In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door TinekeenJan »

Wij zijn momenteel in mammoth lakes. Gaan 4 oktober overnachten in Upper Pines in Yosemite. Ook voor 6 oktober hebben we een reservering. Helaas: voor 5 oktober niet!
Mocht het niet lukken om 5 oktober een plek te vinden, wat raden jullie dan aan?
6 oktober maar annuleren en het park uitgaan?
We hebben voor 8 oktober Anthony Chabot Campground gereserveerd, omdat we 9 oktober vanuit San Francisco terugvliegen na een 5 weekse, prachtige camperreis.
We willen 7 oktober voor Castro Valley Anthony Chabot) graag een camping met meer faciliteiten. Wie weet een geschikte camping op de route van Yosemite naar Castro Valley. We begrepen dat Anthony Chabot niet veel faciliteiten heeft. En willen camper opruimen voor we daar aankomen.
Graag advies en alvast bedankt daarvoor.
Als we weer op Nederlandse bodem zijn, laten we onze ervaringen weten.
Groeten vanuit Mammoth Lakes,
Tineke
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door PSVwally »

Dan pak je 5 okt toch een camping buiten het park. Ik zou daar niet de hele boel voor laten gaan.
En natuurlijk als je de 4e aankomt direct vragen.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door TinekeenJan »

Dank voor je reactie, psvwally, je bedoelt 4 oktober in Upper Pines en dan 5 oktober buiten het park en 6 oktober weer Upper Pines?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat Paul dat bedoelt ja. Je zou bijvoorbeeld richting Oakhurst kunnen gaan zodat je de Mariposa Grove kunt bezoeken. Of kijk bij El Portal. Je hebt nog niet gekeken naar andere mogelijkheden in of buiten het park? Hodgdon Meadows?
En inderdaad bij aankomst meteen informeren. Er is bij het parkeerterrein bij Curry Village een kiosk waar je kunt informeren naar de mogelijkheden. Maar informeer eerst bij aankomst bij upper Pines.
Heb je recreation.gov wel al gecheckt?
Kijk ook eens hier
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm. Even naar beneden scrollen voor de campground information.
Misschien even bellen?

Ik zie dat Hodgdon Meadows in deze periode fcfs is. Je zou daar ook eerst naar toe kunnen rijden en dan voor 4 en 5 oktober een plaats vastleggen en die van 4 oktober niet gebruiken. Geen idee hoe snel het daar vol loopt. Maar op zaterdag wordt het natuurlijk wel lastig.

Buiten het park heb je bijvoorbeeld Indian Flat en Dimond O.
Misschien niet gek om even contact op te nemen met Indian Flat. Zie http://www.indianflatrvpark.com/
Ik denk dat die het beste ligt.

Voor de vraag over de camping op 7 oktober kun je misschien beter een topic aanmaken in het zuidwesten algemeen forum met een duidelijker titel.
Wat voor voorzieningen heb je nodig?

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door BonnyR »

Ook vanaf nu even ( als de mogelijkheid zich voordoet) even inloggen op de site van de national parken. Er zijn toch best veel annuleringen hebben wij gezien op de upper pines. Misschien komt er een plekje vrij, die gelijk pakken.Anders inderdaad bij de receptie melden dat je een plek zoekt. Niet cancelen... zonde!

Eigenlijk zeg ik het verkeerd, er zijn annuleringen, maar veel mensen nemen niet de moeite om die daadwerkelijk door te geven. Met als gevolg lege plekken, die in het systeem als gereserveerd blijven staan.Dus als je zou besluiten om een dag te annuleren gewoon doorgeven. Heeft een ander weer profijt van.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door BonnyR »

als je snel bent. Ik zie net op 5 oktober site 62 vrij komen. Ik weet niet waarmee jullie reizen?? Maar die komt dus net vrij. Had toevallig de site open laten staan. Officieel max. 24ft, maar als je iets groter hebt en je vraagt of je het mag proberen. Vaak is er genoeg ruimte voor goede chaufeurs, die ook rekening houden met takken/bomen 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door TinekeenJan »

Bonny, op de site van recreation gov kijk ik en zie, dat upper pines aangeeft unavailable. Hoe zie je de annuleringen?
Wij sliepen natuurlijk toen de site 62 vrijkwam.
We gaan maar gewoon heen en vragen daar naar de mogelijkheden. En of annuleringen.
Marianne, we kijken naar jouw suggesties. Richting Oakhurst is een goed idee.
Ik kijk wel op de site van recreation, maar kom niet bij annuleringen.
We gaan straks eerst naar Lee Vining voor een overnachting en dan maar zien. 1 nacht hebben we in ieder geval. Dan denk ik dat we de 5e (als in het park niet lukt) buiten het park gaan en dan de 6e weer terug.
Als ik opnieuw zou moeten plannen, zou ik de grotere parken buiten de weekenden proberen te plannen. Wij reisden 5 weken, dus dat had best gekund. Wel ben ik blij, met jullie raad in januari om veel campings vast te leggen. Is fantastisch bevallen! Bedankt daarvoor.
Groeten uit Mammoth Lakes.
Tineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Je ziet ook niet specifiek annuleringen maar wel vrije plekken als er iets geannuleerd is. En dan is het een kwestie van snel toeslaan.
Als je nu kijkt naar beschikbaarheid bij Yosemite zie je ook campings in de buurt. Ten zuiden van het park is Bass Lake een mogelijkheid.

In Lee Vining is het leuk om even koffie te drinken in de tuin bij het Mono motel. Is het nog goed weer daar?

Fijn dat het allemaal goed bevalt!

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:
03 okt 2019, 18:00
In Lee Vining is het leuk om even koffie te drinken in de tuin bij het Mono motel. Is het nog goed weer daar?
Het was vandaag mooi, zonnig weer. Wel wat frisjes, vooral 's morgens. Ik zit nu in een tentcabin van de Virginia Creek Settlement met het kacheltje aan.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door PSVwally »

Wel wat frisjes
😂
@Old Faithful

In sommige delen van LA lopen ze met wintermutsen op en dikke jassen aan (nu 17 graden) terwijl ik in mn t-shirt loop.

Bij de GC liep ik in korte broek en shirt waar veel mensen echt ingepakt waren alsof het vroor :blink: het was 22 graden ofzo en ‘s nachts wel tegen het vriespunt
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In Mammoth Lakes en op weg naar Yosemite: hulp gevraagd

Bericht door TinekeenJan »

Ik zou even laten weten, hoe het is gegaan in Yosemite. We hebben op 3 oktober overnacht in Lower Lee Vining Campground. Daarna naar Upper Pines op 4 oktober en vandaar naar Wawona Campground, die precies op 5 oktober voor het laatst open was. We hebben (tip van Marianne: dankjewel!) Mariposa Groves bezocht. Prachtig!
Perfect vanuit Wawona en toen terug naar Upper Pines voor de gereserveerde 6 oktober.
Dank jullie wel voor alle adviezen!
Groeten vanuit Monteca. Tineke en Jan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer