Reis huibreijnen: september-oktober 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
huibreijnen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis huibreijnen: september-oktober 2020.

Bericht door huibreijnen »

Beste Allen,

Ik heb met mijn ouders in 2012 al een keer een rondreis gedaan in Zuidwest-Amerika met een camper en dit was geweldig. Nu wil ik samen met een vriend opnieuw naar Amerika gaan in september + oktober 2020 (hoop dat het weer mee zit deze periode) wij hebben ongeveer 3.5 week. Ik zou graag jullie tips willen.

Voor nu ziet het plan er als volgt uit:
SF -> Death valley -> Las Vegas -> Route 66 (I40), richting New Mexico, New Orleans, naar boven naar Memphis en dan Nashville, daar wij interesse hebben in de Amerikaanse country muziek/cultuur, hierna camper inleveren. Hebben jullie suggesties waar we eventueel de camper kunnen inleveren? Voor nu hebben wij even Chicago gekozen, is deze afstand niet een beetje teveel van het goede? En hebben jullie tips voor interessante dingen te doen onderweg, bijvoorbeeld natuurparken en culturele items.

https://goo.gl/maps/p394x9JEeCzgVdYJ7

Onderstaand onze voorlopige planning:
Dag 1 Monterrey
Dag 2 Morro Bay
DAG 3 Lake Isabella + Death valley
DAG 4+5 Las vegas
Dag 6 Williams + Gran canyonAZ
DAG 7 Winslow AZ
DAG 8 Albuquerque
Dag 9 Tucumcari
Dag 10 Dallas
Dag 11 Baton Rouge + new orleans
Dag 12 Jackson
Dag 13 Memphis
Dag 14 Nashville

We hebben nu in principe nog 7 dagen over.
Ik hoor graag suggesties en tips en wat jullie denken wat handig is en waar we dan het beste de camper kunnen inleveren.

Bedankt voor de assistentie, ik ben benieuwd naar de reacties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis huibreijnen: september-oktober 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik heb geen ervaring met het reizen met een camper. Heb je al gekeken wat de mogelijkheden zijn voor de inleverlocatie? En gekeken naar de kosten van een one way?
Een tip voor de route: schrijf het uit per dag in een van/naar schema. Dan zie je meteen wat de reisdagen zijn. Zet er dan ook voor jezelf bij wat de afstanden zijn. Reken voor de reistijd, zeker in bergachtige gebieden, tot zo'n 20% meer reistijd dan wat googlemaps aangeeft.

En begin bij het begin! Je vliegt naar SF. En hoeveel tijd wil je daar doorbrengen? En wanneer haal je de camper op? En wil je - buiten Las Vegas - nergens langer dan 1 nacht zijn? Het lijkt mij krap en ook erg onrustig, maar ik ken het stuk na de GC niet.

Marianne
huibreijnen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis huibreijnen: september-oktober 2020.

Bericht door huibreijnen »

Hoi marianne. Bedankt voor je reactie ja het lijkt mij ook wel erg veel en krap daarom heb ik het inderdaad ook op het forum gezet. Misschien dat er andere zijn die ervaring hebben met bovenstaande reis. Ik ga je tips meenemen. En we gaan er nog is goed voor zitten :)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis huibreijnen: september-oktober 2020.

Bericht door tomhster »

Ik bedoel het niet vervelend, maar dit is een race en geen vakantie. Mijn advies is om te kiezen voor een gebied en dat goed te doen in plaats van alleen maar onderweg te zijn. Een rondje vanuit Atlanta is misschien een realistischer optie? Daar kun je rechtstreeks en vaak voor goede prijzen naar toe vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer