Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Hallo,

Volgend jaar in de zomervakantie willen wij als gezin met 2 jongens van 13 en 15 jaar een camperreis gaan maken. Ik heb al veel gelezen op het forum hier en we hebben een route samengesteld. Nu ben ik benieuwd of dit allemaal logisch is en of dat we beter nog iets kunnen wijzigen?

We hebben tickets heen naar Las Vegas en terug vanaf Los Angeles. Voor de camper heb ik twee offertes, met een early bird of een dag eerder ophalen om zo op tijd naar Zion te gaan.

dag 1 Amsterdam-Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Capital Reef
dag 7 Capital Reef
dag 8 Capital Reef - Page
dag 9 Page
dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Kingman
dag 12 Kingman - Barstow (of iets anders?)
dag 13 Barstow - Lone Pine of doorrijden naar Mammoth Lakes of Mono Lake?
dag 14 Lone Pine of Mammoth Lakes/Mono Lake - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite -San Fransisco
dag 17 San Fransisco
dag 18 San Fransisco - Big Sur
dag 19 Big Sur - Pismo Beach
dag 20 Pismo Beach - Los Angeles
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles
dag 23 Los Angeles - Amsterdam

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste camperreis Amerika

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie route alleen Barstow ligt ongunstig als je vervolgens richting Yosemite rijdt. Ook niet echt een leuke plaats om te overnachten.
Wat je zou kunnen doen is om vanuit Kingman de route via Oatman te rijden. Mooie route en Oatman is een leuke tussenstop. Vervolgens een camping te zoeken eventueel in Red Rock Canyon ten westen van LV. Je zou onderweg nog een bezoek kunnen brengen aan de Hoover Dam waar je langs komt.

Mag je met de camper door Death Valley rijden. Zo niet dan kun je het beste rechtsom via Beatty en Tonopah doorrijden naar Mammoth Lakes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Dankjewel voor je tip! Oatman lijkt mij leuk. En ik ga dan eens kijken voor Red Rock Canyon. Kun je daar ook mooie hikes maken dat je weet?
We mogen met de camper helaas niet door Death Valley. Is dat stuk rechtsom dan wel in een rit te doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie van wandelen houden zijn de twee nachten Capitol Reef wel mooi maar hou er rekening mee dat het daar erg warm zal zijn in de zomer. Je slaat nu ook Monument Valley over, daar zou een overnachting wel mooi zijn. Ik zou zelf wat meer rust in de route brengen door Capitol Reef over te slaan (leuk te combineren in een volgende reis met Moab, Yellowstone etc :wink: ). Dan kun je een extra dag Yosemite doen, dat is met kinderen erg leuk. Je hebt dan bijvoorbeeld tijd om de Panorama Trail te lopen, en je houdt ook nog tijd over voor fietsen of raften, voor de Mariposa Grove etc.
De route via Barstow heeft als voordeel dat je nog iets van de 395 meeneemt, maar de route boven DV langs is sneller. Afhankelijk van waar je overnacht is het wel te doen om in een keer naar Mammoth Lakes te rijden.

Hou je de camper ook nog in LA of neem je daar een auto + hotel?

Marianne
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Bedankt voor je reactie! Een extra nacht Yosemite klinkt erg aantrekkelijk. Ik wil alleen ook graag de mooie weg van Bryce naar Capitol Reef rijden... het zou wel betekenen dat er inderdaad meer tijd is voor Mariposa Grove. Lastig kiezen!! Ik ga eens kijken hoe ik uitkom met het weekend als ik Capitol Reef laat vervallen.

Wat is het advies: Mono lake of Mammoth Lakes? Ik neig naar Mono lake, lijkt mij erg bijzonder.

In LA houden we de camper. Mijn oudste zoon heeft asperger en slaapt graag op een vaste plek, zeker tijdens rondreizen. Voor hem heeft dit dus de voorkeur boven een hotel.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door stegeman »

We zijn net terug. Hebben zowel Mammoth Lakes als Mono Lake gezien. Smaken verschillen erg. Maar monolake was voor ons een leuk even gezien te hebben moment, terwijl we in Mammoth Allard wel drie dagen hadden willen blijven. Prachtige omgeving. Met als mooiste hike de little lakes Valley trail. Mammoth Lakes leent zich ook voor veel dichtbij. We zagen in een halve dag veel! Waaronder veel verschillende meren/meertjes. Ons ding on even wat rond te wandelen kort. Yosemite was geweldig, maar Mammoth Lakes kwam voor ons erg dichtbij. Heb even niet gezien wanneer je gaat??? Het was bij ons wel een koude dag (sept)
Als je verblijft in Mammoth Lakes en de tiogaroad rijdt, kom je langs Monolake en zie je beide.
Horseshoelake en Lake Mary waren erg mooi. Monolake is kaal. Blijft een persoonlijke mening natuurlijk.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Felicitas »

Een mooie route, maar ik denk dat de route nog leuker is als je vanuit Las Vegas het rondje langs de rode parken andersom doet en begint met de Grand Canyon. Op die manier kun je ook Cathedral Gorge State Park en de Extraterrestrial Highway meenemen in Nevada. Wij vonden dat een hele leuke dag afgelopen zomer met grappige stops als het Alien Research Center en de Little A'Le'Inn (we reden in omgekeerde richting). Capitol Reef in de route is wel erg mooi, omdat je dan een paar van de mooiste wegen in Utah meeneemt. Maar ik weet niet hoe haalbaar het allemaal is met een camper. Misschien een dag Los Angeles minder?

dag 1 Amsterdam-Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Page
dag 5 Page - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Bryce
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Cathedral Gorge State Park
dag 12 Cathedral Gorge State Park - Lee Vining (Extraterrestrial Highway)
dag 13 Lee Vining
dag 14 Lee Vining - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite -San Fransisco
dag 17 San Fransisco
dag 18 San Fransisco - Big Sur
dag 19 Big Sur - Pismo Beach
dag 20 Pismo Beach - Los Angeles
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles
dag 23 Los Angeles - Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door IngridZw »

Niet alleen de weg van Bryce naar Capitol Reef is mooi maar ook de UT 95 van CR naar Monument Valley.Vonden wij zelfs nog mooier. Onbeschrijfelijke mooie omving waar je doorrijdt. Ik zou het wel meenemen in de route. En dan 1 overnachting in Capitol Reef (eventueel in de ochtend nog een wandeling) en dan doorrijden voor een overnachting bij Monument Valley. Voordeel is dat je daar mooi de zonsondergang kunt meemaken. Voor informatie Red Rock Canyon kun je eens kijken op deze site https://www.redrockcanyonlv.org/

Mariposa Grove zou je ook kunnen bezoeken in de ochtend als je Yosemite verlaat via Oakhurst richting SF.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Skopje schreef:
28 sep 2019, 13:28
Wat is het advies: Mono lake of Mammoth Lakes? Ik neig naar Mono lake, lijkt mij erg bijzonder.
Je kunt dit niet met elkaar vergelijken. Mono Lake is een meer bij Lee Vining (en sowieso een bezoek waard, ga daarvoor naar de zuidkant van het meer), Mammoth Lakes is een wintersportplaats met een aantal meren in de buurt. Overigens is de Little Lakes Valley loop (ook veel meren) weer wat verderop. Als tussenstop maakt het niet veel uit wat je doet. De camping in Lee Vining lijkt mij erg kaal en is niet aan het meer. Je hebt ook nog campings bij June Lake.

Ik weet niet waar de jongens van houden? Vinden die mooie routets interessant of zijn ze liever actief bezig? Wil je zo veel mogelijk zien of meer tijd nemen voor wat minder plaatsen?

Marianne
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

O jee, wat een leuke opties geven jullie allemaal! Leuk dat iedereen zo zijn best doet en meedenkt. Voor mij wordt de keuze alleen wel lastiger :D

Cathedral Gorge State Park zegt mij helemaal niets nog, ik ga eens kijken wat dat is. En Monument Valley, tja, ik weet het nog steeds niet helemaal, de mooie route zou de doorslag kunnen geven. Dat zou betekenen dat we een nacht korter hebben in Capitol Reef of evt. Page, maar een tweede nacht in Page bij het meer lijkt mij ook voor de jongens fijn als tussenstop en maakt het net wat rustiger. Ik ben bang dat we anders te veel in de reis gaan proppen? Het lijkt mij fijn om op sommige plekken twee nachten te blijven en een volle dag ergens te hebben om er op uit te gaan.
Zouden jullie dan voor 1 nacht Capitol Reef, 1 nacht MV en 2 nachten Page gaan of beter 2 nachten Capitol Reef, 1 nacht MV en 1 nacht Page? Hou ik dan tijd genoeg over voor een antilope canyon oid?

Ik ga de campings bij alle meren maar eens bekijken en uitzoeken wat er in de buurt te doen is. Ik heb even gegluurd naar de Little lakes Valley Loop en dat ziet er prachtig uit! De jongens houden ook van wandelen en mooie natuurparken, raften ofzoiets is niet echt hun ding.

Mariposa laat ik zeker in mijn planning staan, we komen er immers toch langs op weg naar SF.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Het raften in Yosemite is niet echt raften, maar - zeker aan het eind van de zomer - meer dobberen op de Merced River. Wij deden in meerdere keren met onze dochters en dat was altijd een groot succes. Zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag daarvoor, op 1 en 13 augustus.

Voor Antelope Canyon en bijvoorbeeld Horseshoe Bend is 1 nacht in Page voldoende. Je kunt er vanaf MV al vroeg zijn. Maar twee nachten is ook wel lekker, dan kun je ook eens lekker niets doen aan het strand bij Lake Powell.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Franciscus »

Wat is het advies: Mono lake of Mammoth Lakes? Ik neig naar Mono lake, lijkt mij erg bijzonder.
Van Mammoth Lakes naar Yosemite kom je langs Mono Lake dus dat kun je combineren. Omgeving van Mammoth Lakes is prachtig, wij kampeerden op Twin Lakes Campground, een aanrader, de ligging is prachtig.
Lone Pine heeft ook een paar campgrounds, eentje ook aan een meer maar geen van de campgrounds heeft veel schaduw. Dat vonden wij een groot nadeel in de bloedhete zomer. Maar wij hadden een tent, met een camper is dat misschien minder relevant.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Bedankt voor al jullie berichtjes, dat helpt echt! We hebben de route nu aangepast met de weg bovenlangs Death Valley en Monument Valley toch ook opgenomen in de route:

dag 1 Amsterdam-Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Zion (via VoF, Watchman)
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce ( Ruby's)
dag 6 Bryce - Capital Reef (Fruitta)
dag 7 Capital Reef
dag 8 Capital Reef - Monument Valley (the View)
dag 9 Monument Valley - Page (Wahweap)
dag 10 Page - Grand Canyon ( Mather)
dag 11 Grand Canyon - Kingman (KOA)
dag 12 Kingman - Pahrump (via Red Rock Canyon) (Wine Ridge RV)
dag 13 Pahrump - Mammoth Lakes
dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite -San Fransisco (Marin RV)
dag 17 San Fransisco
dag 18 San Fransisco - Big Sur (Kirk Campground)
dag 19 Big Sur - Jalama (Jalama Beach)
dag 20 Jalama - Malibu (Malibu Beach)
dag 21 Malibu
dag 22 Malibu
dag 23 Los Angeles - Amsterdam

Dat dobberen op de Merced River is wellicht toch wel lekker als afwisseling. Het staat als optie genoteerd :)
P.S. Schitterende reisverslagen hebben jullie toch Marianne!

Campings ben ik merendeels uit. Alleen nabij Mammoth Lakes zoek ik nog dat perfecte plekje.
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Hallo allemaal,

Ik dacht uit de route te zijn maar bij het invullen van mijn dagprogramma vond ik het toch een beetje vol worden. Nu daarom toch het advies van Marianne gevolgd en Capitol Reef uit het programma gehaald. Helaas want de route naar CR en MV leken mij prachtig! Ook hebben we Monument Valley geschrapt. Dat moet dan maar een volgende keer! Het rondje omdraaien en starten met de GC hebben we overwogen, maar de helicoptervlucht gelijk zo aan het begin van de reis lijkt mij zo jammer.

Ik weet nu alleen niet wat wijs is voor Yosemite, 2 nachten Valley en een nacht nabij Mariposa Grove of 3 nachten in de vallei proberen te reserveren? Ik wil in ieder geval naar Mariposa Grove nl..

Het idee is nu:
dag 1 Amsterdam -Las Vegas
dag 2 Las Vegas (camper ophalen)
dag 3 Las Vegas -Zion via VoF
dag 4 Zion
dag 5 Zion-Bryce
dag 6 Bryce-Page (horseshoe bend of lower antelope?)
Dag 7 Page (lower antelope canyon of horseshoe bend?)
dag 8 Page-Grand Canyon
dag 9 Grand Canyon-Needles (helicoptervlucht, via Oatman rijden)
dag 10 Needles-Lone Pine
dag 11 Lone Pine-Mammoth Lakes
dag 12 Mammoth Lakes
dag 13 Mamoth Lakes-Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite -San Fransisco
dag 17 San Fransisco
dag 18 San Fransisco - Carmel/Monterey
dag 19 Carmel/Monterey-Pismo
dag 20 Pismo -Malibu
dag 21 Malibu
dag 22 Malibu camper inleveren en 's avonds LAX- Amsterdam
dag 23 thuis

Iemand nog een goed idee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt de laatste nacht Wawona reserveren. Het maakt het reserveren wel iets lastiger want je zult eerst iets in de vallei vast moeten leggen dus voor Wawona ben je dan wat later. Maar goed, die zal niet zo heel snel volgeboekt zijn

Marianne
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Dankje, dan ga ik dat proberen!
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bass Lake

Bericht door Skopje »

Wij hebben in augustus 3 nachten gepland voor Yosemite, ik wil proberen 2 nachten in de vallei een plek te bemachtigen volgende maand. De derde nacht overweeg ik Bass Lake. We willen dan vanuit de vallei naar Mariposa Grove, overnachten aan Bass Lake en de dag erop richting SF. Voor Yosemite zijn we bij June Lake.
Heeft iemand ervaring met Bass Lake of aanbevelingen voor een campground? Wishon campground heeft nu onze voorkeur.

Of zouden jullie 3 nachten vallei doen en via Mariposa Grove naar SF rijden? Ik ben zo bang dat we dan zo moeten haasten? Is met de camper toch echt wel een stukje rijden. We staan op Marin in SF.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Met Bass Lake kan ik je niet helpen. Heb je voldoende tijd om daar nog te genieten? Op weg van de vallei naar de Mariposa Grove kun je nog naar Glacier point rijden, en bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point of Sentinel dome doen.
Skopje schreef:
14 feb 2020, 23:58
ik wil proberen 2 nachten in de vallei een plek te bemachtigen volgende maand.
Ga vanmiddag (16.00 uur) alvast oefenen! En volgende maand is het om 15.00 uur.

Marianne
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: eerste camperreis Amerika.

Bericht door Skopje »

Ja, we gaan vandaag weer oefenen! Vorige maand wel gelukt een plekje te krijgen met oefenen. Ik ga straks nog een keer achter de laptops zitten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer