Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door winterpark » 17 dec 2019, 06:36

Volgens mij is het een heel mooi rustig rondje zo.
Het enige wat ik me afvraag, is of je die nacht in Terlingua moet laten staan. Je zou nl. ook twee overnachtingen in Fort Davis kunnen doen en dan vanaf Big Bend de route door Big Bend Ranch State Park. Maar eigenlijk hangt dat net een beetje van je plannen af. Er zijn in Big Bend een hele hoop mooie wandelingen te maken, dus als je die dag ook nog in Big Bend wil doorbrengen, waarom niet.
Op de terugweg naar Austin hebben wij 2 nachten op een wijngaard in Florence geslapen, was echt een aanrader. Maar toen hadden we wel al op de heenweg 2 nachten in de stad geslapen. Dat eerste zou je ook kunnen doen als je op een van de dagen in Fredericksburg een bezoekje aan de stad brengt.

swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 17 dec 2019, 16:48

Wederom hartelijk dank voor het meedenken winterpark. We hebben bewust voor een nacht in Terlingua gekozen, omdat we echt drie dagen in het park willen hebben om te gaan wandelen. Vanuit Terlingua willen we dan de volgende dag via Big Bend Ranch SP naar Fort Davis doorrijden.
Uiteraard zou het heel aantrekkelijk zijn om daar twee nachten door te brengen, maar die extra dag in Fort Davis wil ik niet van Big Bend afsnoepen. En vanwege de dure hotels in Carlsbad wil ik ook echt op zaterdag richting New Mexico vertrekken. Dus helaas deze keer maar een overnachting in Fort Davis.
Wat we met Austin gaan doen, weet ik nog niet. Ik lees er tegenstrijdige berichten over. Sommige vinden de stad een absolute must, andere weer niet. Persoonlijk wou ik wel graag een bezoek aan Austin brengen, maar een verblijf op een wijnboerderij buiten de stad lijkt me ook niet verkeerd. Keuzes maken blijft gewoon een moeilijk onderwerp, ook al zijn we inmiddels doorgewinterde reizigers.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 17 dec 2019, 19:45

Duidelijk volgens mij hoor! Goede reden om nog in Terlingua te overnachten :)

Die wijngaard was voor ons een enorme verrassing. We hebben 80 euro per nacht betaald daar, terwijl er gewoon een enorm goed a la carte ontbijt bij in zat en een prachtige kamer met uitzicht op de wijngaarden. En er was serieus geen kip, had het idee dat ze het vooral moeten hebben van bruiloften. Zit ook een leuk restaurantje bij. Ik vind iig diverse data in oktober voor 100 euro per nacht. Dat is het echt dubbel en dwars waard, en je zit zo in Austin. Een heerlijke manier om je vakantie af te sluiten volgens mij. Anyway, het heet The Vineyard at Florence.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 17 dec 2019, 22:35

Bedankt voor de tip winterpark! Ik ga er zeker naar kijken.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 20 dec 2019, 23:43

Is er hier ook iemand die mij kan vertellen hoeveel tijd ik voor de Space Center in Houston zou moeten uitrekken?

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 21 dec 2019, 00:14

Ik ben er al een paar jaar niet geweest, ga komende week weer. Maar volgens mij heb je eigenlijk wel een volle dag nodig. In een halve dag kun je de tram tour doen, maar dan mis je denk ik nog heel veel. Ik weet ook niet hoe veel tijd de space shuttle kost, die heb ik nog niet gezien. Als ik er aan denk geef ik volgende week een update.
Terug in Texas!

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 21 dec 2019, 08:13

Bedankt hemmie! Dat zou fantastisch zijn!

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 21 dec 2019, 11:57

Ik heb even in ons verslag gekeken, wij waren er van 11 uur tot 4 uur. We hadden alles gezien wat we wilden zien.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 21 dec 2019, 12:52

hemmie schreef:
21 dec 2019, 00:14
In een halve dag kun je de tram tour doen, maar dan mis je denk ik nog heel veel.
Klopt, afgelopen oktober ben ik er geweest, voordat ik mijn vlucht op IAH moest halen. Ik had tijd voor de tramtour maar voor de rest niet. Ben er een kleine 3 uur geweest. Ooit ga ik nog eens terug en wil er dan een volle dag voor uittrekken.

@swissdutchie Tip: zorg dat je vroeg aanwezig bent en gelijk de tramtour doet. Ik kon met het 2e 'treintje' mee maar moest desondanks al bijna 3 kwartier wachten voordat ik in kon stappen. De tramtour is heel populair en de wachtrij loopt snel op!

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 21 dec 2019, 21:40

Bedankt Michelly en Roland! Als dat zo is, moet ik er nog een keer goed over nadenken. Wij zullen namelijk waarschijnlijk ergens in de buurt van Austin overnachten en moeten dus dan eerst naar Houston rijden. Als we echter om 10 uur bij opening al in het Space Center willen zijn, dan moeten we wel heel erg vroeg opstaan. :(

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 22 dec 2019, 10:14

Je kunt ook een nacht minder Austin doen? Het is een ongeveer 3 uur rijden van Austin naar Houston (Webster eigenlijk, onder Houston). Als je dus de dag ervoor in de loop van de middag richting Houston gaat scheelt je dat een lange rit de volgende ochtend. Je hebt die dag dan nog een volle ochtend en een deel van de middag nog voor Austin. Je bent dan tegen de avond in Webster en zit je de volgende ochtend heel dichtbij het NASA Space Center waardoor je dan meer tijd hebt en het rustig aan kunt doen.

Ik sliep overigens op een steenworp afstand van het NASA Space Center voor weinig in een prima motel.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 22 dec 2019, 16:52

Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht Roland. Misschien gaan we dat wel zo doen. We zullen zien. Ik hoef gelukkig nog niet direct te beslissen, want tot november duurt het nog wel een poosje. In elk geval bedankt voor de tip!

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 27 dec 2019, 04:12

Wij zijn maandag naar NASA geweest, was uiteraard druk zo in de kerstvakantie. We waren er gelukkig openingstijd (9u) en konden dus direct de tram tours doen, maar al met al kost dat toch nog behoorlijk wat tijd. Het was half 12 geweest tegen de tijd dat we weer terug waren, en tegen die tijd stonden er ellenlange rijen voor de tour.
Space shuttle (met transportvliegtuig) bekijken kostte niet veel tijd, maar er is nog zo veel meer. Wij hebben niet alles even uitgebreid kunnen bekijken (wel 1 film en 1 presentatie), maar liepen toch pas sluitingstijd (17u) naar buiten.
Terug in Texas!

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 27 dec 2019, 08:15

Heel hartelijk bedankt voor het delen van jullie ervaring hemmie! Wij hebben inmiddels besloten, om ons verblijf in Austin met een nacht in te korten. In plaats daarvan hebben we twee overnachtingen in een hotel vlak bij het Space Center geboekt. We hebben nu dus een hele dag om deze te verkennen en kunnen er hopelijk direct bij openingstijd al zijn.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 01 feb 2020, 23:47

We hebben inmiddels nog weer wat kleine aanpassingen in ons reisschema gemaakt. Onder andere overnachten we na White Sands in Carrizozo in plaats van Alamogordo of Roswell. Op die manier kunnen we nog de parken Three Rivers Petroglyph Site en Valley of Fires meepakken. Het schema ziet er dus nu als volgt uit:
Ma 19 okt: Amsterdam - Houston
Di 20 okt: Houston - Fredericksburg
Wo 21 okt: Fredericksburg
Do 22 okt: Fredericksburg
Vr 23 okt: Fredericksburg - San Antonio
Za 24 okt: San Antonio
Zo 25 okt: San Antonio - Del Rio
Ma 26 okt: Del Rio - Big Bend (Chisos Mountains Lodge)
Di 27 okt: Big Bend (Chisos Mountains Lodge)
Wo 28 okt: Big Bend (Chisos Mountains Lodge)
Do 29 okt: Chisos Mountains Lodge - Terlingua
Vr 30 okt: Terlingua - Fort Davis
Za 31 okt: Fort Davis - Carlsbad
Zo 1 nov: Carlsbad - Alamogordo
Ma 2 nov: Alamogordo - Carrizozo
Di 3 nov: Carrizozo - Amarillo
Wo 4 nov: Amarillo
Do 5 nov: Amarillo - Wichita Falls
Vr 6 nov: Wichita Falls - Fort Worth stockyards - Dallas
Za 7 nov: Dallas
Zo 8 nov: Dallas - Austin
Ma 9 nov: Austin - Houston
Di 10 nov: Houston (Space Center)
Wo 11 nov: vertrek uit Houston 16.20 uur
Do 12 nov: aankomst Amsterdam
Op weg van Carrizozo (NM) naar Amarillo (TX) zou ik graag een korte stop bij Buffalo Lake National Wildlife Refuge willen maken. Is er hier iemand die dat park kent en mij kan vertellen of dat de moeite waard is? Heel veel tijd zullen we niet hebben, want het is een lange rit en we leveren ook nog een uur in. Toch is het fijn om toch nog ergens te stoppen en de benen te kunnen strekken. Vandaar dus mijn vraag over dit park. Ik hoor graag van jullie!

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 02 feb 2020, 10:12

Wij gaan volgende maand een wegbrengcamperspecial doen en komen dan ook in Austin en Houston. We hebben inderdaad ook een hele dag ingepland voor NASA. In Austin is op dat moment (maart) de rodeo en daar hebben we tickets voor, incl. concert van Melissa Etheridge. De volgende dag wil ik nog naar het Capitol.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 02 feb 2020, 11:36

Tijdens onze reisdata zijn er helaas niet zo veel evenementen. De meeste zijn net voor of pas na onze reis. Behalve de formule 1 grandprix in Austin, maar daar hebben we helemaal niets mee. Het is voor ons zelfs een reden om Austin tijdens de grandprix te mijden, want de stad is dan vol met toeristen en de prijzen van accommodaties astronomisch hoog. Wat we misschien nog wel gaan proberen is ergens kaartjes voor een basketbalwedstrijd te krijgen, want mijn echtgenoot is een grote fan van deze sport. Dat kan echter pas, als het spelschema voor het nieuwe seizoen bekend is. We moeten dus nog eventjes geduld hebben.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 12 feb 2020, 10:24

Kent hier iemand Buffalo Lake National Wildlife Refuge iets ten zuidwesten van Amarillo en kan mij vertellen, of dat de moeite waard is? We zouden daar graag een korte stop willen maken om even de benen te strekken tijdens de lange rit van Carrizozo (NM) naar Amarillo (TX ). Ik heb al diverse sites en fora op internet geraadpleegd, maar kan er behalve de officiële site van het park helaas weinig over vinden.

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 13 feb 2020, 18:46

Houden jullie van gras(land)? Laatste keer dat we in de buurt waren was het meer namelijk weg. Plus je maakt je rit zo wel erg lang. Via de I40 ben je er zo'n 40 minuten eerder & kom je ook langs de Cadillac range.

Als je wil wandelen; Palo Duro is vlakbij en is een schitterend SP waar jezelf makkelijk 1-2 dagen kan vermaken.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 13 feb 2020, 19:07

Hallo Grouchy,
Hartelijk dank voor de reactie! Ik had al zo een vermoeden, dat het waarschijnlijk niet heel erg bijzonder was, want ik kreeg tot nu toe nauwelijks reacties op mijn vragen over dit park. Ook op internet is er weinig over te vinden. Je weet echter nooit, of het niet toch misschien een "hidden gem" betreft.
Waar we precies langs zullen rijden, hoeven we nu gelukkig nog niet te beslissen. Als we op de dag zelf liever de kortere route via de I40 willen rijden, dan doen we dat gewoon. Voorlopig wil ik echter nog alle opties openhouden en over elke route zoveel mogelijk informatie verzamelen.
Palo Duro Canyon staat uiteraard wel op onze planning, echter pas voor de dag na deze lange rit. Daar willen we ook zeker wat wandelingen gaan doen. Als je daar nog tips voor hebt, dan hoor ik het uiteraard graag!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer