Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Hallo allemaal,

Door omstandigheden zijn wij de afgelopen 2 jaar niet in Amerika geweest en was ik daarom ook niet meer zo vaak op dit forum te vinden. Volgend jaar willen we echter weer die kant op en dan liefst naar Texas met een kleine stukje New Mexico erbij. De plannen zijn echter nog heel vaag en we weten ook nog niet of het financieel wel haalbaar is. Dat heeft veel te maken met onze wens om Big Bend NP te bezoeken. We willen daar graag 3 volle dagen in het park spenderen, maar zitten een beetje met de overnachtingsmogelijkheden. Het zou uiteraard mooi zijn om in de Chisos Mountains Lodge midden in het park te overnachten, maar die is vrij prijzig. Ook de accommodaties net buiten het park vind ik persoonlijk behoorlijk duur. Vandaar mijn vraag: Zijn er hier mensen met ervaring met Big Bend, die ons een enigszins betaalbare accommodatie kunnen aanbevelen? Misschien kunnen we de overnachtingen ook splitsen in twee nachten in en twee tot drie nachten net buiten het park.

Ter informatie: De reis zal waarschijnlijk vanaf half oktober tot begin november 2020 gaan plaatsvinden.
3 tot 3 1/2 week in totaal met grofweg de volgende route: DFW - Amarillo - White Sands NM - Carlsbad Caverns - Fort Davis / Alpine - Big Bend NP - Del Rio - San Antonio - Hill Country - Austin - DFW.
We plannen een reis met een huurauto en overnachtingen in hotels, motels en evt. zo af en toe een cabin.

Voorlopig is echter nog niets definitief, want we weten op zijn vroegst begin december of de reis door kan gaan. Voor die tijd kunnen we sowieso niets boeken. Eventueel is het ook nog een optie om op Houston of Austin te vliegen, als dat goedkoper is. Ook het omdraaien van de route behoort natuurlijk tot de mogelijkheden.

Natuurlijk hoop ik, dat er forumleden zijn, die ons bij de planning van deze reis kunnen helpen. Alvast heel hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Overnachten in / bij Big Bend NP

Bericht door hemmie »

Overnachten in/rond Big Bend is duur. En onderschat de afstanden ook niet, buiten het park is al snel ver rijden. Terlingua is de enige optie die nog enigszins acceptabel is, maar voor de oostkant van het park ook niet handig. Een plaats als Marathon kan als 1e of laatste nacht, maar ik zou niet graag vanuit daar heen en weer rijden. Bovendien, 'net' buiten het park zal waarschijnlijk niet echt goedkoper zijn dan de chisos mountain lodge.
Ik heb geen tips voor je, wij hebben begin dit jaar specifiek voor deze trip kampeeruitrusting aangeschaft, en hebben er dus gekampeerd.
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Hallo Hennie!
Hartelijk dank voor jouw reactie. Ik had ook al aan kamperen gedacht, maar om voor 4 nachten een kampeeruitrusting aan te schaffen lijkt me een beetje overdreven, want we willen eigenlijk niet de hele 3 weken gaan kamperen. En alles van thuis meenemen lijkt me ook niet echt een optie. We hebben hier weliswaar een volledige kampeeruitrusting, maar ons tent en ook de matjes zijn helaas te groot om mee te nemen. Hetzelfde geldt voor de kookspullen. Ook een camper huren is voor ons geen optie, want de meerkosten van de camper wegen niet op tegen de besparingen.
Ik ben me trouwens wel degelijk bewust van de afstanden. Het was ook niet de bedoeling om elke dag tussen bij voorbeeld Marathon en Big Bend op en neer te rijden. Het idee was meer om op dag 1 vanuit bij voorbeeld Alpine naar het park te rijden, dan 2 tot 3 nachten in Terlingua of de Chisos Mountains Lodge te overnachten en dan misschien nog een nacht in Marathon. Alleen vond ik ook de accommodaties in Terlingua en Marathon erg prijzig en had gehoopt, dat misschien nog iemand een iets goedkoper alternatief kent.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door hemmie »

Ik betwijfel of er goedkopere alternativene zijn. Maar kamperen is erg goedkoop, grote kans dat je de kosten van de kampeeruitrusting er na 3 nachten wel uit hebt, en dan slaap je in het park.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Tipsy_1 »

Chisos Mountain Lodge is voor mij echt wel zijn geld waar hoor, ik herinner mij niet dat ik dat duur vond,
De locatie is schitterend en het rustieke past goed in de omgeving. En je kan er lekker eten,
Big Bend was een van onze top-USA ervaringen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door chippie777 »

Ik kan mij niet meer herinneren dat de lodge in Big Bend duur was. Wel weet ik dat het onvergetelijk was. We hebben ook een overnachting gehad in Lajitas Resort. Dat was wel prijzig maar heerlijk. Zeker omdat de overnachting daarvoor vreselijk was.
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... r-lajitas/
En ik heb het al vaker aangegeven, Texas is nog altijd onze mooiste usa reis geweest.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Tipsy_1 »

Lajitas resort vonden wij dus echt helemaal niks. wij vonden dat nogal "chi chi" voor uiteindelijk niet zo heel veel kwaliteit, lol. Maar het was wel OK gelegen om vandaar de west zijde van de Big Bend in te rijden en dan de twee andere nachten Chisos als uitvalsbasis te gebruiken.
Texas is ook een van onze beste USA reizen (of misschien Alaska, dat is te moeilijk om echt te vergelijken)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door chippie777 »

@Tipsy_1 ik weet dat jullie het niet geweldig vonden. Wij kwamen vanuit Carlsbad waar we overnacht hadden in the Rodeway Inn. Dat was niet echt geweldig en dan is Lajitas Resort een verademing met zwembad en fijn restaurant. We hebben er in ieder geval goede herinneringen aan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door groennom »

In 2017 sliepen we in Terlingua, Big Bend Resort & Adventures. 14 juli, 2 nachten was USD 90 per nacht. Was erg basic, en Terlingua is geen gezellige stad maar op zich prima locatie.

https://deepsouth2017.wordpress.com/rei ... terlingua/

Als ik nu die periode selecteer (3 volwassene en 1 kind) kom ik wel duurder uit, USD 140 per nacht.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Tipsy_1 »

@chippie777 wij kwamen ook uit de rodeway inn. :lol: :lol: :lol:
Dat was inderdaad ook niet geweldig maar mijn verwachtingen waren heel laag dus was in lijn met verwachtingen. Met Terlingua waren mijn verwachtingen heel hoog en ja dan valt het al rapper tegen. Ik weet zelfs niet meer waarom :lol: Ik weet wel nog dat de kamer heel stoffig was. En de faciliteiten van een hotel gebruiken wij nooit. Wij zijn nogal van het "oei het is al donker en we moeten nog rijden" en "ah 6 u 's morgens tijd om op te staan en rap aan een goedgevulde dag beginnen" type. :lol: :lol: :lol:
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank allemaal voor de reacties! Misschien moeten we dan toch maar overwegen om een tentje aan te schaffen. Ik vind 145 $ plus tax per nacht namelijk toch vrij prijzig. Voor één nacht wil ik nog wel een uitzondering maken, maar om nou 4 nachten achter elkaar zoveel geld uit te geven! We zien wel wat we gaan doen.
@ tipsy en chippie: Ik ben al druk bezig jullie reisverslagen te lezen. Hoe meer ik lees hoe meer zin ik krijg in deze reis!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door chippie777 »

Van Texas ga je echt geen spijt krijgen!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Ing »

Ik snap wat je zegt, ik heb zelf ook altijd een richtprijs van max 100 dollar per nacht, maar de Chisos Lodge is het echt waard!
Wij hebben Del Rio - 2 nachten Chisos Lodge - 1 nacht Alpine/Van Horn gedaan, maar dat kwam omdat ik hem niet voor 3 nachten kon boeken.. Duurste nachten van de reis, maar helemaal waard!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Bedankt ing! We houden de Chisos Mountains Lodge zeker in beraad. Hopelijk is hij nog te boeken, als wij in december eindelijk weten of onze reis wel of niet doorgang kan vinden.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door MikeAmerika »

Wij zitten over 1 week in de Chisos lodge voor 3 nachten :thumbup:. Het is inderdaad best prijzig (140 euro p nacht). Daarentegen zijn veel motels een stuk goedkoper in Texas. We hebben nachten van 35 euro t/m 50 euro in motels met een goede beoordeling op hotelsites. Voor de meeste is 100 dollar per nacht gemiddeld een acceptabel bedrag. In Texas zit je hier dik onder!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door winterpark »

Je kunt hem toch nu al boeken en dan annuleren als je niet gaat? Ik sluit me aan bij al het bovenstaande. De Lodge is geweldig en als de prijs je tegenhoudt, kijk dan of je elders wat goedkoper kan slapen. Overigens is deze Lodge nog een schijntje tov bijv. Bryce, Zion en Glacier.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Ing »

MikeAmerika schreef:
17 okt 2019, 14:16
Wij zitten over 1 week in de Chisos lodge voor 3 nachten :thumbup:. Het is inderdaad best prijzig (140 euro p nacht). Daarentegen zijn veel motels een stuk goedkoper in Texas. We hebben nachten van 35 euro t/m 50 euro in motels met een goede beoordeling op hotelsites. Voor de meeste is 100 dollar per nacht gemiddeld een acceptabel bedrag. In Texas zit je hier dik onder!
Eens met Mike, hotels in Texas in veel gebieden kunnen erg goedkoop zijn! Wij hebben ook best wat prima nette hotels/motels gehad voor 60/70 dollar inclusief taxes! Dus ons gemiddelde kwam alsnog uit op 85 dollar, met die dure Chisos Lodge nachten erbij.

En wat Winterpark zegt: in de meeste parken zijn die lodges nog veel duurder helaas.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Wederom bedankt voor de tips en ervaringen! Ik weet, dat ik de Chisos Mountains Lodge Nu al zou kunnen bespreken en als we toch niet gaan weer annuleren. Maar dan moet ik natuurlijk wel weten, wanneer we er zullen zijn. De data van ons beoogde verblijf in Big Bend NP zijn echter nog niet bekend en onder andere afhankelijk van wanneer we een betaalbare vlucht kunnen krijgen, op welke stad we gaan vliegen en in welke richting we de route rijden. Allemaal dingen, die op dit moment nog niet bekend zijn.
En ja ik weet, dat veel parklodges nog veel duurder zijn dan de Chisos Mountains Lodge. Meestal overnachten wij daarom net buiten de nationale parken, want we vinden het zonde om handen met geld uit te geven voor een kamer, waar we alleen in slapen en verder geen gebruik maken van de aanwezige faciliteiten. Toch maken we zo af en toe wel een uitzondering, want soms zijn de parken en afstanden gewoon te groot om elke dag op en neer te rijden. Zo een uitzondering overwegen we dus ook voor Big Bend. En hopelijk kunnen we de meerkosten van de parklodge inderdaad op andere plaatsen weer binnenhalen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Tipsy_1 »

Die lodges van de nationale parken hebben meestal (behalve eventueel een restaurant) toch helemaal geen faciliteiten? Soms zelfs geen TV. Ik ben grote fan van die lodges: Zion lodge, Bryce Canyon lodge met z'n cabins,... I love it :-) Anders zijn wij ook van het days inn/super 8/BW type hoor. Daarvan gebruik ik de faciliteiten nooit. Een hotel is voor mij enkel om in te slapen en te douchen.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Dat gaat ons dus net zo Tipsy! Neemt niet weg, dat ik de meeste parklodges nogal prijzig vind voor wat ze aan faciliteiten te bieden hebben. Behalve hun meestal fantastische ligging midden in het park natuurlijk, maar daar betaal je dan meestal ook dubbel en dwars voor.
Vandaar dat we ook nog steeds overwegen, om eventueel een tentje te kopen en te gaan kamperen. Alleen vind ik het nogal een heisa om voor een paar nachten een hele kampeeruitrusting aan te schaffen, die ik aan het einde van de vakantie weer ergens kwijt moet. Bovendien vraag ik me ook af, of de nachten in oktober / november niet al te koud zijn om in een tentje te overnachten. Voor het slapen maak ik me geen zorgen, dat lukt met onze slaapzakken ook bij lage temperaturen nog wel. Maar 's avonds buiten zitten is meestal een ander verhaal. Of kunnen we in Big Bend ook eind oktober / begin november nog redelijk aangename temperaturen verwachten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer