Reis lindat: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis lindat: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door lindat »

Hallo allemaal,

Volgend jaar gaan we met ons gezin (2 volwassenen, 3 kids) met een camper een reis maken die al heel lang op ons lijstje staat. Het betreft de '8' die normaal gesproken wordt gemaakt in West-America. Echter, we willen het rustig aan doen, waardoor we ook echt genoeg tijd overal kunnen nemen en ook rustdagen kunnen inbouwen. We hebben daarom besloten om de reis in 2-en te hakken en vertrekken op 10 juli 2020 naar Las Vegas om het eerste rondje van deze reis te maken. Onderstaand is het voorlopig reisschema. We willen ergens het liefst nog North Rim Grand Canyon inbouwen.

Het aantal nachten staat vast, want we hebben de tickets al geboekt. Het inbouwen zal wat ons betreft ten koste mogen gaan van Lake Mead Recreation Area. De vraag is alleen waar we de North Rim het beste kunnen inbouwen? Na Zion (en dan door naar Las Vegas), of na Page (en dan terug via Page en de 'normale' route weer volgen).

Dag 1: Vlucht naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Kingman (eerst ophalen camper El Monte C28)
Dag 5: Kingman - Grand Canyon Village
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Sedona
Dag 8: Sedona
Dag 9: Sedona
Dag 10: Sedona - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab- Capitol Reef
Dag 18: Capitol Reef
Dag 19: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon
Dag 21: Bryce Canyon - Zion
Dag 22: Zion
Dag 23: Zion
Dag 24: Zion - Lake Mead Recreational Area
Dag 25: Lake Mead Recreational Area
Dag 26: Lake Mead Recreational Area - Las Vegas (inleveren Las Vegas)
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Vlucht Las Vegas naar huis!

Alvast bedankt voor jullie reacties!
PS: mocht ik nog iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten Linda
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door winterpark »

Ik zou sommige zaken anders doen:
- Page: je kunt daar de verschillende canyons zien (met een betaalde tour), maar daar heb je zeker geen drie dagen voor nodig, ik zou daar een overnachting skippen
- Ook één overnachting in Monument Valley lijkt me voldoende
- De twee vrij gekomen nachten zou ik toevoegen aan Moab, daar heb je zeker minstens drie nachten nodig als je alle parken in de buurt wil zien (Dead Horse Point State Park, Canyonlands, Arches)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door Marcopstal »

Ik heb in de eerste plaats ook wel wat bedenkingen bij de huidige keuzes.

1) waarom eerst 2 volle dagen Vegas ? Dat houd je mijn inziens beter voor op het einde, tenzij je er een weekenddag hotel in Vegas mee uitspaart (vrijdag en zaterdag) aangezien je dan veel meer betaald voor eenzelfde kamer.
2) Camper ophalen en naar Kingman rijden, het is mogelijk maar al een beetje trickie. Meestal mag je pas na 13 uur ophalen tenzij je een early bid hebt en je besteed er al gauw een paar uur aan inclusief inkopen doen.
3) Grand Canyon, hier voorzie je twee nachten. Geen idee wat jullie plannen zijn (de leeftijd van de kids is niet opgegeven) maar zeker als je ook nog naar de North Rim wil zou ik het hier misschien op 1 nacht houden.
4) Op zich is 3 nachten toch wat veel voor Sedona
5) Page: als je aan Lake Powell gaat staan en je wil ook tijd om van het meer te genieten (boot huren of zo bvb) dan zou ik dit effectief zo laten staan.
6) MV: tenzij je van plan bent te gaan paardrijden dan is één nacht hier absoluut voldoende. Veel faciliteiten zijn hier niet en een camper is ook niet geschikt om er zelf rond te rijden.
7) Moab: Verrassend gezien de overdaad in de vorige locaties voorzie je hier veel en veel te weinig tijd. Er is Arches, Canyonlands, Dead Horsepoint. Hier zou ik in jullie geval minstens 3 nachten blijven, misschien zelfs 4.
8) Bryce: ook hier geldt dat dit een eerder klein park is en twee nachten hoeft niet, maar het kan uiteraard.
9) Wat ik momenteel mis is Valley Of Fire tussen Zion en Vegas in.

Nu je hamvraag, de north rim. Eerste vraag is wat de meerwaarde is om zowel de South als de North Rim in één reis te doen. Heb je voldoende tijd, waarom niet uiteraard, maar ook hier lijkt me de leeftijd van de kids toch belangrijk.

Inzake de volgorde vind ik het wat moeilijker, maar ik zou eerlijk gezegd vanaf Sedona via MV ,naar Moab reizen en dan terugkeren via Bryce, Page, North rim, Zion.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door IngridZw »

Ik zou vanaf Kingman eerst naar Sedona rijden en daarna naar Grand Canyon SR. Op die manier kun je het park vanuit de oostkant verlaten richting Page. Aan deze weg liggen nog een aantal mooie uitzichtpunten o.a. Desert View Watchtower. Vanuit de toren heb je een mooi uitzicht op de Colorado rivier. Vervolgens Page - Monument Valley - Moab etc.
In Sedona kun je je trouwens met 2 volle dagen heel goed vermaken. Mooi stadje en een prachtige omgeving. Leuk voor de kinderen is bijv. het Slide Rock SP maar dat is slechts een onderdeel. Genoeg te zien en te doen daar.
Waarom je zowel de Grand Canyon South als North Rim wilt bezoeken begrijp ik ook niet zo goed. De North Rim is wat rustiger maar verder is er weinig verschil in wat je ziet.
De omgeving van Moab verdient inderdaad een extra dag bij voorkeur ten koste van de extra dag Monument Valley.

Nog iets: als je vanuit Las Vegas de snelste route neemt naar Kingman mis je een gedeelte van route '66 via het oude westernstadje Oatman. Het is een omweg maar zeker de moeite waard en ook een prachtige route. Als je via Laughlin/Bullhead City rijdt ligt de afslag naar Oatman een half uurtje zuidelijker bij Mesquite Creek.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door lindat »

Bedankt voor jullie reacties! Allereerst: onze kinderen zijn tijdens de reis 13, 11 en 8 jaar oud.

De reden van het opnemen van North Rim komt eigenlijk door het lezen van reizigerservaringen. Het schijnt toch een heel andere beleving te geven van de Grand Canyon dan de South Rim. En aangezien ik verwacht dat ik niet snel meer in dit gebied zal terugkomen (vanwege de zoveel ontzettend mooie gebieden in de wereld) wil ik dit daarom graag toevoegen.

We hebben op bepaalde plekken (zoals Page en Sedona) met opzet wat meer tijd genomen. Zoals ik ook in de inleiding aangaf moeten we bewust 'rustdagen' inbouwen in onze reis. En een rustdag zal dan ook echt betekenen: op de camping bij het zwembad/de camper. Ons zoontje heeft dat wegens omstandigheden echt nodig.

Monument Valley gaan we 1 nacht minderen in reisschema ten gunste van Moab en North Rim opnemen volgens voorstel van @Marcopstal lijkt me een heel goed advies (dus Page en North Rim ná Bryce). En eerst Sedona, daarna Grand Canyon kan natuurlijk ook, bedankt voor de tip @IngridZw

@Marcopstal : beginnen in een grotere stad met meer drukte en daarna de rust en natuur in, vinden we fijner dan eindigen in een grote stad met meer drukte. Dus vandaar dat we in het begin meer tijd in Las Vegas hebben ingezet dan aan het einde. Ook willen we inderdaad vroeger de camper ophalen, zodat we meer tijd hebben richting Kingman.

@IngridZw : bedankt voor de tip van Oatman. Vanwege de planning (ophalen camper, boodschappen, etc) en ook de benodigde 'rust' daarna op die dag, zal dat helaas er niet in zitten. Maar we gaan zeker naar andere plaatsjes op route 66 vanuit Kingman.

De reis zou er dan als volgt uit zien:

Dag 1: Vlucht naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Kingman (eerst ophalen camper El Monte C28)
Dag 5: Kingman - Sedona
Dag 6: Sedona
Dag 7: Sedona
Dag 8: Sedona- Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 11: Monument Valley - Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 18: Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon- North Rim
Dag 20: North Rim - Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page
Dag 23: Page - Zion
Dag 24: Zion
Dag 25: Zion
Dag 26: Zion - Las Vegas (inleveren Las Vegas)
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Vlucht Las Vegas naar huis!

Verder advies natuurlijk heel erg welkom!

Groeten Linda
Laatst gewijzigd door lindat op 11 sep 2019, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door winterpark »

Rust is goed, wij reizen ook op een lager tempo (omdat we veel wandelen), maar zou dat wel inbouwen op plekken waar je daadwerkelijk iets kunt ondernemen. Sedona lijkt me daar inderdaad een heerlijke plek voor, wij gaan er in oktober naar toe. Ik zou toch persoonlijk een nacht Page zelfs bij Moab zetten, er is daar echt zóveel te zien. Wij slapen er komende vakantie vier nachten (of nou ja, drie nachten in Moab en eentje in een Yurt in Dead Horse Point State Park), maar vijf nachten had ik ook makkelijk kunnen vullen.
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door lindat »

@winterpark : leuk vooruitzicht in oktober! En ja, Sedona lijkt me een mooie plek om wat langer te blijven. Ik zal me goed gaan verdiepen in Moab/Page. In Page hadden we inderdaad in gedachten om het 'water' op te gaan zoals @Marcopstal aangaf en dus ook van het meer te genieten. Vandaar dat we daar dus ook een nacht meer hebben.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door winterpark »

Ah, ik begrijp je! Sorry! Ik zat echt alleen aan de canyons te denken. Maar dat klinkt heel goed!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis lindat: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt nu alsof je 3 volle dagen Sedona hebt. Wanneer rij je naar de Grand Canyon?
De North Rim is wel anders dan de South Rim maar het bezoek maakt de route wel wat gehaast.
Je zou voor onze ervaring eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. En voor de South Rim ons 2013-verslag.
Wij hebben net twee nachten Capitol Reef achter de rug en ondanks eerdere bezoeken hadden we daar nog wel meer tijd willen doorbrengen.

Marianne
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door lindat »

MartinenMarianneIk had het inderdaad niet goed in het schema staan...nu aangepast. Dus twee volle dagen in Sedona. Ik zal zeker eens naar de verslagen kijken. Het lastige vind ik inderdaad de afweging: wanneer is het te weinig, wanneer is het teveel. En inderdaad zit North Rim er nu gehaast bij. Als ik er nog een nacht bij zou doen, moet ik dus ergens een dag afhalen....en voor mijn gevoel zit het schema nu verder redelijk in elkaar.....
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door lindat »

@Martin & Marianne Ik heb zojuist even het verslag avn 2015 gelezen over de North Rim. Heel leuk om te lezen! Ik heb er nu al enorm zin in
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe North Rim inpassen in reisschema

Bericht door SpaceAce »

Marcopstal schreef:
08 sep 2019, 20:56
7) Moab: Verrassend gezien de overdaad in de vorige locaties voorzie je hier veel en veel te weinig tijd. Er is Arches, Canyonlands, Dead Horsepoint. Hier zou ik in jullie geval minstens 3 nachten blijven, misschien zelfs 4.
Inmiddels zie ik dat je genoeg overnachtingen hebt in Moab. Naast de bekende parken is het wellicht ook leuk (zeker voor de kinderen) om daar ook één of twee uur met de Moab Jett te varen? Let wel, het is niet even lekker bootje varen, maar het is vooral lekker nat worden :)

Zie hier ons filmpje. Wij hebben de twee uur durende tour gedaan:

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer