Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Tantelotje »

IMHO is Spokane alleen een tussenstop. We hebben even de 'watervallen' in het centrum bekeken. Prima om even de benen te strekken maar niet bijzonder indrukwekkend. Wij reden andersom en overnachtten in Coeur d'Alene. Dat vonden we verrassend 'gezellig'. Is natuurlijk ook een optie want het ligt maar 37 mijl uit elkaar.

Enneh, de Boeing fabriek is erg leuk, ook voor niet luchtvaartfreaks :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

Hadden jullie dat ook na de eerste USA reis? Dat je bang bent dat de 2e gaat tegenvallen omdat je de 1e al zo geweldig vond?
Ik heb dat nu een beetje. We hebben deze zomer zo genoten van al het moois in Yosemite,Bryce, Zion en Grand Canyon dat ik bang ben dat de andere parken het niet halen bij deze. Zal vast onzin zijn :-)

Man heeft het nu ook ineens over West Canada; ik denk dat we nog vaker teruggaan dan 1x ;-)

Ik ga me dit weekend nog eens buigen over de route Las Vegas- Seattle (of vice versa) en dan met name het stuk tussen Yellowstone en Seattle.
Maar misschien moeten we wel zeggen dat we of wel Las Vegas-Moab en Yellowstone doen (die omgeving) of wel een rondje Seattle met een stuk Canada (Banff, Jasper) en dan Olympic en Glacier. Keuzes keuzes.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

Marianne, Twin Fals is niet de moeite waard begrijp ik? Ziet er op de plaatjes namelijk wel mooi uit.
Wat zou een leuke tussenstop zijn tussen Yellowstone en The Dallas (Columbia River George)?
Ik twijfel namelijk over Craters of the Moon en John Day Fossil Beds,of zijn dat toch de meest logische stops?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb eigenlijk geen idee, maar als je te weinig tijd hebt leek dat mij het meest logisch om te laten vallen. Je kunt er natuurlijk wel langs rijden, maar een extra overnachting leek me niet nodig.
Voor een route via Craters of the Moon en de Painted Hills zie ons 2015-verslag.

En nee, na meerder reizen valt het nog steeds niet tegen. :wink:

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Ron Notenboom »

jill1234 schreef:
03 okt 2019, 13:04
Maar misschien moeten we wel zeggen dat we of wel Las Vegas-Moab en Yellowstone doen (die omgeving)
Misschien is (een deel van) onze route in 2018 een idee. Zie hiervoor ons reiverslag. Bij de afsluiting staat ook een plaatje van de route zoals wij die hebben gereden.
En voor komend jaar zijn we plannen aan het maken voor een rondje Oregon/Washington + eventueel Vancouver.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door SuperFieke »

Na ons klassieke rondje zuidwesten met onze kids, wilden wij de 2de keer ook Moab, Yellowstone en Glacier erbij. We zijn toen ook vertrokken vanuit LV, (omdat de kids LV leuk vonden) naar Capitol Reef, Moab, Grand Teton, Yellowstone tot in Glacier (en terug naar LV).
Ik ben het eens met tantelotje, Glacier NP is één van onze favoriete parken, zo mooi. Idaho vonden wij de meest saaie staat. Eindeloze banen doorheen lege en troosteloze landschappen.
Volgende zomer doen wij ook Oregon en Washington (van SF tot Seattle).
Als je toch van plan bent om nog een 3de rondreis in de US te maken, zou ik het persoonlijk eerder splitsen en niet tot in Seattle gaan. Er is daar ook zoveel moois in de buurt die je niet zal kunnen zien. Maar dat zijn natuurlijk keuzes.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Franciscus »

In je laatste planning heb je eigenlijk maar weinig tijd voor de route van Yellowstone naar Seattle. Je maakt relatief veel kilometers met relatief weinig tijd om wat te zien. Misschien is een rondje LV beter, het noordwesten vergeten in deze reis?

Wij zijn ooit ‘bovenlangs’ van Seattle naar Yellowstone gereden, dat waren lange reisdagen waar niet veel te zien was. En in ons geval ook slecht weer, dus weinig inspirerende dagen. Maar dat kun je dus beter treffen. Glacier inbouwen lijkt me een goede optie als je bovenlangs gaat.
Twee jaars geleden zijn we het gebied ‘onderdoor’ geweest. Grote delen van die route zijn niet heel inspirerend. Twin Falls is als plaats saai. De nabij gelegen Shoshone Falls zijn wel schitterend en ook nog niet heel druk bezocht. De route over Hw30 via Hagerman is ook heel mooi. Pendleton is een leuke plaats.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Tantelotje »

Het gaat inderdaad nooit tegenvallen :D

Maar als je verwacht toch 'ooit' nog eens te gaan, zou ik de route zeker splitsen. Dan heb je overal net wat meer tijd.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

Ik denk dat we , ook al willen we vaker terug, nu toch kiezen voor Las Vegas (of vice versa)- Seattle
Een andere keer dan West Canada er bij bijvoorbeeld.

Als ik moet kiezen tussen Glacier en dus bovenlangs of Mount Rainier en Columbia River George,wat raden jullie dan aan?
Op zich vinden we wat langer rijden om toch Seattle mee te nemen niet erg; de Boeiingfabriek maakt denk ik veel goed. Ik denk zelf dat de route bovenlangs mooier is en dan wordt het misschien ook wat rustier.
Dan zou je vanuit Yellowstone een lange reisdag naar Glacier NP kunnen doen (ruim 400 mijl; als je dat incalculeert als reisdag kan dat best een keer, hadden we dit jaar ook van Lee Vining naar Las Vegas)
Dan zou je 4 nachten in Glacier kunnen blijven en dan via Spokane naar Seattle.
Of wat man opperde: vliegen op Seattle en na een paar dagen vliegen naar Las Vegas en rondje Vegas doen. Maar dat vind ik eigenlijk nog omslachtiger.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Felicitas »

Zowel Glacier Park als Mount Rainier zijn prachtig. De Columbia River Gorge vonden wij minder spectaculair. Zelf zou ik voor Glacier Park gaan. Het is wel een heel druk bezocht park. Bijtijds reserveren en een goede planning zijn noodzakelijk. Met een camper heb je misschien extra tijd nodig omdat je niet via de Going-To-The-Sun Road het park kunt doorkruisen. Wij zijn nu twee keer in Glacier Park geweest. In 2013 en 2018. De tweede keer nog langer dan de eerste keer, omdat er fantastisch mooie trails zijn.
SuperFieke schreef:
03 okt 2019, 22:41
Idaho vonden wij de meest saaie staat. Eindeloze banen doorheen lege en troosteloze landschappen.
Dit betreft vooral het zuiden van Idaho. In 2018 hebben we mooie gebieden bezocht in Idaho, zoals de Sawtooth Mountains, Hells Canyon Recreation Area en de Lochsa River Scenic Byway. Ik denk dat deze staat vaak wordt onderschat omdat het nog niet is ontdekt bij het grote publiek.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Kath90 »

Hi Jill,

Ik ben in 2017 van Las Vegas naar Las Vegas gegaan via Seattle, Glacier en Yellowstone. Ik zal hieronder even uitschrijven hoe wij het stukje Seattle - Yellowstone gedaan hebben. Wij hebben Mount Rainier niet gezien maar wel North Cascades NP wat echt prachtig mooi was. De route was voor ons andersom maar goed te doen. Je hebt zelfs nog een dagje over (heb ik nu bij Seattle gezet maar die zou je bijv in Yellowstone kunnen doorbrengen). Dag 19 is de minst spannende dag maar ik heb genoten van mijn dagje niksen aan het zwembad in winthrop. Je zou ook dag 19 tot en met 21 kunnen omgooien om een nachtje Mount Rainier in te passen, zou ongeveer 1,5 uur extra reistijd koste.

dag 14 Yellowstone- Helena (een rit van 3 uur uit het park, als je het gebruikt als overnachting plek kan je dus nog tot een uur of 15 in Yellowstone doorbrengen, verblijf de nacht ervoor in het mammoth hot springs gebied en je kan het meeste van je dag maken)
dag 15 Helena - Many Glacier(Glacier NP)
dag 16 Many Glacier - Lake MC Donald (glacier NP)
dag 17 Lake Mc Donald/Apgar area (Glacier NP)
Dag 18 Lake Mc Donald - Wallace/St Regis area (zelfde idee als dag 14)
dag 19 Wallace - Winthrop (Schattig stadje in mooie omgeving, ons hotel zat aan een riviertje had vuurpitten om smores te maken aan het water en een minigolf baantje, verder niet heel veel te doen maar prima om een middaghe te vermaken)
dag 20 Winthrop - North Cascades NP - Seattle (bijv 10 uur weg uit Winthrop, van 11-16 doorbrengen in North Cascades dan door naar Seattle nog ca 2 uur rijden)
dag 21 Seattle
dag 22 Seattle
dag 23 Seattle- huis

Ik weet niet of je hier iets mee kan maar zo hadden wij hem ingericht.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

@Kath90 : bedankt! Ik heb de route bekeken die je noemt van Yellowstone naar Seattle; Glacier NP ziet er erg mooi uit! Ik ga me eens verdiepen in campingmogelijkeden daar en jullie verslag lezen.
Zijn jullie ook in Olympic NP geweest? Zo ja, als je moest kiezen tussen Glacier NP en Olympic, welke raad je dan aan?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

Felicitas schreef:
05 okt 2019, 10:21
Zowel Glacier Park als Mount Rainier zijn prachtig. De Columbia River Gorge vonden wij minder spectaculair. Zelf zou ik voor Glacier Park gaan. Het is wel een heel druk bezocht park. Bijtijds reserveren en een goede planning zijn noodzakelijk. Met een camper heb je misschien extra tijd nodig omdat je niet via de Going-To-The-Sun Road het park kunt doorkruisen. Wij zijn nu twee keer in Glacier Park geweest. In 2013 en 2018. De tweede keer nog langer dan de eerste keer, omdat er fantastisch mooie trails zijn.
De Going to the sun road kunnen we inderdaad niet met de camper,maar ik las dat er gratis shuttlebussen rijden in de zomer. Dus dat is ook prima.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Kath90 »

jill1234 schreef:
06 okt 2019, 10:30
@Kath90 :
Zijn jullie ook in Olympic NP geweest? Zo ja, als je moest kiezen tussen Glacier NP en Olympic, welke raad je dan aan?
Hi Jill, helaas niet in Olympic geweest dus heb geen vergelijking, maar Glacier vond ik machtig mooi, voor mij het mooiste niet-red-rock park in de states. North Cascades had mij ook positief verrast.

Ik heb helaas geen verslag geschreven voor deze vakantie dus dat kan je helaas ook niet helpen (alleen een vlog maar daar kom je niet ver mee ben ik bang😂).

Wij vonden de route op deze manier in ieder geval goed te doen, en op de rit tussen Winthrop en St Regis na hebben we non stop genoten van natuur en prachtige omgevingen. Plus je houdt op deze manier een hele dag over die je eventueel nog bij Yellowstone of waar dan ook kan inpassen als je de dag Seattle niet nodig hebt.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Ron Notenboom »

Zorg in elk geval dat je rekening houdt met meerdere nachten Yellowstone. In ons geval waren dat er vier.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 07 okt 2019, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Tantelotje »

Ik vond Olympic een superleuk en afwisselend park, maar Glacier is toch echt van een andere orde. Wij vonden het geweldig mooi.
Dat gezegd hebbende: als er ooit nog eens een rondje west Canada op de planning staat kan ik me voorstellen dat dit qua landschap wat lijkt op Glacier. Dat zou een reden kunnen zijn om nu Olympic mee te pakken. Maar daar heb je idealiter toch ook wel minimaal nachten de tijd voor.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Ron Notenboom »

@Tantelotje Is in je bericht helaas weggevallen, maar hoeveel nachten Olympic zou je adviseren ? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Tantelotje »

O ja, het was al laat :D

Laat ik voorop stellen: ik ben geen expert, want wij hebben Olympic (nog maar) 1 keer bezocht.
Wij hadden daar 2 volle dagen:
Seattle - Port Angeles (daar een whalewatch tour gedaan dus die dag niet meer naar Olympic)
Port Angeles - Forks (Hurrican Ridge, Marrymere falls, Sol Duc Falls)
Forks - Aberdeen (2 stranden en Hoh Rain Forest).

Wij liepen overal een paar trails van 3 kilometer ofzo.
Vooral de afwisseling in landschap vonden we heel bijzonder. En de tidepools. Die zijn ook echt heel leuk, wel even in de gaten houden dat je er bij eb bent!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

We hebben nog eens goed nagedacht en toch besloten Seattle (boeiing fabriek, wens zoon) een andere reis mee te pikken.
Het wordt anders toch te veel en te gehaast naar onze zin.
We denken nu aan een retourtje Las Vegas met Yellowstone. En een dag of 5 Moab (Arches, Canyonlands etc).
Dus we gaan nu puzzelen op die route, wat ik nog best lastig vind om Yellowstone logisch in te voegen. Dus als iemand tips heeft?
Zion ,Bryce en Grand Canyon zijn we de zomer geweest, zijn dus geen must op de route, maar het is ook niet erg om nog eens mee te nemen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door winterpark »

Heb je ook gedacht aan terugvliegen vanaf Denver? Wij beginnen onze route naar Grand Teton/Yellowstone volgende zomer zo:

1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Glenwood Springs
3. Glenwood Springs - Vernal
4. Vernal - Grand Teton
En vanaf daar 3 nachten Grand Teton, 5 nachten Yellowstone, via Helena 5 nachten in Glacier, via Great Falls en Billings 4 nachten Black Hills en dan weer terug via Denver.
Maar jullie kunnen natuurlijk via Las Vegas en Moab in Yellowstone terechtkomen en dan via de bovenstaande route naar Denver?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer