Reis Adriana_79: 2020 van Denver naar SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Adriana_79
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Adriana_79: 2020 van Denver naar SF.

Bericht door Adriana_79 » 23 sep 2019, 19:37

Wij zijn van plan om met onze kinderen van 10 en 12 jaar in de zomer van 2020 een roadtrip te gaan maken in het Zuidwesten van Amerika. Vorig jaar zijn we voor het eerst naar Amerika geweest, een rondreis gemaakt van New York, via Georgia en Charleston naar Washington en New Jersey. We vonden het fantastisch! Toen hebben we deels gekampeerd met de tent en deels in hotels geslapen en dat willen we volgend jaar opnieuw doen.

Ik heb veel gelezen op dit forum (hoe fijn!) en op basis van die info icm reisgidsen en internet heb ik een voorlopige route gemaakt. Graag zou ik van jullie, ervaren Amerikagangers, feedback krijgen hierop. Niets ligt nog echt vast, behalve de start in Denver omdat we op familiebezoek gaan in Colorado Springs. Het zou fijn zijn om te horen of onze indeling een beetje logisch is en of we geen belangrijke dingen missen. We vinden het fijn om wat rust te houden in het programma, zodat de kinderen ook kunnen zwemmen of even kunnen chillen en wij zelf ook :wink:

15/7 Denver - Colorado Springs (hotel)
16/7 Colorado Springs, familiebezoek
17/7 Colorado Springs - RMNP (camping moraine park?)
18/7 RMNP
19/7 RMNP
20/7 RMNP - Grand Junction (hotel)
21/7 Grand Junction - Moab (camping Moab Valley?)
22/7 Moab
23/7 Moab
24/7 Moab - Bryce (hotel)
25/7 Bryce - Zion (camping watchman)
26/7 Zion
27/7 Zion - Las Vegas (hotel)
28/7 Las Vegas
29/7 Las Vegas - Palm Springs (hotel)
30/7 Palm Springs
31/7 Palm Springs - Los Angeles (camping omg Malibu)
1/8 Los Angeles
2/8 Los Angeles
3/8 Los Angeles - Big sur (camping)
4/8 Big sur
5/8 Bis sur - Yosemite (camping in the valley)
6/8 Yosemite
7/8 Yosemite
8/8 Yosemite - San Francisco (hotel)
9/8 San Francisco
10/8 San Francisco
11/8 San Francisco - vliegtuig
12/8 weer thuis

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Adriana_79 2020 van Denver naar SF

Bericht door Mr. Patrick » 23 sep 2019, 21:23

Liggen je tickets al vast? Anders zou ik kiezen om na Las Vegas via Death Valley over de Tioga Pass te rijden naar Yosemite. Van daaruit rij je naar San Francisco en dan naar het zuiden zodat je eindigt in Los Angeles. Dan heb je de lange rit van LV naar LA niet en wat dagen over. Je kunt Palm Springs dan laten vervallen en nog een mooi NP erbij nemen.
Je slaat de Grand Canyon bewust over? Je kunt ook Capitol Reef toevoegen, dat moet heel mooi zijn. In Colorado zijn er ook nog mooie plekken waar je dagen kunt vullen. Voor mijn smaak zit er wat veel stad en wat weinig natuur in namelijk...
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

Adriana_79
Amerika-newbie

Re: Reis Adriana_79: 2020 van Denver naar SF.

Bericht door Adriana_79 » 23 sep 2019, 22:11

Dank voor je reactie!

GC er inderdaad bewust uitgelaten, omdat we national monument, arches, canyonlands en bryce ook al doen. Maar er ligt nog niets vast, ook geen tickets, dus we kunnen nog schuiven.

In Palm Springs hadden we Joshua Tree NP (‘s ochtends vroeg) en PS air museum bedacht. Maar het is er wel heel warm, dus daar twijfel ik nog over. Ga zeker jouw tip over death valley en tioga pass even goed bekijken!

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje » 23 sep 2019, 22:38

Eens met Mr. Patrick om het laatste stuk om te wisselen.
En ik zou toch proberen om de Grand Canyon toe te voegen. Is wel echt een andere orde dan (Colorado?) National Monument, en heel anders dan de parken rondom Moab.
Je kunt ook kijken om Page toe te voegen. Vanwege Lake Powell een geschikte plek om te chillen.
Ik zou denk ik van Moab eventueel via Monument Valley naar Grand Canyon en dan Page rijden. Daarna Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, SF, Kustroute en LA.

Of: na Moab naar Bryce, Zion, Page, Grand Canyon, Kingman, LA, Kustroute, SF, Death Valley en terugvliegen vanaf Las Vegas. Maar kan slecht beoordelen of dat qua tijd gaat passen.

Hou overigens rekening met het feit dat je voor je autohuur waarschijnlijk een one-way fee zult moeten betalen.

Keuzes, keuzes.... veel succes!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Adriana_79
Amerika-newbie

Bericht door Adriana_79 » 24 sep 2019, 06:27

Keuzes, keuzes inderdaad! :)

Ik ga er dit weekend weer even op broeden. Terug via LV is een optie waar ik nog niet aan gedacht heb... Joshua tree is niet echt de moeite begrijp ik.

One way fee heb ik inderdaad gezien, is iets van $ 400, maar het geeft zoveel meer mogelijkheden dat ik dat er wel voor over heb.

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus » 24 sep 2019, 10:37

Joshua Tree NP is prachtig maar in jou reisperiode veel te heet om daar een wandeling te maken. Dus je kunt er in feite alleen doorheen rijden en dat is zonde, ik zou inderdaad andere keuzes maken.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje » 24 sep 2019, 11:18

Eens met Franciscus. Mocht je tijd hebben en het is je de omweg waard, kun je er natuurlijk altijd doorheen rijden.

Ik was in mijn reactie vergeten Yosemite mee te nemen :oops: . Maar dat wil je natuurlijk helemaal niet overslaan :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 24 sep 2019, 11:48

Ik zou zeker Palm Springs vergeten en in plaats daarvan via Death Valley en de Tioga Road naar Yosemite rijden. Wel of niet de Grand Canyon is een lastige keuze. Voor de kinderen zal dat niet het meeste aanspreken denk Ik. Eindigen in SF en niet naar LA is een mogelijkheid om meer tijd te hebben voor de rest. Je zou dan bijvoorbeeld een overnachting in Capitol Reef kunnen doen. Dat geeft je ook meer tijd voor de ut12 en voor bijvoorbeeld Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.

Wij hebben net een vergelijkbare route gedaan, ook deels met een tent. Wij hebben geen one way kosten nu.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag. En aan onze oudere verslagen voor onze reizen met de kinderen.

Marianne

Adriana_79
Amerika-newbie

Bericht door Adriana_79 » 24 sep 2019, 14:05

Dank voor alle reacties, heel fijn!

Hier kunnen we zeker mee verder. Het is inderdaad ook de afweging wat met de kinderen leuk is. Ik zal nog even goed naar jullie verslagen kijken Marianne, ze zijn ook super om te lezen. Ik ga ermee aan de slag en ga in het weekend de route aanpassen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer