Ik ben weer aan het 'reis'plannen geslagen voor in de zomer van 2021!! Deze keer zijn we van plan om New York te verkennen om van daar uit verder te vliegen naar het Westen. Dit is mijn voorlopige schema:
dag 1: Brussel - New York
dag 2: NY (Hop on Hop Off bus)
dag 3: NY (Central Park/Brooklyn Bridge/Time Square)
dag 4: NY (Boottocht Manhattan)
dag 5: NY (Empire State Building viewpoint)
dag 6: NY (Baseballwedstrijd?)
dag 7: New York - Las Vegas (huurauto afhalen) - Boulder City
dag 8: Boulder City (Hooverdam) + inkopen doen
dag 9: Boulder City - Dixie National Forest
dag 10: Dixie NF
dag 11: Dixie NF
dag 12: Dixie National Forest - Rachel (Area 51)
dag 13: Rachel - Lee Vining of Mammoth Lakes
dag 14: Lee Vining of Mammoth Lakes - Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite
dag 18: Yosemite - Sillicon Valley
dag 19: Sillicon Valley
dag 20: Sillicon Valley
dag 21: Sillicon Valley - Morro Bay
dag 22: Morro Bay - Anaheim
dag 23: Anaheim
dag 24: Anaheim
dag 25: Anaheim - Las Vegas
dag 26: Las Vegas
dag 27: Las Vegas
dag 28: Las Vegas - Brussel
Dit zijn voor mij nog enkele vraagtekens...:
a) hoeveel volledige dagen heb ik nodig om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien in New York? Ik heb nu 5 volledige dagen ingepland, maar misschien is dit nét een beetje te lang?
b) is het te doen om Yosemite 3 volle dagen te bezoeken zonder in het park zelf te moeten overnachten? (dit vraag ik omwille van de hoge hotelprijzen in het park zelf). We zijn al een keer in Curry Village verbleven, maar dit was voor ons geen leuke ervaring dus dat is alvast geen optie deze keer...
c) zijn er in de omgeving van Yosemite mss nog andere delen die de moeite zijn om te bezoeken zodat we ons niet in de allergrootste drukte moeten begeven? Dan bedoel ik de Valley zelf mijden en een ander (misschien wel nét zo'n mooi) deel bezoeken ofzo?
d) rijden we onze route best met de klok mee of tegen de klok in ivm uitvalsbasis in Yosemite?
Ik weet niet of mijn vragen héél erg duidelijk zijn maar ik krijg het niet beter geformuleerd

Alvast bedankt!!

Frouke