Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

Felicitas schreef:
22 aug 2019, 23:20
Hoi DRIESBO5. Dag 15 (Grand Teton en Yellowstone op één dag) is wat mij betreft het grootste raadsel in je route. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat je zelf voor verwachting hebt van deze parken. Misschien kunnen we daar dan zo mogelijk wat bijsturen/adviseren?
Hey Felicitas,

Onze verwachtingen zijn vooral gericht op wandelingen, kort en langer. Het gebrek aan tijd in Teton en YS blijkt een hot topic, dat ga ik zeker bekijken.

D
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

stegeman schreef:
22 aug 2019, 23:37
Bedankt voor de tips Stegeman.
Wij zijn er ook over een maand, misschien komen we mekaar wel ergens tegen. :wink:

D
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

@johan1973

Hey Johan,

Bedankt voor de tip, als ik een park zou laten vallen zou het inderdaad Dinosaur zijn.
Voor de overnachting(en) in Yellowstone wachten wij nog af en kijken we ter plaatse wat we doen, ergens centraal lijkt me het beste.

D

@PSVwally

Hey Wally,

Je slaat de nagel op de kop. Iedereen heeft iedereen zijn eigen manier van reizen.
Wat de te besteden tijd in de verschillende parken betreft, dat is moeilijk uit het schema te halen. Bijvoorbeeld de dag dat we Bryce - Grand Teton doen willen we rond 4 - 5u vertrekken. Tegen de lunch heb je dan al bijna het hele traject gedaan.
De dagen zijn in september inderdaad een pak korter, de "saaiere" routes kunnen in het donker gedaan worden. Uitslapen staat niet in mijn reisschema, dat is voor thuis :) .

Bedankt voor je feedback Wally.
D
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

Coyote schreef:
23 aug 2019, 06:26
Ik moet ook wel een beetje lachen om de opmerkingen die ik lees over de afstanden. Maar zo gaat dat hier, als je meer aflegt dan de gemiddelde reiziger doe je alles 'te gehaast'. :wink:

Blijkbaar :D :clap:

De totale af te leggen afstand valt in mijn ogen nl. wel mee. Ter vergelijking: ik reed afgelopen mei/juni in 20 dagen in totaal 4853 mijl = 7808 km! En ook op mijn andere reizen in Amerika heb ik die afstanden wel afgelegd. Maar goed, ik ben ook een vroege vogel. Sta liefst voor dag en dauw op om zo een hele dag mee te pakken en vind het al zonde als ik pas na 08:00 u ergens vertrek. Op dat vlak snap ik jullie dan ook helemaal.
DRIESB05 schreef:
22 aug 2019, 22:58
Anyway...
Mijn insteek van de post was om unieke info te krijgen over de plaatsen die in de route beschreven staan, niet om grote wijzigingen te maken aan de route (of de manier van reizen :wink: ).
Ik ben er van overtuigd dat dit forum hier in kan slagen.
Over de opzet van de route valt wel het e.e.a. op aan te merken.

Als je hier een route post kun je allerhande reacties verwachten. Wil je dat niet moet je je route niet plaatsen maar voor de specifieke parken unieke info vragen.

Noted! Dat is duidelijk een beginnersfout geweest. :oops:

Maar goed, de route. Die zit totaal niet logisch in elkaar met het zig-zag rijden. Jullie willen veel en dat kan ook best maar zorg dan voor een logische route. Betekent wellicht zaken skippen. Bijv. waarom Las Vegas als jullie geen stadsmensen zijn? Kost je zeker 1,5 dag.

Las vegas is ook meer een korte stop. Ik ben aan het overwegen om de 2de nacht te skippen.

Sterker nog, ik was vanaf Yosemite NP naar Yellowstone NP gereden. Dan sla je dus Death Valley - Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP - Bryce Canyon NP over. Want voor Yellowstone NP heb je nu zo weinig tijd over dat je 'm net zo goed kunt overslaan. Juist dit park waar je nog niet geweest bent, ga je racend door. Wat al gezegd wordt: voor Yellowstone NP heb je gewoon 3 nachten nodig, 2 volle dagen om de 'acht' de rijden. Been there, done that (3x).

Als ik terug alleen zou gaan zou de route Yose - Yellow een optie zijn, echter gaat mijn vriendin voor de eerste keer naar de states en moet DV, LV, Zion en Bryce zeker op de route liggen.

Met de vrijgekomen dagen kun je de rest ook meer tijd geven. Wil je de eerder genoemde National Parks toch persé bezoeken dan San Francisco overslaan (ja, ik heb gelezen van de tickets maar ligt totaal niet logisch in je route) en Las Vegas. Scheelt je ook alweer 3 dagen die je voor Yellowstone NP kunt gebruiken.

Kortom, niet de totale afstand vind ik een probleem, wel de gekozen route. Beetje van hot naar her rijden zo.

De rare loops in Californie de eerste dagen zijn inderdaad onlogisch maar met een geboekte camping in Yosemite Valley (we willen Half Dome beklimmen) en tickets voor de Raiders kunnen we bijna niet anders.

Roland
Bedankt voor de info Roland, zeer useful.
D
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door stegeman »

Mijn man en ik vertrekken nu donderdag. Route staat hier wel ergens, maar tegenkomen doen we elkaar niet. Nergens tegelijk.
Blij te lezen dat je elk geval nog even naar Yellowstone kijken...
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

Veel plezier!!!
D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu Lake Tahoe voorbij koen. Je zou natuurlijk ook de kortere route via de Tioga Pass kunnen nemen. Dat scheelt je veel rijden en je kunt daar prachtige wandelingen maken zowel in het park (Glen Aulin, Gaylor Lakes) als er buiten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Little Lakes Valley trail (zie ook dit topic). Op weg naar Lone Pine is het Ancient Bristlecone Pines Forest een aanrader (zie de index op onze site voor onze ervaringen).
In Yellowstone zul je al druk genoeg zijn met de normale highlights maar als je daar ook wilt wandelen kun je eens op mijn wandelsite kijken voor wat mogelijkheden.

Je weet dat er vanaf medio september al heel veel voorzieningen in Yellowstone gesloten zijn? Zie daarvoor de NPS-site.

Hoewel ik begrijp dat we niets meer over de route mogen zeggen wil ik toch even opmerken dat het mij ambitieus lijkt om ook nog Cody en Craters of the Moon toe te voegen.

Marianne
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

Martin & Marianne schreef:
23 aug 2019, 10:36

Je weet dat er vanaf medio september al heel veel voorzieningen in Yellowstone gesloten zijn? Zie daarvoor de NPS-site.

Hoewel ik begrijp dat we niets meer over de route mogen zeggen wil ik toch even opmerken dat het mij ambitieus lijkt om ook nog Cody en Craters of the Moon toe te voegen.

Marianne
Hey M&M,
De toegevoegde plaatsen is louter om alle opties open te houden. Btw, je mag reageren wat je wil hoor. Is dat niet het hele idee achter fora?
Bedankt voor de info over YS.

Heb dit topic elders geopend, was een fout.

D
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door Felicitas »

DRIESB05 schreef:
23 aug 2019, 08:48
Hey Felicitas, Onze verwachtingen zijn vooral gericht op wandelingen, kort en langer. Het gebrek aan tijd in Teton en YS blijkt een hot topic, dat ga ik zeker bekijken.
Als je wat wilt wandelen en je hebt maar beperkt tijd, dan zou ik niet de hele acht in Yellowstone rijden, maar me tot het onderste rondje van de acht beperken en tenminste rondwandelen bij de volgende natuurverschijnselen:
1. Old Faithful Geyser/Upper Basin
2. Grand Canyon of the Yellowstone
3. Hayden Valley
4. Grand Prismatic Spring Overlook

Als je meer tijd hebt kun je het natuurlijk uitbreiden met het bovenste rondje met tenminste:
5. Mammoth Hot Springs
6. Lamar Valley
7. Norris Geyser Basin

Heb je nog meer tijd, dan kun je de andere thermische gebieden bezoeken of een van de vele bekende of onbekendere wandelingen doen. Zoals bijvoorbeeld de klim naar Avalanche Peak om maar eens wat te noemen.
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

Bedankt voor de info!
Ondertussen heb ik wat gesleuteld aan de route en is een verblijf van 3,5 dag Grand Teton + YS een mogelijke optie.
Ik heb er Hollywood en Dinosaur voor laten vallen.

D
Laatst gewijzigd door markro op 23 aug 2019, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door stegeman »

Dan lamar Valley en Mammoth hotsprings (noordelijke helft Yellowstone) vooral ook wel zien :D . Je gaat geen spijt krijgen dit te hebben aangepast. :thumbup:
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

:thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 23 aug 2019, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door Marcopstal »

Zonder vervelend te willen gaan doen, maar het is tegen de forumregels om bovenliggende berichten in zijn geheel (of nagenoeg) te quoten en op zich is het ook niet echt zinvol.

Als het bericht er bovenstaat dan kan men zo wel volgen. Je kan ook een deel van een bericht quoten indien je op iets specifiek wil reageren of op een eerder bericht.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 23 aug 2019, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door bedeve »

DRIESB05 schreef:
22 aug 2019, 20:37

We slapen geen 24 nachten in de auto, we proberen dit voor ongeveer 75% van de overnachtingen te doen, ongelooflijk hoeveel je hiermee uitspaart. Wij zijn midden 30ers, die rug kan nog wel wat hebben :thumbup:
Deze niet meer mid-zestiger snapt precies waar je het over hebt.
Kijk ook eens op you tube ; hele mooie ervatings filmpjes over " car camping"
Het vereist wel een volwassen veiligheids inschatting van je.
Daar waar anderen en met name trucks staan zorgt voor veiligheid.
Ik heb een eerder car camping plan over laten gaan vanwege het grote aantal beren en mountain lion wat actief was in het gebied.
Dat is een gevaar van een hele andere orde dan het gevaar van een inbreker .
Veel plezier met de voorbereidingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 »

Marcopstal schreef:
23 aug 2019, 15:50
Zonder vervelend te willen gaan doen, maar het is tegen de forumregels om bovenliggende berichten in zijn geheel (of nagenoeg) te quoten en op zich is het ook niet echt zinvol.
Wauw Marc,
Jij hebt me op minder dan 2 dagen doen inzien dat dit toch niet het juiste forum is voor mij.
Ik ga mijn info op een andere manier vergaren.

Nevertheless wil ik je nog veel reisplezier wensen.

Peace out!
D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer Dries, je kunt hier toch echt ontzettend veel informatie vinden, en je hebt ook al veel nuttige tips gekregen volgens mij.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe het gaat bevallen, het zou leuk zijn als je nog een terugkoppeling kunt geven, daar leren we weer van.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer