Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Linda1234** »

Hi allemaal,

Wij gaan van 4/7 t/m 10/8 naar Amerika, we starten in Salt Lake City en eindigen in San Francisco. We hebben een camper gehuurd van 6/7 t/m 7/8. De laatste dagen in San Francisco zitten we in een hotel, als ook de eerste 2 nachten in SLC. Na heel wat gepuzzel leek ons dit een goed reisschema. Wat belangrijk is om te weten:-) We reizen met drie kids (van 3, 7 en 10).

Mijn vragen zijn:
- Is onze route logisch en te doen voor deze periode (met de kids)
- Ik twijfel erg over het opnemen van Cody in de route ja/nee
- Daarnaast twijfel ik sowieso wel wat over de route na Yellowstone tot Bryce Canyon
- Hebben jullie speciale musea / must sees met name voor kids
- Moab ja/nee
- welke specifieke kinderdingen zijn leuk?

dag 1 - Salt Lake City
dag 2 - Salt Lake City
dag 3 - Salt Lake City - Bear Lake
dag 4 - Bear Lake - Grand Teton
dag 5 - Grand Teton
dag 6 - Grand Teton - Yellowstone
dag 7 - Yellowstone
dag 8 - Yellowstone
dag 9 - Yellowstone
dag 10 - Yellowstone - Cody
dag 11 - Cody - onbekend
dag 12 - onbekend - Flaming Gorge
dag 13 - Flaming Gorge - Flaming Gorge
dag 14 - Flaming Gorge - Wellington
dag 15 - Wellington - Capitol Reef
dag 16 - Capital Reef
dag 17 - Capitol Reef - Bryce
dag 18 - Bryce
dag 19 - Bryce - Zion
dag 20 - Zion
dag 21 - Zion - Las Vegas
dag 22 - Las Vegas
dag 23 - Las Vegas
dag 24 - Las Vegas
dag 25 - Las Vegas - Los Angeles
dag 26 - Los Angeles
dag 27 - Los Angeles - strand boven LA
dag 28 - Strand boven LA
dag 29 - Strand boven LA - Sequioa
dag 31 - Sequioa
dag 32 - Sequioa - Yosemite
dag 33 - Yosemite
dag 34 - Yosemite
dag 35 - Yosemite - San Francisco
dag 36 - San Francisco
dag 37 - San Francisco
dag 38 - San Francisco - Amsterdam

Heel erg bedankt voor jullie suggesties / aanbevelingen en tips!

Groet, Linda.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis van 5 weken in Amerika

Bericht door PSVwally »

Ik had de camper een dag eerder opgehaald, maar dat ligt al vast?

Cody..sja..... Je hebt er oa het buffalo bill museum, maar of dat voor kids van die leeftijd nou zo interessant is betwijfel ik ten zeerste. Ik zou daar in jullie geval nu niet heengaan. Als je nou richting de Black Hills had gereden had je er een nacht kunnen blijven, maar voor alleen het shootout toneelstuk zou ik het nu laten.

Ik zou Moab zeker toevoegen. Een dag Vegas minder, de dag Cody skippen en of een stranddag of de dag Wellington en je hebt genoeg dagen voor Moab.

Ik zou dan van Flaming Gorges via Loma en de 128 naar Moab rijden.

Strand boven LA. Er zijn wel wat campgrounds, maar deze zijn vaak prijzig. Zeker rond Malibu en Santa Barbara. Ik weet niet waar je wilt gaan staan, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om na Vegas juist wat ten zuiden van LA rond Costa Mesa te kunnen gaan zitten. Daarna 1 dag LA te doen en dan bv rond Bakersfield een campground te zoeken voor je naar Seki gaat. Persoonlijk zou ik voor Sequoia zeker een dag meer nemen. Het is namelijk Sequoia & Kings Canyon NP. Ik vond het én mooier én rustiger dan in Yosemite.
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Linda1234** »

Hi Paul,

Dank voor je tips. Heb direct even gevraagd bij camperverhuur of we een dag eerder konden boeken, want ik ben bezig met het regelen van de camper, echter op zondag in SLC is een no/go ivm geloof. Wel een goede suggestie! Ik ga daarnaast aan de slag met je tips!

Welke route zou jij aanbevelen vanuit Yellowstone (Madison) naar Moab? En waar zou jij overnachten als zijnde tussenstop?

Wat betreft strand, we houden onwijs van het strand, dus het lijkt me tof om desnoods op niet een hele mooie campercamping, maar wel direct aan het strand ergens te gaan staan. Daarnaast is Monterey Aquarium wel iets wat we misschien willen gaan doen.

Dank voor je reactie!
Groet,
Linda
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door MarjoleinB »

Paar tips:
Wij zijn vorig jaar van Cody naar Heber City gereden via Lander. Was eerst de bedoeling om naar Flaming Gorge te gaan maar uiteindelijk voor Heber City gekozen (mall en Utah Olympic Parc). Onderweg van Cody naar Lander gestopt in Thermopolis waar een Hot Springs water park was (starplunge.com). Volgens mij zijn er meer in die regio, wij waren er alleen in september en de meeste waren toen al dicht. Maar super lekker warm water om in te zwemmen en mooi park erom heen.
Beartooth Highway van Yellowstone naar Cody vonden wij zeer de moeite waard. Daarna was het dus wel een lange rit door Wyoming om weer in soort van bewoond gebied te komen maar het zwembad was een leuke afwisseling onderweg.
Tip voor Salt Lake City: wij verbleven de 1e nacht in het Little America Hotel, hadden gruwelijke jetlag en dit hotel heeft een zwembad wat vanaf 4 uur 's nachts is geopend dus om 5 uur 's ochtends lagen wij in het zwembad. Verder was het centrum ook prima te lopen vanaf het hotel.
Campings met een zwembad doen het altijd goed bij kinderen, paar aanraders op je route:
Ruby's Inn bij Bryce: lekker zwembad en de shuttle bus naar Bryce stopt voor de camping.
Thousand Lakes RV Park in Torrey: bij Capitol reef, zwembad en een heerlijk bbq restaurant (verkopen geen alcohol maar je mag zelf je eigen bier/wijn meenemen). Net voor de camping is er een ranch met alpaca's. Wij zijn er uiteindelijk niet gestopt maar misschien een idee: http://circlecliffranch.com/
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Linda1234** »

Hi Marjolein,

Dank voor je tips, heel bruikbaar!! Zwembad voor de kids is idd ideaal en de tip van het hotel bij SLC is natuurlijk helemaal chill! Thnx!

Groet,
Linda
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik zou Cody er wel in laten. Je kunt vanuit Yellowstone dan de Beartooth Highway rijden naar Cody en 's avonds de Cody Rodeo bezoeken. Ook het natuurhistorisch museum en Firearms Museum in het Buffalo Bill Center zijn er erg leuk. Overigens is het natuurhistorisch museum nog leuker als je er bent vóór je naar Yellowstone gaat, omdat het helemaal over de dierlijke inwoners van het park gaat.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Leuke route voor kinderen tussen Cody en Moab

Bericht door Linda1234** »

Hi,

Wij gaan in de zomervakantie ruim 5 weken met onze drie kinderen naar West-Amerika. De route is voor 90% definitief en ook de campgrounds zijn nagenoeg allemaal geboekt. Ik zit enkel nog te dubben over de route van Buffalo Bill State Park naar uiteindelijk Moab. We hebben nog twee nachten in te vullen en we wilden eigenlijk vanuit Buffalo Bill State Park rijden naar Flaming Gorge en vervolgens onze weg vervolgen naar Moab en dan dus twee nachten ergens overnachten, bv Lander en Vernal. Van Buffalo Bill naar uiteindelijk Moab zijn behoorlijke reisdagen, eigenlijk rijden we deze dagen de meeste miles van onze reis.

Vanuit Buffalo Bill willen we eerst naar Thermopolis en daar bv zwemmen, daarna wilden we door richting Flaming Gorge en kijken hoe ver we kunnen komen. Is Flaming Gorge de moeite waard of zijn er leuke kindvriendelijke alternatieven via een andere route richting Moab? Ik ben heel erg benieuwd naar kindvriendelijke tips en mooie routes.

Hierbij onze volledige route + overnachtingen, misschien ook handig voor anderen die een reis aan het voorbereiden zijn.

Dag 1 - Salt Lake City
Dag 2 - Salt Lake City
Dag 3 - Salt Lake City / Bear Lake (200km / Koa Bear Lake)
Dag 4 - Bear Lake / Grand Teton (300km / Koa Jackson)
Dag 5 - Grand Teton / Grand Teton (Colter Bay Village)
Dag 6 Grand Teton / Yellowstone (Canyon Campground)
Dag 7 Yellowstone (Grant Village)
Dag 8 Yellowstone (Madison)
Dag 9 Yellowstone / Cody (Buffalo Bill State Park campground)
Dag 10 Cody naar ?
Dag 11 ?
Dag 12 ? / Moab (Devils Garden Campground
Dag 13 Moab (Canyonlands RV Resort & Campground)
Dag 14 Moab / Capitol Reef (Fruita)
Dag 15 Capitol Reef (Fruita)
Dag 16 Capitol Reef / Bryce (Ruby's Inn)
Dag 17 Bryce (Ruby's Inn)
Dag 18 Bryce / Zion (Zion Ponderosa)
Dag 19 Zion (Watchmen)
Dag 20 Zion / Las Vegas (Sam's Koa)
Dag 21 Las Vegas (Sam's Koa)
Dag 22 Las Vegas (Sam's Koa)
Dag 23 Las Vegas / Los Angeles (Anaheim)
Dag 24 Los Angeles (Anaheim)
Dag 25 Los Angeles (Anaheim)
Dag 26 Los Angeles (Hollywood RV)
Dag 27 Los Angeles / El Capital Statepark (El Capital Statepark campground)
Dag 28 El Capital Statepark / Big Sur (Plasket Creek Campground)
Dag 29 Big Sur / Monterey (Saddle Mountain)
Dag 30 Monterey (Saddle Mountain)
Dag 31 Monterey / Yosemite (nog te boeken)
Dag 32 Yosemite
Dag 33 Yosemite
Dag 34 Yosemite
Dag 35 San Francisco
Dag 36 San Francisco
Dag 37 San Francisco

Oke alvast heel erg bedankt voor tips e.d.!

mvg Linda

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou liever nog een extra nacht Moab doen, in plaats van twee nachten tussen Cody en Moab. De tijd voor Moab is zo niet ruim. Maar wel mooi dat je een nacht in Arches hebt, dat scheelt in de ochtend veel tijd. Je zou ook eens kunnen kijken naar een stop in green River. Je zit dan al dicht bij Moab, maar het breekt de reis toch iets. en ik heb me laten vertellen dat er een mooie camping is.

Heb je je ingelezen voor het reserveren van Yosemite en al eens geoefend? Kan op 15 februari om 16.00 uur. En op 15 mrt moet je om 15.00 uur boeken.

Marianne
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Linda1234** »

Yes ik ga zeker oefenen en heb me al goed ingelezen:-) Ik ga op zoek naar de camping thnx.
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Linda1234** »

Hi Marianne,

Zou jij Flaming Gorge dan niet aandoen? Oke ik hoor het graag nog even. En de camping van Green River, bedoel je dan de KOA in het plaatsje Green River? Of juist die bij Dinosaurus Monument?

Wellicht dat we er dan inderdaad toch een echte lange reisdag van maken, daardoor dan wel een dag in Moab extra.

Groet,
Linda
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je rijdt dan wel via Flaming Gorge. Dus Cody - Flaming Gorge, en dan Green River. Of Moab.
Forumlid sep zat vorig jaar in Green River, zie hier hun verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Linda1234**: reis van 5 weken in Amerika.

Bericht door Saarliempde »

Linda1234** schreef:
11 sep 2019, 23:04

dag 1 - Salt Lake City
dag 2 - Salt Lake City
dag 3 - Salt Lake City - Bear Lake
dag 4 - Bear Lake - Grand Teton
dag 5 - Grand Teton
dag 6 - Grand Teton - Yellowstone
dag 7 - Yellowstone
dag 8 - Yellowstone
dag 9 - Yellowstone
dag 10 - Yellowstone - Cody

Hi Linda!

Ik zou persoonlijk een dag langer in Grand Teton blijven.. of ben je van plan op dag 6 nog een ochtend daar te blijven?
Wij zijn daar een paar jaar geleden ook maar 1,5 dag geweest en het is écht zo mooi en er is zoveel te doen.. dat we echt nog eens terug wilde gaan. Vandaar dat we nu in juni terug gaan. Je kunt er heel mooi wandelen naar meren, watervallen.. in weide... Daarnaast kun je ook op verschillende plekken kajakken, kanoën, bootje huren etc. ook leuk voor kinderen! Dat kan in Yellowstone dan weer niet.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer