Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
17 aug 2022, 12:16
Ik ben meer dan een jaar op voorhand regelmatig gaan kijken op de officiele website van Yosemite om een plek te reserveren om met 5 personen te overnachten en ik krijg telkens te lezen dat er geen kamers/cabins beschikbaar zijn dus ben bang dat ik hier niks zal vinden.
Dat kan wel kloppen want je kunt niet meer dan een jaar van te voren reserveren. :wink:
In de Yosemite Lodge en in de tenten in Curry Village of in de Stoneman Room is er ruimte voor 5 personen.
Maar goed, niet meer relevant.

Voor RMNP zou ik 2 of 3 nachten Estes Park doen (het is geen Estes) en dan 1 nacht Grand Lake. De meeste bezienswaardigheden, en mooiste wandelingen liggen aan de oostkant. Zie bijvoorbeeld ons 2019-verslag voor onze indeling. Denk aan de toegangsreservering.
Ik heb niet meer je hele topic nagelezen; is de tijd voor Moab bewust zo kort? Een extra dag daar zou wel mooi zijn.
Voor Bryce zou 1 overnachting ook kunnen. Wat is de bedoeling van Flagstaff?

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi Marianne, neenee, ik wil maar zeggen dat ik ruim op tijd ben beginnen kijken voor een plek in Yosemite en er tot op heden nog geen enkele cabin of Stoneman kamer voor 5 personen beschikbaar is gekomen. Ik ben dan aan het kijken geweest voor net buiten het park maar dat lijkt me gewoon niet zo handig want in het park zelf overnachten zou toch echt wel véél leuker en gemakkelijker zijn. Het enige dat beschikbaar is op de data die ik ingeef zijn de canvas tenten maar deze hebben we al gedaan en vinden we niet voor herhaling vatbaar... ;-) Is RMNP een mooi alternatief volgens jou? Ps: van de toegangsreservering ben ik nog niets tegengekomen, is dit iets dat je ook ruim op voorhand moet regelen? En is het daar ook zo lastig om aan een overnachtingsplaats te geraken (tips voor 5 personen zijn altijd zéér welkom, ook voor onze andere overnachtingsplekken trouwens?) :wink: Flagstaff zal eerder Sedona worden en is de bedoeling dat ik daar iets ATV of Quad achtig inplan voor de bengels. Het is vermoedelijk ook de laatste grote reis die we als voltallig gezin zullen maken dus probeer ik een route uit te stippelen die voor ons allen leuk is. Als het van mijn man en mij afhangt zouden we enkel natuur en wandelingen maken maar onze drie kinderen zijn jammer genoeg geen wandelliefhebbers dus moet ik zo links en rechts compromissen maken. Bedankt voor de tips alvast :thumbup: Oh ja, 1 klein vraagje nog, zou het handig zijn om vanuit de luchthaven in Denver direct door te rijden naar Estes Park of zouden we die nacht beter nog overnachten in Denver zelf? Ivm Moab, is omdat we hier al eens zijn geweest (kan misschien nog wel een nachtje bij want dit was wel 1 van de leukere plekken die we in Amerika al gedaan hebben.) Bryce heb ik dan weer een nachtje extra gedaan omdat ik dit vorige keer dan weer te kort vond (hadden toen maar 1 nacht en amper iets gezien/gedaan daar.)

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, als jullie niet echt willen wandelen lijkt 1 nacht Bryce (dus een middag en ochtend) echt wel voldoende. Maar als je naar de North Rim gaat is vroeg vertrekken uit Bryce wel verstandig. Wat zou je behalve de Navajo loop nog meer willen doen daar?
Een overnachting in Denver/bij het vliegveld is niet zo gek denk ik; dan heb je de volgende dag ook tijd om nog te genieten van de rit naar Estes Park. Zie bijvoorbeeld hier en hier voor onze ervaringen op dat stuk.
In 2017 zijn we ook naar RMNP geweest, toen overnachtten we in de Discovery Lodge. Dat is goed bevallen. Ook wel geschikt voor 5 personen denk ik.
frouke schreef:
17 aug 2022, 13:34
Is RMNP een mooi alternatief volgens jou? Ps: van de toegangsreservering ben ik nog niets tegengekomen, is dit iets dat je ook ruim op voorhand moet regelen? En is het daar ook zo lastig om aan een overnachtingsplaats te geraken (tips voor 5 personen zijn altijd zéér welkom, ook voor onze andere overnachtingsplekken trouwens?)
RMNP en Yosemite zijn niet te vergelijken, maar RMNP is een prachtig park, zeker als je gaat wandelen. In Yosemite heb je meer mogelijkheden (zwemmen, raften, fietsen, ..). Voor RMNP kijk je het beste naar iets in Estes Park, dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met het zoeken naar accommodatie in Yosemite (en daar moet je echt precies een jaar van te voren kijken als je kieskeurig bent :wink: ).

Bijzonder dat je nog niets bent tegengekomen over toegangsreserveringen. Kijk eens naar dit topic, en kijk op de betreffende NPS-sites hiervoor. Tot nu toe speelt het bij RMNP, Arches en Yosemite.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door paulr »

Er zijn al volop tips gegeven, dus alleen een tip mbt vliegen New York-Denver. De vliegtijd is ruim 4 uur en tijdverschil 3 uur. Je ''wint'' dus een flink aantal uren deze dag... Je kan kiezen voor vertrek vanaf JFK, EWR of LGA en dat betekent dat je zowat op elk uur van de dag keuze hebt uit diverse vluchten, airlines en tarieven. Maar dat betekent ook, als je een vroege vlucht hebt, dat je nog prima een stuk naar Estes kan rijden. Neem de route via Nederland, ietsje langer, maar mooie route... Kies je ervoor om eind van de middag of avond te vliegen, dan pak je natuurlijk beter eerst een hotel bij de airport (is ook veel voordeliger dan in Estes denk ik...)

image.png

voorbeeld vluchten en aankomst- en vertrektijden:

image.png
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@Martin & Marianne Voor Bryce had ik eventueel de Bristlecone Loop nog in gedachte. We gaan wel proberen enkele wandelingen te maken hoor, maar dan zal het bvb in de ochtend zijn dat de kinderen terwijl wat kunnen uitslapen of ergens in de avond ofzo. Hele korte wandelingen zullen ze misschien ook nog wel leuk vinden om te doen. Het is de bedoeling dat we voor voldoende afwisseling zorgen qua activiteiten en dat het niet alleen maar natuurwandelingen zijn. Ik ga de Discovery Lodge zéker eens bekijken. Bedankt ook voor de tip ivm de toegangsreservering van enkele parken want we zouden er weer mooi gestaan hebben... :roll: :wink:

@paulr Ik ga de route via Nederland inplannen. De verplaatsing van Denver naar Estes Park ga ik dan maar laten afhangen van het tijdstip van onze vlucht...

Bedankt alvast voor het meedenken :thumbup:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Heb nog een kleine twijfel ivm onze route... We rijden onze route vanuit Las Vegas bovenlangs door Joshua Tree NP naar Anaheim. Ik twijfel of het de moeite is om een overnachting te boeken in de omgeving van Joshua Tree NP of dat we beter in 1 trek doorrijden naar Anaheim. (Volgens Maps toch een rit van 5,5 uur). Overdag wandelen gaan we sowieso niet doen ivm de vermoedelijke hitte, maar is het de moeite om er 1 avond te verblijven om dan nog een korte wandeling te maken bvb? Wat denken jullie? Alvast bedankt!

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

In Joshua Tree ben je niet veel tijd kwijt dus het zou in 1 dag kunnen. Misschien is het beter om die nachyvte gebruiken voor een overnachting tussen de North Rim en Sedona. Of wat meer tijd voor Colorado. Misschien vinden de kinderen fietsen leuker dan wandelen? Dan is de trail boj Leadville een aanrader. Leadville zelf vinden we ook erg leuk. Zie voor ons verslag
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... e.html?m=0

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi Marianne, de fietstip ga ik zeker eens bekijken want dit gaan ze idd misschien wel leuker vinden dan wandelen. Ik twijfel ook een beetje hoe ik het ga doen na onze overnachting in Estes Park. Ik heb nu iets geboekt in Kremmling en als tweede alternatief in Parachute, puur gekozen als overnachtingsplek na Estes Park. Ik vind de prijzen in de omgeving van Grand Lake namelijk seriéus de pan uit swingen... Misschien dat ik dan beter eens kijk in de omgeving van Leadville om te overnachten? En van daaruit verder naar Moab? Ik merk tijdens mijn zoektocht naar overnachtingsplekken sowieso een énoooorme prijsstijging op tegenover onze vorige Amerikareizen... :shock: Wat beveel je bvb aan om te doen tussen North Rim en Sedona? Misschien idd beter in 1 ruk van Las Vegas naar Anaheim met onderweg wat stopplekjes in Joshua Tree. Zijn er precies niet zo gek veel als ik het zo bekijk op de kaart? Dankjewel alvast voor de tips :thumbup:

Frouke

Ps: ik zie nu net op de kaart dat het hotel dat ik in Kremmling heb geboekt mooi tussen Grand Lake en Leadville ligt, misschien deze beter behouden ipv het tweede motel in Parachute qua locatie?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door paulr »

Wij hebben ook als overnachting deze zomer Kremmling gedaan, maar met de camper. Dorp is echt 3 x niks, maar wij kwamen om 19.00 uur aan en reden de volgende dag om 8 uur weer door :)
Ik denk dat Leadville ook niet heel voordelig zal zijn eerlijk gezegd qua overnachtingsplek.
Kijk eens bij Dillon, Frisco of Silverthorn tussen Kremmling en Leadville in. Daar zitten veel voordelige ketenhotels aan de I70. En ook best een prima omgeving aan het meer van Dillon. Wij hebben daar (electrische) fietsen gehuurd voor een tochtje naar Breckenridge en Keystone. Was erg leuk over alleen maar fietspad ! Ook voor ons feest van herkenning ivm onze skivakanties daar… En je kan ook een uurtje (of 2) shoppen in de Outlet van Silverthorne ! Wij slagen daar altijd voor met name een flinke aanvulling kleding van Colombia, Under Armour en Tommy Hilfiger…
Laatst gewijzigd door paulr op 23 aug 2022, 23:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Grand Lake is inderdaad duur. Wij hebben daarom ook eens in Kremmling overnacht. Was wel een vreemde plaats, maar goed, voor alleen een overnachting kan het wel. Leadville was qua prijs wel te doen. Je kunt ook in 1 keer van Estes Park naar Leadville rijden.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@paulr Een fietstochtje ga ik zeker inplannen in die omgeving. Had ook al de tip gekregen om de Mineral Belt Trail te fietsen in Leadville. Ik ga sowieso eens bekijken wat voor ons de leukste/mooiste fietstocht is. De ketenhotels ga ik ook zéker eens bekijken want iets goedkoper mag altijd :wink: Voor ons hoeft het ook geen grande luxe te zijn dus zo'n goedkoper motelletje aan een grote baan zou voor ons gewoon prima zijn. :D De Outlet van Silverthorne gaan mijn kinderen de állerbeste tip vinden denk ik dus dankjewel hiervoor en kunnen ze misschien doen terwijl de paps en de mams zitten te hijgen en puffen op de fiets! :wink:

@Martin & Marianne Tja, dat heb je met goedkopere motelletjes nogal snel vrees ik dat de plaats nogal euuuhm vreemd kan uitvallen... Ben mij er wel van bewust maar vind dit niet zo erg als het maar puur voor de overnachting is. Ik ga nog eens zoeken naar een 'iets' betere overnachtingsplaats iets meer in de richting van Leadville. Dan zouden we 's morgens bij ons vertrek mss nog kunnen gaan fietsen alvorens we naar Moab doorrijden. Ga het nog eens goed bekijken allemaal. Dankjewel alvast!

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door paulr »

Met de ''keten'' hotels bedoel ik ook de meer voordelige ketens als motel6, daysinn, super8, quality inn etc. Die liggen allemaal in de dorpjes rondom Lake Dillon...
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@paulr die zijn ons allen bekend :) :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
25 aug 2022, 11:55
@Martin & Marianne Tja, dat heb je met goedkopere motelletjes nogal snel vrees ik dat de plaats nogal euuuhm vreemd kan uitvallen... Ben mij er wel van bewust maar vind dit niet zo erg als het maar puur voor de overnachting is.
Wij zaten in de Allington Inn & Suites. Dat zou ik echt geen goedkoop motelletje noemen. :wink:

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@Martin & Marianne Ok, dan moet ik daar al zéker niet boeken dan... :P :wink: Ik ga meestal voor de goedkoopste en dan mét goeie reviews maar dan kom ik gemiddeld toch ook al op een bedrag uit van gemiddeld 180 euro per kamer voor 5 personen. (ik moet zeggen dat ik er wel meestal een zwembad bij zoek voor de kinderen).

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb ook niet gezegd dat het motel duur was. Alleen dat ik het geen 'goedkoop motelletje' zou willen noemen.
Kijk eens naar de prijzen voor komend jaar. Misschien valt het mee.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi Marianne, ik ben net nog eens door de lijst van mijn reeds geboekte hotels gegaan en blijkt dat ik bij Allington Inn & Suites al een kamer gereserveerd had!! :roll: Heb er meerdere ingepland voor die datum dus had het zelf niet meer door. Deze valt idd nog goed mee van prijs (áls we met een extra persoon op de kamer gaan mogen ,maar dit moet ik nog eens navragen daar). Dat is vaak het probleem dat we nu met 5 grote mensen zijn ipv met 3 kleinere kinderen. Heb op enkele plaatsen (waar het betaalbaar was) dan ook 2 kamers geboekt ipv 1 om af en toe toch iets meer ruimte te hebben.

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi, even een dringende vraag i.v.m. een eventuele gedwongen aanpassing. Ik lees net dat de Grand Canyon Lodge North Rim, die ik een lange tijd geleden geboekt heb, mogelijks nog gesloten is de moment dat wij daar aankomen. Wegens werken is de boel daar gesloten t.e.m. de 22ste juli. Mogelijks zou de lodge terug opengaan vanaf de 23ste juli, de datum dat ik geboekt heb. (wij zouden er verblijven van 23 tot 24 juli. Nu ben ik bang dat we voor een gesloten deur gaan staan daar omdat het zoals ik het lees toch wel twijfelachtig is dat ze op 23 juli terug open zullen zijn... Ik heb voor alle zekerheid al effe snel iets geboekt als backup. We vertrekken vanuit Tropic (Bryce) op 23 juli om in te checken aan de north rim lodge. Op 24 juli zouden wij doorrijden naar Sedona. Ik heb nu in alle rapte iets geboekt in Kanab omdat ik toch wel graag iets van de Grand Canyon had gezien op onze weg naar Sedona. Kanab heb ik gekozen op basis van de goedkopere prijs en dit was zowat het dichtst beschikbare motel vanuit de north rim. Hebben jullie tips of ideetjes hoe ik dit best aanpas in mijn route aub?

Dag 15: Capitol Reef - Bryce
Dag 16: Bryce (navajo loop trail)
Dag 17: Bryce – North Rim
Dag 18: North Rim – (waterholes Canyon?) - Sedona
Dag 19: Sedona
Dag 20: Sedona – Las Vegas

Zoals hierboven was dus het oorspronkelijke plan en ik zoek dus een alternatief voor de North Rim. Het hotel dat ik snelsnel heb geboekt in Kanab ziet er eigenlijk best wel ok uit maar dan is het mss wel stom dat we vanuit de North rim weer 2 uur naar boven moeten rijden om in Kanab te overnachten?
Alvast vriendelijk bedankt.

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Kanab is niet ideaal natuurlijk; het wordt een lange dag als je uit Bryce komt. Je hebt daar wel ruim de tijd trouwens dus je kunt vroeg verrekken uit Bryce. Wat zijn de plannen bij de North Rim? Hoeveel tijd wil je daar doorbrengen?
Ik vind bij de Grand Canyon de uren rond zonsondergang en -opkomst altijd erg de moeite waard, en dat mis je nu. Is het voor jullie dan nog een must?
Heb je ook in Jacob Lake gekeken?

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door jeppiepruts »

Ik snap het niet helemaal.
Zoek je een overnachting vóór de North Rim (zodat je de volgende ochtend kunt kijken) of ná de North Rim (zodat je nog de dag van vertrek uit Bryce kunt kijken)?
Ik lees uit je schema ná bezoek aan de North Rim. Maar dan zou ik - aangezien je richting Sedona gaat - eerder richting van Page als keuze verwachten en snap ik niet helemaal waarom je weer terug naar Kanab gaat.
Vóór je bezoek aan de Canyon is het inderdaad Kanab of Jacob Lake Inn.
Als je daarna richting Sedona iets zoekt is wederom Jacob Lake Inn, Lee's Ferry lodge, Cliff Dwellers Lodge of iets in Page/Tuba City/Cameron een optie? Al zijn die laatsten al wel een heel eind...(scheelt weer richting Sedona de volgende dag :-) )

edit: Lee's Ferry lodge heeft op airbnb nog aardig wat beschikbaarheid lijkt het
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer