Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door brasem »

Hallo,

Juni 2020 willen wij (stel/geen kinderen) een (auto)rondreis vanuit Las Vegas gaan maken, na eerdere one-way trips kiezen we er nu voor om ook te eindigen in LV.
Inmiddels zijn we zo'n 10 keer in de USA geweest, maar in dit gebied in 2008 voor het laatst (was ook onze eerste USA-trip).
Destijds hadden wij via een reisbureau geboekt en in 14 dagen heel veel kilometers gemaakt (LV, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce Canyon, Death Valley, Yosemite, San Francisco, LA), al onze andere reizen heb ik zelf samengesteld en iets meer de tijd genomen onderweg.

Voor komend jaar hebben we 18 dagen de tijd en ben ik tot (voorlopig) het volgende rondje gekomen:

1. Schiphol - Las Vegas - Kingman (Las Vegas bezoeken we uitgebreid aan het einde van de trip)
2. Kingman - Tusayan (via route 66)
3. Grand Canyon
4. Tusayan - Monument Valley
5. Monument Valley - Montrose (Million Dollar Highway / Black Canyon of the Gunnisson)
6. Montrose - Moab
7. Moab (Arches / Canyonlands)
8. Moab
9. Moab - Capitol Reef NP
10. Capitol Reef - Kanab (via Bryce Canyon?)
11. Kanab (Coyote Buttes / Grand Stairs Escalante / Coral Pink Sand Dunes)
12. Kanab
13. Kanab - Zion (springdale)
14. Zion - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Schiphol
18. aankomst Schiphol

Van de plekken waar we in 2008 zijn geweest willen we sowieso de tijd nemen voor Grand Canyon, ook Monument Valley willen we weer bezoeken. Bryce Canyon hebben we vorige keer uitgebreid gedaan dus is nu wellicht alleen een tussenstop op de reisdag van Capitol Reef naar Kanab.

Is bovenstaande goed te doen of zouden jullie adviseren iets aan te passen?

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en aanvullingen,
Robert
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Brasem: Rondje vanuit Las Vegas

Bericht door Ruud2004 »

Hey Robert, als je de eerste nacht in bv Laughlin overnacht kan je daar overnachten en de volgende dag via Oatman (grappig stadje en mooi stukje Route 66) richting Tusayan. Ook leuk om Seligman even aan te doen om even binnen te lopen in de shop van Angel Delgadillo. Later, richting Moab via de Moki Dugway (261) rijden is ook een aanrader.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Brasem: Rondje vanuit Las Vegas

Bericht door Kath90 »

Ruud2004 schreef:
06 okt 2019, 14:43
Hey Robert, als je de eerste nacht in bv Laughlin overnacht kan je daar overnachten en de volgende dag via Oatman
Ik zou waarschijnlijk ook voor Kingman kiezen ipv Laughlin, zo kom je onderweg de Hooverdam tegen. En het ligt beter op de route dan Laughlin.

Als je niet eerder in Zion bent geweest zou ik hier misschien een dag extra inpassen. Als je er eerder bent geweest is dit prima. Verder een mooie route!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door brasem »

@Ruud2004 en @Kath90 Bedankt voor de tips. Ik ga het meenemen in mijn verdere planning.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door brasem »

Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt, ook heb ik de hotels (annuleerbaar) vastgelegd omdat ik merk dat op de populaire plaatsen het wel erg hard gaat met reserveringen.

Ik heb 1 nacht van de Grand Canyon afgehaald, we zijn daar al eerder geweest en ik verwacht dat een middag/avond en eventueel de volgende morgen wel voldoende zijn om weer een goede indruk te krijgen. Deze extra nacht heb ik nu ingepland in Cortez (Mesa Verde) omdat de afstand tussen Monument Valley (hotel in Bluff) en Montrose (Black Canyon of the Gunnison) via de Million Dollar Highway wel erg veel was voor 1 dag. Nu hebben we ook nog tijd om Mesa Verde te bekijken.

Het is nu de volgende route geworden:
1. Schiphol - Las Vegas - Kingman (in Kingman boodschappen doen en hapje eten en op tijd naar bed.)
2. Kingman - Tusayan (Grand Canyon)
3. Grand Canyon - Bluff (onderweg MV, Valley of the Gods, Moki Dugway)
4. Bluff - Cortez (Mesa Verde)
5. Cortez - Montrose (via Million Dollar Highway naar Black Canyon of the Gunnison)
6. Montrose - Moab
7. Moab
8. Moab
9. Moab - Torrey (Capitool Reef NP)
10. Torrey - Kanab (via BC, eerder uitgebreid geweest nu alleen wat uitzichtpunten bekijken / Kodachrome SP)
11. Kanab (CBN/CBS/BuckskinGulch/White Pocket/Coral Pink Sand Dunes etc. te verdelen over 2 dagen, eerst loten CBS/CBN en dan keuzes maken)
12. Kanab
13. Kanab - Springdale (Zion) fietstocht in Zion NP
14. Zion - Las Vegas (via Valley of Fire SP)
15. LV
16. LV
17. LV -schiphol
18. aankomst schiphol

Naar mijn idee heb ik zo wel een aardig rondje in 18 dagen of sla ik ergens de plank volledig mis?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

brasem schreef:
14 dec 2019, 17:01
4. Bluff - Cortez (Mesa Verde)
5. Cortez - Montrose (via Million Dollar Highway naar Black Canyon of the Gunnison)
Je zou i.p.v. Cortez ook Durango kunnen kiezen als overnachtingsplaats.
Als je er tijd voor hebt, vind ik bij Kanab The Rimrocks (Toadstool Hoodoo) een aanrader.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door josea »

Je weet dat je voor de Coyote Buttes South niet hoeft te loten? Je kunt vanaf drie maanden van tevoren kaartjes reserveren op de website van BLM. Ga wel op tijd klaarzetten want populaire maanden/dagen zijn in vijf minuten weg.
Vervolgens moet je waarschijnlijk wel een tour boeken om er te komen, tenzij je zelf een jeep hebt en goed door los zand kunt rijden :?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Ik zou denk ik wel echt nog een nacht slapen in Springdale voor Zion. Het is nu wel heel weinig. Persoonlijk zou ik die van Las Vegas afhalen, maar jullie hebben hier wrs plannen?
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door brasem »

Old Faithful schreef:
14 dec 2019, 22:00
Je zou i.p.v. Cortez ook Durango kunnen kiezen als overnachtingsplaats.
Dat is misschien inderdaad een betere optie, ik ga me er verder in verdiepen. Bedankt voor de tip.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door brasem »

josea schreef:
14 dec 2019, 22:04
Je weet dat je voor de Coyote Buttes South niet hoeft te loten? Je kunt vanaf drie maanden van tevoren kaartjes reserveren op de website van BLM. Ga wel op tijd klaarzetten want populaire maanden/dagen zijn in vijf minuten weg.
Vervolgens moet je waarschijnlijk wel een tour boeken om er te komen, tenzij je zelf een jeep hebt en goed door los zand kunt rijden
:thumbup: Ik was in de veronderstelling dat je voor CBS ook kon inschrijven voor een loting maar ik begrijp nu dat hiervoor geldt: "op is op" Ik ga dan zeker op tijd klaar zitten. Bedankt.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door brasem »

winterpark schreef:
14 dec 2019, 22:37
Ik zou denk ik wel echt nog een nacht slapen in Springdale voor Zion. Het is nu wel heel weinig. Persoonlijk zou ik die van Las Vegas afhalen, maar jullie hebben hier wrs plannen?
Las Vegas een nacht minder is inderdaad geen optie :wink: . Het is verder zeker keuzes maken, omdat we vanuit Kanab komen kunnen we al vroeg in Zion zijn en de volgende dag willen we in de middag pas richting LV vertrekken. Dan hebben we 1,5 dag, uiteraard kunnen we niet alles zien/doen in die tijd maar het lijkt mij lang genoeg voor een mooie ervaring. Bedankt voor je reactie :thumbup: !
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Brasem: rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Ah, ik snap je! Ja, in 1,5 dag kun je echt wel een goede indruk krijgen! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer