Reis Atil: drie weken rondreisroute, hulp gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Atil
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Atil: drie weken rondreisroute, hulp gevraagd.

Bericht door Atil »

Hi Amerika kenners,

Wat een info hebben jullie allemaal zeg. Ik hoop dat jullie ons wat kunnen helpen. We gaan over een maand (ja, we zijn super laat met alles plannen maar zo gaat het altijd bij ons) drie weken naar Zuid-West Amerika (eerste keer). We hebben een super goedkope retour gevonden naar San Francisco. We gaan met z'n drieën inclusief onze kleine baby van 7 maanden. Zij houdt van in de auto zitten dus dat komt wel goed. Ook het autostoeltje gaat helemaal goed komen daar hebben we al wat ervaringen van meegekregen. We hebben bijna een camper geboekt (ook eerste keer).

Dat is gelijk vraag 1, Road Bear is 400 euro duurder dan Cruise America, is dit het geld waard en zo ja waarom dan?

Ik heb de voorbeeld route gezien, maar deze lijkt mij nogal krap.
Heb onderstaande nu bedacht maar het duurt een dag te lang en het lijkt me nogal krap qua doorrijden elke dag. (En ik wil heel graag naar Monument Valley, maar die heb ik ook qua tijdgebrek al geschrapt.)
Kunnen jullie ons hierbij helpen om in ieder geval 1 dag te schrappen en wie weet wel meer voor wat rust?

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - ? (een plaats tussen SF en Yosemite waar we heen kunnen als we de camper hebben opgehaald)
4. ? - Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite - Mammoth Lake
7. Mammoth Lake - Death Valley
8. Death Valley - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Zion
11. Zion
12. Zion - Bryce
13. Bryce - Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon - Lake Havasu
16. Lake Havasu - Joshua Tree
17. Joshua Tree - Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles - Pismo Beach
20. Pismo Beach - Monterey
21. Montery - San Francisco
22. San Francisco - Amsterdam

In Yosemite gaan we proberen om te overnachten in Hodgdon Meadow, hoe laat moeten we daar ongeveer zijn om een plekje te bemachtigen?

En zoals jullie misschien al gemerkt hebben zijn we niet zo van het vooruit plannen, is het toch verstandig om campings van te voren al te boeken of lukt het in oktober ook wel op de bonnefooi?

Verder zijn natuurlijk alle tips en tricks welkom, ook op welke campings we moeten staan (als deze nog niet vol zijn)

Thanks!

Arjan
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Drie weken rondreis route hulp

Bericht door Elendan »

Leuk dat jullie zo snel al weg gaan, maar voor de campings misschien wat minder als je bij voorkeur reserveert.

Voor wat betreft je vraag over Cruise America of Road Bear, wij kiezen altijd voor CA vanwege het prijsverschil. Ons is het de meerprijs niet waard, maar er zijn vast andere forummers die daar anders over denken. We hoeven geen tv, luifel of slide-out bv. Maar we zijn ook gewend om basic te kamperen op een motor, dus een RV is voor ons altijd al erg luxe.

Als er nog wat verkrijgbaar is op een camping in Yosemite zou ik meteen boeken. Dat is volgens mij het meest lastig en om een fcfs te krijgen, moet je héél vroeg komen en beetje geluk hebben, weet ook niet of er al wat campgrounds dicht zijn over een maand. Wij waren er eind mei 2017 en toen waren nog bijna alle fcfs campgrounds gesloten.
Kijk ook even naar Zion, is daar nog plek om te reserveren bij Watchmen of Zion Canyon Campground and RV Resort dan zou ik dat ook al vastleggen. Het maakt het plannen van je route dan misschien ook eenvoudiger omdat je gewoonweg niet veel uitwijkmogelijkheden hebt. Wij zelf boeken nagenoeg geen overnachtingen, maar we hebben geen kinderen dus dat scheelt el wat en kamperen graag 'in het wild', dat lijkt me voor jullie misschien minder geschikt.

Bij Grand Canyon zou je bv Desert View kunnen proberen, door vroeg uit Page te vertrekken, wij hadden daar ook geluk. Mather campground moet je dacht ik ook reserveren vanwege de drukte.
En hou je niet van plannen:) dan is campendium een bron van informatie om onderweg een slaapplaats te vinden of dumpstation bv.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Drie weken rondreis route hulp

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker wat vast gaan leggen, dan hoef je je geen zorgen te maken dat er niets vrij is en kun je alles die dag op je gemak doen. Waarom Hodgdon Meadows? Is er niets vrij in de vallei? Of op Crane Flat? Check regelmatig of er iets vrij komt en reserveer dan meteen.
Ook Zion zou ik vastleggen. Kan eventueel ook buiten het park als Watchman vol is. Sunset kun je vanaf twee weken voor aankomst reserveren dus dat is ook nog een mogelijkheid.
Ik zou in jullie route kiezen voor meer rust door bijvoorbeeld LA helemaal links te laten liggen. Voor Yosemite is een extra nacht mooi en voor Zion ook. Als je in Yosemite ook naar de Mariposa Grove wilt zou je de eerste nacht ook bij Wawona kunnen kamperen.

Marianne
Atil
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Atil: drie weken rondreisroute, hulp gevraagd.

Bericht door Atil »

Dank jullie wel.

Probleem met Yosemite is dat alles of vol of dicht is, vandaar dat we dachten aan Hodgdon Meadows. Hoever is het aan te raden om na het ophalen van de camper nog te rijden? Hoe verder we rijden hoe dichter we bij Yosemite zitten, maar we willen het wel een beetje rustig aan doen natuurlijk.
Zion ga ik even kijken, of ik wat kan reserveren. Hoeveel nachten raden jullie aan?
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Atil: drie weken rondreisroute, hulp gevraagd.

Bericht door johan1973 »

Misschien is het juist een idee om Zion te schrappen. Ik denk niet dat ik zo'n wandelpark met een baby van 7 maanden zou zien zitten.
Dus direct van LV naar Bryce en dan wel de weg door Zion nemen (UT-9).
En eventueel in plaats van de tweede nacht Las Vegas zou je toch een nacht bij Monument Valley kunnen doen.
Nadeel is dat je dan bijna elke dag verplaatst. Aan de andere kant is een camper ook weer ideaal voor veel verplaatsingen.
LA is heel groot, daar zou ik goed uitzoeken waar je wil overnachten en wat je wil zien.

Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer