Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Julia760319
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2017, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Bericht door Julia760319 »

Hallo, volgend jaar zomer gaan we, wegens een fantastische reis vorig jaar, opnieuw naar Zuidwest. Dit keer hebben we een oneway van Las Vegas naar Denver met de camper, waar we drie weken de tijd voor hebben. Vorig jaar hebben we in die drie weken het traditionele rondje Bryce, Zion, Grand Canyon gedaan en zijn toen via San Diego, LA en SF terug gegaan naar Las Vegas. Van dit forum heb ik toen alle tips en ideeën gehaald om een goed reisplan te maken.

Nu willen we dus noordelijker, in elk geval een dag of 4/5 naar Yellowstone, Rocky Mountains zien, Salt Lake City en Grand Teton. Indien mogelijk in het tijdsplaatje lijkt het ons leuk om Mount Rushmore mee te pakken, maar dat is geen must. Arches hebben we de vorige keer ook niet gezien.
De vraag is nu gaan we vanuit Las Vegas naar Arches "omrijden" en vandaar naar Salt Lake City of is dat niet de moeite en gaan we vanuit Vegas direct naar Salt Lake City om zo noordelijk door te trekken?
Ik loop dus eigenlijk direct vast in het maken van een plan. Wie heeft er goede raad voor mij? Of een voorbeeld reis van LV naar Denver, zonder Zion en Bryce?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn nogal wat mogelijkheden. Kijk voor voorbeelden ook eens in het noordwestenforum. Daar staan veel routes met Yellowstone al dan niet vanuit Denver.
Een idee kan zijn om vanuit Las Vegas eerst het Kolob deel van Zion te doen en dan via Cedar Breaks en de UT12 nasr Capitol Reef te rijden. Dan SLC, Grand Teton, Yellowstone en dan hetzij via South Dakota, hetzij vua Moab richting Rocky Mountain NP.
Zijn die drie weken de tijd net de camper of gast er nog een dag af voor het ophalen? Het beste is dat je wat routes per dag uitschrijft zodat je ziet wat er mogelijk is.
Voor het stuk van Las Vegas naar Capitol Reef kun je in ons laatste verslag kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Bericht door Mr. Patrick »

Als ik het zo lees wil je weten of je beter naar Moab of naar South Dakota kunt gaan.

Dat is erg lastig. Als je nu naar Yellowstone en Rocky Mountains/Denver gaat, dan kom je waarschijnlijk nooit meer zo dicht in de buurt van Mount Rushmore dat je het nog eens kunt inpassen. Maar alleen voor Mt. Rushmore moet je het niet doen. Besteed een dag bij Mt. Rushmore gecombineerd met Custer State Park en trek een dag uit voor Badlands. Op weg van/naar Yellowstone kun je nog stoppen bij Devil's Tower. Dan heb je de interessante plekken in die regio (Black Hills) ook echt gehad. Wij hebben er geen spijt van dat we dat hebben gedaan.
Maar, wij hebben daar Moab niet voor hoeven laten vallen. Arches, Canyonlands en Dead Horse Point waren ook geweldig! En het is iets waar veel mensen naar toe gaan en een stukje bekender is. Bovendien kun je daar veel outdooractiviteiten doen. In de zomer is het daar wel echt bloedheet!

Persoonlijk vond ik de Black Hills veel leuker dan Moab. Maar: dat was het begin van onze rondreis [want als je net in Yellowstone bent geweest, dan valt het misschien wel enorm tegen] en ik vind het heerlijk als het ergens rustig is [dus niet de mensenmassa's van Arches]. Als je puur kijkt naar hoe bijzonder de natuurverschijnselen zijn die je krijgt te zien, dan kun je beter naar Moab gaan. Maar voor mij maakt het totaalplaatje dat ik het leuker vond in de Black Hills.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Bericht door IngridZw »

Zijn die 3 weken inclusief de vluchten ?. Met puur 21 dagen kom je eigenlijk net een dag tekort om op dag 2 de camper te halen en alvast een stuk richting Capitol Reef te rijden. Zie onderstaande route:

Dag 1 – naar Las Vegas
Dag 2 – LV – Capitol Reef
Dag 3 – CR – Moab
Dag 4 – Moab
Dag 5 – Moab
Dag 6 – Moab – Vernal
Dag 7 – Vernal – Grand Teton
Dag 8 – GT
Dag 9 – GT – Yellowstone
Dag 10- Yellowstone
Dag 11- Yellowstone
Dag 12- Yellowstone
Dag 13- Yellowstone – Cody
Dag 14- Cody – Sheridan
Dag 15- Sheridan – Black Hills
Dag 16- Black Hills
Dag 17- Black Hills
Dag 18- BH - RMNP
Dag 19- RMNP
Dag 20- RMNP – Denver
Dag 21 Denver - Huiswaarts
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Julia760319
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2017, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Bericht door Julia760319 »

Wat een heerlijk forum is dit toch! Zo heb ik nog geen idee waar ik absoluut naar toe wil en 4 dagen later heb ik dankzij alle tips en adviezen van jullie en uit de verslagen een soort van eerste route. Gelukkig hebben we de camper echt drie volle weken. Ik heb nu nog twee dagen om mee te schuiven.
Willen jullie nog eens meekijken? Naar zowel route als tips om te doen, mooie wegen of fantastische plekken voor de camper. Voor jullie informatie; wij reizen dus met drie beginnende pubers (15-14-12), dus zo'n middagje Outlet is echt belangrijk. We zouden graag ergens raften of paardrijden (In Bryce ook al gedaan of wordt dat dan een herhaling van zetten?) We willen graag campings in de natuur, maar om de paar dagen is de luxe van een zwembad en wifi ook héél fijn. We maken geen lange wandelingen. We dachten stadsmensen te zijn, maar zijn vorig jaar verrast door de natuur zuidwest en dus meer daarvan genoten dan verwacht.

Dag 1- A'dam-Las Vegas
2; camper ophalen, boodschappen doen en eerste kilometers maken (richting St. George?
3; via U12 naar Capitol Reef
4; naar Moab (Canyonlands RV park?)
5; Moab/Arches (Devil's Garden Campground)
6;
7; naar Salt Lake City (Park City Outlet)
8; Salt Lake City
9; ......noordelijk rijden, maar tot waar, nog iets interessants?
10; Grand Teton
11; Grand Teton- Yellowstone
12; Yellowstone Old faithfull
13; Yellowstone Canyon
14; Yellowstone Mammoth Hot Springs
15;
16; Cody
17; Buffalo
18; via Devils Tower naar Black Hills
19; Mount Rushmore
20; ......zuidelijk rijden, maar tot waar, nog iets interessants?
21; Estes Park
22; Trail Ridge rijden naar Grand Lake
23; Van Grand Lake/Granby via Nederland Naar Clear Creek RVPark Golden/Denver
24; Denver (of wissel ik deze dag met dag 23 en blijf in de RM?)
25; inleveren camper, terugvlucht A'dam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Julia760319: Tweede keer Amerika van LV naar Denver. Help!

Bericht door IngridZw »

Dat je nog wat extra dagen hebt maakt de route wel een stuk interessanter. Wel een paar opmerkingen:
Bij St. George ligt het Snow Canyon SP. Volgens mij is daar ook een camping. Iets verder bij Cedar City zijn ook meerdere campings o.a. een KOA.

Raften kan je doen op de Colorado rivier bij Moab. Van Moab naar Salt Lake City is trouwens prima te doen in één dag. In SLC heb je ook een paar leuke winkelcentra zoals Union Creek Center wat tegenover het Temple complex is.
Van Salt lake City naar Grand Teton is de route via Bear Lake mooi. Wij hebben daar onderweg nog even gezwommen. Je zou er kunnen overnachten, (campings genoeg) maar ook deze rit is goed te doen op één dag.

Vanuit Yellowstone naar Cody is de route via Beartooth Hyw een aanrader. Je verlaat dan Yellowstone via de noordoostelijke uitgang. Eén van de mooiste wegen die we deze vakantie hebben gereden. In Cody kun je 's avonds naar de rodeo (niet ons ding trouwens). Wij vonden het Buffalo Bill Center daarentegen heel interessant om te zien. Ook leuk voor kinderen. En je hebt er nog Old Trail Town, een stukje historie.

Mount Rushmore is slechts een onderdeel van de BH. Iedere avond is er een ceremonie. Heel Amerikaans maar leuk om mee te maken. Op het eind worden de hoofden van de presidenten verlicht. Maar daarnaast is bv Custer SP ook een prachtig gebied. Je vind er ook typische westernstadjes o.a. Deadwood is 's avonds heel gezellig. Saloons met live muziek, winkeltjes restaurantjes en iedere avond een shoot out.
Voor de Black Hills zou ik dus echt nog een extra dag plannen. Je hebt dan ook tijd om Badlands NP te bezoeken. Wij hadden 1 overnachting in Deadwood en 2 in Custer SP.
De weg van de Black Hills naar RMNP is vrij saai. Op zich kan dit ook op één dag al doe je er met een camper wel langer over. Om de rit te onderbreken is Cheyenne wel de aangewezen plaats.

Denver vonden we niet zo bijzonder, maar ik kan me voorstellen dat je op het eind van de route daar een extra nacht hebt alvorens je weer terug vliegt.
Kortom alle ingrediënten zijn aanwezig om er een schitterende reis van te maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer