Reis Amerika2020: Las Vegas - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Amerika2020
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Amerika2020: Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Amerika2020 » 24 aug 2019, 12:52

In 2020 willen we een rondreis maken: begin en eindpunt Las Vegas (ligt vast). We zijn 24 dagen onderweg.

In grote lijnen zal de route ongeveer worden: vanuit Las Vegas - Salt Lake City - Yellowstone - Cody - Sheridan - Denver.
Vanaf Denver moeten we ergens via een leuke route weer naar las Vegas.
De Grand Canyon en Monument Valley hebben we al gezien. De bedoeling is eigenlijk de staten Montana, Wyoming en New Mexico te bezoeken.
Heeft iemand nog suggesties?
Alvast bedankt.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Las Vegas - Las Vegas

Bericht door Old Faithful » 24 aug 2019, 16:02

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Maak een voorlopige route in een eigen reistopic. Dan zien we bijvoorbeeld of jullie op weg naar Yellowstone nog Zion en/of Capitol Reef aan willen doen en of jullie na Sheridan rechtstreeks naar Denver willen rijden of via de Black Hills en Badlands.

De meeste bezienswaardigheden in New Mexico lijken me wat buiten de route te liggen, m.u.v. het gebied rond Farmington misschien. Zijn jullie al wel in Moab geweest?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 27

Re: Reis Amerika2020: Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Marcopstal » 24 aug 2019, 16:39

Met Vegas als eindpunt lijkt New Mexico me ook wat uit de richting te liggen.

Het lijkt me dat met Wyoming, Montana en Colorado het toevoegen van South Dakota eigenlijk de logica zelve zou zijn. In dat geval kan je die 24 dagen wel gevuld gaan krijgen zonder New Mexico.

Het lijkt me toch aangewezen dat je een aanzet doet. Reken voor Yellowstone en Grand Teton toch een dag of 5.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Amerika2020: Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne » 24 aug 2019, 18:02

Hallo, welkom op het forum!
Wanneer precies gaan jullie, in de zomer?
Willen jullie rechtstreeks van Las Vegas naar Salt Lake City rijden? De I-15 is niet aantrekkelijk, maar wel de snelste route.

Tussen Yellowstone en Denver is het wel mooi om South Dakota mee te nemen (Mt Rushmore, Badlands NP, Custer SP, etc). Vanuit Denver is dan de route via het Rocky Mountain NP en Moab een mogelijkheid. Ik denk ook dat New Mexico wat ver wordt.

Op het forum zijn wel rondjes te vinden waar je eens naar kunt kijken, vaak met Denver of SLC als startpunt, maar voor de route maakt dat verder niet uit. Met de zoekfunctie kun je bijvoorbeeld topics vinden met rondje Denver in de titel, zie hier voor de resultaten.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer