Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door Zwieber »

Hi!

Na een fantastische eerste reis door het zuidwesten gemaakt te hebben afgelopen juni, zijn wij ons nu aan het oriënteren op een volgende rondreis door Amerika. Mede m.b.v. de goede adviezen op dit forum hebben dit jaar de klassieke route gedaan. We willen ons nu met name gaan focussen op een rondje of one-way rondom Yellowstone en omgeving. Wij hebben hiervoor de volgende route samengesteld:

Dag 1 AMS - SLC
Dag 2 SLC – Grand Teton
Dag 3 Grand Teton
Dag 4 Grand Teton -Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Cody
Dag 8 Cody – Sheridan of Deadwood
Dag 9 Sheridan of Deadwood - Custer
Dag 10 Custer
Dag 11 Custer - Cheyenne
Dag 12 Cheyenne - RMNP
Dag 13 RMNP
Dag 14 RMNP
Dag 15 RMNP - Durango
Dag 16 Durango – Monument Valley
Dag 17 Monument Valley – Capitol Reef
Dag 18 Capitol Reef – Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab
Dag 21 Moab – Vernal
Dag 22 Vernal – SLC
Dag 23 SLC -AMS

Wij zijn benieuwd of dit een beetje haalbaar is in ca. 21-23 dagen rond de periode juni-juli. We hebben nog niets geboekt, dus er ligt ook nog niets vast. We vinden in ieder geval het volgende belangrijk:
  • Afwisseling in landschappen, maar ook afwisseling tussen landschap en stad. Dat laatste mist nu denk ik in de route, maar ik lees op het forum wisselende verhalen over Denver en SLC;
  • We hopen met name veel wildlife te zien;
  • Yellowstone en Grand Teton; is daar in de route wel voldoende tijd voor gerekend?;
  • Monument Valley hebben we vorig jaar overgeslagen en is daarom nu een must;
  • Het vele autorijden hebben wij nooit als vervelend ervaren, er is onderweg immers zoveel te zien. Toch maken we liever niet té lange reisdagen (bijv. 6 uur aan een stuk door). Aan de andere kant vinden we een volledige reisdag met voldoende tussenstops (om de reisduur op te breken) wel oke.
Verder zouden we het ook wel leuk vinden om weer naar Zion te gaan, puur vanwege The Narrows. The Narrows waren helaas gesloten tijdens ons bezoek dit jaar. Het is echter geen must om deze hike volgend jaar te doen, dus vandaar dat wij hem nu ook niet in de route heb opgenomen. Wij zijn ons er ook van bewust dat als we dit wel zouden doen, het ten koste gaat van iets anders. Black Hills waarschijnlijk?

Op het forum zie ik overigens vaak een ‘’rondje Denver’’ voorbijkomen. Wat is het voordeel van vliegen op Denver t.o.v. SLC? Zijn dat puur de kosten? Wij hebben zelf niet zo heel veel ervaring met overstappen op andere vluchten. Wij hebben dit alleen in Europa eens gedaan en dat stelde toen niet zo heel veel voor. Ik ben daarom benieuwd of dat in Amerika net zo makkelijk gaat of dat je bij de overstap (ook) al langs immigrations, etc. moet?

We kijken uit naar jullie reacties. Alle suggesties zijn uiteraard welkom! :)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Hallo Zwieber,
Dit is een fantastische regio, dus je gaat hier een prachtige vakantie tegemoet. Ik zou me niet te druk maken om een gebrek aan steden, de natuur is zo mooi en afwisselend dat je de stad niet gaat missen. Ik vond SLC en Denver leuk voor eventjes, maar deze steden vallen compleet in het niet bij de schoonheid van de NP's in de omgeving.
Of je naar SLC of Denver vliegt zou ik met deze route alleen van de ticketprijs laten afhangen (of je moet één van de twee helemaal willen overslaan). Wij zijn naar Denver gevlogen met een overstap in Washington en ik vond het daar heerlijk soepel verlopen. Ook om even te benen te strekken was dat ideaal, hoewel je er natuurlijk wel wat uren extra reistijd door krijgt.

Qua route is dit wel te doen, wel vind ik het jammer dat je tussen RMNP en Durango een hoop moois overslaat zoals de Black Canyon of the Gunnison, het gebied bij Aspen en nog veel meer. Eigenlijk zou je dus wat meer tijd moeten hebben om ook nog wat andere zaken mee te pikken.
Je kunt een dag winnen door van Moab direct naar SLC te rijden. Vernal wordt vaak als mooie tussenstop gezien tussen Grand Teton en Moab, maar minder als een bestemming op zich.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen! Ook wij deden een groot deel van deze route afgelopen juni.

De tijd voor de Black Hills vind ik zelf nu aan de korte kant, hier zou ik minimaal 3 nachten doen. Je kan hier een nacht winnen door de overnachting in Cheyenne te laten vallen. De rit van Custer naar RMNP is te doen op 1 dag.

Vanuit RMNP zou ik in deze planning ondanks dat het erg mooi is Durango vergeten en naar Glenwood Springs rijden, zo heb je ook iets meer tijd voor de Trail Ridge Road. Vanuit Glenwood Springs kan je dan via Colorado National Monument rijden en dan de 128 pakken richting Moab, een erg mooie route langs de Colorado River. Vanuit Moab naar Capitol Reef en dan terug naar SLC. Zo heb je net even wat meer tijd voor de rest van de reis en heb je een dag over die je eventueel bij Yellowstone kan zetten.

Zo kan je bijvoorbeeld zoiets doen:

Dag 1 AMS - SLC
Dag 2 SLC – Grand Teton
Dag 3 Grand Teton
Dag 4 Grand Teton -Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone - Cody (via Bearthooth Highway)
Dag 8 Cody – Sheridan/ Buffalo
Dag 9 Sheridan/Buffalo - Deadwood
Dag 10 Deadwood - Custer
Dag 11 Custer
Dag 12 Custer
Dag 13 Custer - RMNP
Dag 14 RMNP
Dag 15 RMNP
Dag 16 RMNP - Glenwood Springs (via Trail Ridge Road)
Dag 17 Glenwood Springs - Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab - Capitol Reef
Dag 21 Capitol Reef - SLC
Dag 22 SLC
Dag 23 SLC -AMS

SLC vonden wij een leuke stad. Van te voren hoorden wij ook veel wisselende meningen maar de stad heeft ons verbaasd. Mocht je van shoppen houden dan zijn de outlets bij Park City aan te raden.

Misschien hebben jullie wat aan mijn route topic: viewtopic.php?f=36&t=72819
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door Zwieber »

Ah super, dank voor de eerste reacties! Klinkt allemaal positief. Ik ga nog eens wat puzzelen met jullie tips :thumbup:

@Mr. Patrick Ik heb Durango vooral gekozen omdat ik hier onlangs e.e.a. Over gelezen heb in het tijdschrift van Lonely Planet. Het sprak mij wel aan en het lijkt mij wel tof om de million dollar highway te rijden. BCOG zal ik mij eens in verdiepen. Zelfde geldt voor Aspen, maar is dat niet meer een skioord? Heb eens op google maps gekeken naar de afstand tussen Moab en SLC. Dat is inderdaad goed te doen, thanks.

@Markstaal Ik heb inderdaad al de nodige tips uit jouw topic gehaald, thanks. Ik lees nu ook dat van Custer naar RMNP ook goed te doen is, dus daarmee zouden we ook een dag kunnen terugwinnen. Jouw andere tip voor wat betreft Glenwood Springs zal ik ook eens nader bekijken. In de voorbeeldroute mis ik alleen nog Monument Valley, dat is wel een must omdat we dat dit jaar overgeslagen hebben. Maar goed, dat moet wel goed in te passen zijn.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door IngridZw »

Drie nachten in de Black Hills: één in Deadwood en twee in Custer of Keystone is in principe een goede indeling en geeft je voldoende tijd voor zowel Badlands als voor Custer SP.
Badlands NP hebben we bezocht op de route van Deadwood naar Keystone. Heen via de interstate en terug via de 44
De volgende dag heb je dan nog een hele dag voor Custer SP.
Tussen Cody en Deadwood zou ik wel een overnachting plannen in Sheridan zodat je genoeg tijd kunt besteden aan Bighorn NF (prachtig gebied) en ook onderweg aan Devil's Tower NM wat ook zeker een bezoek waard is. Je kunt dit realiseren door Cheyenne te schrappen.
Door ook Vernal te schrappen kun je een overnachting plannen tussen RMNP en Durango. Of zelfs 2 als je op dag 14 via de Trail Ridge Road overnacht in Grand Lake.
Dag 14 RMNP - Grand Lake
Dag 15 Grand Lake - Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
Dag 15 Montrose - Durango (Million Dollar Hyw)
Dag 15 Durango - Monument Valley
Zo kun je Monument Valley erin houden en via de prachtige 95 naar Capitol Reef rijden.

Wij hadden in Yellowstone ook 3 nachten gepland. Voordeel van juni is dat je lange dagen hebt dus ook in de vroege avonduren zijn we nog op pad gegaan. Voor ons was de tijd die wij er doorbrachten voldoende. Alle bekende highlights hebben we gezien en veel gewandeld. Mocht je er toch een extra nacht willen dan zou je aan het eind van de volle dag Grand Teton alvast kunnen vertrekken naar Yellowstone.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door Markstaal »

In dat geval kan je nog kiezen om 1 nacht minder RMNP te doen, ondanks dat 3 nachten hier wel mooi is. Dan zou je van Glenwood Springs naar Moab kunnen gaan, dan naar Monument Valley en vervolgens Capitol Reef en SLC.

De optie van IngridZw is ook een mooie oplossing.
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Zwieber: (rond)reis SLC en/of Denver 2020

Bericht door Zwieber »

Nog dank voor jullie suggesties! Ik heb e.e.a verwerkt in de route, volgens mij komt het er dan als eruit te zien zoals hieronder uitgeschreven. Durango heb ik er nog wel in gelaten, maar ik zal mij er nog eens beter in gaan verdiepen. Dat zou dan evt., zoals jullie hebben voorgesteld, vervangen kunnen worden voor Glenwood Springs/Grand Junction om Colorado NM te bezoeken en om vervolgens over de UT128 te rijden naar Moab.

Ik heb ook voor Yellowstone een planning uitgewerkt o.b.v. een advies wat ik tegenkwam op het forum. Ik heb mij er nog niet heel goed in verdiept moet ik zeggen, we willen in ieder geval de highlights zien en we hopen (veel) wildlife te spotten. Volgens mij moeten we voor dat laatste o.a. in Lamar Valley zijn. Wat ik mij nu achteraf ook nog zit af te vragen: is het slimmer om de route te starten met Yellowstone (zoals ik nu dus heb) of juist om ermee te eindigen?

Any thoughts?

Dag 1 AMS - SLC
Dag 2 SLC – Grand Teton
Dag 3 Grand Teton
Dag 4 Grand Teton - Yellowstone (via West Thumb naar Old Faithful)
Dag 5 Yellowstone (van Old Faithful naar Gardiner)
Dag 6 Yellowstone (van Gardiner naar Cooke City)
Dag 7 Yellowstone - Cody (van Cooke City naar Cody via Beartooth HWY)
Dag 8 Cody – Sheridan/Buffalo (bezoek aan Devil's Tower NM en Bighorn NF (of dat laatste op dag 9))
Dag 9 Sheridan/Buffalo - Deadwood
Dag 10 Deadwood - Custer/Keystone (bezoek aan Badlands NP en avondceremonie Mount Rushmore (of dat laatste op dag 11))
Dag 11 Custer/Keystone (bezoek aan Custer State Park)
Dag 12 Custer - RMNP (Estes)
Dag 13 RMNP (Estes)
Dag 14 RMNP (Estes) - Grand Lake (via Trail Ridge Road)
Dag 15 Grand Lake - Montrose (bezoek aan Black Canyon of the Gunnison NP)
Dag 16 Montrose – Durango (via Million Dollar HWY)
Dag 17 Durango – Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Capitol Reef (via UT-95)
Dag 19 Capitol Reef - Moab
Dag 20 Moab
Dag 21 Moab
Dag 22 Moab – SLC
Dag 23 SLC -AMS
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer