Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door Robbie&Irene »

Wij zijn bezig om de 7e roadtrip te plannen en hebben dit al als concept gemaakt. San Francisco en Yosemite zijn we wel al geweest, maar willen nog een keertje terug. De planning nu is vanaf begin mei. We weten ook dat er bij Crater Lake en Lassen Volcanic nog volop sneeuw aanwezig zal zijn, maar dat zien we als een mooie uitdaging. Vanaf dag 16 vanaf Bend Oregon naar Las Vegas hebben we eigenlijk weinig geen ideeën. Eventueel doen we nog een extra dagje Bend. John Day Painted Hills zijn we al geweest, zo ook Rock Smith State Park. We hebben zo'n 5 dagen om dit stuk te voltooien. Tips zijn van harte welkom ...

Dag 1. Schiphol – Las Vegas
Dag 2. Las Vegas – Lone Pine
Dag 3. Lone Pine
Dag 4. Lone Pine - Mariposa
Dag 5. Mariposa
Dag 6. Mariposa – San Francisco
Dag 7. San Francisco
Dag 8. San Francisco – Lake Tahoe
Dag 9. Lake Tahoe
Dag 10. Lake Tahoe- Mt Sasha
Dag 11. Mt Sasha
Dag 12. Mt Sasha – Crater Lake
Dag 13. Crater Lake
Dag 14. Crater Lake - Bend
Dag 15. Bend
Dag 16. Bend -
Dag 17.
Dag 18.
Dag 19.
Dag 20.
Dag 21. - Las Vegas
Dag 22. Las Vegas
Dag 23. Las Vegas
Dag 24. Las Vegas
Dag 25. Las Vegas- Schiphol
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Nevada - Californie - Oregon

Bericht door johan1973 »

Ik zou de route omdraaien en dan bijvoorbeeld (met het risico dat jullie er al zijn geweest):
Little Finland, St.George en omgeving, Cathedral Gorge SP, Pioche, Rachel, Tonopah (heeft aardige musea).
Of beginnen met het noorden van Death Valley met Beatty als basis (Titus Canyon Road, Ubehebe Crater, Race Track (was in 2012 goed te doen met SUV))
Ik vond Gold Point ook leuk...
En dan een stuk van de 50 van Ely (als basis voor Great Basin, Railroad Museum), Eureka, Austin en Virginia City.
Dan vanaf Reno ter plekke beslissen hoe je Lassen en Crater Lake gaat doen. Wanneer veel nog gesloten is, hoef je daar niet steeds 2 nachten te zitten...
Ook Lake Tahoe is dan nog fris. Wij waren daar een keer in juni en een middagje strand was prima, maar het water was veel te koud.

Johan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie plannen de route van Lone Pine naar Mariposa onderlangs denk ik? Oakhurst zou dan ook mooi zijn, zeker voor de eerste nacht.
Is het niet iets om de kust ten noorden an SF mee te nemen? Dan kun je SF ook op een logische manier in de route opnemen. Hebben jullie Redwoods al eens bezocht?
Wat zijn de plannen bij Lone Pine?

Marianne
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Nevada - Californie - Oregon

Bericht door Robbie&Irene »

johan1973 schreef:
19 aug 2019, 11:38
Ik zou de route omdraaien en dan bijvoorbeeld (met het risico dat jullie er al zijn geweest):
Little Finland, St.George en omgeving, Cathedral Gorge SP, Pioche, Rachel, Tonopah (heeft aardige musea).
Of beginnen met het noorden van Death Valley met Beatty als basis (Titus Canyon Road, Ubehebe Crater, Race Track (was in 2012 goed te doen met SUV))
Ik vond Gold Point ook leuk...
En dan een stuk van de 50 van Ely (als basis voor Great Basin, Railroad Museum), Eureka, Austin en Virginia City.
Dan vanaf Reno ter plekke beslissen hoe je Lassen en Crater Lake gaat doen. Wanneer veel nog gesloten is, hoef je daar niet steeds 2 nachten te zitten...
Ook Lake Tahoe is dan nog fris. Wij waren daar een keer in juni en een middagje strand was prima, maar het water was veel te koud.
Johan
Little Finland, StGeorge, GoldField ,Rachel en Tonopah zijn we inderdaad al geweest, Goldpoint en Ubehebe Crater etc nog niet. Great Basin NP hebben we wel in ons achterhoofd zitten, maar is relatief best weer omrijden, maar sluit het niet uit. The Big Smoky Valley Scenic Drive = Highway 376 door Carvers zou ook wel eens mooi kunnen zijn met hoge bergruggen aan beide zijde, die toevallig ook gereden?
Martin & Marianne schreef:
19 aug 2019, 13:05
Jullie plannen de route van Lone Pine naar Mariposa onderlangs denk ik? Oakhurst zou dan ook mooi zijn, zeker voor de eerste nacht.
Is het niet iets om de kust ten noorden an SF mee te nemen? Dan kun je SF ook op een logische manier in de route opnemen. Hebben jullie Redwoods al eens bezocht?
Wat zijn de plannen bij Lone Pine?
Marianne
Lone Pine : sowieso uitgebreid de Alabama Hills en de arches daar, misschien stuk Mt Whitney kijken. Daarnaast Father Crowley Overlook voor de straaljagers, in 2018 waren we hier ook op een vrijdag dan vliegen ze echter zelden! Hopelijk zijn 2 nachten genoeg daar.
We gaan niet onderlangs, maar in principe de Sonora Pass, misschien met geluk de Tioga Pass( 8 mei 2014 lukt het ons ook) en bij extreem veel sneeuw de CA88. Klopt dat de route met de Kust ten noorden van SF logischer zou zijn, maar vooralsnog niet direct zo interessant voor ons, wel weer die van Oregon!
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door johan1973 »

The Big Smoky Valley Scenic Drive = Highway 376 door Carvers zou ook wel eens mooi kunnen zijn met hoge bergruggen aan beide zijde, die toevallig ook gereden?
Net dat stuk 376 ter hoogte van Carvers naar Austin heb ik niet gereden.
Wel tot de afslag naar Manhattan en daarna een dirt road door bos over een berg naar Belmont Courthouse State Historic Park en weer afzakken richting de 6 (Tonopah). Vond ik niet de moeite waard...

Ik heb ook eens de Benton Crossing Road ter hoogte van Convict Lake genomen en dan via Benton Hot Springs, Montgomery Pass, Mina, Luning, Hawthorne naar Fallon gereden. Dat is best een mooie route met her en der nog wat restanten van mijnstadjes (mijn doel was ghost towns in Nevada bezoeken).
Ik ben daarna ook in Berlin (Diana Mine) geweest, een stukje ten oosten van Carvers, maar dan vanuit het noorden (Middlegate NV-50). Best mooi allemaal, wanneer je van rustige routes houdt. Je ziet er bijna geen kip... Maar Berlin is geen Bodie...

Johan
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door Robbie&Irene »

Bedankt Johan, ga al de genoemde namen eens rustig via google bestuderen, oude mijnstadjes en verlaten wegen vinden sowieso heerlijk...
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door Robbie&Irene »

Uiteindelijk toch tot een andere route gekomen ( ook door de tip van Marianne) en om via de kust van Californie en Oregon omhoog te reizen en dan via de "vulkanen" naar beneden te reizen. Heeft een paar voordelen zoals een logischer rondje en weer een paar weken later langs de ingesneeuwde gebieden als Crater Lake NP en Lassen volcanic NP. Daarnaast voor mijn vrouw wat meer afwisseling met de oceaan erbij! Zit alleen nog te kijken wat te doen op dag 19 South Lake Tahoe - Tonopah : via Hawthorne US-95 of via Benton US-120 ? En dag 20 Tonopah - Las Vegas via Goldpoint, Goldfield hebben we al gezien, of via Rachel (zijn we ook al een keer geweest) ?

Dag 1. Schiphol – Las Vegas
Dag 2. Las Vegas - Beatty
Dag 3. Beatty - Lone Pine
Dag 4. Lone Pine
Dag 5. Lone Pine - Bridgeport
Dag 6. Bridgeport - Mariposa
Dag 7. Mariposa
Dag 8. Mariposa - San Francisco
Dag 9. San Francisco
Dag 10. San Francisco - Eureka
Dag 11. Eureka - Florence
Dag 12. Florence - Bend
Dag 13. Bend
Dag 14. Bend - Klamath Falls
Dag 15. Klamath Falls - Burney
Dag 16. Burney - Susanville
Dag 17. Susanville - South Lake Tahoe
Dag 18. South Lake Tahoe
Dag 19. South Lake Tahoe - Tonopah
Dag 20. Tonopah - Las Vegas
Dag 21. Las Vegas
Dag 22. Las Vegas
Dag 23. Las Vegas
Dag 24. Las Vegas
Dag 25. Las Vegas- Schiphol
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begreep Bridgeport even niet maar ik zie nu dat jullie bovenlangs willen rijden. De Sonora Pass zou normaal gesproken open moeten zijn en anders de 88. Ook mooi.
Wat willen jullie in Yosemite doen? Ik vind Mariposa een behoorlijk eind rijden naar de vallei.
SF-Eureka is een flinke rit als je langs de kust wilt rijden. En de dag erop is ook wel pittig. Weinig tijd voor de Redwoods denk ik.

Marianne
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Robbie&Irene: Nevada - Californië - Oregon.

Bericht door Robbie&Irene »

Qua rijden maakt het niet uit wel qua hotelprijs en omdat we de volgende dag richting San Francisco gaan, scheelt het daar weer de kilometers op. Daarnaast,Yosemite zijn we in 2014 ook al geweest, dus we hebben het meeste al gezien. Nu in principe 1 hele dag besteden aan Yosemite door een mooie trail te lopen: 4 mile trail of Sentinel Dome en Taft point trail op Glacier Point, allemaal wel sneeuwafhankelijk.
We zullen best wat korte foto-stopjes maken, rijden de Avenue of the Giants en een kleine trail lopen door de diverse Redwoods als Rockefeller Loop Trail en Founders Grove Nature Trail, die we passeren, maar de Sequoia's hebben we in 2014 ook al uitgebreid gezien. Gaan die dagen vooral voor de overlooks van de kust en punten als Bowling Ball Beach, Salt Point State Park etc en het plaatsje Ferndale!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer