Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Bericht door Mr. Patrick »

Markstaal schreef:
21 aug 2019, 11:05
Arches zelf is een park, geen plaats. Je hebt in omgeving Moab geen shuttle bussen naar de parken toe, ook in het park zijn er geen shuttle bussen.
Dat betekent dus dat ook als je in het park overnacht op een campground (geen bekendheid mee of die er is), dat je toch de RV moet pakken om je door het park te verplaatsen.

Het is fijn om als je 's ochtends vroeg in het park bent om dan wat vroeger in de middag in het zwembad te kunnen plonsen en 's avonds nog wat te doen (al realiseer ik me dat dat met een auto ook weer een stuk makkelijker is dan met een RV).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt het deel bij Moab niet handig ingericht nu: Dead Horse Point SP ligt dicht bij Canyonlands, dus dat zou ik combineren.
Ik zou er een ook nacht bij doen, bijvoorbeeld ten koste van Bryce. Om in elk geval 1 dag minder last te hebben van de drukte in Arches zou ik daar voor een overnachting in het park kiezen (Devils Campground, 6 maanden van te voren reserveren!) en de overige nachten voor Moab kiezen. Het is best prettig om eens midden in een dorp te zitten en restaurants en winkels op loopafstand te hebben.

Ik vind het jammer dat je niet wat meer tijd voor Yosemite hebt, vooral omdat dat voor kinderen en in de hete zomer toch wel een plezierig park is. Ik zou ook eerst naar Yosemite gaan vanuit Las Vegas, zodat de watervallen nog wat krachtiger zijn en de Merced River wat hoger staat. Met een dag minder Grand Canyon of een dag minder tussen de GC en LA kun je daar een dag toevoegen.

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Bericht door Kelly_S »

Wat blijft het toch lastig om een route vast te zetten. We willen jullie nog even om wat advies vragen.
Aangezien we geen disneyland willen doen, legoland 2 uur onder los angeles ligt en we de kids te klein (aanname) vinden voor universal studio's kwam het in ons op om Los Angeles dan maar helemaal over te slaan en Sequoia NP aan onze route toe te voegen in plaats daarvan.

Echter twijfelen we of dit de juiste zet is of toch verder te zoeken naar leuke dingen die we in Los Angeles willen doen. (Camper blijft toch lastig in LA)

Dit zou dan beetje de route moeten zijn als we LA overslaan en voor Sequoia gaan.
De onderstreepte dagen vallen in de weekenden. Klopt mijn aanname dat sommige parken dan (extra) druk zijn en we dus beter de reisdagen kunnen hebben zoals we nu hebben?

Dag 1 Thuis-Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce Canyon
Dag 6 Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon- Capital reef
Dag 8 Capital reef
Dag 9 Capital reef- Arches
Dag 10 Arches - Dead horse - Canyon lands - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Monument valley
Dag 13 Monument valley - Page

Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Williams (Bearizona)
Dag 16 Williams - Seligman - Needles - Barstow
Dag 17 Barstow - Sequoia / Kings Canyon
Dag 18 Sequoia / Kings Canyon
Dag 19 Sequoia / Kings Canyon - San francisco
Dag 20 San francisco

Dag 21 San francisco
Dag 22 San francisco - Yosemite NP
Dag 23 Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP
Dag 25 Yosemite NP - Lee vining
Dag 26 Lee vining
Dag 27 Lee vining -Beatty gold center

Dag 28 Beatty - Las Vegas
Dag 29 Las Vegas - vlucht
Dag 30 Thuis + 1
Laatst gewijzigd door Kelly_S op 12 sep 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Bericht door josea »

Waarom rijd je van Beatty naar Bridgeport, blijft daar een dag, dan naar Mammoth Lakes en dan naar Yosemite? Waarom niet van Beatty naar Mammoth Lakes (via de 168 naar Big Pine) en dan naar Bridgeport en daarna Yosemite?

Edit: ik reageerde op een route die ik in je bericht hierboven zag staan, maar nu ik weer kijk, is hij weg.... heb ik me vergist? :blink: Of heb je de post aangepast?

Als ik me heb vergist, kun je het als niet geschreven beschouwen.
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Bericht door Kelly_S »

Sorry we zijn nog aan het schuiven en een poging gewaagd om nav de tip van Marianne de route andersom te rijden, maar dan komen we in de weekenden niet lekker uit naar ons gevoel. Ik had de verkeerde route gepost :)
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: SF-SF juli 2020 gezin 3 kinderen (10/8/3)

Bericht door Kelly_S »

Dit zou hem dan moeten worden.
Aantal campgrounds zelfs al gepland.
Nu kijken naar de dagindeling en wat er allemaal aan excursies en trails met de kids kunnen doen.
image.png
image.png (50.31 KiB) 398 keer bekeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer