Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Hoi hoi,

Wij gaan in juli 2021 met het gezin terug naar het zuidwesten.
Het gezin bestaat dan uit mijn vrouw (als het goed is zijn we dan nog bij elkaar) en mijn dochters van dan 9 en 6 jaar oud. Ik weet dat ik er een beetje vroeg bij ben, maar wil voor Yellowstone zodra het kan mijn accommodatie al vastleggen.

Even in het kort onze voorgeschiedenis. Wij zijn 10 jaar geleden in het zuidwesten geweest en hebben daar het standaard rondje gedaan in 24 dagen. We hebben Valley of Fire overgeslagen en maar 1,5 dag Zion gedaan.

Ik heb al een tijdje het forum doorgespit en ben op onderstaande route gekomen. Wij zijn zowel natuurliefhebbers als stadsmensen. Met de kinderen willen we geen hikes die langer zijn dan 4 à 5 km. Nu zijn het gelukkig wel aardige doorstappers. We hebben bewust de laatste dikke week zo ingedeeld. Zijn fan van Las Vegas en willen heel graag even relaxten in San Diego.

Dag 1 las vegas
Dag 2 vegas - Zion (valley of fire white dome trail, Fire wave) (red reef trail St George)
Dag 3 Zion (fietsen)
Dag 4 Zion - escalante (mossy cave trail, Willis creek narrow)
Dag 5 Escalante - cainville (sulphercreek korte versie, cassidy arch)
Dag 6 cainville - green river (goblin valley state park, little wild horse canyon)
Dag 7 green river - park city (zipline, rodelen) ”3.20” Wallmart price
Dag 8 Park city - grand teton (??? Wat te doen middag grand teton)
Dag 9 Grand Teton (jenny lake, hidden falls trail)
Dag 10 grand teton -Yellowstone (slapen old faithfull) (westthumb, moose falls)
Dag 11 Yellowstone (slapen old faithfull) (old faithfull gebied)
Dag 12 Yellowstone (slapen gardiner) (artist point, uncle Tom, Yellowstone canyon, hayden valley)
Dag 13 Yellowstone (slapen gardiner) (mammoth hot springs en Norris gebied, boiling river)
Dag 14 Yellowstone - Cody (Lamar valley, tower fall)
Dag 15 Cody - rock springs (dagje zwembadhangen)
Dag 16 rock springs - vernal (via flaming gorge raften)
Dag 17 vernal - moab (via dinosaur en de 128)
Dag 18 Moab (canyonlands mesa arch) (dead horse point state park)
Dag 19 moab (arches) Corona arch
Dag 20 moab - mexican hat (fiery furnace in de ochtend) gooseneck state park
Dag 21 mexican hat - Sedona (monument valley zonsopgang, horseback riding)
Dag 22 Sedona (slide rock state park en ?????)
Dag 23 Sedona - Yuma
Dag 24 Yuma - San diego
Dag 25 San diego (zoo, balboa park)
Dag 26 San diego (stranddag en la jolla)
Dag 27 San diego - anaheim
Dag 28 anaheim (Disney of Universal)
Dag 29 anaheim - las vegas
Dag 30 Las vegas
Dag 31 las vegas
Dag 32 las vegas - huis

Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden!
Ik heb wat vragen waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Vraag 1: wat vinden jullie van de route?

Vraag 2: is de indeling van Yellowstone zo handig. Vanuit grand teton willen we west thumb meenemen en gedeelte old faithfull gebied, dag erna heel de dag voor old faitfull gebied. Dag 3 van old faithfull naar Gardiner willen we via lake Yellowstone hayden valley, uncle Tom, artist point en grand canyon of Yellowstone pakken. Dag 4 vanuit Gardiner mammoth hot springs, Norris geyser en boiling river. Dag 5 van gardiner naar Cody Lamar valley en tower fall en dan naar Cody. Is dit teveel wat we willen, of kan er op sommige dagen misschien wat bij?

Vraag 3: zijn er leuke stops van Cody naar Rock springs?

Vraag 4: interessante stops tussen Sedona en Yuma?

Vraag 5: interessante stops tussen Yuma en San diego?

Alvast bedankt voor jullie input.
Ik ben dit aan het typen terwijl ik op de loopband sta. Sorry als ik plaatsnamen en dergelijke verkeerd hebt geschreven.

Mvg, Marvin.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door PSVwally »

Tussen Cody en Rock Springs zou ik gewoon zo snel mogelijk doorrijden. Persoonlijk zou ik zelfs al doorrijden tot Vernal of Flaming Gorges en in Manila of Dutch john overnachten

Tussen Sedona en Yuma kan je de scenic route via Jerome nemen om even rond te kijken en daarna stoppen bij Lake Watson. Dan het lange stuk rijden richting Yuma of El Centro en stoppen bij de Imperial San Dunes.

Tussen Yuma en San Diego zou ik persoonlijk direct doorrijden.

Als je voor Universal kiest in LA ga dan niet in Anaheim zitten, want met wat pech ben je door het verkeer uren onderweg
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Markstaal »

De verdeling is voor Yellowstone is mooi zo, je hebt nu ook voldoende tijd en het is goed om op 2 verschillende plaatsen te zitten. Alleen zou ik ipv Gardiner eerder in Canyon gaan zitten, zo hoef je ook niet elke keer opnieuw het park in (het kan behoorlijk druk zijn bij de ingang). Zo heb je nadat je Canyon verlaat nog wel genoeg tijd om via Lamar Valley het park uit te rijden en de Beartooth Highway te rijden naar Cody. Eventueel kan je ook nog naar Mammoth kijken. Voor de overnachting bij Old Faithful kan je kijken naar de Old Faithful Lodge, wij verbleven afgelopen juni en hadden hier een cabin voor 100$ per nacht.
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Bedankt voor jullie reactie! Ik dacht aan rock springs omdat dit wat levendiger is dan Manila. We willen heel graag gaan raften en na alles te hebben doorgespit is het raften in Flaming Gorge betaalbaar en niet zo heftig qua rapids.
Alleen zou ik ipv Gardiner eerder in Canyon gaan zitten,
Ik vind canyon heel prijzig nu is Gardiner ook niet heel goedkoop, maar scheelt zo’n 100 dollar per nacht.

Bedankt voor de tip tussen Sedona en Yuma.

We zijn nog aan het twijfelen tussen overnachten in park city of salt lake city. Waar zou jullie voorkeur naar gaan?
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Ik zie dat Mammoth een heel stuk goedkoper is. Die zal ik gaan boeken zodra het kan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth is vlak bij Gardiner dus het maakt qua ligging niet veel uit wat je kiest. Ik mis een overnachting aan de oostkant. Je maakt nu een behoorlijke slinger om Canyon mee te nemen op weg naar Gardiner. Aan de andere kant ontkom je ook niet echt aan lange ritten en wat heen en weer rijden. Misschien hebb je iets aan ons 2015-verslag voor onze indeling met verschillende overnachtingovernachtingsdplaatsen. Canyon is duur maar Lake en Roosevelt zijn heel betaalbaar.
Je weet dat je vanaf 1 mei 2020 kunt boeken?

Wij reden dit jaar langs Cainville. Dat is helemaal niets. Torrey lijkt me leuker. Wij hebben daar meerdere accommodaties gehad. Met kinderen is een cabin op de 1000 Lakes RV park wel leuk. Of kijk naar de wagons bij the Broken Spur.

Marianne
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Ja het is inderdaad wat heen en weer rijden, alleen denk dat het wat meer rust geeft om niet teveel te verkassen van hotel naar hotel. Maar roosevelt is qua prijs zie ik ook wel een optie. Jij zou dan aanraden 2 dagen oldfaithfull 1 dag mammoth en 1 dag roosevelt?

Ja dat weet ik dat dit vanaf mei kan. Dankzij jou van andere berichten.Alleen dan moet ik wel een beetje op de gok boeken. Of misschien twee boekingen doen als ik bijvoorbeeld een dag later vertrek ivm ticketprijzen. Ik begreep dat je redelijk makkelijk kan annuleren.

Cainville had ik eigenlijk staan om zo alvast wat dichter bij goblin valley state park te zijn. Hanksville is ook een optie maar daar zijn de recensies van de hotels niet zo goed. Rodeway inn krijgt goede recensies en heeft een zwembad voor de kids.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Franciscus »

Van Mexican Hat naar Sedona kun je, even voorbij Tuba City, Dinosaur tracks bekijken. Is leuk, zeker voor de kinderen. De Trading Post bij Cameron is ook een bezoek waard.

In Sedona is Eagle Nest Trail mooi om te wandelen met kinderen. Niet te lang, prachtige uitzichten!

Van Sedona naar Yuma is de route over de 89 en 89a, via Prescott erg mooi. De saloon in het historisch centrum(pje) van Prescott is een bezoek waard.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Tantelotje »

Of je er slaapt of alleen langs rijdt: in Hanksville kun je bij de cafetaria bij de benzinepomp heerlijke milkshakes kopen.
Tip: bestel een kleine. Die is al gigantisch :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door josea »

In Hanksville sliepen wij dit jaar in een airbnb, Granny’s Nook. Superfijn huis voor een nachtje. Supermarkt om de hoek en verder is Hanksville niet veel :)

Gardiner is een prima uitvalsbasis voor het noorden van Yellowstone, en heeft ook wat meer keus in eetgelegenheden dan de standaard eetgelegenheden van Yellowstone, wij hebben daar heerlijk geslapen en gegeten! We waren de enige auto bij de ingang de volgende morgen!

Zie ons rondje Teton en Yellowstone met de kinderen in ons 2018 verslag!

Je kunt overwegen om eerst een nacht Lake te doen, de volgende dag ben je dan vroeg bij Canyon of the Yellowstone (want druk!), in de middag door naar Gardiner en daar slapen, volgende dag Mammoth en Norris omgeving, slapen Old Faithful, volgende volle dag omgeving Old Faithful en weer daar slapen. Tenslotte via Cody uit Yellowstone rijden.

Wij sliepen in Park City, maar dat is persoonlijke voorkeur. SLC trok me niet zo, en we wilden graag naar het Olympic Park.
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Bedankt weer voor de nuttige tips. Airbnb in Hanksville hou ik in gedachte. Milkshake zal er ook wel ingaan.
Van Mexican Hat naar Sedona kun je, even voorbij Tuba City, Dinosaur tracks bekijken
leuke tip deze heb ik nog niet voorbij zien komen.

Heb even nagedacht over de volgorde in Yellowstone. Ik heb het een klein beetje aangepast, dit lijkt mij een logischer indeling maar hoor graag jullie mening hierover.

Dag 10 grand teton -Yellowstone overnachten old faithfull ( westthumb, moose falls )
Dag 11 Yellowstone overnachten oldfaitfull ( old faithfull gebied)
Dag 12 Yellowstone (,mammoth en norris, boiling river) overnachten Roosevelt
Dag 13 Yellowstone ( artist point, uncle Tom ,Yellowstone canyon, hayden valley) overnachten Roosevelt
Dag 14 Yellowstone - Cody (Lamar valley,tower fall, via Beartooth highway naar Cody

Roosevelt ligt iets gunstiger dan Gardiner of Mammoth. Nu zal ik minder heen weer moeten rijden en blijf ik in het park. Zal qua eetgelegenheid minder zijn, maar dat is niet anders.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Dat eten is wel een puntje, maar bij Old Faithful (met één l) is er redelijk wat keuze. De Inn is mooi om eens mee te maken, en het eten bij de Snowlodge vonden wij prima. En wil je iets goedkoops dan is de lodge is niet heel slecht.
Eten bij Roosevelt vonden wij erg leuk.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door IngridZw »

Rij je op weg naar Cody via de Lamar Valley en vervolgens via de Beartooth Hyw ? Staat niet in je routebeschrijving maar deze weg zou ik niet overslaan. Prachtige route. Cody is trouwens een leuk westernstadje.
Wb Sedonia: De West Fork Creek Trail net ten noorden van Slide Rock SP is ook een leuke trail met kinderen. Je loopt langs een beek en op meerdere plekken steek je de beek over.
Verder heb je in Sedona zelf een winkelcentrum in Mexicaans koloniale stijl. Niet groot maar wel erg sfeervol met leuke winkeltjes. (Tlaquepaque commercial center) De Chapel of the Holy Rock is ook de moeite waard om te bekijken. Een kerk in de rotsen gebouwd en gelegen in een prachtige omgeving.

In San Diego heb je meerdere mooie bezienswaardigheden. Naast Balboa Park is een bezoek aan Historic Old Town SD (waar het ooit begon) de moeite waard. Vooral 's avonds erg gezellig met vaak Mexicaanse live muziek. Verder heb je Harbour Village aan de boulevard. Ook heel sfeervol om door te wandelen. En zo kan ik nog wel meer opnoemen. Kortom wij vonden SD een prachtige stad.
La Jolla kun je ook meenemen als je naar LA rijdt. Je komt er immers langs.
Wij sliepen in SD in Kings Inn Motel in het Mission Valley district. Kan ik je ten zeerste aanbevolen. Prima hotel met dito zwembad gelegen in een mooie tuin. En ook gunstig geprijsd vergeleken met de hotels in het centrum.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Rij je op weg naar Cody via de Lamar Valley en vervolgens via de Beartooth Hyw ?
Jazeker die staat wel op de planning. Ook al is het een aardig stukje om, maar wat ik lees is dat zeker de moeite waard.

Bedankt weer voor tips. Wordt zeer gewaardeerd, krijg elke keer weer tips die zeer bruikbaar zijn.
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Heeft iemand nog tips wat te doen rond Vernal en op de weg tussen LA en Las Vegas?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door markro »

In Vernal is er een museum over dinosaurussen en fossielen, het Utah Field House of Natural History State Park Museum, dat bijzonder interessant en leerzaam is, ook voor kinderen.

Het is al weer even geleden dat wij er waren, hierbij de link naar ons reisverslag, klik hier en kijk dan op dag 7.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Denk dat de kinderen dit wel heel leuk vinden. Bedankt voor de tip. 👍
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Marvin »

Ik heb de afgelopen week nogmaals naar mijn dag invullingen gekeken en wat gaten opgevuld dank door vele bruikbare tips. Ik ben er redelijk zeker van dat dit de route wordt. Het ziet er momenteel zo uit.


Dag 1 las vegas
Dag 2 vegas - Zion (valley of fire white dome trail, Fire wave) (red reef trail)
Dag 3 Zion (fietsen)
Dag 4 Zion - Escalante(mossy cave trail,belly of the dragon Willis creek narrow)
Dag 5 Escalcante - Hanksville( sulphercreek korte versie, cassidy arch, hickman bridge)
Dag 6 hanksville - green river(goblin state park, little wild horse canyon)
*Dag 7 green river - salt lake city of park city zipline,rodelen) park city outlet, cascade springs.
Dag 8 salt lake city - grand teton
Dag 9 Grand Teton (jenny lake,
hidden falls trail)
Dag 10 grand teton -Yellowstone ( westthumb, lake yellowstone, moose falls)
Dag 11 Yellowstone ( old faithful gebied, fountain geyser )
Dag 12 Yellowstone (,mammoth en norris, boiling river)
Dag 13 Yellowstone ( artist point, uncle Tom ,Yellowstone canyon, hayden valley
Dag 14 Yellowstone - Cody (Lamar valley,tower fall, beartooth higway)
Dag 15 Cody - Rock Springs
*Dag 16 Rock springs - vernal ( flaming gorge raften)
Dag 17 vernal - moab( via dinosaur en de 128)
Dag 18 Moab ( canyon land) (dead horse state park) (mesa arch)
Dag 19 moab (arches)Corona arch
Dag 20 moab - mexican hat( fiery furnace in de ochtend) gooseneck state park)
Dag 21 mexican hat - Sedona (monument valley, dinosaur tracks(tuba city) coal mine canyon.
Dag 22 Sedona ( slide rock state park , eagle nest trail,west fork creek,tlaquepaque)
Dag 23 Sedona - El Centro (Jerome, Watson lake,imperial Sand dunes.
Dag 24 El Centro - San diego (strand hangen, coronada beach, gaslamp quarter
Dag 25 San diego ( zoo, balboa park)
Dag 26 San diego (old town,cabrillo)
Dag 27 San diego - La ( la jolla cove, treasure island beach, carlsbad outlet)
Dag 28 LA(Disney of universal)
Dag 29 La - las vegas (calico ghost town, Seven magic Mountains)
Dag 30 Las vegas
Dag 31 las vegas
Dag 32 las vegas

Ik zal dag 15 en 16 even toelichten. We willen graag op dag 16 in flaming gorge gaan raften. Hier kan je betaalbaar raften en is niet zo wild voor de kinderen. Dag 15 gaan we na het stuk rijden een rustig dagje van maken.


Nu heb ik nog een aantal vragen.
-Zijn er dagen die naar jullie mening echt te vol zijn gepland? Of zijn er dingen die juist ontbreken waar ruimte is?

- park city of salt lake city? Ik heb deze vraag al voorbij zien komen, maar wil graag de verschillende meningen horen.

- Middag indeling grand teton op dag 8

- Is er echt geen interessante stop tussen Cody en Rock Springs?

- Zie dag 20! Heeft iemand de Fiery Furnace gelopen met kinderen? Is dit te doen?

- Weet iemand een leuk hotel in San Diego met een groot zwembad voor de kinderen, Die enigszins betaalbaar is.

- Ik kan eventueel nog een dag toevoegen. We hebben 5 weken vakantie.

Alvast bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door Markstaal »

Mooie planning zo!

SLC of Park City? Ligt er vooral aan wat je graag wilt zien, wij vonden SLC een leuke stad om te bezoeken. We zijn ook bij de Outlets geweest van Park City, voor ons 1 van de beste outlets tot nu toe.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!

Bericht door winterpark »

Extra dag Moab?
Wbt Mexican Hat, is het een idee om een hotel te nemen in Bluff? Daar heb je de Desert Rose Inn, heeft een groot mooi zwembad. Wij hebben uiteindelijk in Blanding geslapen, in een mooie lodge met fantastisch ontbijt, maar verder was het wel een beetje saai, op de bowlingbaan om de hoek na :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer