Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sab75
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Sab75 »

Hi,
Komende zomer gaan we weer naar de westkust. Dit keer nemen we iemand mee die nog nooit in Amerika is geweest. Het wordt dus een beetje kijken wat voor ons nog leuk is om weer heen te gaan en wat leuk is om nieuw toe te voegen. Dus vandaar mijn vraag over onze route voor volgend jaar. Ik heb al flink zitten lezen hier maar we komen er niet uit. We zijn met z’n 4-en, waarvan 2 kids van 13 en 18 (ons nichtje van 18 is nog nooit in Amerika geweest).
Ik heb nu deze route gemaakt voor het eerste gedeelte van onze reis. Omdat we al eerder zijn geweest hebben we voorkeur voor een aantal dingen. Zo heb ik Page eruit gehaald, want al geweest. Het aantal overnachtingen bij GC vinden we prettig omdat we dan een hele dag hebben en de spullen niet in de auto hoeven te laten. Dit keer overnachten we niet in het park maar er net buiten. Waar voor ons de crux zit is het stuk LV richting Death valley en het stuk GC-Bryce. We willen graag overnachten in DV en dan via de Tioga pass naar Yosemite. Yosemite hoeven we niet perse nog een keer te zien hebben we net besloten. wel zouden we naar Sequoia willen. Maar doen we dit na SF richting LA of doen we dit voor SF? En gaan we na DV meteen door naar de Tioga pass of stoppen we in Lee Vining/Mammoth Lakes/Bodie.. Achter MV en Kanab staat twijfel omdat we ons afvragen of deze route zo ideaal is. Zion hebben we al gezien dus die slaan we dit keer over. Zijn MV en Kanab de moeite waard? Ik lees zoveel verschillende dingen hierover. Het zou echt super zijn als we dit stuk van de reis ook ideaal krijgen :-)
Het gedeelte na San Francisco staat nog niet helemaal vast maar daar komen we wel uit.
Alvast bedankt voor jullie tips!

aankomst Los Angeles
Los Angeles
LA-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon-Monument Valley twijfel
Monument Valley twijfel
Monument Valley-Bryce
Bryce
Bryce-Kanab twijfel
Kanab twijfel
Kanab-Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley-Yosemite
Yosemite
Yosemite-San Francisco
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis LA-LA zomer 2020

Bericht door Markstaal »

Leuke plannen.

Je zegt dat na SF nog niks vast ligt, bedoel je daarmee dat de rest al geboekt is? of is dit nog te annuleren?

Als het nog veranderd kan worden zou ik vanuit LA eerst richting de Grand Canyon gaan met een tussen stop in Kingman, zo kom je niet 2x langs Las Vegas, plus de weg tussen LA en LV is niet de meest spannende.

Waarom verblijven jullie niet in het park? Ondanks dat je er al geweest bent is het na mijn idee zoveel beter dan er buiten overnachten. Overnachten in de GC hoeft ook niet duur te zijn (denk aan Bright Angel).

Verder is 2 nachten Monument Valley veel, hier heb je met 1 nacht wel genoeg.

Wat zijn de plannen in Kanab? Als het voor het bezoek aan Zion is dan zou ik eerder in Springdale overnachten (wel 2 nachten).

Hoeveel dagen hebben jullie in totaal? En op welke stad vliegen jullie terug?
Sab75
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis LA-LA zomer 2020

Bericht door Sab75 »

Hi Mark, dank voor je reactie.
We hebben 27 nachten totaal. Na SF ligt nog niet alles vast. Het enige wat vastligt is aankomst en vertrek op LA.
Na SF willen we rustig aan doen langs de kust en wellicht ergens een Vineyard aandoen (tips welkom, ook met overnachting). Santa Cruz/Monterey/Carmel/Santa Barbara/Pismo/Santa Monica. bij aankomst in LA gaan we meteen naar Universal de volgende dag (hoteltips ook welkom)
Helaas is Bright Angel al volgeboekt in onze periode.
Waarom we 2x langs LV gaan is omdat ze de 2de x alleen overnachten aan de buitenkant van LV om te shoppen, 2 tieners he ;-) en omdat dit een licht verloren dag is vonden we het wel een mooie gelegenheid om daar weer te doen.
Voor Kanab nog geen exacte plannen, hebben we meer toegevoegd omdat we Zion overslaan dit keer. Springdale vonden we erg leuk. Misschien dan beter in Springdale overnachten na Kanab, of heen en weer rijden?
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis LA-LA zomer 2020

Bericht door Markstaal »

Ah ik zie nu inderdaad LA-LA in de titel van het topic staan :wink:

Dan hebben jullie lekker veel tijd voor de route! Dan past SeKi zeker nog wel in de planning, dit zou ik dan na Yosemite doen.

Er komt vaak wat vrij bij Bright Angel, dus ik zou vooral blijven checken.

Voor Zion zou ik niet heen en weer rijden vanuit Kanab, zo maak je veel extra km's.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis LA-LA zomer 2020

Bericht door IngridZw »

Monument Valley is zeker de moeite waard maar 1 overnachting is daar wel voldoende. De extra overnachting die je er nu hebt staan zou ik gebruiken voor Capitol Reef. Zo onderbreek je de lange rit naar Bryce en heb je meer tijd voor de UT 95 en vanuit CR voor de UT 12. Mocht je die nog niet hebben gereden: dat zijn schitterende routes.
Je hebt inderdaad best wel veel dagen te besteden. Ik zou daarom nog een extra overnachting plannen op de route tussen Death Valley en Yosemite en na Yosemite nog 2 overnachtingen voor Seki toevoegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sab75
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis LA-LA zomer 2020

Bericht door Sab75 »

Dank Ingrid. We gaan MV iig terugbrengen naar 1 nacht. CR gaan we in overweging nemen. Seki gaan we zeker inpassen na Yosemite, zaten toch al te twijfelen over waar te overnachten maar dat doen we dan in Oakhurst. Nog tips voor overnachtingen na DV? en bij Seki?
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis LA-LA zomer 2020

Bericht door Franciscus »

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu met Yosemite en SeKi gaat doen? Blijf je bij 2 overnachtingen Yosemite? En is Oakhurst dan je uitvalsbasis? Hou er dan rekening mee dat Oakhurst 1,5 uur enkele reis is naar Yosemite Valley. En dat het vanuit DV in een keer naar Oakhurst 600 kilomter is. Persoonlijk zou ik sowieso een tussenstop doen op de route DV - Yosemite. Bijvoorbeeld in Lee Vining; Mono Lake is mooi, Bodie ook een aanrader.

Hoeveel nachten wil je dan vervolgens in SeKi verblijven?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Sab75
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Sab75 »

Hi Franciscus,

ik had inderdaad aangegeven via de Tioga pass te willen rijden en na DV nog te overnachten ergens. Yosemite hebben we al gezien en hoeven we niet uitgebreid weer te zien vandaar Oakhurst.
Heb tot aan SF nu dit gemaakt, lijkt dit beter? Is t niet te gehaast met nergens 2 overnachtingen?
aankomst Los Angeles
Los Angeles
LA-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon-Monument Valley
Monument Valley-Kanab
Kanab-Bryce
Bryce-Springdale
Springdale-Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley-Mammoth Lakes/Lee Vining
Lee Vining via Tioga naar Yosemite
Yosemite-Seki
Seki
Seki-SF
San Francisco
San Francisco
San Francisco-nog 6 dagen naar beneden te rijden met tussenstops nog uit te zoeken
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Kanab? Je zou ook via Capitol Reef kunnen rijden, dan neem je twee van de mooiste routes in het zuidwesten mee; de UT95 en de UT12.
Als je echt niets in Yosemite wil doen kan Oakhurst wel maar een overnachting in het park is ook wel mooi. Wil je er niets doen? Langs de Tioga Road kun je mooie wandelingen maken. Of breng nog een bezoek aan Bodie en Mono Lake.
Wij hebben in Kings Canyon al twee keer met plezier in Grant Grove overnacht. Dit is ook een goede basis voor Sequoia NP. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag daarvoor.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Franciscus »

Yosemite-Seki
Seki
Seki-SF
Je zou inderdaad in Grant Grove kunnen overnachten. Wij hebben daar overnacht in de John Muir Lodge, de kamers zijn niet heel bijzonder maar de Lodge zelf is wel heel mooi, sfeervolle gemeenschappelijke ruimte met haard. Hou er rekening mee dat er weinig eetgelegenheden zijn in Grant Grove Village.
Andere optie is op de eerste dag het Kings Canyon deel bezoeken en de eerste nacht in Grant Grove slapen. De tweede dag doorrijden naar Three Rivers en onderweg het Sequioa deel bezoeken. Three Rivers is ook niet groot maar heeft wel een paar leuke motels en restaurants. Ik zou overnachtingen wel vooraf vastleggen in het hoogseizoen. Dan krijg je dus:
Yosemite - Grant Grove Village
Grant Grove Village - Three Rivers
Three Rivers - San Francisco
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Sab75
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Sab75 »

@Martin & Marianne tsja goeie vraag, je zegt het met zoveel overtuiging dat ik hier naast me meteen al hoor: doen! Dus na Ingrid dr tip en die van jou switchen we naar CR. Jullie reisverslagen heb ik ooit al eens bekeken maar ga ik nog eens doen. Bodie ne Mono lake lijkt ons ook leuk, zoveel keuzes, niet te doen eigenlijk...alles is leuk.

@Franciscus three rivers lijkt ons ook leuk inderdaad. Grant cove prima als er maar wel wát keuze is in overnachtingen en eetgelegenheden, dus niet alleen hamburgers of taco's haha.
Tips voor hotels zijn altijd welkom, juist omdat we alles willen vastleggen, dat bouwt meer rust in en we zijn soms best kieskeurig ;-)
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Sab75
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Sab75 »

@Martin Marianne en @IngridZw jullie bedoelen ook overnachten in CR toch?
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door IngridZw »

Klopt. Wij hadden in Torrey (wat een goede uitvalsbasis is voor Capitol Reef) een leuke ruime cabin met 2 slaapkamers en veranda bij Austin's Chuck Wagon. Je kunt er overigens ook kiezen voor een motelkamer. Er is een mooi zwembad en naast het hotel een general store / bakery waar je 's morgens een kant en klaar ontbijt kunt kopen en andere gerechten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Franciscus »

Bij Capitol Reef sliepen wij in de Aquarius Inn in Bicknell. Net iets verder weg dan Torrey maar nog steeds goed te doen en een stuk goedkoper dan accommodatie in Torrey. Kamers zijn oud (rustiek zeggen we dan) maar groot en schoon en er is een fijn zwembad bij. In het vlakbij gelegen Sunglow restaurant kun je goed eten, vooral goed ontbijten en de taart is daar waanzinnig lekker (wel een caloriebom.....).
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Sab75 schreef:
26 sep 2019, 19:58
@Martin Marianne en @IngridZw jullie bedoelen ook overnachten in CR toch?
Ja, of beter gezegd, vlak buiten het park. Wij hebben al meerdere keren overnacht in Torrey. Een leuke en niet te dure optie daar is 1000 Lakes RV park waar je cabins kunt huren. Als je gaat (tent)kamperen dan is overnachten op Fruita in het park een aanrader.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben vorig jaar ook in Torrey overnacht; inderdaad ideaal voor een bezoek aan Capitol Reef. Het is er echt prachtig.

Voor volgend jaar zomer hebben we daar nu een Conestoga Wagon geboekt, zo'n huifkar (met airco en privé badkamer) bij Broken Spur Inn & Steakhouse. Lijkt ons erg leuk, maar ze hebben uiteraard ook gewone kamers.

Na het eten 's avonds nog even naar Sunset Point voor een laatste wandelingetje van die dag en om mooie foto's te maken.
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door CJ81 »

Ook wij hebben voor volgende zomer alvast een conestoga wagon vastgelegd bij de broken spurr in. Lijkt mij echt super en een leuke afwisseling met de hotels. En met zwembad voor de kids! Tip; boek via de eigen site... ze hebben nu nog een summer savings actie. Ik weet niet of dat altijd is maar wij zaten nu op 150 dollar voor 4 personen incl tax
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sab75: rondreis LA-LA zomer 2020.

Bericht door Tantelotje »

Wij sliepen afgelopen vakantie ook in de Broken Spur. Weliswaar in een 'gewone' kamer maar het was allemaal heel erg netjes. Prima zwembad, alles goed onderhouden en standaard maar lekker ontbijt. Ook het stuk waar de huiskatten staan (stiekem beetje jammer dat we die niet hadden geboekt :D ) En in het steakhouse kun je s avonds lekker eten!

Nog een tip: we aten ook heerlijk in het restaurant van The Rim Rock hotel. Met een fantastisch uitzicht!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer