Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi allen,

Ik ben weer aan het 'reis'plannen geslagen voor in de zomer van 2021!! Deze keer zijn we van plan om New York te verkennen om van daar uit verder te vliegen naar het Westen. Dit is mijn voorlopige schema:

dag 1: Brussel - New York
dag 2: NY (Hop on Hop Off bus)
dag 3: NY (Central Park/Brooklyn Bridge/Time Square)
dag 4: NY (Boottocht Manhattan)
dag 5: NY (Empire State Building viewpoint)
dag 6: NY (Baseballwedstrijd?)
dag 7: New York - Las Vegas (huurauto afhalen) - Boulder City
dag 8: Boulder City (Hooverdam) + inkopen doen
dag 9: Boulder City - Dixie National Forest
dag 10: Dixie NF
dag 11: Dixie NF
dag 12: Dixie National Forest - Rachel (Area 51)
dag 13: Rachel - Lee Vining of Mammoth Lakes
dag 14: Lee Vining of Mammoth Lakes - Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite
dag 18: Yosemite - Sillicon Valley
dag 19: Sillicon Valley
dag 20: Sillicon Valley
dag 21: Sillicon Valley - Morro Bay
dag 22: Morro Bay - Anaheim
dag 23: Anaheim
dag 24: Anaheim
dag 25: Anaheim - Las Vegas
dag 26: Las Vegas
dag 27: Las Vegas
dag 28: Las Vegas - Brussel

Dit zijn voor mij nog enkele vraagtekens...:

a) hoeveel volledige dagen heb ik nodig om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien in New York? Ik heb nu 5 volledige dagen ingepland, maar misschien is dit nét een beetje te lang?
b) is het te doen om Yosemite 3 volle dagen te bezoeken zonder in het park zelf te moeten overnachten? (dit vraag ik omwille van de hoge hotelprijzen in het park zelf). We zijn al een keer in Curry Village verbleven, maar dit was voor ons geen leuke ervaring dus dat is alvast geen optie deze keer...
c) zijn er in de omgeving van Yosemite mss nog andere delen die de moeite zijn om te bezoeken zodat we ons niet in de allergrootste drukte moeten begeven? Dan bedoel ik de Valley zelf mijden en een ander (misschien wel nét zo'n mooi) deel bezoeken ofzo?
d) rijden we onze route best met de klok mee of tegen de klok in ivm uitvalsbasis in Yosemite?

Ik weet niet of mijn vragen héél erg duidelijk zijn maar ik krijg het niet beter geformuleerd :wink:

Alvast bedankt!! :thumbup:

Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 07 okt 2019, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west 2021

Bericht door Kath90 »

Hi Froukje,

Afhankelijk van hoeveel je wilt zien zou je best een dagje minder in NY kan blijven, als je de tijd hebt zie ik echter geen specifieke reden waarom je minder lang zal blijven want er is altijd meer te doen en te zien.
Ik zou wel kijken naar je verdeling als je daar bent. Zo is Brooklyn Bridge op dezelfde dag als Central Park geen logische combi wegens zowel de ligging als de verwachte tijd die je hier zal doorbrengen.

Ik ga er vanuit dat je eerder naar t Zuidwesten bent geweest gezien je alle "standaard" dingen overslaat.
Ik ben zelf 3 keer tot grote tevredenheid in Curry Village verbleven dus kan je daar helaas niet helpen met overnachtingen.
Misschien 1 nachtje ter hoogte van coultierville en een nachtje ter hoogte van Wawona?

Ik denk dat de richting weinig uitmaakt. mits je in het begin van de zomer gaat (ga je bijv Juni zou ik het zo doen dat Yosemite zo laat mogelijk is zodat je de grootste kans hebt dat de Tioga Pass open is) in Juli of Augustus zal het weinig verschil maken.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom is Curry Village niet goed bevallen? Vanwege de locatie of vanwege de accommodatie? Had je een tent of cabin? Er zijn veel mogelijkheden in het park. Misschien is er iets anders mogelijk? Buiten het park ligt El Portal het beste voor de vallei. Voor de Mariposa Grove ligt Fishcamp of Oakhurst goed. Of Wawona. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

Je kunt je ook prima een aantal dagen aan de oostkant vermaken. Zie daarvoor onze laatste drie verslagen. En Hetch Hetchy is ook mooi om te bezoeken. En de Mariposa Grove en Glalier Point natuurlijk. Maar de vallei is altijd mooi, ook al is het druk. Overnachten in het park is dan wel handig, want je kunt dan de rustige uren optimaal benutten.

Wat is dixie national Forest, wat wil je daar doen? En wat wil je in Silicon Valley doen?


Ik zou het stukje over NY afsplitsen van deze vraag en dat deel in het noordoosten forum plaatsen.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west 2021

Bericht door frouke »

We zijn inderdaad al 2x in het zuidwesten geweest dus vandaar we sommige parken/plekken bewust overslaan deze keer.
Ivm Curry Village moet ik mijzelf wél even corrigeren... We hebben toen in een canvas tent overnacht en dat is ons niet zo goed bevallen wegens té basic basic en de smerige sanitaire voorzieningen daar... Mijn man heeft ook altijd wel graag iéts van luxe en wil absoluut een eigen toilet en douche dus ja, dan is zo'n tent alvast geen optie meer.
Ik wist niet dat er ook cabins zijn dus dat vind ik alvast héél goed nieuws om te horen en dit ga ik dan ook eens nader bekijken! :thumbup:
Moet je er trouwens bij deze cabins ook héél snel bij zijn om ééntje te bemachtigen of valt dit over het algemeen mee? Ik dacht dat dit bij de tenten nogal meeviel maar kan het mij niet meer zo goed herinneren...

Dixie National Forest leek mij mooi om te doen (ligt vlak tegen Bryce). Is ook maar op basis van foto's dat ik dit park heb gekozen hoor, maar misschien is Bryce mooier om te doen? De eerste reis zijn we enkel door Bryce gereden maar hebben er geen trails gedaan. Deze keer willen we wél enkele (korte) trails inplannen.

Silicon Valley wil mijn man ábsoluut naartoe maar ik denk dat ik hier teveel dagen voor uitgetrokken heb. (het aantal dagen van de totale reis ligt niet vast ofzo, mag best wat langer of korter (liefst niet) zijn :wink:

Aantal dagen in New York maakt ook niet zoveel uit, zolang we het belangrijkste maar op ons gemakje kunnen bekijken en bezoeken.

Misschien moet ik er ook even bij vermelden dat we met 2 volwassen en 3 kinderen zullen zijn. Kinderen zullen dan 19, 17 en 15 jaar zijn.

We willen de reis ook heel rustig kunnen beleven en niet gejaagd van punt naar punt.

Marianne: I.v.m. het NY gedeelte: zal ik doen :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Dixie Nationale Forest is geen park, er zijn volgens mij heel veel gebieden die er onder vallen. Als je nog niet veel tijd in Bryce hebt doorgebracht is het wel een aanrader om daar naar toe te gaan. Je zou vanuit Las Vegas een rondje kunnen maken via st George (Snow Canyon), Zion (Kolob Canyon), Bryce en dan via de 89 en door Zion terug naar Las Vegas,

Wij zaten dit jaar een aantal nachten in Pacific Grove en Big Sur. Misschien heb je voor dat deel van de kust iets aan ons reisverslag.

Cabins (zeker die met badkamer) in Curry Village zijn snel volgeboekt, dus kijk daar tijdig naar. Er zijn ook gewone kamers; de Stoneman Room. Die heb je ook met 6 bedden, daar mag je alleen gebruik van maken als je met minimaal 5 personen bent.
Ik bedenk me nu dat de cabins waarschijnlijk te klein zijn voor een extra bed maar de Stoneman Room zou ideaal zijn.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 okt 2019, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west 2021

Bericht door frouke »

Bedankt voor de tips alvast :thumbup:
Ik ga zéker eens kijken naar het gedeelte Big Sur in jullie verslag want dit had ik de eerste reis al graag ingepland, maar is er uiteindelijk niet van gekomen.
Van de route zélf ben ik al quasi zeker (alhoewel we Zion ook zéér de moeite vinden hoor, maar zijn daar al 2x geweest). Manlief wil ook absoluut Yosemite en Silicon Valley bezoeken, vandaar....
Ps: wat bedoel je met je eerste zin in je laatste reactie ivm Dixie NF? (waarschijnlijk een typefoutje?)

Is Joshua Tree NP volgens jullie trouwens de moeite om in de zomer te bezoeken of maar beter laten ivm de temperaturen daar?

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Aangepast. :wink:
Je bent al twee keer in Zion geweest zeg je. Maar ook in het noordelijke deel?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door IngridZw »

Voor wandelen zal het Joshua Tree inderdaad te heet zijn in de zomer, maar er loopt een mooie scenic route door het park. Je kunt de route rijden en af en toe even stoppen om de auto uit te gaan. Ik neem aan dat je het park dan wilt bezoeken tussen LA en LV ?. Zonder overnachting in de buurt is het natuurlijk wel een langere rit omdat het niet echt op de route ligt maar het kan wel als je er een dagtrip van maakt. Of het echt de moeite waard is zal je denk ik zelf moeten ervaren. Wij vonden het niet heel bijzonder in vergelijking met de andere parken die we gezien hebben, maar dat is voor ieder heel persoonlijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Dan ga ik Joshua Tree maar voor een andere keer laten want dit is idd wel een stukje om en ik wil de route niet té lang maken. :wink: Eventueel andere leuke wegen/bezienswaardigheden die de moeite zijn tussen Anaheim en Las Vegas? Ik zie dat we Mojave National Preserve ook passeren op de weg. Is dit park eventueel de moeite om te doorkruisen met de auto?
@Marianne: als je Kolob Canyons etc bedoeld met het noorden van Zion dan zijn we daar nog niet geweest nee. Óók zéér de moeite veronderstel ik? :wink: (Dit vind ik nu het 'gevaarlijke' aan het AA forum hé, je begint in je hoofd met een kleiiiiiiiiine route maar eindigt meestal met een iéts laaaaaaaangere dan oorspronkelijk de bedoeling was hé... Nog een parkje hier en nog parkje daar hahaha) :mrgreen: Maar niet dat ik dát zo hééél erg vind hoor... :wink:

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Kolob Canyon is inderdaad ook de moeite waard. Ik weet niet welk deel van Dixie je in gedachten hebt maar op zich zou je een kort bezoek aan Kolob Canyon daar prima mee kunnen combineren. Ook hiervoor kun je ons 2019-verslag bekijken.
Mojave is niet zo heel spannend om doorheen te rijden. Je kunt natuurlijk ook eindigen in LA, dat scheelt je een rijdag. Of je begint in LA en eindigt in LV.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door IngridZw »

Bij Barstow heb je Calico Ghost Town. Wij zijn er zelf nooit geweest dus kan er geen oordeel over geven maar volgens velen op het forum is het niet echt authentiek zoals in Bodie. Meer een tourist-trap. Maar misschien is het voor kinderen wel een leuke onderbreking.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door stegeman »

Tussen Vegas en LA was het voor ons even flink doorrijden juist en gewoon paar plasstops/lunchstoo en zorgen dat we mooi op tijd bij het hotel waren en gewoon even lekker bij het zwembad! Even lekker relaxed. Calico Ghosttown hebben we vanwege het commerciele karakter niet gedaan. Voor bodie zijn we niet omgereden, want hadden nog zoveel hikes en stops in de planning aan de tiogaroad. Grafton ghosttown bij Zion daarentegen vonden we indrukwekkend en waren we helemaal alleen (en kost niks). (Snel doorheen, dus alleen interessant als op route ligt). Met kinderen in die leeftijd denk ik dat de Navajo loop trail erg leuk is te doen in Bryce. Ik zou wel een nacht nemen bij Bryce view lodge, zodat er tijd is de middag ervoor en ochtend erna Bryce te ontdekken Je stapt hier zo in de shuttle en kunt overal uitstappen. Systeem werkt goed en snel in Bryce. Tegen schemer is Bryce met de eigen auto ook mooi rustig.
Yosemite vonden we Glacier point road met de tafttrail ende tiogaroad mooier dan de Valley zelf (vol en druk). Mariposa helaas gemist en hetch hetchie ook niet gezien. Een volgende keer...
Verblijven in Yosemite Valley Lodge is superduur. Toch vonden we het wel de moeite om dit wel te doen en hebben elders voor goedkope overnachtingen gezorgd.
O ja, nog een toevoeging. Omgeving Mammoth Lakes vonden we geweldig. Hadden er 2 nachten. Hadden we daar maar 3. Prachtige omgeving en heerlijk rustig . Een vd mooiste wandelingen van onze reis was vlak voor Mammoth Lakes bij Bishop. Valley of the vife lakes trail. Prachtig en zo lang te maken als je zelf wilt (zelfde weg terug)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Tantelotje »

Of het echt de moeite is, is maar zeer de vraag. Maar stel dat je via de snelweg rijdt: als je al bijna in LV bent, kom je de 7 magic mountains tegen.
Geen natuurlijk hoogstandje, maar een of andere kunstenaar (?) heeft hier rotsblokken opgestapeld en in felle kleuren geverfd.
Een fotogeniek stopje, maar je moet er zeker niet voor omrijden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Awel, die 7 magic mountains vind ik nu eens een leuk ideetje sé. We passeren er waarschijnlijk tóch, dus waarom niet :wink: We zijn de vorige keer dat we Las Vegas verlieten ook gestopt aan de grootst werkende thermometer van de wereld en de kinderen vonden dit gewéldig plezant (was ook vooral héél grappig eigenlijk en er was een souveniershop en al aan!!) Hebben nu dan ook een thermometer in onze living hangen als aandenken :D

Starten in LV en eindigen in LA zou op zich wel een goed idee kunnen zijn maar ik heb de kinderen beloofd dat we onze reis afsluiten met een hotel in Las Vegas mét uitzicht op de Strip deze keer. Hebben LV al 2x bezocht maar telkens overnacht in een hotel net om de hoek van The Strip en het leek ons wel eens leuk om 'a room with a view' te hebben... (ook hiervoor zijn ideetjes altijd welkom)

Grafton Ghosttown ga ik zéker eens bekijken om eventueel als tussenstopje te kunnen maken. Calico Ghost Town hebben we vorige keer al bezocht en vinden we nu niet bepaald voor herhaling vatbaar... :mrgreen: :wink: Bodie hebben we ook al bezocht en dit vonden we dan weer absoluut de max! :thumbup:

Ik had nog geen specifiek deel in gedachten bij Dixie NF... Bryce lijkt me mss nog wel eens leuk om te doen omdat we daar enkel door gereden zijn en de Navajo loop trail ziet er wel heel mooi uit om te wandelen. Kolob Canyon lijkt me óók heel mooi om te doen. Ik ga het nog eens goed bekijken en enkele verslagen lezen om een iets duidelijker beeld te krijgen en zien hoe ik deze 2 parken best inplan.

Voor Yosemite ga ik sowieso proberen om in het park zelf iets te boeken daar ik blijkbaar meer keus heb in accomodaties dan ik aanvankelijk dacht. Dat de prijs een pak hoger zal liggen nemen we er maar bij. Kan idd op andere plekken weer op bespaard worden want zó veeleisend zijn we sowieso niet en hebben geen nood aan luxehotels en andere dure tralala... :wink:

De wandeling vlak voor Mammoth Lakes bij Bishop heb ik eens snel opgezocht maar vind deze niet terug. Heb je hier een link van toevallig?


Frouke
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door pumi1000 »

Kanaraville Falls is ook leuk om te doen
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
11 okt 2019, 20:41
Starten in LV en eindigen in LA zou op zich wel een goed idee kunnen zijn maar ik heb de kinderen beloofd dat we onze reis afsluiten met een hotel in Las Vegas mét uitzicht op de Strip deze keer.
Beginnen in LA en eindigen in Las Vegas kan natuurlijk ook. :wink:
frouke schreef:
11 okt 2019, 20:41
De wandeling vlak voor Mammoth Lakes bij Bishop heb ik eens snel opgezocht maar vind deze niet terug. Heb je hier een link van toevallig?
Ik denk dat de Little Lakes Valley loop bedoeld wordt. Je kunt ons verslag daarvan vinden via de index op onze reisverslagen-site.
En ik heb hem ook geplaatst in het wandelingen topic onder reizen algemeen.

Grafton vond ik niet bijzonder, zeker niet als je al in Bodie bent geweest.
Ik ken het zelf niet maar misschien is Nelson een idee? Is bij Las Vegas.
In Bryce is de combinatie Queens Garden/Navajo loop ook een mogelijkheid.
En in Zion de Taylor Creek Trail.

In Yosemite zijn er inderdaad aardig wat mogelijkheden in de vallei; je bent toch al eens in Curry Village geweest? Dan heb je ongetwijfeld ok de Stoneman Rooms gezien; die liggen vlakbij de shuttlebus stop. Kijk op www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden. Ik zou daar zo snel mogelijk naar kijken, want de meeste accommodatie is zeer snel volgeboekt.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Weeral bedankt voor de mooie tips allemaal!! :thumbup:
Ondertussen heb ik mijn route lichtjes (veel eigenlijk) aangepast. Het stuk tussen Silicon Valley en Anaheim (de kustweg dus) stak mij eigenlijk al gans de tijd tegen en heb deze er dan ook gewoon uitgehaald. Beginpunt wordt dus San Francisco (Silicon Valley) en ons eindpunt wordt Los Angeles (Anaheim). (Hopelijk geen drop off kosten tussen deze 2 steden...?) Ook heb ik Grand Canyon ingepland (North Rim deze keer) en leek het mij ook leuk om een stukje vd Route66 te rijden.
Ziehier mijn 'nieuwe' route ;-)

dag 1: Brussel - New York
dag 2: NY (Hop on Hop Off bus)
dag 3: NY (Central Park/Brooklyn Bridge/Time Square)
dag 4: NY (Boottocht Manhattan)
dag 5: NY (Empire State Building viewpoint)
dag 6: NY (Baseballwedstrijd?)
dag 7: New York - SF - Silicon Valley
dag 8: Silicon Valley
dag 9: Silicon Valley
dag 10: Silicon Valley - Yosemite
dag 11: Yosemite
dag 12: Yosemite
dag 13: Yosemite
dag 14: Yosemite - Bishop (Little Lakes Valley loop)
dag 15: Bishop - Rachel (Area 51)
dag 16: Rachel - Bryce
dag 17: Bryce
dag 18: Bryce - GC (North Rim?)
dag 19: GC - Flagstaff
dag 20: Flagstaff
dag 21: Flagstaff - (stukje via Route 66) - Las Vegas
dag 22: Las Vegas (Hooverdam)
dag 23: Las Vegas
dag 24: Las Vegas - Anaheim
dag 25: Anaheim (Disney Star Wars Galaxy's Edge)
dag 26: Anaheim (Strand)
dag 27: Anaheim (Waterpark)
Dag 28: Anaheim
Dag 29: Anaheim - Brussel

Het kan zijn dat er bij New York nog een dagje afgaat maar dat moet ik nog eens een keertje bekijken. Lijkt me misschien wel een dagje teveel.

@Marianne: Yosemite overnachting ga ik sowieso héél vroeg boeken hoor, maar we gaan pas in 2021 dus heb ik hopelijk nog effe de tijd ;-)

Frouke
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Markstaal »

Er zijn geen drop-off kosten als je de auto ophaald en inleverd binnen de staten California, Nevada en Arizona.

Is Area 51 een must? Je zou ook eerst vanaf Bishop naar Las Vegas kunnen rijden en dan vanaf Flagstaff via Route 66 richting Joshua Tree kunnen gaan. Zo neem je het leukste stukje Route 66 mee (Oatman, Seligman enz).
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Olaaaaa, dit zou misschien nóg beter kunnen zijn want dat zou betekenen dat we alsnóg Joshua Tree kunnen doorkruisen! (had dit eerder geschrapt wegens 'omweg' namelijk...).
Area 51 leek ons (vooral de kinderen) wel leuk om eens geweest te zijn. Dit zou ik dus graag in onze route houden.
Ik heb nu mijn route even aangepast en heb er het volgende van gemaakt:

dag 1: Brussel - New York
dag 2: NY (Hop on Hop Off bus)
dag 3: NY (Central Park/Brooklyn Bridge/Time Square)
dag 4: NY (Boottocht Manhattan)
dag 5: NY (Empire State Building viewpoint)
dag 6: NY (Baseballwedstrijd?)
dag 7: New York - SF - Silicon Valley
dag 8: Silicon Valley
dag 9: Silicon Valley
dag 10: Silicon Valley - Yosemite
dag 11: Yosemite
dag 12: Yosemite
dag 13: Yosemite
dag 14: Yosemite - Bishop (Little Lakes Valley loop) - Tonopah
dag 15: Tonopah - Rachel (Area 51) - Las Vegas
dag 16: Las Vegas (Hooverdam)
dag 17: Las Vegas
dag 18: Las Vegas - Kolob Canyons? - Bryce
dag 19: Bryce
dag 20: Bryce - GC (North Rim?)
dag 21: GC - Flagstaff
dag 22: Flagstaff
dag 23: Flagstaff - via Route 66 - Joshua Tree (omgeving)
dag 24: Joshua Tree - Anaheim
dag 25: Anaheim (Disney Star Wars Galaxy's Edge)
dag 26: Anaheim (Strand)
dag 27: Anaheim (Waterpark)
Dag 28: Anaheim
Dag 29: Anaheim - Brussel

Langs welke weg rijden we best door/langs Joshua Tree NP? Onderlangs de 10 of bovenlangs de 62? (kwestie van de mooiste uitzichten te hebben) :wink:
Welke dag lijkt jullie het beste moment om Hooverdam in te plannen? Onderweg bij aankomst in Las Vegas, tijdens het verblijf in Las Vegas of op de dag bij vertrek richting Bryce (hier zou er dan mogelijks geen tijd overblijven om de kolob Canyons te bezoeken...)

Alvast bedankt voor de gewéldige tips hoor :thumbup:

Frouke
Gast

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Gast »

Volgens mij is er bij Area51 zo weinig te zien (behalve een paar borden met waarschuwingen) dat je zou kunnen overwegen om tijd in te ruimen voor Valley of Fire SP...een van de mooiste parken in de omgeving van Las Vegas (en volgens ons zelfs van het zuid westen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer