsttijdstip af. In de spits is 3u geen luxe
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ook als de Tioga Pass gesloten kun je nog wel bovenlangs rijden.
Kath90 schreef:
20 okt 2019, 12:33
14. Ridgecrest - Visalia (met tijd zat om Sequoia te bezoeken)
Met een bezoek aan de General Sherman Tree is de dag al vol. Dat noem ik niet tijd zat. Ik zou minimaal twee nachten uittrekken als je naar Sequoia wilt.

Ik zou ook niet helemaal naar Palm Springs rijden. Wij reden eens door naar Riverside en dat vond ik al erg ver.

Het zou mooi zijn als elkoeno aangeeft of de tickets al vastliggen en wanneer de reis precies gaat plaatsvinden. Ook interessant in verband met het Memorial Day weekend.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag. Toen deden wij in mei ook een aantal dingen uit jullie route.

Marianne
elkoeno
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2019, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door elkoeno »

Hey, bedankt allemaal al voor de reacties! Ik ga er al mee aan de slag en ben ook volop verslagen aan het lezen :)

De vliegtickets liggen vast: vertrek op dinsdag 28/04 (aankomst 19u40 dus meer dan slapen zal er niet meer inzitten). En de terugvlucht is op woensdag 20/05. Omdat we vrij vroeg zijn leek de kans dat de tioga pass al open zou zijn me vrij klein. En als het mogelijk is zou ik Sequoia graag meepikken.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door Franciscus »

Sequoia is prachtig maar heeft op deze manier weinig zin. Helaas zul je keuze's moeten maken. Van Las Vegas via Death Valley en Tioga Road naar Yosemite (daar kun je overigens ook Giant Sequoias zien) of vanaf Las Vegas 'onderdoor' naar Sequoia en via Kings Canyon naar Yosemite.

Een andere optie is het eerste deel anders inrichten. Palm Springs, Yoshua Tree, Flagstaff en Page schrappen en van LA via de Grand Canyon, Bryce en Zion naar Las Vegas rijden. Dan hou je meer tijd over voor het laatste deel. San Francisco schrappen is ook een optie. Een drie volle dagen LA zou ook minder kunnen.

Kortom; kill your darlings!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

De TIoga Pass zal niet lukken, maar de Sonora Pass is wel een optie. En ja, je zult keuzes moeten maken. Wat zijn de plannen in Sequoia? Alleen de General Sherman? Dan is de Mariposa Grove in Yosemite geen gek alternatief. Sequoia/Kings Canyon is zo groot dat je het echt niet even kunt meepikken. En ga je er toch naar toen. kijk dan naar een overnachting in het park, bijvoorbeeld in Grant Grove.
Wel jammer dat je niet in SF begint; dan had je Yosemite nog wat later kunnen doen, met meer kans op open wegen (ook de Glacier Point Road kan nog gesloten zijn vroeg in het seizoen).

Met 23 dagen heb je wat meer tijd dan in de voorbeeldroute maar zowel Monument Valley als Sequoia daar aan toevoegen is net iets te veel naar mijn idee.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

Kath90 schreef:
20 okt 2019, 12:33
Wellicht kijken of je voor de twee nachten tussen Las Vegas en Yosemite een aantal "reserveer nu betaal in het hotel" opties kan vastleggen waarbij je tot kort van te voren kan annuleren ?
Waarom "reserveer nu betaal in het hotel ?" Het moet gewoon annuleerbaar zijn en de betalingsopties spelen daarbij geen rol.

Sequoia heeft eigenlijk pas zin wanneer je er echt een volle dag en dus twee overnachtingen hebt als minimum.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elkoeno: roadtrip LA - LA mei 2020 advies gevraagd.

Bericht door JimmyWendy1 »

Marcopstal schreef:
20 okt 2019, 17:11
Kath90 schreef:
20 okt 2019, 12:33
Wellicht kijken of je voor de twee nachten tussen Las Vegas en Yosemite een aantal "reserveer nu betaal in het hotel" opties kan vastleggen waarbij je tot kort van te voren kan annuleren ?
Waarom "reserveer nu betaal in het hotel ?" Het moet gewoon annuleerbaar zijn en de betalingsopties spelen daarbij geen rol.
Denk dat Kath90 bedoelt dat het ene hotel de creditcard nu al belast (met een deel van of met het totaalbedrag) en het andere hotel de kaart past belast op moment van inchecken of bij het verlopen van de gratis-annuleren-termijn :thumbup: Dan wordt het netjes teruggeboekt maar als je nu je reis voor moeten schieten voor volgend jaar, kan ik mij voorstellen dat niet iedereen het geld al op zijn (vakantie)rekening heeft staan. Waardoor het betalen van de overnachting vlak voor of tijdens de reis voor diegene goed kan uitkomen
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer