Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Page is inderdaad beter dan Kanab, je hoeft dan ook niet het stuk tussen Kanab en de North Rim twee keer te rijden. Maar het is wel weer wat verder rijden. Bij Page is ook genoeg te doen dus je kunt dan ter plekke ook nog kijken of je wel of niet via de North Rim gaat rijden.
Ik zou proberen iets dichterbij te vinden en anders een bezoek aan de South Rim ? Ik neem aan dat he er al geweest bent maar er is ongetwijfeld wel iets nieuws te ontdekken.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2023, 22:50
Kanab is niet ideaal natuurlijk; het wordt een lange dag als je uit Bryce komt
Dat besef ik, maar heb gisterenavond snel iets (annuleerbaar) geboekt dat het dichtste in de buurt kwam om al iets achter de hand te hebben. Ik hóóp dat het niet nodig gaat zijn en dat we gewoon in de North Rim Lodge zullen kunnen overnachten. Ik heb ze gisterenavond nog een bericht gestuurd maar ze hebben het zo druk dat ze pas over 5 a 7 dagen zullen antwoorden. Ondertussen ga ik al effe op zoek naar alternatieven.

Page hebben we al 2 keer gedaan en vind ik toch nét te ver uit de richting... South Rim zou mss nog wel een goed alternatief kunnen zijn. Ga ik ook eens bekijken of ik daar nog iets vind om te overnachten. Ik wil sówieso de Grand Canyon niet laten vallen in mijn schema dus is mss wel een idee.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2023, 22:50
Wat zijn de plannen bij de North Rim? Hoeveel tijd wil je daar doorbrengen?
Plan was idd vooral de zonsondergang en opgang en gewoon wat viewpoints ofzo. Verder geen wandelingen ingepland daar.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2023, 22:50
Heb je ook in Jacob Lake gekeken?
Nog niet, ga ik mij vandaag mee bezig houden sé :wink:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@jeppiepruts

Ik zoek een alternatief voor onze overnachting aan de North Rim zelf. We zouden vanuit Bryce naar de North Rim Lodge rijden om daar te overnachten. De volgende dag zouden we vertrekken vanuit de North Rim en rijden we naar Sedona. De bedoeling is dus om in de late namiddag aan de North Rim aan te komen, wat viewpointjes te doen, zonsondergang bekijken, gaan slapen, zonsopgang bekijken en na het ontbijt verder naar Sedona dus. Maar omdat ik lees dat er problemen zijn aan de North Rim zelf. (iets met een waterlek of pijpleidingen...?) is het niet zeker of we daar terecht zullen kunnen. Ik heb daar geboekt van 23 juli op 24 juli maar ze zouden ten vroegste pas terug opengaan de 23ste juli. Dus dat vind ik wel ne spannende snappie... :? :wink: Ik ga mij vandaag bezig houden met de tips die jullie gegeven hebben. Waarvoor dank alvast :thumbup:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

jeppiepruts schreef:
05 jun 2023, 23:09
edit: Lee's Ferry lodge heeft op airbnb nog aardig wat beschikbaarheid lijkt het
Niet voor onze data spijtig genoeg... :|
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2023, 22:50
Je hebt daar wel ruim de tijd trouwens dus je kunt vroeg verrekken uit Bryce.
Da's waar. Plús we winnen daar ook nog een uur hé als ik het goed begrepen heb met het tijdverschil daar?

Frouke
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door jeppiepruts »

frouke schreef:
06 jun 2023, 11:47
jeppiepruts schreef:
05 jun 2023, 23:09
edit: Lee's Ferry lodge heeft op airbnb nog aardig wat beschikbaarheid lijkt het
Niet voor onze data spijtig genoeg... :|
...sure? Ik krijg 4 beschikbare kamers, waarvan zelfs 1 kamer voor 6 personen. Nacht van 23 op 24 juli toch? Of kijk ik nu helemaal verkeerd. :?
Hoe dan ook geldt voor deze accommodatie dat je dus alleen zonsondergang kunt doen als je vanuit Bryce komt. Je reist niet vanuit Lee's Lodge even heen en weer voor weer de zonsopgang. Dan is Jacobs Lake Inn handiger.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 06 jun 2023, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, de klok gaat een uur terug, maar verder heb je daar natuurlijk weinig aan.
Waarom boek je niet iets in de Jacob's Lake Inn? Dat scheelt toch bijna een uur met Kanab, en vandaar naar Sedona is ook korter. Bovendien rij je dan via de 89alt, en niet weer helemaal dezelfde route naar Kanab.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@jeppiepruts

Yep, volzet. (via Booking dan toch) Is meestal via Booking.com dat ik boek. (nooit zever mee gehad vandaar) :wink: Heb ook een tijdje airbnb gebruikt maar heb mijn account verwijderd sinds hun vernieuwde ID verificatie regels. Je hebt het goed gezien hoor, was idd nog beschikbaar voor onze data op airbnb ;-)

@Martin & Marianne

Zal de Jacob Lake inn eens onder de loep nemen. Prijzen vallen precies wel mee maar is me niet duidelijk of ze gratis annuleerbaar zijn? Zal ze eens een mailtje sturen sé.

Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 06 jun 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

jeppiepruts schreef:
06 jun 2023, 12:16
Je reist niet vanuit Lee's Lodge even heen en weer voor weer de zonsopgang.
Als we de zonsondergang al meemaken ben ik al een content mens dus de opgang hoeft dan niet meer persé. Ps: ik hoop natuurlijk nog wel gewoon dat we bij de North Rim lodge gaan terechtkunnen off course... :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
06 jun 2023, 15:00
Zal de Jacob Lake inn eens onder de loep nemen. Prijzen vallen precies wel mee maar is me niet duidelijk of ze gratis annuleerbaar zijn? Zal ze eens een mailtje sturen sé.
Het is gewoon op hun site te vinden, onder lodging.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Yes, had het intussen ook al zien staan hoor Marianne :thumbup: Ga daar wrsch boeken. (Hoewel ik ben beginnen twijfelen om mss in 1 keer door te rijden naar de South Rim, maar ik zal nog eens horen wat mijn wederhelft er over denkt :wink: Alvast bedankt.

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi, graag had ik jullie mening gehad over iets waar we over twijfelen. Ik heb als backup (i.v.m. de mogelijkse annulering van de North Rim Lodge) 2 hotels geboekt. 1) Jacob Lake Inn aan de North Rim en 2) een simpel motelletje in Valle, een half uurtje van de South Rim. Moest onze overnachting aan de North Rim Lodge geannuleerd worden, is het dan wel de moeite om van Bryce naar de North Rim te rijden om vervolgens in Jacob Lake te gaan overnachten. (we zouden er niet gaan wandelen, enkel wat viewpoints en eventueel een zonsondergang). Of is het volgens jullie beter om de North Rim volledig over te slaan en vanuit Bryce rechtstreeks naar de South Rim te rijden? Wat zouden jullie verkiezen aub? Ik heb vandaag ook antwoord gekregen i.v.m. onze reservatie bij de North Rim Lodge dat ze vermoedelijk terug zullen opengaan op 23 juli, zoniet sturen ze een mail. Vraag mij ook af of we niet beter sowieso annuleren daar, hoewel ik er echt naar uit heb gekeken om daar te overnachten, maar heb er geen vertrouwen in dat ze die dag ook effectief zullen heropenen... Alvast vriendelijk bedankt.

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat je de vraag nu ook in het zuidwesten algemeen hebt gesteld. Dat is niet zo handig, je hebt hier immers al je informatie staan, en straks staan de antwoorden op meerdere plaatsen.

Het lijkt me nog steeds wat voorbarig om nu al knopen door te hakken; er is immers best een kans dat de lodge wel open is op 23 juli. Mijn ervaring is dat ze dat niet roepen als er niet een goede kans is dat dat gaat lukken. In dat geval kun je je oorspronkelijke planning aanhouden, of wilde je daarin ook nog iets wijzigen?

Als je graag naar de North Rim wilt gaan is Jacob Lake een mooi alternatief mochten de voorzieningen nog niet open zijn, maar de tijd voor de GC is wel beperkt, en ik zou het zelf niet prettig vinden om na een zonsondergang nog een uur terug te moeten rijden, maar het kan natuurlijk wel. En je hebt een hele middag en een deel van de avond bij de North Rim'. Voordeel van Jacob Lake is dat de rit naar Sedona een uur korter is vergeleken met de rit van de North rim.

Het alternatief van de South Rim in plaats van Jacob Lake is ook mogelijk; ik zou dan zelf liever iets in het park zoeken in plaats van Valle, maar goed.
Qua reistijd maakt het heel weinig uit met de North Rim; 7.36 uur (Tropic-North Rim - Sedona_ versus 7.10 (Tropic - South Rim - Sedona), maar de verdeling is anders.
Jullie zijn al bij de South Rim geweest; dat hoeft geen bezwaar te zijn om er nog eens naar toe te gaan - wij zijn er al meerdere keren geweest en doen toch elke keer weer iets naders - dus je kunt het beste zelf inschatten wat jullie voorkeur heeft. Wat zou je bij de South Rim willen doen?

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@Martin & Marianne Dankjewel voor je reactie, helpt mij altijd enorm! :thumbup:
Martin & Marianne schreef:
09 jun 2023, 22:54
In dat geval kun je je oorspronkelijke planning aanhouden, of wilde je daarin ook nog iets wijzigen?
Het liefst zouden we bij de oorspronkelijke planning blijven moest de Lodge aan de North Rim terug geopend zijn tegen dan. Ben nu eigenlijk gewoon effe op zoek naar enkele backup hotels voor moest de North Rim Lodge niet doorgaan. De reden dat we voor de North Rim gekozen hebben was eigenlijk puur om daar te kunnen overnachten. Leek ons wel mooi. Maar ik vraag mij af of het de 'omweg' wel waard is om de North Rim te bezoeken als je er niet ter plekke blijft overnachten. Wat je aanhaalt i.v.m. het rijden na de zonsondergang vinden wijzelf ook geen hele leuke gedachte.
Martin & Marianne schreef:
09 jun 2023, 22:54
ik zou dan zelf liever iets in het park zoeken in plaats van Valle, maar goed
I know, maar is tot hiertoe het beste (en betaalbare) dat ik heb gevonden... Ik ga sowieso nog kijken of ik iets dichterbij of in het park zelf kan boeken.
Martin & Marianne schreef:
09 jun 2023, 22:54
Jullie zijn al bij de South Rim geweest; dat hoeft geen bezwaar te zijn om er nog eens naar toe te gaan
Heb je gelijk in. Dit was voor ons het allereerste NP dat we ooit bezocht hebben in Amerika en vonden we echt overweldigend. Doordat het voor ons allemaal nieuw was en we met best nog wel jonge kinderen op pad waren heb ik er naar mijn gevoel niet zoveel van kunnen genieten en hadden we er veel meer uit kunnen halen dus ik zou het absoluut geen straf vinden om nog eens terug te moeten gaan ;-)

Nogmaals bedankt om mee te denken :thumbup:

Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer