Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Robvb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2019, 14:14

Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door Robvb »

Beste forumleden,
Over een maand gaan wij met de motor door het westen touren. We vliegen op SF en blijven in totaal 24 dagen. Graag wilde ik jullie mening over onze route tot zo ver en hoe het beter zou kunnen. Aangezien we met de motor gaan, lijkt het me dat we niet al te veel km's op een dag kunnen maken.

De route is als volgt:
Dag 1 Aankomst SF
Dag 2 SF - Monterey (via hw1)
Dag 3 Monterey - Santa Maria (wellicht iets verder rijden, voor een langere dag in LA)
Dag 4 Santa Maria - LA
Dag 5 LA - Palm Springs (via Hw 74, als is die momenteel nog deels afgesloten?!)
Dag 6 Palm Springs - Lake Havasu (via Joshua Tree NP)
Dag 7 Lake Havasu - Williams (via oude route 66/oatman)
Dag 8 Williams - Williams (in principe hele dag Grand Canyon)
Dag 9 Williams - Page (nog tijd voor evt halve dag Grand Canyon)
Dag 10 Page - Monument Valley (Antelope Canyon/Horseshoe bend/Canyon x)
Dag 11 Monument Valley - Capitol Reef NP
Dag 12 Capitol Reef NP - Zion NP (via Bryce Canyon, hw 12+ 63)
Dag 13 Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop (via Death Valley en evt ghost town)
Dag 17 Bishop - Merced (via Tioga Pass, Yosemite)
Dag 18 Merced - Merced (op en neer naar Kings Canyon/Sequia Np)
Dag 19 Merced - SF (via Del Puerto road)
Dag 20 t/m 24 SF (evt nog uitloop van de route indien we ergens wat langer blijven)

Nu zat ik alleen zelf nog te twijfelen om Capitol Reef NP over te slaan, en bv. na Monument valley naar de north Rim van de GC te rijden en via daar weer naar Bryce en Zion.

Ik zie graag jullie opmerkingen en toevoegingen.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Roadtrip motor SF - SF

Bericht door Kevin77 »

Ik heb 2 weken geleden route de Zion - Bryce - Capitol Reef ( scenic byway 12) gereden.
Capitol Reef was het onverwachte hoogtepunt van onze vakantie en zou ik zeker niet overslaan.
Scenic Byway 12 was ook waanzinnig mooi en zou ik graag eens met de motor doen, als ik jou was zou ik ‘m zo ver mogelijk uitrijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip motor SF - SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De UT12 en Capitol Reef zijn inderdaad aanraders. Dus jammer om dat te laten vallen. Van SF kun je prima wat dagen afhalen; 2 volle dagen is voldoende. aan de andere kant heb je nu wel weinig tijd voor Bryce en Zion. Als je Capitol Reef over zou slaan zou ik voor die parken meer tijd voor uittrekken, en niet voor de North Rim aangezien je ook al naar de South Rim gaat,
Wat ik zeker anders zou doen is je bezoek aan Yosemite en Sequoia. Voor Sequoia heb je zo geen tijd; vanuit Merced is het bijna 3 uur rijden naar Sequoia, en dan ook weer terug. Dat vind ik een erg vreemde keuze. Voor Yosemite heb je op deze manier ook geen tijd. Ik zou zeker niet helemaal naar Merced rijden, vanuit Bishop is dat zonder stops al bijna 5 uur rijden, en dan ben je nog niet in Yosemite Valley of naar Glacier Point geweest. Overnacht in het park, en trek daar twee nachten voor uit.

Ik zou ook Williams vergeten en zeker 1 nacht bij de GC zelf doen, Nu blijf je heen en weer rijden. Kijk eens op www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden.

Marianne
Robvb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2019, 14:14

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door Robvb »

Bedankt voor jullie reacties. Als ik jullie zo hoor kan ik beter capitol reef toch meenemen in de route.
De motor hebben we voor 20 dagen gehuurd dus hebben nog wat speling. Wellicht dus beter om na bishop niet door te rijden tot merced maar of in yosemite of er nét na te overnachten zodat we echt een volledige dag daar kunnen besteden. Of is 1 volle dag eigenlijk nog te weinig?
En na yosemite iets te zoeken wat dichtbij sequia en kings canyon ligt. Mochten we in tijdnood komen kunnen we deze 2 laatste nog laten vallen. Aangezien je toch niet alles kunt zien en beter voor mooie plekken de tijd kunt nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Een overnachting in Sequoia is beter, maar dan nog is je tijd daar zeer beperkt. Wat zou je er willen doen? Je weet dat je in Yosemite ook sequoia's kunt zien?
Heb je al eens op www.ontdek-amerika.nl gekeken voor de parken en andere bezienswaardigheden?
Lees ook eens wat reisverslagen. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor ons bezoek aan Yosemite en Sequoia.

Marianne
Robvb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2019, 14:14

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door Robvb »

In sequoia willen we eigenlijk vooral de hoge bomen en misschien een glimp opvangen van mount whitney. Heel veel uitgebreider zal het denk ik, vooralsnog, niet worden. En vandaar dit combineren met kings canyon was ons idee.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Mt Whitney kun je vanaf de oostkant zien (bijvoorbeeld vanaf de Alabama Hills bij Lone Pine). Volgens mij niet vanuit Sequoia/Kings Canyon. Tenzij je echt een hele lange wandeling gaat maken. Maar daar heb je de tijd niet voor.
In Yosemite zouden de sequoia's in de Mariposa Gove een alternatief kunnen zijn.

Edit
Even gezocht:
Seeing Mt. Whitney
Many who visit these parks are interested in seeing Mt. Whitney, the tallest mountain in the "lower 48" states. However, Mt. Whitney is on the far eastern boundary of these parks. A chain of mountains that runs north/south through the center of Sequoia National Park called the Great Western Divide blocks views of Mt. Whitney from park roads. The best place from which to see Mt. Whitney is the Interagency Visitor Center on Highway 395, just south of the town of Lone Pine on the east side of the Sierra.
Bron: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/whitney.htm

Marianne
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door nieuwenoord »

Ik wil toch graag even inhaken op het voorstel om Williams te laten vallen. Williams is misschien wat natuur betreft niet zo overweldigend als de Grand Canyon, maar het is wél een erg leuk stadje voor bikers. Het is echt gericht op motorrijders en de sfeer is er geweldig. Ik zou het zeker juist wel zo doen!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door IngridZw »

Je kan natuurlijk ook de 1ste nacht Williams laten staan (inderdaad een leuk route 66 stadje) en voor de 2e nacht een overnachting boeken in het park zelf zodat je niet heen en weer hoeft te rijden. Daarna rij je via de oostelijke ingang, waar zich nog een aantal mooie uitzichtpunten bevinden, naar Page.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Robvb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2019, 14:14

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door Robvb »

Williams leek mij inderdaad, voor ons een leuk stadje. Maar misschien beter inderdaad om daar maar 1 nacht te verblijven en daarna 1 in de grand canyon. Hebben jullie daar misschien nog wat tips voor overnachtingen. Voor een redelijke prijs?!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Robvb: roadtrip motor SF - SF.

Bericht door IngridZw »

De Bright Angel Lodge is een heel betaalbare accommodatie. Locatie dicht aan de rim. Kijk op de officiële site van de nationale parken https://www.nps.gov/grca en dan reserveren via Xanterra Parks & Resorts. Je kunt kijken of daar nog een plekje vrij is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer