Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sbgmulder
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2015, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door sbgmulder »

Hallo allemaal,

Ik lees dit forum al een aantal jaar en gebruik veel tips bij het plannen van onze vakanties naar Amerika. Bij deze alsnog heel erg bedankt, het heeft ons enorm geholpen! Ik heb zelf nog nooit wat gepost, maar vandaag is het dan zover.

Wij zijn voornemens om in de zomer 2020 ongeveer 4 weken naar Californië te gaan. Mijn vrouw en ik hebben in 2009 het klassieke rondje Westkust gedaan (LA, GC, MV, Bryce, Zion, FoF, LV, DV, Yosemite, SF, Route 1, LA) en zijn destijds bij zonsondergang in de Valley of Fire getrouwd. Inmiddels zijn er ook 2 kinderen (meiden van 7 en 9 jaar in 2020). De afgelopen jaren hebben we met het hele gezin rondreizen gemaakt in Noord-Oost VS/Canada, Texas (aanrader!) en Florida. Ook zijn we een aantal keer in de meivakantie 2 weken in Orlando geweest voor Disney e.d.. Dit is ons allemaal erg goed bevallen en nu dus weer de Westkust.

Omdat ik minimaal 3 weken wil i.v.m. reistijd/kosten en tijdsverschil blijft alleen de zomervakantie over (leerplichtige kids). Eerst dacht ik wederom aan het klassieke rondje, maar na te hebben gekeken op klimaatinfo.nl ben ik daarop terug gekomen. In Las Vegas en omgeving is de gemiddelde maximum temperatuur boven de 40 graden. Ik heb de focus dus wat verlegd naar de kust en bergen van Californië. Hierbij zoeken we een balans tussen relaxen (allemaal), pretparken (kids en papa ;-)) en mooie natuur (volwassenen). De voorlopige planning ziet er zo uit:

Dag 1: Schiphol-SFO-San Jose
Dag 2: San Jose-Santa Nella (California's Great America)
Dag 3: Santa Nella-Three Rivers (Sequoia NP: Moro Rock, Crescent Meadow)
Dag 4: Three Rivers-Grant Grove (Sequoia NP: Crystal Cave, Congress Trail)
Dag 5: Grant Grove-Fresno (Kings Canyon NP)
Dag 6: Fresno-Yosemite (Mariposa Grove, Glacier Point, Sentinel Dome Trail)
Dag 7: Yosemite (Fietsen/raften in Valley, Stargazing)
Dag 8: Yosemite-Walker (Tioga Road, Mono Lake, Bodie)
Dag 9: Walker-Sacramento (Lake Tahoe, Marshall SHP, Old Sacramento)
Dag 10: Sacramento-San Francisco (Muir Woods NM, Golden Gate Bridge/Park)
Dag 11: San Francisco (Alcatraz en Fisherman's Wharf)
Dag 12: San Francisco (Fietsen Golden Gate naar Sausalito)
Dag 13: San Francisco-Monterey (Stanford, Apple, Santa Cruz Pier)
Dag 14: Monterey (Aquarium, 17 mile drive, Point Lobos SNR)
Dag 15: Monterey-San Simeon (Big Sur, Limekiln SP)
Dag 16: San Simeon-Solvang (Hearst Castle, Pismo Beach)
Dag 17: Solvang-Los Angeles (Santa Barbara, Malibu, Santa Monica)
Dag 18: Los Angeles (Griffith Observatory)
Dag 19: Los Angeles (Walt's Barn, Angeles NF)
Dag 20: Los Angeles-San Diego (Laguna Beach)
Dag 21: San Diego (Seaworld)
Dag 22: San Diego (Aquatica/USS Midway)
Dag 23: San Diego (San Diego Zoo/Balboa Park)
Dag 24: San Diego (???)
Dag 25: San Diego-Anaheim (Dana point/Newport: Whale Watching, Disneyland)
Dag 26: Anaheim (Disneyland)
Dag 27: Anaheim (Disneyland)
Dag 28: Anaheim (Disneyland)
Dag 29: Anaheim (Disneyland)
Dag 30: Anaheim-LAX
Dag 31: Schiphol

In vergelijking met onze trip in 2009 zijn met name SEKI, San Diego en Disneyland nieuw. Daarnaast ligt het reistempo iets lager doordat we in sommige hotels nu meerdere dagen zijn. Voor de kids zoeken we naast de pretparken e.d. ook zo veel mogelijk hotels met zwembaden en voor papa natuurlijk een grote SUV ;-).

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog tips voor ons hebben. Ik ben met name geïnteresseerd in de volgende tips:
- Wat is leuk voor 2 meiden van 7 en 9 jaar?
- Wat mogen we op deze route echt niet overslaan?
- Welke toeristische "hoogtepunten" moeten we vooral overslaan (omdat ze tegenvallen of te druk zijn)?
- Tips voor (betaalbare ;-)) hotels met leuke zwembaden of unieke plek/thema
- Off the beaten track / kleine niet voor de hand liggende "attracties"
- We houden van trails van maximaal 5km, hebben jullie trails die leuk en interessant zijn (ook voor de kids) (en niet teveel hoogte verschillen svp ;-))

Kortom de voorpret is in volle gang (en het is pas over een jaar)! Binnenkort kunnen we op ticket jacht.

Bedankt voor jullie reacties!

Gr, Siegfried
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door johan1973 »

Mooi plan.
Al bij het Winchester Mystery House geweest?
Dag 9 lijkt me een beetje te druk.
Je zou Virginia City, NV toe kunnen voegen en dan bij Lake Tahoe overnachten.
En misschien ergens nog een rustdag met zwembad. Nu zijn er veel verplaatsingen in het eerste deel.

Johan
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door IngridZw »

Je wilt een goede balans tussen natuur, relaxmomenten en pretparken. Eerlijk gezegd zie ik dit niet zo terug vooral niet in het 1ste gedeelte van de route wat m.i. erg druk is met weinig rustmomentjes. Eén of 2 overnachtingen bij Lake Tahoe zou met name voor de kids wel leuk zijn ten koste eventueel van Sacramento.
Wij hebben geen ervaring met Disneyland, maar misschien zou dat een dag minder kunnen?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Het stuk rondom Sequoia begrijp ik niet helemaal. Waarom naar Three Rivers? Ik zou 2 of 3 nachten in Grant Grove gaan zitten. Cedar Grove is ook leuk. Zie ons 2006- en 2013-verslag daarvoor. Heb je er al aan gedacht om te gaan kamperen? Zie ons 2017-verslag voor onze kampeerervaring in Yosemite en Sequoia.
Ik zou in Yosemite niet naar de Mariposa Grove gaan als je al naar Sequoia en Kings Canyon bent geweest.
In 2002 waren onze dochters van dezelfde leeftijd. Misschien heb je ook iets aan dat verslag. Wij hadden toen meerdere dagen in Yosemite en dat vonden ze geweldig.
Waarom geen wandelingen met hoogteverschil? Vanwege de kinderen? Die van ons liepen beter dan wij. En nog steeds trouwens. :wink:
Ik vind 4 dagen Disney wel aardig veel. Wij deden beide parken in 1 dag. Twee is beter, maar 4?

Marianne
sbgmulder
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2015, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door sbgmulder »

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties! Super dat iedereen hier zo behulpzaam is.

@johan1973
Winchester Mystery House ga ik me in verdiepen. Is dit ook leuk voor kinderen? We zullen deze trip ook een tour in Hearst Castle doen. De dagen na Yosemite twijfel ik zelf ook nog over. Misschien toch wat meer tijd nemen bij Lake Tahoe. Virgina City, NV ziet er leuk uit. Als we wat langer in Lake Tahoe blijven, zullen we hier zeker naar toe gaan.

@IngridZw
Ik ben het met je eens dat het 1e deel te gehaast is. Het is best lastig keuzes maken, want hoe meer ik me verdiep, hoe meer leuke dingen je tegenkomt. Kortom we moeten een aantal zaken overslaan om rust in te bouwen. Ik denk dat we toch een nacht (of misschien 2) bij Lake Tahoe toevoegen. Terug naar de tekentafel.

@Martin & Marianne
De reden dat we maar 1 dag in Grant Grove slapen en ervoor Three Rivers en erna Fresno is een beetje een compromis, omdat er bij de Grant Grove Cabins geen zwembad is voor de kids. Kamperen doen we wel in Yosemite (zo’n tent die al staat in Curry Village), maar in Grant Grove hebben we een Cabin met badkamer. We houden wel van een beetje luxe en gemak dus dit is een mooi alternatief. Mocht Curry Village iedereen bevallen is onze volgende trip misschien kamperen een optie. Mariposa Grove overslaan is inderdaad een goede tip, wat is een mooi alternatief voor de dag dat we van Fresno naar Yosmite Valley gaan? We denken zelf aan een wandeling in de buurt van Glacier Point, bijvoorbeeld Sentinel Dome of de eerste paar kilometer van het Panorama Trail.

Wat een mooie reizen hebben jullie al gemaakt. Met veel plezier jullie verslag van 2002 gelezen. Bevestigt ons beeld dat zo nu en dan een zwembad voor de kids wel een must is. Verder lijkt dat raften in Yosemite ons ook top, hangt dus wel van het waterniveau af of lukt dat altijd wel? Een beetje hoogteverschil kan best, maar geen kilometers bergop. Wij zijn in Nederland wel sporters, maar geen frequente wandelaars. Op de één of ander manier (mooie omgeving inspireert) gaan we in Amerika wel altijd diverse trails doen en bevalt dit goed. We hebben Panorama trail van boven naar beneden overwogen, maar vinden dit met de kids toch wat te ambitieus. We hebben nu de volgende trails in Yosemite gepland: Sentinel Dome, Mirror Lake, Tuolumne Meadows, Nunatak Nature Trail en natuurlijk wat korte hikes naar de watervallen in de Valley. Hebben jullie nog andere tips?

Tja Disney, wij zijn fans geworden door onze vakanties in de mei vakanties naar Orlando. Als Europeaan kun je een kaart kopen en daarmee kun je 2 weken onbeperkt alle Disney parken bezoeken. Meestal huren we een zwembad met villa. ‘s Morgens vroeg zonder wachttijden alle attracties doen en dan na de lunch als het park superdruk is lekker terug voor een middagje bij het zwembad. ‘s Avonds terug naar de parken, lekker koel, mooi verlicht, relaxte sfeer en super (vuurwerk)shows. Dit regime lijkt me voor onze laatste paar dagen ook wel wat, vandaar dat we daar de tijd voor nemen. In San Diego willen we een beetje hetzelfde relaxte tempo volgen. Hoe meer we ons hierin verdiepen, hoe meer tijd we in het schema inruimen voor San Diego. Of zijn we iets te enthousiast?

Overigens zag ik bij de werelddeal weken van KLM rechtstreekse tickets heen en weer naar LAX voor ongeveer 800 euro inclusief bagage. Voor het hoogseizoen lijkt me dit een nette prijs, of vergis ik mij? Indien we dit doen, dan verandert ons startpunt. Ik vermoed dat de dagen in San Jose en Santa Nella, dan wijzigen in iets net buiten LA, misschien in Lebec o.i.d. en een nachtje in Kernville. Dan kunnen we de 3e dag via Sequoia National Forest (trail of 100 giants en roadtrip door de bergen/bossen) naar Three Rivers.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en meer tips zijn altijd welkom!

Gr, Siegfried
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door Marcopstal »

Disneyland in Californië is niet vergelijkbaar met Disneyworld in Orlando. Je zal natuurlijk wel zaken "herkennen", maar de schaal is kleiner en er zijn maar 2 parken. Hier 4 dagen vol maken ? Het kan natuurlijk altijd, maar er zijn nog andere opties zoals bvb een dagje Knotts Berry Farm.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
sbgmulder
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2015, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mulder: Californië zomer 2020 met 2 kids

Bericht door sbgmulder »

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we weer een stuk verder met de planning van onze vakantie. Belangrijkste wijzigingen:

- Tickets geboekt LAX - LAX (via Frankfurt)
- Door startpunt LAX i.p.v. SF route aangepast
- N.a.v. tips in dit topic 2 dagen Lake Tahoe toegevoegd
- N.a.v. tips op dit forum overnachting in Madonna Inn in Old mill room (San Luis Obispo)

Dag 1: Schiphol-FRA-LAX-Lebec (50 min rijden ten noorden van LA)
Dag 2: Lebec-Kernville (California Living Museum)
Dag 3: Kernville-Three Rivers (Sequioa NF, Trail of 100 Giants & Sequoia NP: Moro Rock, Crescent Meadow)

Dag 4: Three Rivers-Grant Grove (Sequoia NP: Crystal Cave, Congress Trail)
Dag 5: Grant Grove-Fresno (Kings Canyon NP)
Dag 6: Fresno-Yosemite (Mariposa Grove, Glacier Point, Sentinel Dome Trail)
Dag 7: Yosemite (Fietsen/raften in Valley, Stargazing)
Dag 8: Yosemite-Lake Tahoe (Tioga Road, Mono Lake, Bodie)
Dag 9: Lake Tahoe (Lake Tahoe, Marshall SHP, Old Sacramento)
Dag 10: Lake Tahoe-San Francisco (Jelly Bean Factory tour, Muir Woods NM, Golden Gate Bridge/Park)

Dag 11: San Francisco (Alcatraz en Fisherman's Wharf)
Dag 12: San Francisco (Fietsen Golden Gate naar Sausalito)
Dag 13: San Francisco-Monterey (Stanford, Apple, Santa Cruz Pier)
Dag 14: Monterey (Aquarium, 17 mile drive, Point Lobos SNR)
Dag 15: Monterey-San Luis Obispo (Big Sur, Limekiln SP, Hearst Castle)
Dag 16: San Luis Obispo -Solvang (Montana de Oro SP, Pismo Beach)

Dag 17: Solvang-Los Angeles (Santa Barbara, Malibu, Santa Monica)
Dag 18: Los Angeles (Griffith Observatory)
Dag 19: Los Angeles (Walt's Barn, Angeles NF)
Dag 20: Los Angeles-San Diego (Laguna Beach)
Dag 21: San Diego (Seaworld)
Dag 22: San Diego (Aquatica/USS Midway)
Dag 23: San Diego (San Diego Zoo/Balboa Park)
Dag 24: San Diego (???)
Dag 25: San Diego-Anaheim (Dana point/Newport: Whale Watching)
Dag 26: Anaheim (Disneyland)
Dag 27: Anaheim (Disneyland)
Dag 28: Anaheim (Disneyland)
Dag 29: Anaheim (Disneyland)
Dag 30: Anaheim-LAX
Dag 31: Schiphol

De vluchten zijn geboekt, dus start en eindlocatie is niet meer wijzigbaar. Verder heb ik de accommodaties in de SEKI (Grant Grove cabin) en Yosemite (Curry Village tent) vastgelegd.

We zijn al best tevreden met hoe onze trip er nu uitziet (ik weet dat 4 dagen Disneyland en DCA voor veel mensen te veel is, maar wij houden ervan ;-)), maar tips zijn altijd welkom!

Thanks, Siegfried
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer