Reis Karin25: New York en het westen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karin25
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door Karin25 »

Hallo, ik ben voornemens om in september 2020 de volgende reis te gaan maken? Is dit haalbaar of te enthousiast?

Dag 1: Amsterdam - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles (5 uur, 40 min vliegen) overnachten in Palm Springs (2 uur, 17 min)
Dag 5: Palm Springs - Grand Canyon (6 uur, 14 min)
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page (2 uur, 6 min)
Dag 8: Page - Monument Valley (2 uur)
Dag 9: Monument Valleyi - Moab (Arches NP) (2 uur, 33 min)
Dag 10: Moab - Bryce Canyon NP (4 uur, 16 min)
Dag 11: Bryce Canyon NP - Zion NP (1 uur 21 min) - Las Vegas (2 uur, 42 min)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley (2 uur, 10 min)
Dag 14: Death Valley - Yosemite NP (5 uur, 47 min)
Dag 15: Yosemite - San Francisco (4 uur, 9 min)
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Montery (3 uur, 55 min)
Dag 19: Montery - Santa Barbara (5 uur, 47 min)
Dag 20: Santa Barbara - Santa Monica (1 uur, 38 min)
Dag 21: Santa Monica
Dag 22: Santa Monica
Dag 23: Santa Monica - Amsterdam
Dag 24: thuis

Alle tips en verbeteringen zijn welkom.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: new York en het westen

Bericht door PSVwally »

Hoi

Heb je de voorbeeldroute al eens bekeken?
Ik denk dat je (veel) te veel hooi op je vork neemt.

Het standaardrondje zuidwest + MV en Moab kan in die dagen alleen als je NY laat vallen.

Palm springs ligt niet op de route (os dus om) en is in deze trip vind ik geen toegevoegde waarde.
Als je vanuit Palm Springs kom vind ik 2 nachten GC goed gekozen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om via route66 te rijden en dan in williams te overnachten en dan de dag erna 1 nacht GC te doen.


Je hebt veel te weinig tijd voor Moab. Je hebt behalve arches ook nog dead horse sp en canyonlands en het is zonde dat te laten zitten.

De rit Moab - Bryce kan je al de hele dag over doen. De dag erna wil jij Bryce en Zion op één dag doen én nog doorrijden naar Vegas. De ‘normale’ verdeling is 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion....

Death Valley - Yosemite binnen 6u.. als je niet stopt onderweg misschien.. en dan de dag erna al door naar SF. Wanneer wil je Yosemite nou dan zien? De rit erheen wordt door vele al opgedeeld met een nacht rond Mammoth Lakes en daarna nog 2 nachten Yosemite.. ook hier veel te snel in mijn ogen.

Monterey - Santa Barbara doe je echt veel langer over met de stops. Het kan, maar is echt een volle dag. Ik zou al rond Pismo Beach stoppen.

Als je Santa Monica als uitvals basis voor LA neemt prima.
Als je dit als ‘strandvakantiedeel’ gebruikt zou ik het direct wissen en over de rest vd vakantie verspreiden om elder veel meer rust in de reis te gooien.

Samenvattend. Skip NY en doe een uitgebreid rondje zuidwest met meer dagen voor Moab, Zion en Yosemite.
Of hou NY erin en skip sowieso Moab en MV en zet dagen bij Zion en Yosemite om het haastwerk eruit te halen
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door Tantelotje »

Heel erg eens met PSVwally.
Iedereen reist in een ander tempo maar dit is enorm zonde van de tijd en het geld, want je hebt eigenlijk nergens voldoende tijd om ook maar iets te zien. Zowel in New York (2 dagen is niet heel veel om daar de highlights te zien) als in het Zuidwesten.

New York combineren met een rondje ZW vind ik in de basis geen goed idee, hooguit als ik minimaal 4 weken de tijd zou hebben.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door Nathalie21 »

Ik denk dat het iets te enthousiast is, kun je de reis langer maken? Zo niet dan moet je keuzes gaan maken.
Zo zou je bijv. wat minder dagen in Santa Monica door kunnen brengen zoals ook al eerder geadviseerd is.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door josea »

+1 m.b.t. bovenstaande reacties.
Echt niet doen zo, je zit bijna alleen maar in de auto....
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door stegeman »

Zijn net terug van een rondje Zuidwest. Ik zie dat je overal tijden bij hebt gezet. Ik denk de Google maps rijtijden. Onze ervaring is dat je alles minstens x1,25 moet doen plus stoptijden erbij, want onderweg is ook vaak veel te zien.
Ik zou elk geval Santa Monica een dag minder doen en Moab en Monument Valley eruit halen gezien de tijd die je hebt en zorgen dat je in YOsemite en Zion minstens 2 nachten hebt. Tussen Death Valley nog 1 nacht Mammoth Lakes of i.d, zodat je veel tijd hebt voor de tiogaroad. Dit is de tijd die wij hadden en dat houdt ook niet over. En als je nou van New York naar Vegas vliegt ? Dan hoef je LA-GC niet te rijden en kun je vanaf LV naar GC via hooverdam en route 66. En als je je rondje dat gemaakt hebt (Page, Bryce, Zion) na Zion door naar DV en dan Mammoth Lakes en dan YOsemite. Ik weet niet hoe je dan met je dagen uitkomt maar een nachtje extra Page zou ook wel fijn zijn met tijd voor Horseshoebend, Antelope Canyon en Lake Powell.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door Kath90 »

Hi Karin,

Ik hou zelf van volle vakanties maar dit is wel heel vol. Ik zou de minstens de volgende aanpassingen maken. (idealiter zou je nog een dag extra rond het Moab-Bryce-Zion stukje hebben maar we roeien even met de riemen die we hebben)

Dag 4: NY naar Vegas vliegen ipv LA dan via de hoover Dam naar Kingman rijden (ca 3 uur incl stop)
Dag 5: Kingman - Grand Canyon (ca 3 uur rijden)
DAG 6: GC - Page
DAG 7:Page - MV
Dag 8 : MV-Moab (canyonlands of dead horse sp)
DAG 9: Moab (arches) - Green River (is alvast een uur op de route van dag 10, en maar 45 minuten rijden vanuit Arches)
DAG 10: Green River-Bryce (ca 4 uur rijden) als je uiterlijk rond 14 in het park aankomt en tot een uur of 19 blijft kan je hierna nog een uurtje door rijden naar - Glendale/Mount Carmel.
DAG 11: Mount Carmel - Zion (ca 45 min rijden als je hier rond 9 uur bent kan je tot een uur of 16 in het park blijven ne heb je een aantal kleinere trails kunnen zien) - LV
DAG 12: LV
DAG 13: LV- Death Valley
DAG 14: DV - Mammoth Lakes Area
DAG 15: Mammoth lakes - Yosemite NP

Vanaf dag 16 is je route prima maar je zal wel een dag Santa Monica moeten inlevereb om binnen het aantal dagen te blijven.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door BonnyR »

Mijn eerste gevoel is NY eruit, daardoor win je extra tijd en kun je meer genieten van de andere bestemmingen.

Wil je echt naar NY, dan zou ik een hele andere route kiezen en mijn route meer in die buurt zoeken in combinatie met Washington DC en in een andere reis focussen op het Zuid westen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Karin25
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Karin25: New York en het westen.

Bericht door Karin25 »

bedankt allemaal voor de reacties. Was al bang dat ik te ambitieus was. Dus terug naar de tekentafel 😉.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer