Reis smak1234: rondreis SF-LA juli 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
smak1234
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2019, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis smak1234: rondreis SF-LA juli 2020.

Bericht door smak1234 »

Hallo allemaal. Graag delen we onze geplande reis (20 dagen) voor juli volgend jaar.

We staan op t punt van boeken (want je moet er snel bij zijn!), maar de vliegtickets zijn wel al in huis ...
Mochten jullie nog bruikbare, goede tips hebben voordat we de hotels/motels definitief vastleggen?
Dan vanzelfsprekend van harte welkom!

Alvast 2 vragen:
- we gaan met onze 2 "kids" van 18 en 16. Nog specifieke tips voor die leeftijdcategorie?
- en de andere vraag: we huren een auto en kregen een Dodge Minivan aangeraden. Iemand daar ervaringen mee?
Mijn zoon en ik zijn allebei > 1.90 meter groot; is die auto comfortabel genoeg?

Onze route:
1 AMS - SF
2 SF
3 SF - Mariposa / Yosemite
4 Mariposa
5 Mariposa - Visalia / Sequoia
6 Visalia - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Springdale / Zion
10 Springdale - Bryce
11 Bryce
12 Bryce - Page / Lake Powell
13 Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Lake Havasu
17 Lake Havasu - Redondo/LA
18 Redondo
19 Redondo
20 LAX - AMS

totaal reis: circa 2900 km
totaal reistijd: circa 30 uur
langste trip 5 uur: Visalia > Death Valley / Lake Havasu > Redondo
11 overnachtingen: 4x 1 nacht, 6x 2 nachten, 1x 3 nachten
11 hotels: 6x LO, 5x LG
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: rondreis SF-LA juli 2020

Bericht door Markstaal »

Leuke plannen!

Een paar opmerkingen over de route:

- Mariposa is niet de meest ideale locatie voor Yosemite, El Portal of in het park overnachten scheelt je veel kilometers.

- De tijd die jullie nu hebben staan voor Sequoia is nu erg krap, plus je hebt zo een aantal lange reisdagen. Het lijkt me mooier om in jullie planning de overnachting van Visalia te vergeten en een overnachting te plannen aan de oost kant van Yosemite, zo kan je ook de mooie Tioga Pass rijden. Denk aan een overnachting rondom Mammoth Lakes of eventueel Bishop.

- Voor Zion zeker 2 nachten inplannen ten koste van een nacht Bryce. Zion is een stuk groter en omdat hier gebruik gemaakt wordt van shuttle bussen kost alles toch snel wat meer tijd. Vergeet op de weg van Las Vegas naar Zion niet om Valley of Fire mee te nemen, erg de moeite waard!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: rondreis SF-LA juli 2020

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Ik was begonnen aan een reactie, en zag dat Markstaal ook al had gereageerd.
En ik wilde niet alles nog een keer herhalen, maar ik ben het op alle drie de punten volledig met hem eens :D

Verder schrijf je dat je de hotels definitief wilt vastleggen. Let wel op dat je dit zoveel mogelijk (liefst alle) nog annuleerbaar doet. Je weet nooit wat er kan gebeuren, en dan ben je nog flexibel.

Wij hebben nog nooit met een Minivan gereisd, maar uit de berichten van anderen maak ik op dat je hier zeker comfortabel in rond kunt reizen.
Je zou ook een grotere SUV kunnen proberen; dat hangt af van wat je zelf fijn vindt (en prijs kan ik me zo voorstellen).

Het wordt hoe dan ook een geweldige reis!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis smak1234: rondreis SF-LA juli 2020.

Bericht door markro »

smak1234 schreef:
18 okt 2019, 13:52
- we gaan met onze 2 "kids" van 18 en 16. Nog specifieke tips voor die leeftijdcategorie?
Houd er rekening mee dat jouw kinderen, omdat zij nog geen 21 jaar zijn, geen alcoholische dranken mogen/kunnen bestellen en drinken.
En in Las Vegas mogen zij niet gokken, zij mogen zelfs niet bij de speeltafels en gokmachines blijven stilstaan.
Zorg er voor dat jullie je altijd kunnen legitimeren, paspoort/rijbewijs bij je hebben.

Hierbij de link naar een website daarover: https://hurray-usa.nl/minimumleeftijd-amerika/

EDIT: als jouw kind van 18 jaar nog geen rijbewijs heeft, laat hem/haar absoluut niet autorijden, ook niet even in een afgelegen gebied.
Heeft hij/zij wel een rijbewijs en wil je hem/haar onderweg laten rijden, ook al is het maar even een stukje, schrijf hem bij op het huurcontract van de auto bij ophalen van de auto. Hij/zij moet dan wel het rijbewijs bij zich hebben en tonen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
smak1234
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2019, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis smak1234: rondreis SF-LA juli 2020.

Bericht door smak1234 »

ha Marco, dank voor de tip! we hadden al zoiets begrepen.
Mijn dochter (18) heeft inderdaad haar rijbewijs.
Ik dacht dat ze sowieso niet mocht rijden? Maar dat kan dus eventueel wel, begrijp ik uit je reactie?
Thanks!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis smak1234: rondreis SF-LA juli 2020.

Bericht door Markstaal »

@smak1234 dat kan inderdaad maar dan zal je een extra "under age fee" moeten betalen bij het huren van de auto (of dit is voor 21-25 jaar dat weet ik niet 100% zeker). Dit is verplicht voor bestuurders onder de 25 jaar en kan behoorlijk oplopen. Ik neem aan dat jullie zelf de route gaan rijden?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis smak1234: rondreis SF-LA juli 2020.

Bericht door markro »

Sorry, ik heb dit in een te groot enthousiasme geschreven. Ik was niet volledig en al helemaal niet correct. Jij bent beter op de hoogte dan ik. :oops:
Ik vermoed dat zij inderdaad niet zomaar mag rijden op jouw huurcontract met 18 jaar. Vergeet dat maar.
Ik ben niet precies op de hoogte, een ander forumlid zal daar wel iets beter over geïnformeerd zijn en hopelijk iets over kunnen/willen vertellen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer