Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
guusloef
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door guusloef »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan samen met mijn vrouw en twee kinderen, inmiddels 20 en 18 jaar oud een rondreis door het zuidwesten van Amerika te maken. Dit zal de eerste keer zijn dat we naar Amerika gaan. Deze reis zal tegen het einde van juli 2020 plaatsvinden. Hoewel het rond deze periode enorm heet is in het gebied is er geen andere optie i.v.m. vakantietijden.

De route heb ik reeds globaal uitgestippeld. Deze route zullen we per camper afleggen. Gezien ik geen echte Amerika kenner ben en ik op deze site vele duidelijke tips en ervaringen heb langs zien komen van allerlei mensen met meer ervaring dan mij hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

De route ziet er als volgt uit.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Kingman (een korte rit i.v.m. camper ophalen, boodschappen doen enz.)
Dag 4: Kingman - Grand Canyon (bij GC willen we louter de uitzichtpunten bekijken, dus 1 dag leek me hier voldoende)
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab - Bryce Canyon (via de UT-12, is hier een overnachting in Capitol Reef voor aan te raden ivm anders te lange reistijd?)
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Mammoth Lakes (lange rit, maar zie geen andere optie ivm het rijden van de Tioga Pass de volgende dag, hier willen we namelijk voldoende tijd voor hebben)
Dag 15: Mammoth Lakes - Yosemite Valley
Dag 16: Yosemite Valley
Dag 17: Yosemite Valley - San Fransisco
Dag 18: San Fransisco (camper inleveren)
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco - Amsterdam

- Is deze route te doen qua kilometers per dag en is het 'rustig' genoeg? We houden van wandelen en hebben daarom 2 dagen in zowel Zion als Moab als Yosemite gepland. Is dit voldoende, of is een extra dag in bijvoorbeeld Yosemite aan te raden?
- Zelf twijfel ik over 2 overnachtingen in Page, is hier voldoende te beleven? Dit geld ook voor de 2 dagen in Bryce Canyon.
- Mochten jullie op- of aanmerkingen hebben hoor ik het graag. Het verschuiven van dagen of het toevoegen van 1 of 2 of 3 dagen is geen probleem.
- Zelf ben ik geen fan van Los Angeles, vandaar dat we niet via de Highway 1 doorrijden vanaf SF naar deze stad.

Groet.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door winterpark »

Wij gaan in oktober naar het zuidwesten voor een rondje vanaf Las Vegas en hebben vier nachten Moab ingepland. Je hebt hier namelijk Canyonlands (groot!), Arches en Dead Horse Point State Park. Ik zou hier dus zeker 2 dagen extra plannen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Markstaal »

Leuke plannen! Een paar opmerkingen wat betreft de route:

- Voor Moab is het gebruikelijk 3 nachten te plannen, zo kan je Arches, Canyonlands en Dead Horse SP bezoeken.

- De route Zion - Mammoth Lakes is veel te lang, zeker met een camper. Reken voor deze rit 9 uren reistijd zonder stoppen. Een extra overnachting is hier zeker nodig!

- Voor Bryce Canyon heb je aan 1 nacht voldoende, deze andere nacht kan je dan tussen Zion en Mammoth Lakes plannen.

Verder kan het zo prima met de Grand Canyon, je zal hier redelijk op tijd aankomen aangezien je vanuit Kingman vertrekt. Doordat je nu 2 dagen Page hebt staan kan je ook wat later weer uit de Grand Canyon vertrekken.

Als de vluchten nog niet vast liggen is het ook een idee om op Phoenix te vliegen en terug te gaan via San Francisco, zo rij je niet 2x langs Las Vegas en win je een dag.

Voor de rest ziet het er netjes uit.
guusloef
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door guusloef »

Dank voor de tips!

De route van Zion naar Mammoth Lakes is inderdaad te lang. Is een tussenstop in Barstow bijvoorbeeld een goede optie?

Er ligt op het moment nog niets vast, de vliegtickets dus ook niet. De optie van vliegen op Phoenix is een bruikbare tip!
Het plan is om zo rond eind september alles vast te leggen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Markstaal »

Barstow is geen ideale plek om te overnachten, je maakt zo netto nog meer extra km's.

Een overnachting rondom Death Valley zal niet gek zijn. Bekijk voor het boeken van een camper of je hier wel of niet doorheen mag. Anders kan je eventueel een overnachting plannen rondom Beatty.
guusloef
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door guusloef »

Klopt! Had ik niet door.

Met de camper door Death Valley is geen optie. Een overnachting in Beatty is dan inderdaad het meest logische. Is linksafslaan op 95 richting Tonopah naar de 266 een optie om zo nog via de 395 te rijden? Of hoort die 266 ook bij Death Valley? Heb vaak langs zien komen dat de 395 een mooie route is dus vandaar.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Marcopstal »

Kingman zou wel haalbaar moeten zijn, maar vergeet niet dat je via de Hooverdam rijdt en daar wil je dan toch we een stop maken. Ben je ook al gauw weer een uurtje kwijt.

Voor de GC heb je zo idd tijd genoeg. Ik zou eigenlijk minder tijd in Page besteden en meer tijd bij Moab plaatsen.

Een overnachting in Capitol Reef zou ik zeker plannen, Bryce kan met een nacht minder.

De 266 hoort niet bij Death Valley, maar Zion - Mammoth Lakes in één dag ? Ik vrees dat met de camper het toch een uur of 9 rijden is en je wil ook af en toe nog wel eens stoppen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door martineleenders »

Goeiemorgen.....wij zijn gister teruggekomen en hebben de 266 en 168 gereden (links afslaan zoals je zegt op de 95) met een ruim 30ft camper. Waren mooie slingerweggetjes maar was wel goed te doen.
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door martineleenders »

Onze ervaringen (was ook de eerste keer Amerika) is dat het wel lekker was om ergens twee dagen aaneengesloten te staan. Dat geeft ook wat rust. reisdagen zijn over het algemeen toch aan de lange kant (zelfs over 180 mijl doe je gewoon de hele dag. Wij kwamen laat in Capitol Reef aan, en dan ga je ook niet meer meteen wandelen of punten bekijken. De volgende ochtend zijn we weer doorgereden naar Bryce (de 12 is een mooie route met veel stops onderweg), en we hebben dus te geen tijd gehad om te wandelen in Fruita. Daarom hadden we daar eigenlijk gewoon 2 dagen moeten staan. Yosemite hadden we eigenlijk 3 nachten moeten blijven ipv 2.

Veel plezier met voorbereiden..het is echt een wereldreis die jullie gaan maken.

Wij hebben onze camper bij Roadbear geboekt...erg fijne, nieuwe campers met slide out en luifel. Hierdoor heb je in de camper zelf voldoende ruimte en opbergruimte.

LA had ik helemaal geen zin in (maar de kids wilden graag), we hebben er twee nachten op een hollywoodcamping gestaan en een hele dag de stad bezocht mbv Uber. Was de grootste meevaller (tegenvallers waren er niet) van de vakantie. Gewoon leuk om een dagje deze metropool en glamourstad te bewonderen.
guusloef
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door guusloef »

Bedankt voor het delen van de ervaringen!

Zou je Mono Lake of Mammoth Lakes aanraden als overnachting, om de dag erna over de Tioga Pass Yosemite binnen te rijden?
Ik heb momenteel Mammoth Lakes als overnachting, maar naast dat Mono Lake iets dichter bij de ingang van Yosemite ligt is dat niet ook een mooiere plek om te overnachten dan Mammoth Lakes?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Als je inderdaad nog wat dagen kunt toevoegen zou ik dat zeker doen! Een extra dag Yosemite is mooi, zeker als je ook wilt wandelen of de Mariposa Grove wilt bezoeken, en zeker een overnachting doen in Capitol Reef en een extra dag Moab plannen.
Lees je goed in wat betreft het reserveren van campings. In sommige parken moet je er snel bij zijn (kan meestal 6 maanden van te voren) maar voor Yosemite geldt een apart schema. Het is heel verstandig om daarvoor te oefenen.
Is een camper ene msut? Wij zijn twee jaar geleden met onze dochters (toen 22 en 24) in augustus naar het zuidwesten geweest en hebben toen een aantal dagen met de tent gekampeerd, dat is goed bevallen. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Mono Lake (Lee Vining) is een mooi uitgangspunt voor Yosemite.
In plaats van Beatty zou je ook een overnachting in Valley of Fire kunnen overwegen. Je hebt dan wel een lange rit naar Lee Vining maar wel een prachtige plaats om te overnachten, en de gelegenheid om Vof tijdens de mooiste uren te zie.

Marianne
guusloef
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door guusloef »

Dat is een hele bruikbare tip! Ik zat er al over na te denken om vanaf Zion door VoF heen te rijden, maar er overnachten is natuurlijk nog beter.
De rit naar Mono Lake is dan inderdaad lang, maar dat is dan maar zo.

Is de Tuolumne Grove te vergelijken met de Mariposa Grove? De Mariposa Grove ligt wel een beetje uit de richting voor de doortocht naar SF. Het lijkt me hoe dan ook leuk om alsnog een paar sequoia bomen te zien. Is Tuolumne Grove hiervoor ook een goede optie, aangezien deze toch meer op de route ligt?

Guus
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door Markstaal »

Ik kan kamperen ook zeker aanbevelen! Zo heb je goedkope overnachtingen op de mooiste plaatsen en toch nog de vrijheid van de auto. Zo kan je ook hotels/motels een beetje afwisselen. Hou er rekening mee dat het een zeer populair gebied is. Het parkeren van een camper kan soms behoorlijk lastig zijn in de druk bezochte parken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

guusloef schreef:
06 aug 2019, 13:13
Is de Tuolumne Grove te vergelijken met de Mariposa Grove? De Mariposa Grove ligt wel een beetje uit de richting voor de doortocht naar SF. Het lijkt me hoe dan ook leuk om alsnog een paar sequoia bomen te zien. Is Tuolumne Grove hiervoor ook een goede optie, aangezien deze toch meer op de route ligt?
Nee, is niet te vergelijken. Ik heb geen recente ervaring met de Tuolumne Grove (toen wij er waren kon het nog met de auto volgens mij) maar wel met de Merced Grove (zie ons 2015-verslag bij 25 juni). Is heel aardig, maar er zijn minder grote en minderindrukwekkende sequoia's. En het kost je toch wel wat tijd. De Mariposa Grove kun je toch bezoeken op weg naar SF? Dan kost het ook niet heel veel extra tijd. Misschien dan de laatste nacht kamperen bij Wawona?
Wij gaan dit jaar naar de Mariposa grove, na onze vakantie kan ik mijn wandelsite updaten en ene betere vergelijking maken met de Merced Grove.

Marianne
guusloef
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis guusloef: rondreis West-Amerika

Bericht door guusloef »

Dank!
Welke grove het dan precies wordt, wordt nog even kijken.

Een andere vraag. Ik heb als camping in MV de 'KOA Campground'. Dit ziet er uit als een vlak geharkt stuk zand zonder enige faciliteiten voor zover ik kan opmaken. De plaats daarentegen is wel erg mooi (vooral 's avonds met zonsondergang lijkt het me prachtig). Is deze plek aan te raden? Of is deze plek zo in 'the middle of nowhere', zonder enige beschutting dat een campground in Goulding aan te raden is?

Guus
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer