Reis Emielo: rondje Salt Lake City 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Emielo: rondje Salt Lake City 2020.

Bericht door Emielo »

Beste Forumvrienden,

Na onze traditionele roadtrip van SF naar LA via de nationale parken zouden we in 2020 opnieuw richting USA trekken.
Dit keer een rondje Salt Lake City met volgende doelen: Grand Teton, Yellowstone, Mount Rushmore, Moab, Monument Valley, Capitol Reef.

Waarom via Salt Lake City en niet via Denver of Las Vegas: onze voorkeur gaat uit van een rechtstreekse vlucht en op Denver is dit vanuit Frankfurt wat voor ons te ver is. Parijs is ideaal voor ons (met TGV: 1 uurtje vanuit Rijsel (15 min van onze thuisbasis) en dit voor 15 euro pp). Rechtstreekse vluchten kosten momenteel 950 euro met bagage. (we wachten nog af om te boeken)

Bij het opmaken van de route lijkt het mij niet allemaal evident maar toch heb ik een ruwe poging gemaakt. Ik raak wat vast als we vanuit Mount Rushmore zitten en richting Moab vertrekken. Denver een bezoek waardig ?

Vertrekdatum: 1 juli 2020 tot 19 juli: Maximaal aantal dagen

Dag 1 : Aankomst Salt Lake City
Dag 2 : Vertrek naar Grand Teton met tussenstop ? Craters of the moon (de moeite of niet ?)
Dag 3 : Verder naar Grand Teton
Dag 4 : Grand Teton
Dag 5 : Yellowstone
Dag 6 : Yellowstone
Dag 7 : Yellowstone en vertrek naar Cody met rodeo
Dag 8 : Tussenstop naar Mount Rushmore: Buffalo ? 282 km 3u
Dag 9 : Vertrek richting Mount Rushmore met bezoek: Buffalo–Mount Rushmore: 325km 3 ½
Dag 10 : Vertrek richting Grand Junction via Denver ?
Dag 11 : Dagje Denver / Rocky Mountains ?
Dag 12 : Richting Grand Junction
Dag 13 : Moab :1 dag arches / 1 dag canyonlands / 1 dag Dead Horse SP
Dag 14 : Moab
Dag 15 : Moab/ Monument Valley
Dag 16 : Capitol Reef via de Ut 95 : voor velen de mooiste weg van het zuidwesten
Dag 17 : Capitol Reef
Dag 18 : Vertrek naar Salt Lake City
Dag 19 : Salt Lake City met vlucht ’s avonds.

Rondtrip omgekeerd is uiteraard ook mogelijk.

Graag jullie mening hierover, waarvoor dank!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Emielo: rondje Salt Lake City 2020.

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen al vind ik dat er wel wat verbetert kan worden aan de route die je beschrijft.
Ten 1ste zou ik Crater of the Moon vergeten. Er zijn mooiere gebieden waar je die dag kunt besteden bijv. in Yellowstone.
Dag 2 SLC - Grant Teton
Dag 3 GT
Dag 4 GT - Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Cody
Dag 8 Cody - Buffalo

Vervolgens heb je maar 1 overnachting in de Black Hills waar naast Mount Rushmore zoveel meer te zien is. Denk aan Custer SP. Prachtig gebied.
Als je genoeg dagen hebt zou je via Denver kunnen gaan maar nu zou ik het vergeten en rechtstreeks van de Black Hills naar Rocky Mountains NP rijden zodat je daar in ieder geval nog een extra dag hebt. Ik zou de rest van de route zo indelen zodat je een betere verdeling hebt:
Dag 9 Buffalo - Keystone of Custer ('s avonds ceremonie Mount Rushmore)
Dag 10 Custer SP
Dag 11 vertrek naar Estes Park (RMNP)
Dag 12 RMNP
Dag 13 Estes Park - Grand Junction
Dag 14 Grand Junction - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Monument Valley
Dag 17 MV - Capitol Reef
Dag 18 CR - SLC
Dag 19 vlucht huiswaarts
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Emielo: rondje Salt Lake City 2020.

Bericht door Markstaal »

Ondanks dat jullie rechtstreeks willen vliegen is het met het aantal dagen dat jullie hebben toch mooi om een one way te doen, zo heb je ook meer tijd voor de Black Hills en RMNP. Wij deden dit rondje afgelopen juni in 25 dagen, wat na ons idee goed te doen was.

Mochten jullie het toch bij een retourtje SLC houden dan zou ik dingen schrappen zodat je elders meer tijd hebt. Als je bijvoorbeeld Capitol Reef laat vallen heb je meer tijd voor de Black Hills.

Misschien heb je iets aan ons route topic: viewtopic.php?f=36&t=72819
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Emielo: rondje Salt Lake City 2020.

Bericht door Mr. Patrick »

Het voorstel van Ingrid is wel echt het minimum wat je overal aan tijd moet besteden denk ik. Anders mis je zaken en daar ga je spijt van krijgen.
Als je een paar dagen extra kon gaan, dan zou een nacht extra in Moab niet verkeerd zijn en een nacht extra in RMNP is ook wel aan te bevelen, omdat je de dagen dat er naartoe rijdt en naar de volgende plek gaat flink wat km moet maken en dus tijd tekort komt.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Emielo: rondje Salt Lake City 2020.

Bericht door Emielo »

Bedankt Ingrid, Patrick en Mark voor jullie reacties :clap:

Hiermee kan ik verder aan de slag. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer