Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb net in een ander topic een mogelijke route met Yellowstone geplaatst. Zie viewtopic.php?f=36&t=75429#p1226245.
Jullie zouden dan in plaats van Zion via Snow Canyon en bijvoorbeeld Kolob Canyon en Cedar Breaks naar Capitol Reef kunnen rijden. Zie daarvoor ons 2019-verslag .
En voor Moab zou ik 3 nachten doen.

Het is ook wel mooi om de Beartooth Hwy mee te nemen, en Cody .

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas-Seattle

Bericht door jill1234 »

Dank je wel Marianne, ziet er goed uit. Alleen het laatste stuk met Page en Monument Valley zouden we anders willen doen. Daar zijn we geweest en vonden we in tegenstelling tot Zion en Bryce en Grand Canyon geen must voor een 2e bezoek. Uiteraard ook super mooi maar als we keuzes moeten maken zien we in die paar dagen die we dan 'winnen' liever iets nieuws.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Bericht door jill1234 »

@Moderatorteam : kan de titel gewijzigd worden in : Rondje Las Vegas met Yellowstone? Dank !

Opmerking moderator

Titel aangepast
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Bericht door Tantelotje »

Je zou op de 'heenweg' naar GT/Yellowstone Capitol Reef over kunnen slaan en dan vanaf Moab via de UT 12 (en eventueel UT95) naar het zuiden kunnen rijden. Neem je dan Capitol Reef mee, en heb je nog wat tijd voor de mooie parkjes langs de UT12 zoals Kodachrome, Red Canyon en Snow Canyon.
Of je rijdt gewoon zo snel mogelijk naar het noorden en neemt dan ruim de tijd voor het stuk Moab - Las Vegas, inclusief Zion en Bryce.
In beide gevallen mis je dan wel de Grand Canyon.

Succes!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Bericht door jill1234 »

@Tantelotje: wat zou dan een logische route zijn op de heenweg? Gewoon zo snel mogelijk in GT/Yellowstone komen?
Grand Canyon is geen must, deze zomer geweest: geweldig, maar er is nog zoveel moois te ontdekken: keuzes keuzes keuzes
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn altijd vroeg wakker de eerste dagen. Dus persoonlijk zou ik er voor zou kiezen om op tijd in de auto te zitten en 'zo ver mogelijk' te rijden.
Tot Salt Lake City ofzo. Dat is dan een lange rijdag, maar dan haal je wel het meeste uit je tijd in de parken zelf. Wij vinden dat zo af en toe niet erg, zeker niet aan het begin van de vakantie. Onze ervaring is dat het voor ons steeds lastiger wordt om vroeg op te staan :D

Ik weet niet of de tickets al geboekt zijn, maar je kunt er ook voor kiezen om op de heenweg op SLC te vliegen en terug van LV (let op eventuele drop off kosten auto). Dat scheelt je dan een dag in de planning.
De dag na aankomst rij je naar Grand Teton, dan Yellowstone, eventueel weer GT, Vernal, Moab en de hele UT12. Dan eindigen met een paar nachten Vegas.

Wat een logische route is, is ook afhankelijk van het aantal dagen dat je hebt. Ik zag eerder in het topic 22 of 23 voorbij komen.
Ik zou denk ik zoiets doen (als vliegen op SLC geen optie is)

01 AMS - LV
02 LV - SLC
03 SLC - GT (Colter Bay?)
04 GT - Yellowstone
05 Yellowstone
06 Yellowstone
07 Yellowstone
08 Yellowstone - Jackson
09 Jackson - Vernal
10 Vernal - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab
14 Moab - Capitol Reef
15 Capitol Reef
16 Capitol Reef - (in de buurt van) Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas
20 LV
21 LV
22 LV - AMS
23 Thuis

Met de dagen LV en Zion kun je nog wat schuiven. Maar ik zou voor een eerste bezoek aan Yellowstone hier zeker niet minder dagen voor plannen.
Misschien nog een dag extra om zo de Beartooth Highway ook in te kunnen passen (zou ik een dag LV voor inwisselen).

Wij reden afgelopen jaar van Seattle naar Los Angeles en een deel van onze route zag er als volgt uit:
17 Moab - Capitol Reef
18 Capitol Reef
19 Capitol Reef - Panguitch
20 Panguitch - Las Vegas

Op dag 17 reden we via de UT95 (Milkshake in Hanksville!)
Op dag 19 hebben we gewandeld bij Kodachrome SP en Red Canyon SP.
Op dag 20 reden we via Zion naar LV. Hadden eigenlijk nog Snow Canyon mee willen nemen maar daar hadden we geen zin meer in :D

Aan het blog wordt gewerkt, ik ben nog niet helemaal bij, maar misschien haal je daar nog wat tips uit.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Rondje Las Vegas met Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Dank je, we gaan met de camper, dus zullen minder km'per dag kunnen maken dan met de auto. Tickets nog niet geboekt, is voor zomer 2021 pas.
Heb het liefst een retourtje Las Vegas, ook omdat de drop off kosten voor de camper erg hoog zijn.
Ik ga je routevoorstel eens bekijken; leuk om weer mee bezig te zijn :-)
Het is nog vroeg, maar als we weer gaan is het in augustus al camper boeken en tickets (tot nu toe altijd zo vroeg tickets voor leuke prijs kunnen scoren)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer