Reis Timb: West-Amerika reis 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Timb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: West-Amerika reis 2020.

Bericht door Timb » 02 okt 2019, 08:18

Hoi allemaal,

We hebben voor 2020 alweer tickets geboekt naar Amerika. Nu ben ik zelf al een keer aan deze kant geweest, maar volgend jaar gaan we met het gezin. 2 jaar geleden Florida gedaan. Vorig jaar de oostkust en dit jaar is het westen aan de beurt. We reizen met 2 kids van 9 en bijna 7 jaar tegen die tijd. Ze zijn vooral gek op zwemmen en attractieparken. Lange wandelingen zijn ze minder van. Ik heb vast een voorlopige route opgezet en sta open voor tips of verbeteringen. Yosemite, Mammoth Lakes en Death Valley moet ik nog bekijken wat leuk is voor de kids om te doen.

24 juli Thuis - Las Vegas
25 juli Las Vegas (relaxdag van de reis. LV bekijken. Zwembad)
26 juli Las Vegas - Grand Canyon (auto ophalen)
27 juli Grand Canyon – Palm Springs (zwembad en omgeving)
28 juli Palm Springs – LA (Santa Monica pier)
29 juli LA (disney)
30 juli LA (Universal)
31 juli LA - Pismo Beach (strand)
1 aug Pismo Beach – Monterey
2 aug Monterey – SF (Walvistour)
3 aug SF (Alcatraz)
4 aug SF - Yosemite
5 aug Yosemite
6 aug Yosemite – Mammoth Lakes
7 aug Mammoth Lakes – Death Valley
8 aug Death Valley – Las Vegas
9 aug Las Vegas (relaxdagje voor het naar huis gaan)
10 aug Las Vegas - Thuis

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: West Amerika reis 2020

Bericht door Markstaal » 02 okt 2019, 08:35

Leuke plannen en een mooi schema.

In het schema verblijf je nu wel 2x in Las Vegas rond om het weekend, dan zijn de hotels een stuk duurder (vrijdag nacht en zaterdag nacht). Ik zou de dagen Las Vegas aan het einde zetten zodat je direct de eerste dag naar de Grand Canyon kan rijden, je bent immers vroeg wakker ivm een jetlag. Kijk voor een reservering voor de Grand Canyon vooral in het park naar een accommodatie, zou hou je meer tijd over voor het park en kan je zon's ondergang en opgang meemaken. Bright Angel Lodge of Yavapai Lodge zijn betaalbare opties.

Als je dit verschuift zal je voordeliger uit zijn, zeker als je wilt overnachten op de strip. Eventueel zou je voor 1 of 2 nachten kunnen uitwijken naar het stuk rondom Fremont Street.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2020: Deep South

Timb
Amerikafan

Re: West Amerika reis 2020

Bericht door Timb » 02 okt 2019, 09:33

Je hebt gelijk. De hotels zijn dan ontzettend duur en dat is wel een beetje balen. Echter landen we pas om half 8 in de avond en voor we bij het hotel zijn is het een uur of 10 a 11. Denk dat we er dan de volgende dag een beetje last van hebben. (vooral de kids). Liefst rij ik misschien ook wel direct door.

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Timb: West-Amerika reis 2020.

Bericht door markro » 02 okt 2019, 11:02

Leuke reisvooruitzichten. :thumbup:
Misschien in overweging nemen om de huurauto meteen bij aankomst op het vliegveld op te halen. Lijkt mij vooral bij het reizen met kinderen ideaal.
Kost dan wel parkeergarage in Las Vegas, maar dat zou voor mij niet opwegen tegen het gemak van meteen de auto te hebben.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Timb
Amerikafan

Bericht door Timb » 02 okt 2019, 11:25

Ja ik denk dat ik de auto dan ophaal de volgende dag in de avond. Dan staat hij vast bij het hotel en hoeven we niet eerst nog de auto op te halen voor we naar GC rijden. Goeie tip :thumbup:

josea
Amerikakenner

Bericht door josea » 02 okt 2019, 16:45

Hoezo dan, de volgende dag?
Je kunt toch meteen de auto op het vliegveld ophalen als je geland bent en dan naar je hotel rijden? Anders moet je een taxi nemen, met alle bagage, en de volgende dag weer terug naar het vliegveld. Dat idee snap ik niet zo.

Tantelotje
Amerikafan

Bericht door Tantelotje » 02 okt 2019, 16:52

Eens met hierboven. In je totaalprijs zal het voor de autohuur niet veel uitmaken; 5 dagen huren is vaak dezelfde prijs als 7.
En de kosten van een taxi/Uber van vliegveld naar het hotel en terug zijn allicht hoger dan dat extra nachtje parkeerkosten. Nog los van het feit dat je met het hele gezin en alle koffers moet slepen om daar te komen.

Maar goed, ik ben ook van het soort dat in San Francisco een auto huurt, gewoon omdat ik het handig vind. Een dag later de auto ophalen is voor mij geen optie. Da's teveel gedoe :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Timb
Amerikafan

Bericht door Timb » 02 okt 2019, 17:47

Ik snap jullie wel hoor, maar het is vaak een lange reis en we hebben al eens eerder 2 uur in de rij moeten wachten om de auto op te halen. Als ik een goede skip the counter kan vinden doe ik dat. Anders zijn we pas om 2 uur snachts in het hotel. Vliegveld zit in Las vegas nou ook niet heel ver van de meeste hotels af.

Timb
Amerikafan

Bericht door Timb » 03 okt 2019, 10:32

De hotels beginnen al aardig vol te raken merk ik en ik ben niet van plan om 250 a 300 euro te betalen voor 1 overnachting. Ik ga nu dus van LV naar GC op 26 juli en overnacht dan in Flagstaff. Van Flagstaff wil ik dan naar Laughlinn om de volgende dag door te rijden naar Los Angels. Palm Springs skip ik dan. Is dit een beetje haalbaar? De rit naar LA is sowieso best een lange

Tantelotje
Amerikafan

Bericht door Tantelotje » 03 okt 2019, 12:04

Haalbaar is het zeker. Maar of het mooi is, is een tweede.
Ik zou toch echt proberen om bij de Grand Canyon ofwel in het park, of in Tusayan te overnachten. Je kunt kijken of het scheelt als je je eerste dagen in Las Vegas skipt en na 1 overnachting gelijk op pad gaat. Ben je ook direct die dure overnachtingen in Las Vegas kwijt.

Als je Lauglin overweegt in plaats van Palm Springs zal dit budgettair wellicht de ruimte opleveren om wel bij de Grand Canyon of in Tusayan te overnachten. Het is echt zonde als je de Grand Canyon alleen bezoekt onderweg naar Flagstaff.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Timb
Amerikafan

Bericht door Timb » 03 okt 2019, 12:53

Je hebt in ieder geval gelijk over Laughlin en Palm Springs. Dat scheelt budgettair enorm. Misschien dan toch even goochelen met de aankomst dag in Las Vegas om zo in het park of Tusayan te overnachten.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 03 okt 2019, 13:15

Waarom niet in het park overnachten? Alleen omdat je dan van te voren moet betalen? Ik zie dat probleem niet echt. Je kunt op die manier de kosten ook een beetje spreiden.
Flagstaff ligt ook niet op de route, ga dan naar Williams.
Tusayan is behoorlijk prijzig.
Ik zou nu iets vastleggen, er is nu nog keuze (Bright Angel Lodge, prijzen van 100 tot 124 dollar). Annuleren kan altijd nog.

Marianne

Timb
Amerikafan

Bericht door Timb » 03 okt 2019, 13:22

Dat is precies wat we doen. De kosten spreiden door alle hotels achteraf te betalen :wink: We hebben net namelijk de tickets geboekt, maar omdat de hotels al zo ontzettend snel gaan wil ik nu vast het 1 en ander vast leggen. Daarnaast vind ik het rijden daar prachtig en ben ik er al eens geweest. Toen sliep ik wel op het park zelf en had het op een gegeven moment wel gezien. Zonsondergang natuurlijk wel schitterend, maar of mijn kids dat ook vinden :)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer