Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door leonklundertje »

Hoi allemaal,

Na verschillende ervaringen met Amerika wil ik voor volgend jaar wederom een reis maken in het Westen van Amerika. Voor mijn vriendin is dit de eerste keer dat ze naar Amerika gaat. Wij willen graag rondtrekken met de Cruise America T17. Niet al te veel ruimte, maar voor 2 personen genoeg denk ik zo.
De vliegtickets kan ik nog niet boeken, maar wil de camper wel snel vastleggen ivm de oplopende prijzen per week. De offerte heb ik al gekregen via Tioga Tours.

Ik heb ongeveer 30-32 dagen om in te vullen qua route en heb globaal een beetje een schema gemaakt. Graag hoor ik van jullie graag feedback en tips.

Mijn route ziet er als volgt uit:

Dag 1: Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountains (Estes)
Dag 3: Rocky Mountains (Estes)
Dag 4: Rocky Mountains (Estes) - Cheyenne
Dag 5: Cheyenne - Sheridan
Dag 6: Sheridan - Cody
Dag 7: Cody - Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone NP - Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Dinosaur
Dag 12: Dinosaur - Dead Horse Point State Park
Dag 13: Dead Horse Point State Park - Arches
Dag 14: Arches - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Grand Canyon (North Rim of South Rim?)
Dag 16: Grand Canyon - Page
Dag 17: Page - Bryce Canyon
Dag 18: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 19: Zion NP - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Death Valley - Bishop
Dag 22: Bishop - Yosemite NP
Dag 23: Yosemite NP
Dag 24: Yosemite NP - San Francisco
Dag 25: San Francisco
Dag 26: San Francisco - Carmel / Monterey
Dag 27: Carmel Montery - Santa Barbara
Dag 28: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 29: Los Angeles
Dag 30: Los Angeles - vertrek

Heb dus 1-2 dagen speling.

Daarnaast ben ik me er bewust van dat er campings vroegtijdig gereserveerd moeten worden in de Nationale Parken. Maar ben ik toch een beetje huiverig om niet alles vast te leggen. Het voordeel is dat je van je pad kan afwijken, maar ik wil niet graag te laat aankomen bij een camping. Speelt dit ook nog in de maand september?

Alvast bedankt,

Leon
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen en veel dagen!

Welke delen van de VS hebben jullie al gezien?

Ondanks dat jullie veel dagen hebben is het wel erg veel.

- Je hebt zo geen tijd om de Black Hills te bezoeken, een gebied wat erg de moeite waard is. Mocht je naar de Black Hills gaan dan is het te doen om in 1x vanuit RMNP naar de Black Hills te rijden.
- Voor Yellowstone zou ik een extra nacht plannen, net als voor Grand Teton.
- Voor de indeling in Moab (zeker 3 nachten plannen) 1 dag Arches bezoeken, 1 dag Canyonlands + Dead Horse SP.
- Ondanks dat jullie misschien al eerder in Zion geweest zijn zou ik hier minimaal 2 nachten doen.
- Wellicht een extra nacht Yosemite?

Met zoveel in de planning is het misschien niet gek om te stoppen in SF ipv LA. Zo kan je deze overige dagen elders indelen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door Trails »

Wij zijn in september-oktober 2017 met een camper geweest (6 weken) en kwamen toch regelmatig op campings waar het bordje "Full" bij de ingang hing.
Over 2 weken vertrekken we weer (Colorado en Utah) en we hebben alle campings die we konden reserveren dan ook gereserveerd. Wij besteden graag onze (hele) dagen aan dingen doen/zien en willen niet vroeg in de middag al op zoek naar een campingplek. Dat is voor ons vrijheid.
Dat wil echter niet zeggen dat we onderweg niet e.e.a. kunnen/zullen wijzigen als we dat willen. Dat hebben we in 2017 ook gedaan en dat heeft ons zo'n $ 200 extra gekost; peanuts op de gehele reissom.

De camping in Dead Horse Point SP moet je heel vroeg boeken. Wij probeerden deze te boeken op de dag dat onze datum vrij kwam. Zonder succes. Dit is een populaire camping omdat ze full hook-ups hebben.
We zijn toen uitgeweken naar Horsethief campground. Deze ligt bij de ingangen van Dead Horse Point SP en Canyonlands NP. Schitterende ligging maar geen faciliteiten (alleen vault toilet).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door IngridZw »

Voor je vriendin is het de 1ste keer dus snap ik dat je haar zoveel mogelijk wil laten zien maar eerlijk gezegd vind ik het wel erg vol met weinig rustmomenten. Een bekend gezegde op dit forum is "less is more" m.a.w. je ziet meer als je de route wat inperkt. En met een camper zal je ook later aankomen op bestemming.

Het is inderdaad jammer dat je de Black Hills in South Dakota nu mist terwijl het een prachtig gebied is. En bovendien ideaal te combineren als je start in Denver. Cheyenne kun je dan schrappen. Vervolgens, op de route naar Sheridan/Cody, kun je een bezoek brengen aan Devil's Tower. Kleine omweg maar zeker de moeite waard.

Als de kustroute een must is, kun je ook besluiten om SF te laten vallen en vanuit Yosemite rechtstreeks naar Monterey rijden. Je houdt dan 2 nachten over en met het vervallen van Cheyenne en de 2 nachten extra speling heb je 5 nachten om iets meer rust in te bouwen en om bv de Black Hills toe te voegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door tomhster »

Als je de north rim van de Grand Canyon bezoekt kun je die na Page doen en daarna ga je omhoog naar Kanab/Bryce/Zion. Dat zou mijn voorkeur hebben, mooiere aanrijroute, minder druk.
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door leonklundertje »

Wow, wat snel zijn jullie met reacties en tips! Bedankt. Ik neem deze ook ter harte en ga ze gebruiken om de rondreis optimaal te maken!
Ik hou jullie op de hoogte wat wij gaan aanpassen en wat onze eigen wensen nog zijn. Hopelijk hebben jullie nog meer tips. Al lees ik dit forum ondertussen helemaal plat :D

@Markstaal
Bedankt! Zelf ben ik in Florida, New York en West-Amerika geweest. Vanaf Arches naar LA heb ik eigenlijk al een keer gedaan, vandaar de keuze voor Yellowstone Park en RMNP. Ik ben van mijn vorige reis uitgegaan met een gedeelte van het schema. Daarin hebben wij ook er veel bezocht in 22 dagen. Toch hebben we nog leuke hikes en trails kunnen lopen in de parken. Maar neem je advies wel serieus.
- Black Hills is mij niet bekend en ga ik denk ik wel toevoegen aan t lijst ipv Cheyenne.
- Moab was al een puntje.. die ga ik wel aanpassen om alle drie de parken te zien.
- Zion vond ik fantastisch en heb de trail Angels Landing ook gelopen, toch zou ik nu eventueel voor Observation Point kiezen. Maar dan toch een extra dag?
- Qua planning snap ik dat stoppen in SF beter is, alleen willen we graag nog een attractiepark bezoeken in LA :lol:

@Trails
Fijn om ook van anderen een bevestiging te krijgen dat t soms toch handiger is om alles te reserveren. Dit ga ik dan ook wel doen. En ook bedankt voor de tips voor de campground! Later wil ik ook graag aan de lijst de campgrounds nog toevoegen die wij op t oog hebben

@IngridZw
Ook bedankt voor de bruikbare tips! Ik ga kijken waar ik hier en daar wat kan snijden in de route. San Francisco wil ik juist niet laten schieten, want dit vind ik toch wel een hele mooie stad om te bezoeken. Maar maakt t ons hier wel lastig mee :roll:

@tomhster
Aaah.. Ook handig. Zeker een bruikbare tip!

Ik hou jullie op de hoogte!!
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door leonklundertje »

De camper is geboekt! We zijn toch gegaan voor de C19 type van Cruise America. Een iets grotere dan de T17.
Ook hebben we toch gekozen om de reis iets uit te breiden naar 35 dagen. Jullie gaven aan dat we wat meer rust moesten nemen, maar we willen toch ook graag veel zien. Hopelijk is het zo een betere verdeling.
We vliegen op Denver en vertrekken uit LA. Tussen die plekken hoor ik graag van jullie wat mooie opties, NP en routes zijn. Voorzichtig aan probeer ik dit later bij mijn route in dit forum aan te vullen.

Voorlopig is dit de indeling:

1, 02-09: Denver (vliegreis en hotelovernachting)
2, 03-09: Denver - Rocky Mountains, Estes (Camper ophalen)
3, 04-09: Rocky Mountains
4, 05-09: (Ik twijfel tussen de verdeling van Rocky Mountains en Custer State Park / Black Hills)
5, 06-09: Custer State Park / Black Hills
6, 07-09: Custer State Park / Black Hills
7, 08-09: BH - Devil's Tower - Sheridan
8, 09-09: Sheridan - Yellowstone NP
9, 10-09: Yellowstone NP
10, 11-09: Yellowstone NP
11, 12-09: Yellow Stone NP
12, 13-09: Yellowstone NP - Grand Teton
13, 14-09: Grand Teton - Dinosaur
14, 15-09: Dinosaur - Moab
15, 16-09: Moab (??)
16, 17-09: Moab (?? & ??)
17, 18-09 Moab - Monument Valley
18, 19-09: Monument Valley - Grand Canyon
19, 20-09: Grand Canyon
20, 21-09: Grand Canyon - Page
21, 22-09: Page - Bryce Canyon
22, 23-09: Bryce Canyon - Zion NP
23, 24-09: Zion NP - Las Vegas
24, 25-09: Las Vegas
25, 26-09: Las Vegas - Lone Pine of Bishop
26, 27-09: Lone Pine of Bishop - Yosemite NP
27, 28-09: Yosemite NP
28, 29-09: Yosemite NP
29, 30-09 Yosemite NP - San Francisco
30, 01-10: San Francisco
31, 02-10: San Francisco - Carmel/Monterey
32, 03-10: Carmel/Monterey - Santa Barbara
33, 04-10: Santa Barbara - Los Angeles
34, 05-10: Los Angeles (Camper inleveren en hotelovernachting)
35, 06-10L Los Angeles (Vliegreis naar huis)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door Markstaal »

Heerlijk als je zoveel tijd hebt voor zo'n mooie reis.

Voor de verdeling RMNP en de Black Hills zou ik in dit geval 2 nachten aanhouden voor RMNP en 3 nachten Black Hills. Dit is wel te doen aangezien jullie ook de Trail Ridge Road niet zullen rijden.

Een overnachting tussen Sheridan en Yellowstone is aan te raden, kies hier voor Cody, een leuke plaats waar genoeg te doen is (rodeo, Buffalo Bill Museum, Old Town Trail enz.) Zo kan je ook via de Beartooth Highway Yellowstone in rijden. Wij vonden deze route 1 van de mooiste die we hebben gereden in de VS.

De planning voor Moab is mooi zo.

De tijd voor Zion is op deze manier nog wel beperkt, hier zeker 2 nachten plannen.

De kust route is nu ook vrij gehaast, mooiste zou zijn om zowel een overnachting te plannen bij Monterey als bijvoorbeeld Pismo Beach.

Ondanks dat jullie heel veel dagen hebben kom je op deze manier nog steeds 2 te kort (1 voor Cody en 1 voor Zion). Als je iets uit de lijst schrapt kan het prima.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door Franciscus »

Mooie route. Enige wat ik zou veranderen is een dag extra Zion. Nog een dag langer gaan is altijd mooi. :wink: Maar zou niet perse hoeven, een dag minder in Yellowstone (of Moab, of Yosemite) kan ook nog. Al is dat hier op het forum wel een beetje vloeken in de kerk. Maar zelfs met veel dagen ontkom je er niet aan om keuzes te maken in de categorie ‘kill you’re darlings’.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door IngridZw »

Je kan nog een dag besparen door de volle dag Grand Canyon eruit te halen en deze bij Zion zetten. Als je in de Black Hills niet Badlands bezoekt en alleen voor Custer SP en Mount Rushmore gaat zou 2 nachten daar ook kunnen volstaan. Badlands is wel mooi om te zien maar als het ten koste gaat voor minder tijd op andere mooiere plekken zou ik het laten vallen. Je hebt dan 2 nachten RMNP en 2 nachten Custer SP. De dag die je dan bespaart zou ik zoals MarkStaal aangaf bij Cody zetten met name omdat je vandaaruit de Beartooth Hyw kan rijden naar Yellowstone. Schitterende route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door leonklundertje »

Nogmaals bedankt voor alle tips! Wederom kom ik erachter dat ook 35 dagen rondreizen gewoon veel te kort is om alles te zien :( Misschien alvast wat gaan plannen voor 2021 :lol:
Toch heb ik hier en daar weer wat wijzigingen in mijn schema gebracht. Hopelijk zien jullie dat ik de tips ter harte neem. Ook plaats ik even de campgrounds erbij wie we op het oog hebben.
Morgen zitten we ook bij Tioga Tours voor een voorlichting en een adviesgesprek. Hopelijk krijg ik daar ook weer goede tips! Bedankt voor jullie enthousiasme op dit forum!

Het reisschema:
1, 02-09: Denver (vliegreis en hotelovernachting)
2, 03-09: Denver - Rocky Mountains, Estes (Camper ophalen)(Moraine Park of Glacier Basin Campground)
3, 04-09: Rocky Mountains, Estes (Moraine Park of Glacier Basin Campground)
4, 05-09: Custer State Park / Black Hills (Blue Bell Campground of Big Pine Campground
5, 06-09: Custer State Park / Black Hills(Blue Bell Campground of Big Pine Campground
6, 07-09: BH - Devil's Tower - Sheridan (Sibley Lake Campground)
7, 08-09: Sheridan - Cody (Ponderosa Campground)
8, 09-09: Cody - Yellowstone NP (Canyon Campground en/of suggesties)
9, 10-09: Yellowstone NP (Canyon Campground en/of suggesties)
10, 11-09: Yellowstone NP (Canyon Campground en/of suggesties)
11, 12-09: Yellow Stone NP of een dag eerder naar GT?
12, 13-09: Yellowstone NP - Grand Teton Suggesties?
13, 14-09: Grand Teton - Dinosaur (Green River Campground)
14, 15-09: Dinosaur - Arches (Devils Garden Campground)
15, 16-09: Moab (Canyonlands RV Campground)
16, 17-09: Moab (Canyonlands RV Campground)
17, 18-09: Moab - Monument Valley (The View Campground of Goulding's Campground)
18, 19-09: Monument Valley - Page (Wahweap Campground)
19, 20-09: Page (Wahweap Campground)
20, 21-09: Page - Grand Canyon North Rim (North Rim Campground)
21, 22-09: Grand Canyon North Rim - Bryce Canyon (Ruby's Inn Campground)
22, 23-09: Bryce Canyon - Zion NP (Watchman Campground)
23, 24-09: Zion NP (Watchman Campground)
24, 25-09: Zion NP - Las Vegas Sugessties? Campground of toch hotel?
25, 26-09: Las Vegas
26, 27-09: Las Vegas - Bishop Sugessties?
27, 28-09: Bishop - Yosemite NP Sugessties? Ik dacht aan een Pines Campground of Tuolumne Meadows
28, 29-09: Yosemite NP
29, 30-09: Yosemite NP - San Francisco Sugessties? Campground of toch hotel?
30, 01-10: San Francisco
31, 02-10: San Francisco - Carmel/Monterey/Big Sur (Fernwood Resort of Pfeiffer Big Sur State Park of een suggestie?)
32, 03-10: Carmel/Monterey - Santa Barbara/omgeving (Suggesties?)
33, 04-10: Santa Barbara - Los Angeles
34, 05-10: Los Angeles (Camper inleveren en hotelovernachting)
35, 06-10: Los Angeles (Vliegreis naar huis)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie, maar wel volle route. Jammer dat je het eerder gegeven advies om niet verder te gaan dan SF niet hebt opgevolgd.
Je zou nog kunnen overwegen om Rocky Mountain (zonder s) NP over te slaan en die dagen te gebruiken voor Yellowstone of Grand Teton en op het laatst.
leonklundertje schreef:
18 okt 2019, 17:05
10, 11-09: Yellowstone NP (Canyon Campground en/of suggesties)
11, 12-09: Yellow Stone NP of een dag eerder naar GT?
Je tijd voor Yellowstone is nu minimaal, dus ik zou niet daar een nacht minder doen. Ook omdat het makkelijker en goedkoper is om in Yellowstone te kamperen. In GT is alleen Colter Bay RV park te reserveren. Een tussenoplossing is om de laatste nacht in Yellowstone in Grant Village te kamperen.
Canyon ligt centraal maar ik zou een nacht Madison ook niet gek vinden, dan zit je dochter bij het geisergebied.

Voor MV is Gouldings niet gek omdat je daar wat meer voorzieningen en mooiere plekken hebt, maar het uitzicht bij de View is mooier (zie ons 2019-verslag daarvoor).

Mag je door Death Valley rijden? Zo niet, dan zou ik voor Lee Vining of Mammoth Lakes kiezen.
leonklundertje schreef:
18 okt 2019, 17:05
Bishop - Yosemite NP Sugessties? Ik dacht aan een Pines Campground of Tuolumne Meadows
De Pines liggen in de vallei, ik zou daar voor kiezen. Tuolumne Meadows ligt mooi voor het oostelijke deel van het park, maar met zo weinig tijd voor Yosemite zou ik twee nachten in de vallei doen.

Het weekend van 5-5 september is het Labor Day weekend, reken op veel drukte dan overal.

Marianne
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door leonklundertje »

Bedankt voor de tips Marianne! Heb ook al veel aan jullie reisverslagen gehad en spit ze nog met enige regelmaat door voor informatie.
Martin & Marianne schreef:
18 okt 2019, 19:28
Het is een mooie, maar wel volle route. Jammer dat je het eerder gegeven advies om niet verder te gaan dan SF niet hebt opgevolgd.
Je zou nog kunnen overwegen om Rocky Mountain (zonder s) NP over te slaan en die dagen te gebruiken voor Yellowstone of Grand Teton en op het laatst.
Het klopt dat het een volle route is. Waarom ik toch niet ben ingegaan op het advies van IngridZw, is dat we graag een pretpark willen bezoeken in LA. Ook dit staat voor ons op t lijstje. Dan moet je inderdaad wat snijden in de route.
Martin & Marianne schreef:
18 okt 2019, 19:28
Je tijd voor Yellowstone is nu minimaal, dus ik zou niet daar een nacht minder doen. Ook omdat het makkelijker en goedkoper is om in Yellowstone te kamperen. In GT is alleen Colter Bay RV park te reserveren. Een tussenoplossing is om de laatste nacht in Yellowstone in Grant Village te kamperen.
Canyon ligt centraal maar ik zou een nacht Madison ook niet gek vinden, dan zit je dochter bij het geisergebied.

Voor MV is Gouldings niet gek omdat je daar wat meer voorzieningen en mooiere plekken hebt, maar het uitzicht bij de View is mooier (zie ons 2019-verslag daarvoor).

Mag je door Death Valley rijden? Zo niet, dan zou ik voor Lee Vining of Mammoth Lakes kiezen.
Oke, dan gaan we gewoon voor het originele plan en doen we 1 nacht Grand Teton. Ook een goed idee is om verschillende campgrounds te bezoeken in Yellowstone! Ik ga ze in mijn lijst zetten.
In MV heb ik al een keer overnacht op Gouldings. Meer voorzieningen inderdaad. Maar The View.. heeft inderdaad een prachtige zonsopgang en ondergang. Dan gaan we voor The View.
In September mag je door Death Valley rijden op eigen risico.
Martin & Marianne schreef:
18 okt 2019, 19:28
De Pines liggen in de vallei, ik zou daar voor kiezen. Tuolumne Meadows ligt mooi voor het oostelijke deel van het park, maar met zo weinig tijd voor Yosemite zou ik twee nachten in de vallei doen.

Het weekend van 5-5 september is het Labor Day weekend, reken op veel drukte dan overal.
Oke, dan gaan we hopelijk voor de Pines, als deze niet te snel zijn volgeboekt. Springt er ook nog 1 uit qua ligging of zijn ze allemaal een beetje hetzelfde?
Labor Day weekend.. ik zag het staan bij de feestdagen. We gaan het mee maken, ik kan er niet veel aan veranderen :lol:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: Denver - LA September 2020

Bericht door PSVwally »

Ik zie nu dat je met een camper gaat. Ik zou echt aanraden minimaal 1 dag meer voor de Black Hills uittrekken en dan toch in 1x naar Cody rijden. Nu heb je een hele lange rit van Estes Park naar Custer SP en dan maar 1 dag. Dat is echt veel te weinig. Omdat je waarschijnlijk niet meer snel in deze hoek komt zou ik daar echt minimaal 1 of 2 dagen bijzetten. Wil je dat niet dan zou ik persoonlijk de Black hills en Badlands NP helemaal skippen en van Estes Park via Custer omhoog rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer