Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BibiS: LA- LA mei/juni 2020
Reis BibiS: LA- LA mei/juni 2020
Het is al weer even geleden dat ik naar de USA ben geweest. Na de Oostkust grotendeels te hebben gezien gaan we nu naar de westkust. Met vier volwassenen gaan we met de auto op pad. De heen en terugvlucht zijn al geboekt, de auto ook. We zijn stadsmensen die van architectuur en cultuur houden, we houden zeker ook van natuur, maar bijvoorbeeld niet van hiken. We zullen vooral in Airbnb 's, motels en hotels verblijven. Ieder heeft zijn of haar favorieten voor in de reis mogen opgeven zodat we daar rekening mee kunnen houden.
Het eerste stukje LA - Palm Springs komen we niet helemaal uit nog. We denken dat Santa Monica, Malibu en Venice beach iets voor ons is, misschien een wandeling door Runyon canyon park. Palm Springs staat nu best lang in ons schema vanwege het verschil in kosten voor de accommodatie. Maar daar is in mijn ogen weer minder te doen dan in LA en omgeving. De periode dat we gaan is eind mei - begin juni.
Verder zitten we bij Mariposa - Sonora te kijken maar we weten niet zo goed wat handig is qua accommodatie gezien we daarna naar Lake Tahoe gaan, dacht ik aan Sonora in plaats van Mariposa bij Mariposa willen we de Giant Sequoia 's bekijken. Schuin gedrukt de activiteiten die zijn opgegeven als wens om te bezoeken/ doen. Jullie hebben vast nog goede tips.
Dag 1 AMS - LAX
Dag 2 LA
Dag 3 LA Eames house- Palm Springs
Dag 4 Palm Springs Joshua Tree park
Dag 5 Palm Springs architectuur tour
Dag 6 Palm Springs - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas Helicopter tour Grand Canyon
Dag 8 Las Vegas Neon museum
Dag 9 Las Vegas via Lone Pine - Bishop
Dag 10 Bishop via Tioga Pass - Mariposa of Sonora ergens die omgeving
Dag 11 Mariposa of Sonora ergens die omgeving Giant Sequoia 's bekijken
Dag 12 Mariposa of Sonora - Lake Tahoe
Dag 13 Lake Tahoe
Dag 14 Lake Tahoe
Dag 15 Lake Tahoe - San Francisco
Dag 16 San Francisco Culinary tour
Dag 17 San Francisco Alcatraz
Dag 18 San Francisco via High way one - Carmel of Monterey ergens die omgeving
Dag 19 Carmel of Monterey - Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara
Dag 22 LAX - AMS
Het eerste stukje LA - Palm Springs komen we niet helemaal uit nog. We denken dat Santa Monica, Malibu en Venice beach iets voor ons is, misschien een wandeling door Runyon canyon park. Palm Springs staat nu best lang in ons schema vanwege het verschil in kosten voor de accommodatie. Maar daar is in mijn ogen weer minder te doen dan in LA en omgeving. De periode dat we gaan is eind mei - begin juni.
Verder zitten we bij Mariposa - Sonora te kijken maar we weten niet zo goed wat handig is qua accommodatie gezien we daarna naar Lake Tahoe gaan, dacht ik aan Sonora in plaats van Mariposa bij Mariposa willen we de Giant Sequoia 's bekijken. Schuin gedrukt de activiteiten die zijn opgegeven als wens om te bezoeken/ doen. Jullie hebben vast nog goede tips.
Dag 1 AMS - LAX
Dag 2 LA
Dag 3 LA Eames house- Palm Springs
Dag 4 Palm Springs Joshua Tree park
Dag 5 Palm Springs architectuur tour
Dag 6 Palm Springs - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas Helicopter tour Grand Canyon
Dag 8 Las Vegas Neon museum
Dag 9 Las Vegas via Lone Pine - Bishop
Dag 10 Bishop via Tioga Pass - Mariposa of Sonora ergens die omgeving
Dag 11 Mariposa of Sonora ergens die omgeving Giant Sequoia 's bekijken
Dag 12 Mariposa of Sonora - Lake Tahoe
Dag 13 Lake Tahoe
Dag 14 Lake Tahoe
Dag 15 Lake Tahoe - San Francisco
Dag 16 San Francisco Culinary tour
Dag 17 San Francisco Alcatraz
Dag 18 San Francisco via High way one - Carmel of Monterey ergens die omgeving
Dag 19 Carmel of Monterey - Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara
Dag 22 LAX - AMS
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis BibiS: LA- LA mei/juni 2020
Als je in Yosemite sequoia's wilt zien is de Mariposa Grove de beste keuze. Dit ligt echter niet bij de plaats Mariposa, maar bij Oakhurst. Of beter nog: Wawona. In jullie route is dat wel wat omrijden. Sonora kan ook, dan zou je naar Calaveras Big Trees SP kunnen rijden. Wij waren daar in 2013, misschien heb je iets aan ons verslag. Dit jaar bezochten wij de Mariposa Grove vanuit Wawona. Een hele dag er voor uittrekken lijkt me niet nodig. Jullie willen niet naar Yosemite Valley of bijvoorbeeld naar Glacier Point?
Of trek iets meer tijd uit voor de rit vnauit Bishop en breng een bezoek aan Bodie en Mono Lake.
Hou er rekening mee dat de Tioga Pass begin juni nog gesloten kan zijn. De Sonora Pass is dan een alternatief.
Marianne
Of trek iets meer tijd uit voor de rit vnauit Bishop en breng een bezoek aan Bodie en Mono Lake.
Hou er rekening mee dat de Tioga Pass begin juni nog gesloten kan zijn. De Sonora Pass is dan een alternatief.
Marianne
Re: Reis BibiS: LA- LA mei/juni 2020
Dankjewel Marianne, fijne tips die ik zeker even in de groep ga gooien. De Tioga pass had ik gelezen dat deze misschien niet open zou zijn, bedankt voor het alternatief, want dat hadden we nog niet gezocht...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1687 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-