Reis Fitz: San Francisco - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fitz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Fitz: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Fitz »

We hebben onze oorspronkelijke plannen (San Diego - Seattle) laten varen en gaan nu voor een reis van San Francisco naar Salt Lake City in juni 2020.

Alvorens alles vast te leggen toch even hier horen of de reisroute goed zit.

Verder graag tips voor (bijzondere) accomodatie (we houden af en toe wel van iets speciaals, afgewisseld met motels en cabins) en korte, makkelijke wandelingen (zonder steile stukken of trappen) gelet door mijn spierziekte andere wandelingen niet mogelijk zijn

Dag 1 : België - San Francisco
Dag 2 : San Francisco
Dag 3 : San Francisco
Dag 4 : San Francisco
Dag 5 : San Francisco - Carmel/Monterey (Golden Gate Bridge, vervolgens via de kustroute)
Dag 6 : Carmel/Monterey (Big Sur tot Julia Pfeiffer SP en terug)
Dag 7 : Carmel/Monterey - Yosemite NP
Dag 8 : Yosemite NP
Dag 9 : Yosemite NP - Lone Pine (Tioga Road, (Bodie), Mono Lake, (Mammoth Lakes), Alabama Hills)
Dag 10 : Lone Pine - Las Vegas (via Death Valley NP)
Dag 11 : Las Vegas
Dag 12 : Las Vegas - Grand Canyon (Route 66, (Oatman))
Dag 13 : Grand Canyon - Winslow/Holbrook (Desert View Road, Wupatki NM, Falstaff, Meteor)
Dag 14 : Winslow/Holbrook - Canyon De Chelly (via Petrified Forest NP)
Dag 15 : Canyon De Chelly - Monument Valley (met ommetje via Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point)
Dag 16 : Monument Valley - Bryce (Horseshoe Bend, (Lake Powel), Cottonwood Canyon Road (?)
Dag 17 : Bryce - Capitol Reef (via UT12)
Dag 18 : Capitol Reef - Moab
Dag 19 : Moab (Arches NP)
Dag 20 : Moab (Dead Horse Point SP, Canyonlands NP (Island in the Sky))
Dag 21 : Moab - Vernal ((Colorado NM), Dinosaur NM)
Dag 22 : Vernal - Grand Teton NP
Dag 23 : Grand Teton NP - Yellowstone NP
Dag 24 : Yellowstone NP
Dag 25 : Yellowstone NP
Dag 26 : Yellowstone NP
Dag 27 : West-Yellowstone - Salt Lake City
Dag 28 : Huiswaarts
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Mr. Patrick »

You saved the best for last! :wink:

Ik vind het wel erg druk, maar het is waarschijnlijk wel net te doen.
Maar om alle parken ook 'goed' te bekijken, zou je eigenlijk een nacht langer moeten hebben in Yosemite, een nacht in Death Valley, wat extra ruimte in Bryce (gezien je op de dag dat je erheen rijdt nog een hoop bezienswaardigheden onderweg meepakt) en persoonlijk zou ik ook een nacht extra in Las Vegas doen, maar dat is puur omdat ik het geweldig vind daar. Ik denk dat je in SF wel een nacht kunt sparen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Franciscus »

Dag 9 : Yosemite NP - Lone Pine (Tioga Road, (Bodie), Mono Lake, (Mammoth Lakes), Alabama Hills)
Al die dingen doen die tussen haakjes staan is teveel voor een dag. Het is afhankelijk van waar je overnacht in Yosemite NP maar reken voor de rit over de Tioga Pass naar Lee Vining op minimaal 2 uur (meer als je langere stops maakt).

Van Lee Vining naar Bodie is 45 minuten rijden, enkele reis. Een uur ben je in Bodie minimaal kwijt maar drie uur kun je er ook gemakkelijk doorbrengen. Dus een bezoek aan Bodie kost je ook minimaal 2,5 uur (en waarschijnlijk langer) en dan ben je weer terug in Lee Vining.

Een bezoek aan Mono Lake heeft alleen zin als je echt naar de rand van het meer rijdt. Van een afstand is het niet heel speciaal, de voor het meer kenmerkende Tufa's zie je pas als je aan de rand staat. Er worden daar gratis rondleidingen gegeven door de Rangers, echt leuk om die mee te pikken, dan weet je pas waar je eigenlijk naar kijkt. Dat zijn korte wandelingen over vlak terrein maar alles bij elkaar ben je gemakkelijk een paar uur bezig.

Van Lee Vining naar Lone Pine is twee uur rijden, uiteraard zie je dan de bergen maar als je het écht wilt zien en beleven moet je er meer tijd aan besteden. Bijvoorbeeld door Mammoth Lakes te bezoeken, daar de omgeving verkennen en wat te wandelen. Daar kun je op verschillende plekken korte, vlakke wandelingen maken, een roeitocht over Twin Lakes is ook leuk en prachtig. Of je gaat naar Mount Whitney Portal of...….

Tussendoor zul je ook nog moeten eten e.d. dus het is allemaal veel voor een dag. Dus je kunt de rit in één dag doen maar dan moet je keuzes maken en dingen laten vallen. Óf het in tweeën hakken met een extra overnachting in Lee Vining. Ik zou voor de tweede optie gaan. De omgeving daar is prachtig, jammer dat de verreweg meeste toeristen dit allemaal voorbij rijden.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Fitz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Fitz »

Dank jullie wel voor de reacties

@ Mr. Patrick
You saved the best for last! :wink:


Inderdaad, staat al enkele jaren op ons must-do-lijstje.

Voor het overige :

Ik ben er me bewust van dat het programma nog al vol staat, het is wat mij betreft ook niet allemaal must-see zodat we daar ter plaatse eventueel kunnen beslissen om bepaalde zaken over te slaan...

Een dag San Francisco opofferen is geen optie want dan krijg ik problemen op het thuisfront ;) En een extra nacht Las Vegas is ook niet aan mijn wederhelft besteed, ze houdt niet zo van kitsch en flashy (al begrijp ik wel dat sommige mensen dit fantastisch vinden), twee avonden zullen wel volstaan ;)

Een extra dag In Bryce of Death Valley zou inderdaad een goed idee zijn, maar zie hier spijtig genoeg geen ruimte voor. Een extra dag Yosemite lijkt me niet echt nodig vermits de meeste forumgangers daar vaak een (grote) wandeling maken wat bij ons niet het geval is.

@Franciscus

Duidelijk ! Had al een vermoeden dat het wat teveel zou zijn, lijkt me aangewezen om zeker Bodie te schrappen. En zoals je zegt, een extra dag krijg je hier makkelijk gevuld, spijtig genoegd is daar geen ruimte voor ;) (de meeste forumgangers doen dit ookk bij hun tweede of derde keer, dus wie weet een volgende keer...)
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Franciscus »

Kleine tip voor dag 9; Koffiedrinken (met heerlijke huisgemaakte koeken) bij Latte Da Coffee (El Mono Motel) in Lee Vining.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt echt heel weinig tijd voor Yosemite, ook zonder lange wandelingen. Er zijn immers meerdere gebieden die je kunt bezoeken. En zeker in juni is het er prachtig. Maar ook druk waardoor extra tijd heel prettig is. Ik zou ook zeker in het park proberen te overnachten.
Kijk eens op mijn wandelsite voor korte wandelingen..

Ik zou zelf Winslow en Canyon de Chelly er uit laten om elders meer tijd te hebben.
Een stop in Page is toch wel een must vind ik. Of kijk of je de UT95 kunt meenemen.

En inderdaad, je kunt heerlijk zitten bij el mono hotel! Zie voor een foto ons 2019-verslag bij 3 september.

Ik weet niet wat de plannen zijn in SF? Drie dagen is echt wel veel. Als je dat toch zo houdt doe dan de Golden Gate bridge op een van die dagen. Lijkt me niet handig om te doen als je naar Monterey gaat. Is fietsen een optie? E'- bike? Dan is dat ook erg leuk. Op de fiets naar Sausalito en dan met de ferry terug. Fietsen in Monterey is ons trouwens ook prima bevallen.

Marianne
Fitz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Fitz »

El Mono Motel staat genoteerd ;)

@marianne

Deze middag al een deel van jullie prachtige verslag gelezen en nog wat tips opgedaan :thumbup:

Vreemd dat iedereen 3 dagen San Francisco te veel vindt, wij vinden dit net (heel) weinig en zouden er zonder problemen 10 dagen kunnen vullen :P Bezoek aan de Golden Gate Bridge kan afhankelijk van onze hotelkeuze inderdaad wel op de derde dag SF wat ons wat meer ruimte geeft op weg naar Carmel/Monterey. Fietsen met een e-bike is mogelijks wel haalbaar (best hier wel nog eens oefenen dan).

Een extra dag in Yosemite zou misschien wel handig zijn, maar past niet meer in het schema. Op dag 7 zouden we Mariposa Grove, Wawona en Glacier Point nog trachten te doen (al zal dit vermoedelijk een zondag zijn met de nodige drukte), op dag 8 dan de Valley met de wandelingen naar de watervallen en eventueel Mirror Lake en op dag 9 de Tioga Road op weg naar Lone Pine. Zoals je aangeeft, zal accomodatie in het park zelf hiervoor een must zijn (wat mogelijks niet meer zal lukken :cry:

Meteor is de aanleiding voor deze usa-reis (https://www.ntr.nl/Govert-naar-de-grenz ... het-heelal) dus dat skippen zit er niet in en dan passeren we Canyon De Chelly dus dat niet meenemen lijkt me wat zot.

Heb ondertussen de route wat herschikt, van LV eerst via Bryce - UT12 - Capitol Reef - UT95 - MV naar GC, zo nemen we de UT95 mee en sparen we blijkbaar ook nog 200 km uit. Page is me uitgezonderd de Horseshoe Bend niet bijgebleven van mijn eerste reis dus dat is de reden waarom we het nu (helemaal) skippen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Het weekend in Yosemite zou ik proberen te vermijden. Kun je nog wat schuiven?
En ja, je kunt je natuurlijk veel langer in SF vermaken maar dat geldt voor alle steden en park en op je route. :wink:
Bij Page zou je een boottocht op Lake Powell kunnen maken of een tocht op de Colorado River. Zie je iedereen bij Horseshoe Bend op de rand staan. Geen Antelope Canyon gedaan?

Marianne
Fitz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Fitz »

@marianne jij bent een goede pleitbezorger voor Page ;)

Probleem is dat ik niet weet of Antelope Canyon voor mij fysiek haalbaar is en vermits er toch keuzes gemaakt moeten worden heb ik dit gelet de twijfel laten vallen, net als Zion trouwens.

Ik ben vooral bezorgd over de route tussen Las Vegas en Moab, naar mijn eigen aanvoelen iets te vol met elke dag een verplaatsing van gemiddeld 3 uur, maar zie hiervoor niet meteen een oplossing, zeker niet daar ik eerder geneigd zou zijn om in Yosemite een dag toe te voegen.
Fitz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Fitz »

Onze reis staat ondertussen (zo goed als) vast. Heen vliegen we op Denver (betere opties dan via SLC), terug via San Francisco. Hierdoor wat moeten schuiven met de route, doch quasi alle gewilde stops zitten erin. Accomodaties in Yellowstone, Yosemite, Capitol Reef, Moab en Monument Valley liggen ook al (voorlopig) vast.

Schema:

Zo 31/5 : Thuis - Denver - Cheyenne (2u00)
Ma 01/6 : Cheyenne - Grand Teton NP (6u30)
Di 02/6 : Grand Teton NP - Yellowstone NP (Old Faithfull) (OF Lodge, Frontier Cabin) (1u30)
Wo 03/6 : Yellowstone NP (Old Faithfull) (OF Lodge, Frontier Cabin) (1u30)
Do 04/6 : Yellowstone NP (Mammoth) (Mammoth Cabin) (1u30)
Vr 05/06 : Yellowstone NP (Canyon) (Canyon Lodge) (1u15)
Za 06/06 : Yellowstone NP (Canyon) - Grand Teton NP (2u30)
Zo 07/06 : Grand Teton NP - Salt Lake City (5u00)
Ma 08/06 : Salt Lake City - Bryce (4u15)
Di 09/06 : Bryce - Capitol Reef (via UT12) (Chuckwagon Motel) (2u45)
Wo 10/06 : Capitol Reef - Moab (Indian Hills Studio) (2u30)
Do 11/06 : Moab (Indian Hills Studio)
Vr 12/06 : Moab (Indien Hills Studio)
Za 13/06 : Moab - Monument Valley (via Natural Bridges en Muley Point) (The View, premium cabin) (3u30)
Zo 14/06 : Monument Valley - Holbrook (via Canyon de Chelly en eventueel Petrified Forest) (3u30-4u30)
Ma 15/06 : Holbrook - Grand Canyon (via Flagstaff) (3u00)
Di 16/06 : Grand Canyon - Kingman (via Route 66) (3u10)
Wo 17/06 : Kingman - Las Vegas (via Oatman) (3u00)
Do 18/06 : Las Vegas
Vr 19/06 : Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley NP) (4u30)
Za 20/06 : Lone Pine - Yosemite Valley (Curry Village Tent) (4u00)
Zo 21/06 : Yosemite Valley - Wawona (Wawona Hotel) (1u00)
Ma 22/06 : Wawona - Carmel
Di 23/06 : Carmel (Big Sur maximaal tot aan Julia Pfeiffer SP)
Wo 24/06 : Carmel - San Francisco (via kustweg + GGB) (4u00)
Do 25/06 : San Francisco
Vr 26/06 : San Francisco
Za 27/06 : San Francisco
Zo 28/06 : San Francisco - Vertrek Huiswaarts
Ma 29/06 : Thuis

Nog een aantal vragen :

- Iemand ervaring met de rit Cheyenne - Grand Teton? Is dit te doen op één dag of best splitsen (zo ja, waar?) ?
- Voor de verplaatsing tussen Grand Teton en Bryce heb ik voorlopig SLC staat. is dit een goede keuze of zijn er andere mogelijkheden?
- Iemand tips voor (makkelijke) wandelingen in de regio Moab (buiten de nationale parken) ?
- Tot slot : iemand accomodatie-tips voor San Francisco, bij voorkeur met (gratis) parking en toegang tot (toegankelijk) OV? Momenteel neig ik om een hotel bij de luchthaven te nemen, bij gebrek aan beters (dan met BART naar centrum en auto naar de buitenwijken)...

Alvast bedankt voor de tips !
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Tantelotje »

Voor San Francisco zou je naar een 'Motor Inn' kunnen kijken. Wij zaten vorig jaar in die op Nob Hill. Op zich best centraal in het centrum en het allerbelangrijkste: gratis parkeren! Het is niet een heel hip motel, maar de kamers waren groot, netjes en schoon. En de prijs is heel redelijk.

Wij zijn van gemak en mooi weer dus vinden het vele malen fijner om dan met de auto te rijden naar waar je wilt zijn dan 'afhankelijk' zijn van het OV. Misschien is zoiets een idee?
Er zijn overigens nog veel meer Motor Inns in SF, maar wij hebben alleen ervaring met deze.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door JVDP78 »

Ik heb gister ook Coventry Motor Inn in SF geboekt, zit op Lombard Street in Marina District, gratis parkeren en tram stopt in de buurt. Je schijnt ook gewoon te kunnen lopen naar Fishermans Wharf. Verder goede reviews ook en qua prijs redelijk al vind ik het nog veel maar vergeleken met de rest in SF zeker wel ok.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zaten in 2015 in de Cow Hollow Motor Inn. Deze zit ook in Lombard Street. Ook dat een prima hotel met gratis parkeren en centraal gelegen.
Zonder ontbijt, maar tegenover het hotel een Mel's Drive-in. En om de hoek naast het hotel volop restaurants.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Fitz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fitz : San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Fitz »

@tantelotje, JVDP78 en Ron Notenboom

Bedankt voor de tips, ik ga het dit weekend nog eens goed bekijken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fitz: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ook goede ervaringen met de Motor Inns, zowel met Cow Hollow (zie ons 2017-verlsag) als de Coventry Inn (2015), en met de Columbus Motor Inn (duurder maar beter gelegen).
Mel's Diner is een aanrader!

Salt Lake City kan als tussenstop. waar overnacht je in Grand Teton? Dat maakt natuurlijk ook wel wat uit. Je kunt ook prima iets verder doorrijden, langs de I15 heb je bij Provo en Springville etc mogelijkheden genoeg vlak langs de I15. Reserveren is dan niet nodig, je kunt gewoon kijken hoe ver je komt. Wil je wel de I15 doen? En hoe wil je naar Bryce rijden?

Marianne
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis Fitz: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Dutchess »

Als je van SLC naar Bryce rijdt, zou ik bij Nephi of Scipio van I-15 afgaan en via Hwy 89 naar het zuiden rijden. Veel mooiere route rustiger rijden - ik vind I-15 een verschrikking.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fitz: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Felicitas »

Twee makkelijke en mooie wandelingen in de omgeving van Moab (buiten de nationale parken):
Professor Creek Trail, zie ook ons verslag
Grandstaff Trail (voorheen de Negro Bill Canyon Trail), zie ook ons verslag

Heb je speciale plannen in Cheyenne? Ik denk dat het sneller (en mooier) is om bij Fort Collins via de 287 naar Laramie te rijden en dan via de I80 naar Rawlins. Daarna de 287 en 26 naar Grand Teton. Een mooie route, vooral het deel na Dubois. Maar ook de open gebieden in Wyoming vonden wij de moeite waard.

Je zou kunnen overwegen om de tweede dag in Dubois te overnachten. Een leuk western plaatsje en iets minder ver rijden dan Grand Teton. Vervolgens op dag drie van Dubois naar Yellowstone (via Grand Teton). Zie ons verslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer