Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DRIESB05
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 17:08

Hey allen,

Wat vinden jullie van onderstaande route? (09/09/19 - 02/10/19)
Het lijkt heel ambitieus maar ik moet er wel bij vertellen dat wij graag onderweg zijn, kilometers vreten is voor ons ook "op reis zijn".
De onderstaande route is ongeveer 7000km lang en zou ongeveer 85u rijtijd in 24 dagen betekenen. (vorige US-trip 7800km gedaan in 21 dagen en was een solo trip)
Ik ben zelf overal al 2 x geweest, Grand Teton en Yellowstone niet meegerekend, tijdverlies voor dingen uit te zoeken is er dus niet.

Wij houden ook van kamperen in het wild, wat ook perfect (en gratis!) te doen is op veel plaatsen op onze route (freecampsites.net / campendium.com). Wij slapen in onze auto (type Chevy Suburban gereserveerd bij Alamo).

Steden is niets voor ons, daarom ook de beperkte tijd in LA en SFO. Onze reis is dus vooral gericht op de nationale parken.

Shoot! Alle tips en tricks zijn welkom.
Alvast bedankt!

Dag 1: LAX - Morro bay
Dag 2: Morro bay - Big Sur - Pinnacles NP - Three Rivers (ingang Seqoia NP)
Dag 3: Seqoia NP - Yosemite NP (camping upper pines in de valley geboekt)
Dag 4: Yosemite NP (hopelijk permit voor half dome kunnen bemachtigen via daily lottery)
Dag 5: Yosemite NP - SFO
Dag 6: SFO
Dag 7: SFO (tickets voor Raiders game gekocht) - Ergens onderweg naar Lone Pine
Dag 8: Ergens onderweg naar Lone Pine - Lone Pine - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP - Bryce NP
Dag 14: Bryce NP - Grand Teton NP
Dag 15: Grand teton NP + Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP - Dinosaur NM
Dag 17: Dinosaur NM - Moab
Dag 18: Moab (Arches NP + Canyonlands NP)
Dag 19: Moab - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Page
Dag 21: Page - Grand Canyon NP (North rim of South Rim???)
Dag 22: Grand Canyon NP - Hollywood (via Route 66)
Dag 23: Hollywood (Universal Studio's)
Dag 24: Hollywood - LAX

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door Mr. Patrick » 22 aug 2019, 17:20

Tsja. Als je van racen houdt kun je volgend jaar beter een weekend naar Zandvoort gaan. Daar is dan de Formule1.
Nog los van de (in mijn ogen veel te veel kilometers die je gaat maken) heb je een nacht te weinig in Moab, 3 nachten te weinig in Yellowstone en eigenlijk eentje te weinig in Grand Teton. Dan laat ik in het midden dat sommige stukken eigenlijk te lang zijn om ineens te rijden (Grand Canyon - LA bijvoorbeeld of Bryce - Grand Teton).

Back to the drawing board!
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR » 22 aug 2019, 17:30

Pfff slapen in de auto... :lol: jullie zijn vast nog jong... :lol: Een paar nachtjes zou ik nog wel overleven, maar 24 dagen in een auto slapen??? Gooi je dan alles eruit?? Ik weet niet hoe groot dat laadvloertje wordt en of je daar met z'n tweeën kunt liggen? Je houdt van rijden, dat is duidelijk maar het is ook wel leuke als je hier en daar wat langer uit de auto kan en misschien nog wat bekijken of een trail doet. 7000 km is kaal alleen van A naar B, zonder je boodschappen en andere stops.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door stegeman » 22 aug 2019, 17:50

We hadden in 2017 7000km totaal in 27 dagen. Het was prima te doen alhoewel we het nu zeker rustiger willen. Toch hadden we met die 7000km voldoende tijd voor wandelen of bezichtigen. (Maar dit jaar in zuidwest Amerika willen we dat nog meer)
Echter zou ik je wel mee willen geven dat 3 nachten Yellowstone echt wel een minimum is want je ziet zo niks van een vd allermooiste national parken. Juist als je daar niet eerder bent geweest! (Tenminste dat begrijp ik uit je topic). En grand Teton eigenlijk minimaal 2. Beide parken is zoveel wonderlijk moois te zien. Dat zie je helemaal niet ziet(!) als je er alleen maar langs scheurt. Zou je echt adviseren tenminste dat aan te pakken. De “8” in Yellowstone kost gewoon minimaal 2 volle dagen en dus 3 nachten. En dat is al krap.
Het stuk LA-GC zou kunnen als je stijlvroeg vetrekt denk ik, maar ervaring heb ik daar niet mee. Wij kozen ervoor LV hiertussen te zetten,( veel anderen kiezen Kingman) dan heb je nog goed ruimte voor de route 66

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 20:20

Mr. Patrick schreef:
22 aug 2019, 17:20
Tsja. Als je van racen houdt kun je volgend jaar beter een weekend naar Zandvoort gaan. Daar is dan de Formule1.
Nog los van de (in mijn ogen veel te veel kilometers die je gaat maken) heb je een nacht te weinig in Moab, 3 nachten te weinig in Yellowstone en eigenlijk eentje te weinig in Grand Teton. Dan laat ik in het midden dat sommige stukken eigenlijk te lang zijn om ineens te rijden (Grand Canyon - LA bijvoorbeeld of Bryce - Grand Teton).

Back to the drawing board!
Hey Patrick,

Bedankt voor je feedback!
Zoals aangegeven vinden wij het onderweg zijn een leuk deel van een roadtrip. We hebben dan ook een legio aan ervaringen met lange afstanden. Antwerpen-Kaapstad (23000km in 3 maanden) op 2 wielen , mijn solo trip door de US zoals vermeld, vorig jaar nog een trip door de Balkan van 4000km in 10 dagen. Geen enkel moment hebben ik of wij het gevoel gehad van te snel te gaan of teveel tijd op de weg door te brengen.
Dat we op sommige plaatsen te weinig tijd gaan hebben om alles te zien beseffen we zelf ook, jammer genoeg moeten we ons aan de 24 dagen houden en zouden we graag al deze plekken toch aandoen.
Je geeft aan dat Teton en Yellow zeker de moeite zijn, kan je enkel highlights geven die niet in de 1001 gidsen staan?

Alvast bedankt.
D

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 20:37

BonnyR schreef:
22 aug 2019, 17:30
Pfff slapen in de auto... :lol: jullie zijn vast nog jong... :lol: Een paar nachtjes zou ik nog wel overleven, maar 24 dagen in een auto slapen??? Gooi je dan alles eruit?? Ik weet niet hoe groot dat laadvloertje wordt en of je daar met z'n tweeën kunt liggen? Je houdt van rijden, dat is duidelijk maar het is ook wel leuke als je hier en daar wat langer uit de auto kan en misschien nog wat bekijken of een trail doet. 7000 km is kaal alleen van A naar B, zonder je boodschappen en andere stops.
Hey Bonny,
Bedankt voor je reactie.
We slapen geen 24 nachten in de auto, we proberen dit voor ongeveer 75% van de overnachtingen te doen, ongelooflijk hoeveel je hiermee uitspaart. Wij zijn midden 30ers, die rug kan nog wel wat hebben :thumbup: . Het zou je ook verbazen hoeveel plaats je hebt in een auto van dergelijk formaat hebt (YouTube: “2018 tahoe en suburban fold-flat seating”) en met een matras van de walmart maak je er zo een 5 sterren- kamer van, zeker als je die auto tot aan de rand van een canyon kan parkeren. :wink:
Die 7000km is zeker niet kaal, of zo voelen wij dat toch niet aan. Spotify, podcasts en de mooie omgevingen zorgen voor afwisseling genoeg.
Ik zie dat jij heel wat ervaring hebt in de US. Ongetwijfeld heb jij enkele originele tips.

Alvast bedankt,
D

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 20:54

stegeman schreef:
22 aug 2019, 17:50
We hadden in 2017 7000km totaal in 27 dagen. Het was prima te doen alhoewel we het nu zeker rustiger willen. Toch hadden we met die 7000km voldoende tijd voor wandelen of bezichtigen. (Maar dit jaar in zuidwest Amerika willen we dat nog meer)
Echter zou ik je wel mee willen geven dat 3 nachten Yellowstone echt wel een minimum is want je ziet zo niks van een vd allermooiste national parken. Juist als je daar niet eerder bent geweest! (Tenminste dat begrijp ik uit je topic). En grand Teton eigenlijk minimaal 2. Beide parken is zoveel wonderlijk moois te zien. Dat zie je helemaal niet ziet(!) als je er alleen maar langs scheurt. Zou je echt adviseren tenminste dat aan te pakken. De “8” in Yellowstone kost gewoon minimaal 2 volle dagen en dus 3 nachten. En dat is al krap.
Het stuk LA-GC zou kunnen als je stijlvroeg vetrekt denk ik, maar ervaring heb ik daar niet mee. Wij kozen ervoor LV hiertussen te zetten,( veel anderen kiezen Kingman) dan heb je nog goed ruimte voor de route 66
Hey Stegeman,
Bedankt voor je feedback.
Wij zijn ook fervente wandelaars en richten onze activiteiten hier dan ook op. De mooiste wandelingen hebben we dan ook uitvoerig opgezocht.
Ook het feit dat wij niet op reis gaan om te rusten ( dat is voor thuis :wink: ) geeft ons wel wat marge qua indeling van de dag (en nacht).
Je tip over het combineren van LV met de route van GC naar LA ga ik eens onderzoeken, enkel blijft LV de beste route om van de westkust naar Utah te rijden. Voor Teton en Yellow zullen we nog eens moeten terugkeren om langer te doen 8) .

Bedankt!
D

stegeman
Amerikakenner

Re: Reis DRIESB05: roadtrip LA - LA 24 dagen

Bericht door stegeman » 22 aug 2019, 21:15

Misschien kun je, als wat langere afstanden toch geen probleem zijn voor je, na death Valley door naar Zion. En dus niet naar LV en LV tussen LA en GC zetten???? Maar goed ik heb geen idee om welk stuk route 66 het je gaat. Wij pakken straks alleen het stuk tussen Kingman en Seligman (vanaf LV naar GC South rim).
Maar pak elk geval Yellowstone echt dan tenminste die ene extra nacht. Ik ben 100procent overtuigd dat je zo spijt gaat krijgen en net niks ziet daar. In het park rijden kost al meer dan een dag. En je bent er niet eerder geweest? Je kunt je er wel een week vermaken .....

Gr. Alice

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 aug 2019, 21:26

Yellowstone is bekend om zijn geisers en andere vulkanische verschijnselen. die zie je niet vanaf de weg. Je zult echt de auto uit moeten.
En waarom niet de gewone highlights? Daar zul je je handen al vol aan hebben. Maar voor ook wat minder bekende zaken zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken. Probeer in elk geval een aantal uitbarstingen mee te maken (en niet alleen die van Old Faithful). De Lone Star Geyser (rustig) en de Great Fountain Geyser (groot) zijn een paar van onze favorieten.

Denk er aan dat je in de parken niet zomaar in de auto mag slapen, dat mag alleen op een camping. die je dan wel moet reserveren.

Qua route: je maakt bijzonder vreemde slingers: erg jammer dat je van Yosemite niet via de Tioga Pass naar Lone Pine/Death Valley gaat.
Je rijdt nu 3 keer door het saaie centrale deel van Californië (tussen Pinnancles en Three Rivers, van Yosemite naar SF, en van SF naar richting Lone Pine)(?).

Marianne

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 22:19

Marcopstal schreef:
22 aug 2019, 20:56
Ik wordt al ziekjes als ik dit schema lees. Je kan dan van autorijden houden, maar dit slaat toch echt wel alles.

SFO is overigens de internationale luchthaven, de stad is gewoon SF.
Beste Marc,
Bedankt voor de nuttige info :clap:
Ik ben echt verbaasd over de reacties die ik krijg over de afstand, een gemiddelde van 4,5u rijden per dag (van 17u) is voor ons perfect te doen op een ‘road’ trip.
Nog andere tips die ik elders niet kan vinden?

Alvast bedankt,
D

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 22:21

stegeman schreef:
22 aug 2019, 21:15
Misschien kun je, als wat langere afstanden toch geen probleem zijn voor je, na death Valley door naar Zion. En dus niet naar LV en LV tussen LA en GC zetten???? Maar goed ik heb geen idee om welk stuk route 66 het je gaat. Wij pakken straks alleen het stuk tussen Kingman en Seligman (vanaf LV naar GC South rim).
Maar pak elk geval Yellowstone echt dan tenminste die ene extra nacht. Ik ben 100procent overtuigd dat je zo spijt gaat krijgen en net niks ziet daar. In het park rijden kost al meer dan een dag. En je bent er niet eerder geweest? Je kunt je er wel een week vermaken .....

Gr. Alice
Bedankt voor de tip.
Zeker de moeite om te onderzoeken.

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 22:34

Martin & Marianne schreef:
22 aug 2019, 21:26
Yellowstone is bekend om zijn geisers en andere vulkanische verschijnselen. die zie je niet vanaf de weg. Je zult echt de auto uit moeten.
En waarom niet de gewone highlights? Daar zul je je handen al vol aan hebben. Maar voor ook wat minder bekende zaken zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken. Probeer in elk geval een aantal uitbarstingen mee te maken (en niet alleen die van Old Faithful). De Lone Star Geyser (rustig) en de Great Fountain Geyser (groot) zijn een paar van onze favorieten.

Denk er aan dat je in de parken niet zomaar in de auto mag slapen, dat mag alleen op een camping. die je dan wel moet reserveren.

Qua route: je maakt bijzonder vreemde slingers: erg jammer dat je van Yosemite niet via de Tioga Pass naar Lone Pine/Death Valley gaat.
Je rijdt nu 3 keer door het saaie centrale deel van Californië (tussen Pinnancles en Three Rivers, van Yosemite naar SF, en van SF naar richting Lone Pine)(?).

Marianne
Hey Marianne,
Bedankt voor je feedback.

We hebben naast het rijden zeker tijd ingecalculeerd om te ontdekken. Echter zijn wij nogal rusteloze reizigers en hebben wij steeds de drang om verder te trekken. Wat uiteraard niet wil zeggen dat we niet kunnen genieten van een omgeving.

Gratis kamperen doen wij enkel op BLM-land of National Forrest waar je mag kamperen waar je wil. In de parken betalen wij graag de fee. Zo wilden we absoluut in Yosemite in de vallei slapen, dat scheelt weer een pak in tijd om van slaapplaats naar hike te rijden. Op dat vlak willen we wel onze km’s inkorten.

De vreemde slingers in Cali hebben te maken met de geboekte camping in Yosemite Valley tegenover de gekochte Raiders game tickets die we ook absoluut niet willen missen.
Tussen SF en DV rijden we wel via de Tioga Pass, dat is ook de kortste route als de pass open is.

D

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 22 aug 2019, 22:36

DRIESB05 schreef:
22 aug 2019, 22:19
Ik ben echt verbaasd over de reacties die ik krijg over de afstand, een gemiddelde van 4,5u rijden per dag (van 17u) is voor ons perfect te doen op een ‘road’ trip.
Het gaat hem vooral om de uitschieters:

Morro Bay - Three Rivers met je routekeuze = 7,5 uur rijden
Bryce - Grand Teton = 9 uur rijden
Yellowstone - Dinosaur = 6,5 uur rijden

Dit is op zich wel te doen, als je daaropvolgend dan ook tijd hebt ter plaatse, maar die tijd zie ik niet. 24 dagen is perfect om een rondje te doen zonder Yellowstone en Grand Teton en in een logische richting. Nu vind ik het veel te veel en dan rijd je tevens nog wat heen en weer.

Ik ga soms met kleine groepjes waar we in een week tijd ook wel wat kilometers maken, maar zoveel heb ik er nooit gedaan. Je wil toch ook wel iets zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

DRIESB05
Amerika-ontdekker

Bericht door DRIESB05 » 22 aug 2019, 22:58

Marcopstal schreef:
22 aug 2019, 22:36
DRIESB05 schreef:
22 aug 2019, 22:19
Het gaat hem vooral om de uitschieters:

Morro Bay - Three Rivers met je routekeuze = 7,5 uur rijden
Bryce - Grand Teton = 9 uur rijden
Yellowstone - Dinosaur = 6,5 uur rijden

Dit is op zich wel te doen, als je daaropvolgend dan ook tijd hebt ter plaatse, maar die tijd zie ik niet. 24 dagen is perfect om een rondje te doen zonder Yellowstone en Grand Teton en in een logische richting. Nu vind ik het veel te veel en dan rijd je tevens nog wat heen en weer.

Ik ga soms met kleine groepjes waar we in een week tijd ook wel wat kilometers maken, maar zoveel heb ik er nooit gedaan. Je wil toch ook wel iets zien.
Hey Marc,

Ik zie het probleem nog steeds niet, ik deed 2 jaar geleden meer km’s op 3 dagen minder en heb toen ongelooflijk veel gezien.

Anyway...
Mijn insteek van de post was om unieke info te krijgen over de plaatsen die in de route beschreven staan, niet om grote wijzigingen te maken aan de route (of de manier van reizen :wink: ).
Ik ben er van overtuigd dat dit forum hier in kan slagen.

Bedankt Marc,
D

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 22 aug 2019, 23:20

Hoi DRIESBO5. Dag 15 (Grand Teton en Yellowstone op één dag) is wat mij betreft het grootste raadsel in je route. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat je zelf voor verwachting hebt van deze parken. Misschien kunnen we daar dan zo mogelijk wat bijsturen/adviseren?

stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman » 22 aug 2019, 23:37

Heb Mn best gedaan je te adviseren (waar ik kan, heb niet gehele route ervaring, over een maandje wel)....rekening houdend met je reistempo, want die is voor ieder anders. Zo ook over LV evt mogelijk op andere plek.
Echter blijf ik zeggen dat je zo Yellowstone niet gaat zien, omdat de “8” in Yellowstone rijden met enkele korte stops zonder echte wandeling in 1 volle dag al onmogelijk is. Het is er ook druk...reistempo prima als dat is wat bij je past. We hadden 2 jaar terug ook wel van die dagen ertussen. Maar Yellowstone blijf ik adviseren :” doe het niet op deze manier”. Pak echt minstens dan 1 extra nacht. (Meer past niet bij jullie dan vrees ik). Ga je geen spijt van krijgen als je dat aanpast in je route. Dat is toch wel iets dat je uit de reacties op kunt maken. En ga in Yellowstone vooral er op uit. Wandelen bij de geisers. Naar beneden naar de watervallen lopen. Mammoth hotsprings (staat niet in de top tien van Yellowstone, maar de favoriet van mijn man. Vond hij erg indrukwekkend.) o ja. Als je de plattegrond krijgt bij de ingang. Ergens bij lamar Valley in de buurt kun je een korte omweg off-road maken. Heel bijzonder. Wat een rust daar...

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 » 23 aug 2019, 04:20

DRIESB05 schreef:
22 aug 2019, 20:54
Voor Teton en Yellow zullen we nog eens moeten terugkeren om langer te doen 8) .
Kijk goed naar waar je bij/in Yellowstone gaat overnachten. Je kunt het beste een hele dag voor het noordelijke deel en een hele dag voor het zuidelijke deel van de acht nemen.
Je zou Dinosaur kunnen overslaan en de snelle route via SLC terug naar Moab kunnen nemen. Daar win je een dag mee voor de parken.
Of geheel Teton en Yellowstone skippen, dan heb je tijd voor bijvoorbeeld Lower Calf Creek Falls, Capitol Reef (eventueel een dag voor de Cathedral Valley loop, kost je al snel 7 uur) en de volgende dag via Goblin Valley SP of de scenic UT-95 naar Moab.

Buiten de Nationale Parken is ook nog zoveel te zien. Mijn laatste reis was 67 dagen en van de NP heb ik toen alleen Big Bend, Carslbad Caverns, Great Basin, Death Valley, Arches, Canyonlands en Capitol Reef (waarvan de laatste vier bij eerdere reizen ook) bezocht. Denk aan veel National Monuments, State Parks, State Historic Parks (Bodie kost al snel een paar uur) en een diversiteit aan natuurfenomenen. Alleen al bij Moab bijvoorbeeld: Corona Arch, Secret Spire en de hike bij Fisher Towers.

Johan

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 aug 2019, 05:29

Ik zie het probleem nog steeds niet, ik deed 2 jaar geleden meer km’s op 3 dagen minder en heb toen ongelooflijk veel gezien.

Anyway...
Mijn insteek van de post was om unieke info te krijgen over de plaatsen die in de route beschreven staan, niet om grote wijzigingen te maken aan de route (of de manier van reizen :wink: ).

Het 'probleem' zit 'em' één voornamelijk in het feit dat jij een veel hogere reistempo hebt als 95 procent van dit forum en twee dat velen je hier proberen uit te leggen dat je eigenlijk al weinig tijd hebt voor de gewone highlights ter plekke, laat staan voor speciale pareltjes. De gemiddelde afstand per dag valt dan misschien wel mee, maar er zitten imo gewoon wat rare kronkels in.

Als je bv al vaker in Zion bent geweest zou je misschien voor Yant Flat en het Zion Kolob Canyon deel kunnen kiezen ipv Zion Canyon (al dacht ik dat kolob misschien tijdelijk gesloten was??)

Ik heb in Sequoia een wandeling gemaakt in cresent meadow deel, daarna morro rock beklommen, de sherman tree bezocht en daar nog een korte trail gedaan en weer doorgereden, daarna in het little en big baldy gebied rondgekeken, doorgereden via wat viewpoints naar General Grant/Wilsonia. Toen was mijn dag al wel om. De dag erna een deel van Kings Canyon NP gedaan, maar jij moet de dag ervoor nog door naar Yosemite.

Als je Yellowstone op jouw manier doet heb je m.i, alleen maar tijd om het 8-tje te rijden. Bizons zorgde ervoor dat ik op het stuk tussen Roosevelt en Gardiner al 2u file had. Mi lijkt het me met de tijd die je neemt ondoenlijk om lang rond te kijken bij de geiserbasins aan de zuidkant. Ik zou dus (let wel, ik zou het nooit zelf zo doen) de noordloop alleen rijden en niet uitstappen. En een korte stop maken bij een viewpoint van de grand canyon of yellowstone en niet omlaag lopen. En kiezen om in de zuidloop alleen uit te stappen bij oldfaithful en daar een uurtje of wat te nemen.

Wat ik niet begrijp is dat je eigenlijk voor relatief klein parken als Bryce en Monument Valley dus evenveel tijd neemt als een joekel van een park als Yellowstone. Doe nou slim en zorg dat je ergens minimaal een dag meer vrijmaakt voor Yellowstone en Grand Teton want mi is het echt zonde om 2x 900km te gaan rijden voor eigenlijk nog niet eens een volle dag yellowstone en grand teton. Je rijdt dus grofweg van Eindhoven naar Milaan om in 1 dag een gebied van 2x de oppervlakte van Noord Brabant te gaan bekijken en dan rijd je alweer door naar Rome?!? Dat is een beetje de afstandvergelijking. Neem daar meer dagen of schrap dit en zet dit bv in voor zoals hierboven aangegeven Capitol Reef, Moab een dag meer en/of bv de milikn dollar highway ten oosten van Moab. Daar kan je ook veel meer rijdend zien.

Hou er verder rekening mee dat de dagen eind September al een stuk korter zijn qua daglicht en er in veel parken na zonsondergang niet veel meer te beleven is.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 23 aug 2019, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 23 aug 2019, 06:26

Ik moet ook wel een beetje lachen om de opmerkingen die ik lees over de afstanden. Maar zo gaat dat hier, als je meer aflegt dan de gemiddelde reiziger doe je alles 'te gehaast'. :wink:

De totale af te leggen afstand valt in mijn ogen nl. wel mee. Ter vergelijking: ik reed afgelopen mei/juni in 20 dagen in totaal 4853 mijl = 7808 km! En ook op mijn andere reizen in Amerika heb ik die afstanden wel afgelegd. Maar goed, ik ben ook een vroege vogel. Sta liefst voor dag en dauw op om zo een hele dag mee te pakken en vind het al zonde als ik pas na 08:00 u ergens vertrek. Op dat vlak snap ik jullie dan ook helemaal.
DRIESB05 schreef:
22 aug 2019, 22:58
Anyway...
Over de opzet van de route valt wel het e.e.a. op aan te merken.

Als je hier een route post kun je allerhande reacties verwachten. Wil je dat niet moet je je route niet plaatsen maar voor de specifieke parken unieke info vragen.

Maar goed, de route. Die zit totaal niet logisch in elkaar met het zig-zag rijden. Jullie willen veel en dat kan ook best maar zorg dan voor een logische route. Betekent wellicht zaken skippen. Bijv. waarom Las Vegas als jullie geen stadsmensen zijn? Kost je zeker 1,5 dag.

Sterker nog, ik was vanaf Yosemite NP naar Yellowstone NP gereden. Dan sla je dus Death Valley - Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP - Bryce Canyon NP over. Want voor Yellowstone NP heb je nu zo weinig tijd over dat je 'm net zo goed kunt overslaan. Juist dit park waar je nog niet geweest bent, ga je racend door. Wat al gezegd wordt: voor Yellowstone NP heb je gewoon 3 nachten nodig, 2 volle dagen om de 'acht' de rijden. Been there, done that (3x).

Met de vrijgekomen dagen kun je de rest ook meer tijd geven. Wil je de eerder genoemde National Parks toch persé bezoeken dan San Francisco overslaan (ja, ik heb gelezen van de tickets maar ligt totaal niet logisch in je route) en Las Vegas. Scheelt je ook alweer 3 dagen die je voor Yellowstone NP kunt gebruiken.

Kortom, niet de totale afstand vind ik een probleem, wel de gekozen route. Beetje van hot naar her rijden zo.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Hamilton
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Hamilton » 23 aug 2019, 08:07

In de parken moet je ook super veel rijden om wat te zien dus die 7000km wordt zo 12000km. Ik vind je reis wel kunnen maar je zou jezelf denk ik een plezier doen door gewoon wel een logische volgorde te rijden en Yellowstone te schrappen. Iedereen (?) vindt het heerlijk om wat te rijden anders doe je geen roadtrip. Maar als je alleen naar Yellowstone gaat om te rijden zul je niets zien, behalve bomen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer