Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Markstaal »

Ik zou ook Area 51 overslaan, op wat Alien winkeltjes na is daar volgens mij niet veel te beleven.

De route van Yosemite - Bishop - Tonopah vind ik wel erg lang, zeker als je nog een bezoek wilt brengen aan Bodie en Mono Lake. Ik zou niet verder rijden dan Bishop.

Een bezoek aan de Hooverdam zou ik gewoon tijdens het verblijf in Las Vegas doen, kost je ongeveer 2 a 2,5 uur in totaal.

Het mooiste stuk van Joshua Tree vind ik het stuk tussen het plaatsje Joshua Tree en Twentynine Palms in (Park Boulevard). We zijn 1x via de zuidkant het park ingereden maar dit vonden we toch minder interessant. Via Park Boulevard pak je bijna alle bezienswaardigheden in 1x mee.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou vanuit Yosemite ook niet verder rijden dan Bishop. Zeker als je ook nog de Little Lakes Valley loop wilt doen.
Misschien niet gek om die laatste nacht Yosemite ergens aan de oostkant te overnachten.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door stegeman »

Oeps, ik bedoelde uiteraard Little Lakes Valley Trail voor Mammoth Lakes. (In Canada deden we de Valley of the Five Lakes Trail en ik haal deze 2 tekens door elkaar. :wink: :D :shock: :shock: )
Maar je was er al uit volgens mij.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Markstaal schreef:
17 okt 2019, 09:52
op wat Alien winkeltjes na
En dát is nu net hetgeen mijn pubertjes zo leuk vinden sé!! :D
Ik besef wel dat dit waarschijnlijk géén tóplocatie/attractie zal zijn, maar mijn kindertjes hebben gewoon zin om daar eens geweest te zijn. (en aangezien het toch een soort van 'op de weg' ligt heb ik ook zoiets van 'waarom niet...?', maken we er gewoon een rustig dagje van ofzo) :wink:

Via Valley of Fire is inderdaad héél mooi rijden en gaan we zéker nog eens een keertje bezoeken, maar dan wel buiten de zomermaanden om. (vonden we vorige keer zó extreem heet...) :shock:

De tip om de laatste overnachting aan de oostkant vh Yosemitepark te doen vind ik wel een hele goeie. (vroeg me alleen af wáár je dan juist bedoeld Marianne?)
Bodie en Mono Lake staan niet op de planning (reeds bezocht in 2014 en beide echte toppertjes trouwens!) :thumbup:

Joshua Tree gaan we dan via Park Boulevard doen. (nog nooit geweest in dit park dus helemaal nieuw voor ons).
stegeman schreef:
17 okt 2019, 21:04
Oeps, ik bedoelde uiteraard Little Lakes Valley Trail voor Mammoth Lakes. (In Canada deden we de Valley of the Five Lakes Trail en ik haal deze 2 tekens door elkaar. :wink: :D :shock: :shock: )
Maar je was er al uit volgens mij.
Haha ja, iedere keer ik Valley of the Five Lakes trail ingaf kwam ik uit in Jasper dus had al vrij snel door dat er iets niet klopte ja...! :lol:

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
18 okt 2019, 15:38
De tip om de laatste overnachting aan de oostkant vh Yosemitepark te doen vind ik wel een hele goeie. (vroeg me alleen af wáár je dan juist bedoelt Marianne?)
Je kunt in het park overnachten bij Tuolumne Meadows Lodge, maar dat zijn tenten. Buiten het park is Lee Vining of Mammoth Lakes een mogelijkheid.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Ik zou graag alvast een overnachting reserveren in Curry Village maar zie nu net dat er 2 verschillende websites zijn waar je kan boeken. (was mij de vorige keer niet opgevallen bij het reserveren...). Via welke website kan ik het beste boeken? Ik twijfel ook nog ietwat tussen een stoneman cabin of een stoneman room. We zijn met 5 personen. Hebben voor alle zekerheid zelf 1 of 2 extra veldbedjes bij, maar twijfel ivm oppervlakte van de cabin/kamer welke we het beste kiezen?

Alvast bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Met 5 personen is een Stoneman Room het mooiste. Of een tent voor 5 personen. Er zijn niet veel Stoneman Rooms en zeker niet voor 5 personen dus je moet wel geluk hebben. Een familiekamer in de Lodge is ook mooi.
De cabins bij Curry Village zijn denk ik te klein om een extra bed bij te plaatsen.

Ik weet niet welke sites je ziet maar de enige site voor Yosemite is www.travelyosemite.com.
Ik dacht dat je pas een jaar voor aankomst kon reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Rik- »

Misschien een late reactie..
Ik begrijp dat je man echt graag silicon valley wil zien. Maar trek je hier niet erg veel tijd voor uit?
Ik ben er ook wel langs gereden (onderweg naar SFO), apple campus bezocht,... maar 3 nachten? Hebben jullie hier zo een specifieke/grote plannen?
Ik denk als je 1 nacht blijft dat je dan écht heel veel gezien hebt. (En ik interesseer mij ook wel in "deze wereld" :lol:)
Maar uiteraard, dat is persoonlijk!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb nog even het begin van je topic doorgelezen en ik zie dat ik eigenlijk alles al had geschreven over accommodatie in Yosemite. Ik begrijp je vragen dan ook niet zo goed. De juiste site had ik ook al vermeld. Daar kun je ook per accommodatie zien wat de mogelijkheden zijn (zie onder lodging). En nog even voor de duidelijkheid: er zijn Stoneman Rooms en er zijn cabins in Curry Village maar geen Stoneman Cabins. Kijk ook eens in onze verslagen. In 2008 hadden wij een cabin en in 2006 en 2013 een Stoneman Room. In 2004 hadden we een kamer in de Lodge.
Bij twijfel over de juiste site (en voor alle andere informatie) kun je de NPS site raadplegen. Voor lodging zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/lodging.htm.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@Rik: Daar twijfelen we inderdaad wel een beetje over of dit niet te lang is. Hij wil ook graag het Computer History Museum bezoeken en dat heeft de vorige keer al langer dan een halve dag in beslag genomen en dat zal de volgende keer niét anders zijn vrees ik... :wink: :lol: Grote kans valt hier nog een nacht af, maar dat moeten we nog bekijken (is pas in 2021 dat we gaan dus hebben nog wel even de tijd) :wink:

@Marianne: Het verschil tussen die cabins in Curry Village en de stoneman rooms was me niet héél erg duidelijk... Ik wou gisteren al eens kijken om te reserveren via de website van Yosemite maar dit bleek een andere site dan jij eerder had vermeld (dacht zelf ook dat er maar 1 was?) Ik kwam terecht op de deze: https://www.yosemite.com/lodging/cabin- ... y-village/...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is niet de officiële site. Als je echter doorklikt word je echter ook verwezen naar www.travelyosemite.com.
Ik had de directe link al in oktober gegeven:
Martin & Marianne schreef:
11 okt 2019, 21:03
In Yosemite zijn er inderdaad aardig wat mogelijkheden in de vallei; je bent toch al eens in Curry Village geweest? Dan heb je ongetwijfeld ook de Stoneman Rooms gezien; die liggen vlakbij de shuttlebus stop. Kijk op www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.

En nogmaals: hier vind je een beschrijving van de mogelijkheden in Curry Village. Hoe de accommodatie er van buiten uitziet kun je in onze verslagen zien.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

dag 1: Brussel - New York (Times Square?)
dag 2: NY (Bezoek vrijheidsbeeld + Empire State Building 's avonds)
dag 3: NY (Fietstochtje Central Park + Top Of The Rock overdag)
dag 4: NY (Harlem Gospel Tour + Times Square overdag)
dag 5: NY (Brooklyn Bridge + Staten Island Ferry + Baseballwedstrijd?)
dag 6: New York - San Francisco/Silicon Valley
dag 7: Silicon Valley (Computer History Museum)
dag 8: Silicon Valley?
dag 9: Silicon Valley - Yosemite (Curry Village)
dag 10: Yosemite (Curry Village)
dag 11: Yosemite (Curry Village)
dag 12: Yosemite - Mammoth Lakes
dag 13: Mammoth Lakes - Bishop (Little Lakes Valley loop) - Rachel (Area 51)
dag 14: Rachel - via Snow Canyon SP of Red Rock Canyon? - Las Vegas
dag 15: Las Vegas
dag 16: Las Vegas (Hooverdam)
dag 17: Las Vegas - Kolob Canyons - Bryce
dag 18: Bryce (Navajo Loop Trail)
dag 19: Bryce - Grand Canyon (North Rim?)
dag 20: Grand Canyon (North Rim) - Flagstaff
dag 21: Flagstaff
dag 22: Flagstaff - stukje via route 66 - Joshua Tree NP
dag 23: Joshua Tree NP - Anaheim
dag 24: Anaheim (Disney Star Wars Galaxy's Edge)
dag 25: Anaheim (Strand)
dag 26: Anaheim (Waterpark)
Dag 27: Anaheim
Dag 28: Anaheim - Brussel

Iemand toevallig tips waar we leuk kunnen gaan 'crossen' met een soort van racebuggy's? Had zelf omgeving Bryce ofwel omgeving Flagstaff in gedachten maar misschien hebben jullie nog leukere ideetjes? ;-)

Welk park is het meest interessant/mooi om langs te rijden of te bezoeken op weg van Rachel naar Las Vegas? Valley of Fire hebben we een vorige reis al gedaan, maar had gelezen dat zowel Snow Canyon SP als Red Rock Canyon National Conservation Area ook zeer de moeite zijn?

Alvast nen dikke merci voor jullie hulp! :thumbup:

Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 19 feb 2020, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben hier komende zomer een atv-tocht gepland:
https://www.arizonaatvadventures.com/sedona-atv-tours
Bij deze hebben ze ook geweldige tochten:
https://www.pinkadventuretours.com/
Dit is beiden in Sedona. Wij hebben hier zelf 2 overnachtingen. Misschien in plaats van Flagstaff? Niet heel ver daar vandaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Even voor de duidelijkheid: Mammoth Lakes ligt niet in Yosemite.
Als je naar Snow Canyon wilt zou Ik dat doen op weg van Las Vegas naar Bryce. Een extra stop zou dan wel mooi zijn. Misschien een nacht minder in Las Vegas en dan eerst de Hooverdam en dan tot aan St George rijden.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@Ingrid: Sedona vonden we onze eerste reis sowieso een hele leuke plek dus dit zou wel een goeie optie kunnen zijn! Ik denk zelf dat we dat stuk van de route ook het meeste tijd gaan hebben voor zo'n atv tochtje.

@Marianne: Op weg van Las Vegas naar Bryce had ik oorspronkelijk Kolob Canyons ingepland. Ben aan het bekijken wat voor ons het mooiste lijkt om te doen... Nachtje minder in Las Vegas zou inderdaad wel een goeie optie kunnen zijn. Mij lijkt dat als we in 1 van die 2 parken willen gaan wandelen, we dit best in de vroege uurtjes doen qua temperatuur dus dan is het inderdaad gemakkelijk als we daar al overnacht hebben in de buurt.

Merci voor de tips! :thumbup:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2023

Bericht door frouke »

Hoi,

na het 2 jaar uitstellen van onze USA reis die we oorspronkelijk in 2021 zouden maken, heb ik eindelijk terug de draad opgepakt om een mooie route samen te stellen. (zou voor in de zomer 2023 zijn). Ik ben nu de puntjes op de i aan het zetten maar heb nog enkele vraagjes...

dag 1: Brussel - New York (Times Square?)
dag 2: NY (Bezoek vrijheidsbeeld + Empire State Building 's avonds)
dag 3: NY (Fietstochtje Central Park + Top Of The Rock overdag)
dag 4: NY (Harlem Gospel Tour + Times Square overdag)
dag 5: NY (Brooklyn Bridge + Staten Island Ferry + Baseballwedstrijd?)
dag 6: New York - San Francisco/Silicon Valley
dag 7: Silicon Valley (Computer History Museum)
dag 8: Silicon Valley - Yosemite (Curry Village)
dag 9: Yosemite (Curry Village)
dag 10: Yosemite (Curry Village)
dag 11: Yosemite - Mammoth Lakes
dag 12: Mammoth Lakes - Bishop (Little Lakes Valley loop) - Rachel (Area 51)
dag 13: Rachel - via Snow Canyon SP of Red Rock Canyon? - Las Vegas
dag 14: Las Vegas
dag 15: Las Vegas (Hooverdam)
dag 16: Las Vegas - Kolob Canyons Scenic Route - Bryce
dag 17: Bryce (Navajo Loop Trail)
dag 18: Bryce - Grand Canyon (North Rim?)
dag 19: Grand Canyon (North Rim) - Flagstaff
dag 20: Flagstaff
dag 21: Flagstaff - stukje via route 66 - Joshua Tree NP
dag 22: Joshua Tree NP - Anaheim
dag 23: Anaheim (Disney Star Wars Galaxy's Edge)
dag 24: Anaheim (Strand)
dag 25: Anaheim (Waterpark)
Dag 26: Anaheim
Dag 27: Anaheim - Brussel

a) Is 1 overnachting voldoende bij de Grand Canyon North Rim? Of is het de moeite om er ook 1 volledige dag voor uit te trekken en er 2 nachten te verblijven?
b) Als we de scenic route rijden in Kolobs Canyon, hebben we dan het park mooi gezien of hier ook iets meer tijd voor voorzien om te wandelen?
c) Flagstaff 1 volledige dag voldoende of kunnen we ons hier ook langer vermaken met 3 jongvolwassenen? Ben hier sowieso van plan een ATV Tour in te plannen maar vraag mij af of 2 dagen misschien interessanter zouden zijn...?

Dankjulliewel alvast! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de North Rim is 1 overnachting inderdaad wel voldoende. Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek daar. Je moet wel op tijd reserveren hier.
Voor Yosemite zou ik niet alleen naar Curry Village kijken, die Stoneman room voor 5 personen zal lastig zijn te reserveren. Kijk ook naar de Lodge, daar zijn family rooms.

Snow Canyon kun je ook doen op weg van Las Vegas naar Bryce. Dan kun je de Hoover Dam doen als je van Rachel naar Las Vegas rijdt, je hebt dan voldoende tijd die dag.
Voor Kolob Canyon is een wandeling wel leuk, bijvoorbeeld de Taylor Creek. Kijk voor zowel Snow Canyon als voor Kolob Canyon eens in ons 2019-verslag. Wij deden het op dezelfde dag.
Kijk ook eens naar de Kanarraville Falls hike.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi Marianne, dankjewel alweer voor de goeie tips! :thumbup: Ik ben er gisteren gelijk ingevlogen om een overnachting aan de North Rim zelf te boeken, maar ik krijg iedere keer een foutmelding dus heb hen een mail gestuurd en wacht nog op antwoord. Kan ik het best een pioneercabin Rim Side of een gewone pioneercabin nemen, want het verschil is mij niet duidelijk. Is dezelfde prijs.... Ik ga ook eens kijken om alvast te boeken in Yosemite. Je bedoeld toch de Yosemite Valley Lodge hé voor die familiekamers?

Bedankt alvast!

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden een Western cabin, zonder uitzicht op de canyon, de Pioneer cabins ken ik niet. Maar als het beschikbaar is, is eentje aan de rim natuurlijk wel zo mooi. Om een idee te krijgen, zie hier voor ons uitzicht.
Zijn jullie er in juli? Dan zou je nu moeten kunnen boeken. Voor augustus 2023 moet je nog even wachten.
Bij mij lijkt het boeken voor juli 2023 wel goed te gaan. Je kijkt op https://www.grandcanyonforever.com?
frouke schreef:
04 jul 2022, 21:02
Je bedoeld toch de Yosemite Valley Lodge hé voor die familiekamers?
Je bedoelt 'bedoelt'? :wink:
Voor Yosemite bedoel ik inderdaad de Yosemite Valley Lodge. Als je op de reserveringssite kijkt zie je onder Lodging alle accommodatie beschreven, heb je daar al eens gekeken?
Als je geen tent wilt moet je echt op tijd reserveren.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Dát stukje verslag had ik al gelezen. Vooral de eekhoorn en de muizenval hebben ons overtuigd om daar te gaan boeken! :lol: :wink:

Ik krijg telkens de melding dat er een error was returning from the payment Gateway. Payment has failed (terwijl ik nog niet eens aan het betaalgedeelte

zat...). Mijn man dacht dat het een error in hun systeem was, maar blijkbaar niet dan. Anders maar eens proberen te bellen voordat straks alles

volgeboekt is? :?

Ook bij het zoeken naar een plekje in Yosemite krijg ik steeds 'no results'... Ben ik mss nog te vroeg om te boeken? Yosemite zou zijn van 13/7 t.e.m.

16/7


Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer