Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door esther-disney »

Hai allemaal!

Na veel meegelezen te hebben zou ik ook graag jullie advies willen over onze reis.
Nu bijna 12,5 jaar geleden heb ik me hier suf gelezen :wink: over Florida, maar deze keer willen we een rondje West-Amerika doen in de zomer van 2020 met onze boys die dan 9 en 6 zijn. Wij hebben een El Monte camper van 28ft gehuurd en gaan 1 maand rondtrekken.

We hebben al een aantal campings geboekt, maar ik blijf twijfelen over 1 ding: Yosemite. Het schijnt megadruk te zijn, het reserveren van een campingplekje bezorgd me af en toe al de kriebels, en vinden de kids het nog wel leuk om weer de natuur in te gaan?

Onze reis begint in Las Vegas en dan trekken we de natuur in:
1: Overnachting in hotel Las Vegas. We komen rond 14uur aan.
2: campground in het midden van Las Vegas-Zion.
3/4: Zion National Park overnachten. Dagje Narrows en dagje 'tuben' of Ranger programma doen met de kids.
5: Bryce-Ruby's Inn-geboekt! Liefst onderweg Escelante aandoen voor Peek a Boo trail.
6: S' morgens Navajo Loop wandelen en dan richting Capitol Reef-Fruita campground
7/8: S'morgens wandeling Capitol Reef, daarna richting Monument Valley-Goulding campground geboekt. We willen op 7e dag een avondtour met een jeep doen. Liefst eentje met avondeten erbij.
9/10: Page-Wahweap camping geboekt. 1 dag Antelope Canyon, andere dag rustdag aan het meer.
11: Grand Canyon- we willen Mather Campground boeken. Hier nog geen trails bekeken. Wie heft een leuke tip?

12/13: Flagstaff of 1 nacht Flagstaff, 1 nacht Williams. We willen een dagtochtje naar Sedona maken/eventueel berenpark in Willams. Nog zoekende naar een camping.
14: Via Route 66 leuke dag van maken langs Seligman/Kingman etc. Dan overnachten in Needles, Desert View campground geboekt
15: lange dag via Barstow naar Anaheim, met onderweg bezoek aan Calico.
16/17/18/19: Anaheim; 5 nachten. dit wordt een beetje ons rustpunt met 2 dagen Disneyland, dagje strand, dagje LA of lekker niksen.
Nog zoekende naar een camping in de buurt van Disneyland, en toch ook bosachtig geboekt.

Highway 1 route:
20: S' morgens eventueel langs Santa Barbara/Sante Monice (welke is leuker?).Overnachting in de buurt van Solvang. Nu het idee om te overnachten in park Los Padres National Forest. Iemand al eens geweest?
21: Bezoek aan de zeeolifanten. San Simeon, liefst overnachten in San Simeon State Park. Beetje lastige site om te boeken. Iemand al eens gedaan?
22/23: Monterey, nog zoekende naar een camping. Laguna Seca RV of Sunset State Beach Park. Ook beide wat moeilijk om te boeken zo lijkt het. We willen 1 dag een Whale watch tour doen. Is er een maatschappij die garandeert dat je een walvis ziet? of dat je anders de volgende dag mee mag. Ik heb wel eens zoiets gelezen.

24: Mariposa, nog zoekende naar campground. Hier willen we graag de sequoias zien!
25/26: Yosemite, liefst overnachten in Upper/Lower/North pines en anders Crane Flat. Nog iemand een optie mochten deze niet lukken?

27: Nacht op een camping dichtbij San Francisco om de volgende dag de camper weer in te leveren. Nu idee om Turtle Beach RV te doen.
28: Camper inleveren bij El Monte en dan centrum voor dagje SF.
29: vliegen terug naar huis.


We hebben dus een rustig schema voor de jongens, en om af en toe op adem te komen en niks te doen.
Maar we doen in het begin veel natuur aan en vragen ons af of Yosemite dan nog het verschil gaat maken, zeker omdat je daar zo onwijs de drukte in gaat. Ook komen we qua schema precies aan op de vrijdag en zaterdag, dus ook geen rustige dagen.

We hoorden dat Kings Canyon ook heel mooi is en stukken rustiger, maar hoe kunnen we dit combineren denken jullie?
Het lijkt nu vanaf Monterey zo'n enorm stuk via Fresno, of zouden jullie het anders aanpakken?
of moeten we luisteren naar de mensen die zeggen; sla Yosemite over in de zomer/weekend?

Wij zijn ook dol op leuke musea/kids attracties dus moeten we die 3 nachten waar we een omweg maken niet ergens anders in plakken, en wat zouden jullie dan een leuke toevoeging vinden? Ik denk dat in de omgeving Sedona veel te doen is, ook voor de kids interessante dingen.

Ik ben bang dat als we Yosemite missen, we echt iets missen qua natuurverschil...aan de andere kant, wij wandelen ook geen enorme afstanden met de kids, dus missen we dan echt wel heel veel?

Mochten jullie verder tips hebben voor leuke campgrounds met kids die niet al te duur zijn hoor ik t graag!
Mij lijkt Lo Lo Mai in Sedona geweldig, is iemand daar geweest?

Ow ja, en welke wandelingen zijn met kids helemaal te gek? Is de Navajo Loop in Bryce te doen met kids?

Groetjes, Esther.
Laatst gewijzigd door esther-disney op 06 okt 2019, 20:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: 12,5 jaar getrouwd reis 2020

Bericht door josea »

Met kinderen? De Sulphur Creek trail in Capitol Reef. De hele wandeling (kilometer of 10) is misschien teveel van het goede, maar alleen het laatste stukje is al tof! Begin dan aan het “einde” achter het Visitor center en loop tot aan de eerste waterval die je tegen komt, lekker door het water! Superleuk voor kinderen en stiekem ook voor jezelf, want prachtige omgeving! Zie ons verslag 2018 voor de wandelingen of google het eens.

Ook leuk met kinderen: fietsen in Zion, als ze al goed kunnen fietsen. Een stuk rustiger dan alleen een drukke wandeling doen, want door het fietsen kom je ook op de rustige stukken tussen de stops van de shuttlebussen in, en als je de fietsen op de bus naar boven zet, hoef je alleen maar naar naar beneden te zoeven :D
Zie ons 2015 en 2018 verslag.

Superleuk met kinderen in San Francisco: Exploratorium. Als je van musea/kidsattracties houdt, moet je die zeker niet missen!

Tussen Capitol Reef en Monument Valley: Little Egypt, aan de Highway 95. En Hog Springs, redelijk korte wandeling naar een kleine waterval. Beiden erg leuk om met de kinderen doorheen te struinen. Misschien een nachtje extra Capitol Reef doen, dan heb je voldoende tijd voor eerst de Highway 12, dan een volle dag Capitol Reef, en de dag daarna Highway 95. De brug over de Colorado rivier (bij Highway 95) is ook gaaf.

Als je kinderen een beetje kunnen wandelen, dan is de Navajo loop best te doen. Bij het naar boven lopen gewoon om de twee switchbacks even uitrusten :wink: Onze kinderen vonden het supergaaf beneden, en wij zijn ook geen geoefende wandelaars.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door stegeman »

Met kids zou ik zeker de Narrows in Zion lopen. Tot hoever ze leuk vinden. Je kunt terug wanneer je wilt. Opmerking wat betreft fietsen in Zion. Toen wij er waren hoorden we de chauffeur van de shuttel (vaak met fiets naar boven zodat je alleen maar hoeft te dalen) zeggen dat er per shuttle 2 fietsen mee mogen. Dus hou daar dan rekening mee.
Voor ons maakte Yosemite zeker het verschil! Heel anders dan de rest wat we zagen. Waren in september (wel weekend). Het was te doen met de drukte toen. Als het wel heel druk is, zorgen dat je 's morgens heel vroeg en vlak voor donker eea onderneemt. Vooral 's morgensvroeg. Toen wij taftpoint trail liepen was er nog bijna niemand.
Navajo loop is mij niet gelukt. Had erge last van astma en kreeg helemaal geen lucht meer. Blij dat ik van te voren testte een stukje. Het leek me zo eenvoudig en gaaf! Indien mogelijk doen, maar ligt wel aan hoe je kinderen zijn. Kids en afgronden ...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker Yosemite meenemen. Dat is weer heel anders dan de andere parken en zeker voor kinderen erg leuk. Onze kinderen vonden Zion en Yosemite de leukste parken. In jullie route is het echter wat jammer dat je de Tioga Pass mist. Ik zou het zelf anders indelen. Eindigen in LA was wat handiger geweest.

Ik weer niet of Yosemite in het weekend veel drukker is. Maar er is genoeg gelegenheid om de drukte te ontwijken. En andere parken zoals Zion zullen ook druk zijn.

Hoe vast ligt het eerste stuk? Ik begrijp dat je daar niet in de parken overnacht? Ik zou geen twee nachten MV doen, dat heb je met 1 nacht en een paar uurtjes wel gezien. Voor Capitol Reef is een extra nacht wel mooi als je de Sulphur Creek wilt doen. Jullie staan dus niet op Fruita? Wij stonden er de afgelopen maand met de tent en deden het laatste deel van de Sulphur Creek wandeling. Zie daarvoor ons verslag.

Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken. Onze ervaring is dat de kinderen minder moeite hebben met wandelen dan wij.

Kijk voor Yosemite met onze kinderen eens in onze verslagen vanaf 2002.
In 2006 en 2013 en 2017 waren we ook in Sequoia en Kings Canyon.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door Kath90 »

Hi Esther,

Misschien kijk ik er overheen maar ik kan niet helemaal zien wanneer jullie precies gaan, is dit Juli of Augustus?

Ik heb zelf geen kinderen dus ik kan niet voor hen spreken maar wat mij betreft is Yosemite een onwijze toevoeging aan je reis. Dit Park is onwijs anders dan alle parken in het begin. Allemaal prachtparken maar allemaal red-rocks en Yosemite met zn Granite Walls en rijke bossen is toch niet vergelijkbaar.

Ik was er in midden Juni en heb toen smorgens rond 7 (eerste shuttle) de Mist Trail gelopen, onwijs leuk heel rustig nog en goed te doen voor de ongeoefende loper. Wij zijn helemaal tot de bovenkant van de tweede waterval gelopen maar heen en terug tot de bovenkant van de eerste is ook al een mooie trail. Toen wij terug naar beneden liepen rond 10 was het al veel drukker.

Zion heb ik zelf de Narrows niet kunnen doen omdat het te koud was maar wat een geweldig mooie trail zou dit moeten zijn, kan me voorstellen ook erg avontuurlijk voor de kids zo door het water.

Zou je misschien je plan neer kunnen zetten als volgt :

1: Vegas - Zion (overnachting halverwege)
2/3 : Zion
4: Zion - Bryce
5: etc...

Misschien helpt het overzicht een gerichter advies te krijgen?
Landen jullie in Vegas en rijden jullie de zelfde dag nog richting Zion of blijven jullie eerst een nacht in Vegas?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door esther-disney »

stegeman schreef:
05 okt 2019, 08:45
Met kids zou ik zeker de Narrows in Zion lopen. Tot hoever ze leuk vinden. Je kunt terug wanneer je wilt. Opmerking wat betreft fietsen in Zion. Toen wij er waren hoorden we de chauffeur van de shuttel (vaak met fiets naar boven zodat je alleen maar hoeft te dalen) zeggen dat er per shuttle 2 fietsen mee mogen. Dus hou daar dan rekening mee.
Voor ons maakte Yosemite zeker het verschil! Heel anders dan de rest wat we zagen. Waren in september (wel weekend). Het was te doen met de drukte toen. Als het wel heel druk is, zorgen dat je 's morgens heel vroeg en vlak voor donker eea onderneemt. Vooral 's morgensvroeg. Toen wij taftpoint trail liepen was er nog bijna niemand.
Navajo loop is mij niet gelukt. Had erge last van astma en kreeg helemaal geen lucht meer. Blij dat ik van te voren testte een stukje. Het leek me zo eenvoudig en gaaf! Indien mogelijk doen, maar ligt wel aan hoe je kinderen zijn. Kids en afgronden ...
Hai! bedankt voor je reactive!
Ja, the Narrows stonden zeker op de planning. Heb je daar die schoenen gehuurd of gewoon met eigen waterschoenen erin gegaan?
Goede tip van de fietsen en bedankt voor het meedenken van Yosemite.

Navajo Loop gaan we ons in verdiepen qua afgronden ja. Mij lijkt het fantastisch, maar je moet je aanpassen aan t gezin ja.
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door esther-disney »

Martin & Marianne schreef:
05 okt 2019, 11:03
Ik zou zeker Yosemite meenemen. Dat is weer heel anders dan de andere parken en zeker voor kinderen erg leuk. Onze kinderen vonden Zion en Yosemite de leukste parken. In jullie route is het echter wat jammer dat je de Tioga Pass mist. Ik zou het zelf anders indelen. Eindigen in LA was wat handiger geweest.

Ik weer niet of Yosemite in het weekend veel drukker is. Maar er is genoeg gelegenheid om de drukte te ontwijken. En andere parken zoals Zion zullen ook druk zijn.

Hoe vast ligt het eerste stuk? Ik begrijp dat je daar niet in de parken overnacht? Ik zou geen twee nachten MV doen, dat heb je met 1 nacht en een paar uurtjes wel gezien. Voor Capitol Reef is een extra nacht wel mooi als je de Sulphur Creek wilt doen. Jullie staan dus niet op Fruita? Wij stonden er de afgelopen maand met de tent en deden het laatste deel van de Sulphur Creek wandeling. Zie daarvoor ons verslag.

Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken. Onze ervaring is dat de kinderen minder moeite hebben met wandelen dan wij.

Kijk voor Yosemite met onze kinderen eens in onze verslagen vanaf 2002.
In 2006 en 2013 en 2017 waren we ook in Sequoia en Kings Canyon.

Marianne
Wat leuk een berichtje van DE Marianne! Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met jullie reisverslagen lezen. Ik ben gekomen tot 2011. Wat een heerlijke schrijfstijl, enorm informaties over de trails met foto's maar ook qua uitgezichten en waar je kunt parkeren. Maar tevens heel humoristisch!
Goed om te weten dat jullie kids het zo mooi vonden in Yosemite en Zion!
Tioga is prachtig heb ik gezien maar wij hebben met Tioga Tours deze opzet gemaakt omdat we Death Valley wilden vermijden. Tioga pas komt wellicht een andere keer.

Hoe kunnen we het beste de drukte vermijden? Zijn er trails die rustiger zijn? of bepaalde gebieden?

Wij willen heel graag juist in de natuur overnachten, maar willen ook de kids het zwembad bieden. Dus vandaar de afwisseling, soms wel en soms niet.
Monument Valley willen we een avondtour doen met de jeep en dat kan dan laat worden omdat er ook een diner/muziekavond bij zit, dus vandaar dat we de dag erna niet vroeg op willen om weer weg te gaan. Daarom extra rustdagje ingepland.

We willen heel graag op Fruita staan, maar helaas kan dat allemaal pas een half jaar van tevoren :S.
Ik heb jouw wandelsite nog niet bekeken, dus dat ga ik binnekort eens doen.

Ik heb het schema iets beter neergezet, dan kan je onze opzet meer zien

thanx in elk geval :)
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door esther-disney »

Kath90 schreef:
05 okt 2019, 11:25
Hi Esther,

Misschien kijk ik er overheen maar ik kan niet helemaal zien wanneer jullie precies gaan, is dit Juli of Augustus?

Ik heb zelf geen kinderen dus ik kan niet voor hen spreken maar wat mij betreft is Yosemite een onwijze toevoeging aan je reis. Dit Park is onwijs anders dan alle parken in het begin. Allemaal prachtparken maar allemaal red-rocks en Yosemite met zn Granite Walls en rijke bossen is toch niet vergelijkbaar.

Ik was er in midden Juni en heb toen smorgens rond 7 (eerste shuttle) de Mist Trail gelopen, onwijs leuk heel rustig nog en goed te doen voor de ongeoefende loper. Wij zijn helemaal tot de bovenkant van de tweede waterval gelopen maar heen en terug tot de bovenkant van de eerste is ook al een mooie trail. Toen wij terug naar beneden liepen rond 10 was het al veel drukker.

Zion heb ik zelf de Narrows niet kunnen doen omdat het te koud was maar wat een geweldig mooie trail zou dit moeten zijn, kan me voorstellen ook erg avontuurlijk voor de kids zo door het water.

Zou je misschien je plan neer kunnen zetten als volgt :

1: Vegas - Zion (overnachting halverwege)
2/3 : Zion
4: Zion - Bryce
5: etc...

Misschien helpt het overzicht een gerichter advies te krijgen?
Landen jullie in Vegas en rijden jullie de zelfde dag nog richting Zion of blijven jullie eerst een nacht in Vegas?
Hai!

dankjewel voor je bericht. Je hebt gelijk, ik heb het schema overzichtelijker gemaakt. We vertrekken eind juli dus zitten vooral in augustus daar.
Met kids zijn we toch vroeg wakker dus ons idee is om vroeg te vertrekken. Fijn dat ik jouw verhalen begrijp dat het dan nog niet zo druk is.

Nee, we komen aan in Las Vegas, dan hotelovernachting en hopelijk bezoekje aan de Strip, en dan volgende ochtend early pick up.

Groetjes, Esther
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door stegeman »

Wat schoenen huren betreft. Wij namen gelijk de shuttle naar de laatste stop (Riverside walk met vervolgens de narrows) met het idee als met de teva’s niet gaat daar huren. Echter dat had bij het visitor center gemoeten. Oeps. Dus het werd een klein stukje. Veel te onstabiel op de teva’s. Geen zin in verzwikte enkels. Met eigen stevige schoenen (ook rondom enkels) zal het ook wel gaan
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door IngridZw »

Als je Sedona wilt zien zou ik vanuit de GC daar rechtstreeks naar toe rijden en eventueel Williams onderweg bezoeken. Is een leuk typisch route '66 stadje. Mooi als je dan in Sedona 2 overnachtingen hebt. Prachtige omgeving en inderdaad genoeg te zien en te doen. Ook voor kinderen. Slide Rock SP vinden ze vast heel leuk en ook de West Fork trail net ten noorden ervan is aanrader met kinderen. Eenvoudige wandeling waar je regelmatig een beekje moet oversteken. Een mooi winkelcentrum in Sedona is het Tlaquepaque commercial center, gebouwd in Mexicaanse stijl. Niet groot maar heel sfeervol en leuke winkeltjes.
Kijk voor bezienswaardigheden in Sedona eens op http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door Tantelotje »

Over het schoeisel voor de Narrows: wij hebben dit al 2 keer op hele goedkope waterschoenen van de Decathlon gedaan.
Los van dat ik die te huren schoenen een vies idee vind, hadden wij hier ook echt geen behoefte aan.
Tip: neem je teenslippers mee. Loop je niet in je natte schoentjes de riverwalk. En die is makkelijk genoeg om op slippers te lopen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door josea »

Wij hadden “gewone” lichte sneakers voor in de Narrows, van mesh materiaal. Zoonlief had schoenen van €7,00 van de Decathlon, ging ook prima.

Ik weet niet of je ook mijn eerdere bericht een stukje hierboven hebt gelezen? Stonden ook veel tips in voor de kinderen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het toch maar even in een van/naar schema gezet, voor het overzicht.

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - ?
dag 3 ? - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef - MV
dag 8 MV
dag 9 MV - Page
dag 10 Page
dag 11 Page - Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Flagstaff (waarom niet Sedona?)
dag 13 Flagstaff
dag 14 Flagstaff - Needles
dag 15 Needles - Anaheim
dag 16 Anaheim
dag 17 Anaheim
dag 18 Anaheim
dag 19 Anaheim
dag 20 Anaheim - Solvang
dag 21 Solvang - San Simeon
dag 22 San Simeon - Monterey
dag 23 Monterey
dag 24 Monterey - Mariposa
dag 25 Mariposa - Yosemite
dag 26 Yosemite
dag 27 Yosemite - SF
dag 28 SF
dag 29 SF

Ik dnek echt dat die tweede nacht MV niet nodig is. verder vind ik het stuk tussen Page en Mariposa erg ruim, teweijl je op deze manier weinig tijd hebt voor Yosemite. Je kunt daar ook heerlijk relaxen (en wandelen, fietsen, ranger programma volgen, raften, etc), ik zou daar een dag Anaheim of Flagstaff voor inruilen. Of de stop in Solvang er uit halen?
Je noemt Mariposa, maar voor de sequoia's moet je bij de Mariposa Grove zijn, dat ligt bij Wawona. Daar is ook een camping.
Voor de vallei is een van de Pines campings het mooiste, en Crane Flat is een aardig alternatief. Dat moet normaal gesproken ook wel lukken. Ik kan je zeer aanraden om van te voren te oefenen; misschien zowel twee maanden als 1 maand van te voren eens kijken hoe het gaat.

Ik denk dat je Peekaboo bij de verkeerde dag hebt gezet. Ook leuk op weg naar Capitol Reef: de lower Calf Creek Fall.

Voor de Grand Canyon is de route naar Hermits Rest leuk; je kunt een deel wandelen en een deel met de bus. Een stuk naar beneden lopen is ook heel bijzonder. Het mooiste daarvoor vind ik de South Kaibab trail.

Marianne
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Re: 12,5 jaar getrouwd reis 2020

Bericht door esther-disney »

josea schreef:
04 okt 2019, 23:21
Met kinderen? De Sulphur Creek trail in Capitol Reef. De hele wandeling (kilometer of 10) is misschien teveel van het goede, maar alleen het laatste stukje is al tof! Begin dan aan het “einde” achter het Visitor center en loop tot aan de eerste waterval die je tegen komt, lekker door het water! Superleuk voor kinderen en stiekem ook voor jezelf, want prachtige omgeving! Zie ons verslag 2018 voor de wandelingen of google het eens.

Ook leuk met kinderen: fietsen in Zion, als ze al goed kunnen fietsen. Een stuk rustiger dan alleen een drukke wandeling doen, want door het fietsen kom je ook op de rustige stukken tussen de stops van de shuttlebussen in, en als je de fietsen op de bus naar boven zet, hoef je alleen maar naar naar beneden te zoeven :D
Zie ons 2015 en 2018 verslag.

Superleuk met kinderen in San Francisco: Exploratorium. Als je van musea/kidsattracties houdt, moet je die zeker niet missen!

Tussen Capitol Reef en Monument Valley: Little Egypt, aan de Highway 95. En Hog Springs, redelijk korte wandeling naar een kleine waterval. Beiden erg leuk om met de kinderen doorheen te struinen. Misschien een nachtje extra Capitol Reef doen, dan heb je voldoende tijd voor eerst de Highway 12, dan een volle dag Capitol Reef, en de dag daarna Highway 95. De brug over de Colorado rivier (bij Highway 95) is ook gaaf.

Als je kinderen een beetje kunnen wandelen, dan is de Navajo loop best te doen. Bij het naar boven lopen gewoon om de twee switchbacks even uitrusten :wink: Onze kinderen vonden het supergaaf beneden, en wij zijn ook geen geoefende wandelaars.

dankjewel voor de link naar jouw reisverslag! Wat maken jullie prachtige foto's zeg!
Dat tuben in Zion ziet er fantastisch uit, dus gaan we zeker proberen
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door esther-disney »

IngridZw schreef:
06 okt 2019, 23:46
Als je Sedona wilt zien zou ik vanuit de GC daar rechtstreeks naar toe rijden en eventueel Williams onderweg bezoeken. Is een leuk typisch route '66 stadje. Mooi als je dan in Sedona 2 overnachtingen hebt. Prachtige omgeving en inderdaad genoeg te zien en te doen. Ook voor kinderen. Slide Rock SP vinden ze vast heel leuk en ook de West Fork trail net ten noorden ervan is aanrader met kinderen. Eenvoudige wandeling waar je regelmatig een beekje moet oversteken. Een mooi winkelcentrum in Sedona is het Tlaquepaque commercial center, gebouwd in Mexicaanse stijl. Niet groot maar heel sfeervol en leuke winkeltjes.
Kijk voor bezienswaardigheden in Sedona eens op http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html
klinkt als een goed idee! bedankt voor het meedenken. Ik heb alles genoteerd

Groetjes,
Esther
esther-disney
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:29
Locatie: De Meern

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door esther-disney »

Martin & Marianne schreef:
07 okt 2019, 13:00
Ik heb het toch maar even in een van/naar schema gezet, voor het overzicht.

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - ?
dag 3 ? - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef - MV
dag 8 MV
dag 9 MV - Page
dag 10 Page
dag 11 Page - Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Flagstaff (waarom niet Sedona?)
dag 13 Flagstaff
dag 14 Flagstaff - Needles
dag 15 Needles - Anaheim
dag 16 Anaheim
dag 17 Anaheim
dag 18 Anaheim
dag 19 Anaheim
dag 20 Anaheim - Solvang
dag 21 Solvang - San Simeon
dag 22 San Simeon - Monterey
dag 23 Monterey
dag 24 Monterey - Mariposa
dag 25 Mariposa - Yosemite
dag 26 Yosemite
dag 27 Yosemite - SF
dag 28 SF
dag 29 SF

Ik dnek echt dat die tweede nacht MV niet nodig is. verder vind ik het stuk tussen Page en Mariposa erg ruim, teweijl je op deze manier weinig tijd hebt voor Yosemite. Je kunt daar ook heerlijk relaxen (en wandelen, fietsen, ranger programma volgen, raften, etc), ik zou daar een dag Anaheim of Flagstaff voor inruilen. Of de stop in Solvang er uit halen?
Je noemt Mariposa, maar voor de sequoia's moet je bij de Mariposa Grove zijn, dat ligt bij Wawona. Daar is ook een camping.
Voor de vallei is een van de Pines campings het mooiste, en Crane Flat is een aardig alternatief. Dat moet normaal gesproken ook wel lukken. Ik kan je zeer aanraden om van te voren te oefenen; misschien zowel twee maanden als 1 maand van te voren eens kijken hoe het gaat.

Ik denk dat je Peekaboo bij de verkeerde dag hebt gezet. Ook leuk op weg naar Capitol Reef: de lower Calf Creek Fall.

Voor de Grand Canyon is de route naar Hermits Rest leuk; je kunt een deel wandelen en een deel met de bus. Een stuk naar beneden lopen is ook heel bijzonder. Het mooiste daarvoor vind ik de South Kaibab trail.

Marianne
Bedankt Marianne!

De tips nemen we weer mee naar ons overzicht/roadbook.
De 2e dag MV hebben we puur gedaan omdat we die avond dan een late rit maken met de Navajo's met diner/muziekavond. Dat kan nog wel eens laat worden. Aan de andere kant kunnen we wellicht misschien zo ie zo wel uitslapen. We zullen eens gaan kijken of we nog iets kunnen verzetten.

Groetjes,
Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is iets meer dan 2 uur rijden van Monument Valley naar Page dus dat lukt ook nog wel als je gaat uitslapen.

Het is niet nodig om complete berichten te quoten.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis esther-disney: 12,5 jaar getrouwd reis 2020.

Bericht door Kath90 »

Zoals hierboven gezegd is de rit van MV naar Page redelijk kort. Als je bijvoorbeeld om 2 uur pas weggaat bij MV ben je ruim op tijd in Page om de Horseshoebend met zonsondergang te bekijken. De volgende dag zou je dan vroeg Antelope Canyon kunnen doen en daarna de hele dag aan het meer doorbrengen.
Die extra dag die je dan over hebt zou ik er bij Yosemite bij doen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer