Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

tomhster schreef:
05 aug 2019, 19:50
Ga je alles met de tent doen of combineer je met hotels? Tussen Gunnisson en Crested Butte zit namelijk nogal wat prijsverschil.
Nee, we gaan niet alles met de tent doen. Kamperen doen we vooral tijdens het eerste gedeelte. In het Colorado-gedeelte gaan we waarschijnlijk niet kamperen. Omdat we daar pas in de tweede helft van september zijn en er vrij hoog zitten, lijkt het ons wat te fris om er te kamperen.

Tussen vergelijkbare hotels in Gunnison en Crested Butte zit inderdaad ongeveer een prijsverschil van zo'n dertig dollar per nacht voor de data dat wij er zijn. Dat maakt de vakantie natuurlijk wel wat duurder (en de toekomstige erfenis voor de kinderen kleiner), maar het heeft voorlopig onze voorkeur om in Crested Butte te gaan zitten.

Martin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

@easy Dat ziet er inderdaad behoorlijk vol uit. Zeker in vergelijking met die foto van @monnie. Je moet dus een beetje geluk hebben met de drukte, of het ontbreken daarvan. Maar we kiezen waarschijnlijk toch wel voor deze camping. We zijn al drie keer eerder bij Monument Valley geweest. Het is nu een stop onderweg en we willen er deze keer alleen 's morgensvroeg bij zonsopkomst de Wild Cat Trail lopen.

Vraagje aan @easy en @monnie: bleven jullie haringen wel in de grond staan of gleden die zo weer uit het mulle zand? Ik lees her en der dat sommige mensen hier van die grote houten haringen gebruiken.

ps. de laatste keer dat we bij MV kampeerden (in 1988; Wat?? Zo lang geleden al, wat zijn we oud :roll: ) vonden we de rest van de vakantie overal nog rood zand in en op onze tent. 8)

Martin
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Easy »

Wij hadden geen problemen met onze normale haringen, tent bleef perfect staan ondanks harde wind.

Ik snap helemaal dat je er voor gaat, ik raad het ook zeker niet af. Ideaal om vanuit je tentje zo de Wildcat Trail op te lopen, prachtig! Wij hebben er ook absoluut geen spijt van. Als we het van tevoren hadden geweten hadden we een andere camping geboekt, maar achteraf hadden we het niet willen missen.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door monnie »

Ik had ook geen problemen met normale haringen en het waaide bij mij ook behoorlijk hard. Het rode zand ben ik de rest van de vakantie ook overal tegengekomen :lol:

Ik had wel geluk dat ik helemaal vooraan een plek had, dan heb je al die andere kampeerders achter je niet zo in de gaten :wink: . Ik was als een van de eersten en mocht zelf mijn plek uitkiezen. Kan me ook niet herinneren dat er toen zoveel kampeerders waren.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door sep »

Over The View: een paar jaar geleden wilden wij daar ook kamperen. Maar eenmaal ter plekke, en na enige inspectie, hebben we toch besloten dat niet te doen. Om dezelfde redenen die hierboven ook al genoemd zijn: met je spullen slepen door het zand, erg dicht op elkaar, geen vlakke ondergrond, geen spatje schaduw. We zijn maar weer uitgeweken naar Goulding, waar we nog net door de bomen konden genieten van het moois van MV. Overigens heeft onze dochter er wel gestaan, zij hebben gewoon gekookt op de picknicktafel naast de receptie. Kan ook dus.

Bij Colorado Monument heb je een prachtige campground, de Saddlehorn CG, die zou ik met liefde inwisselen voor die bij Fruita, en er is altijd plek! Misschien nog een idee.

Wat betreft kamperen in Crested Butte: ja, het kan half september best wat koud zijn maar met een extra deken kom je een heel eind. En het warmt heel snel weer op 's morgens. Tenzij het natuurlijk sneeuwt, zoals wij een keer hadden :D Maar dat heeft ons er toch niet van weerhouden er vorig jaar opnieuw te gaan, en dit jaar staan er zelfs twee nachten gepland. Want wakker worden, je tent opendoen en dan al die onnavolgbaar mooie herfstkleuren, daar kan niet veel tegenop! Wij waren er 16 september, en het was gewoon alles goud wat er blonk! Maar goed, als je van één ding tegenwoordig niet zeker bent is het wel het weer....

Jullie eindigen in Estes Park. De laatste keer dat wij daar waren (2016) was het dorp zelf een regelrechte ramp, zóveel toeristen dat we er eindeloos over deden om erdoor te komen. Het zag er wel gezellig uit trouwens. De dag ervoor was de hele weg ernaar toe, door de Rockies, afgesloten geweest wegens sneeuwval. We hadden dus geluk dat alles alweer schoongeveegd was, maar ik zou de weersomstandigheden zeker even checken. We waren er eind september.

Het gaat snel, je leeft er een heel jaar naar toe en dan is het opeens al over twee weken :wink: Leuk dat we jullie zien op Capitol Reef!


Saskia
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door AnitaV »

Bij Snow Canyon vonden wij Petrified Dunes en Whiterock Amphitheater erg mooi. De laatste is even voorbij de noordingang van het park. Erg mooi en een korte wandeling ernaar toe.

September met de aspen trees bij Crested Butte en Rocky Mountains zal prachtig zijn.

Black Canyon of Gunnison zijn jullie toch al geweest? Anders zeker even bezoeken.

Geen tijd voor Kodachrome Basin SP? Angel's palace trail is aan te raden.

Staat Point Lobos Reserve nog steeds op jullie planning?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Dank Saskia! Crested Butte gaan we nog even over denken. :wink:
Drukte in Estes Park hebben we al eens meegemaakt, maar het is toch wel een leuke plaats, dus we wagen het er maar op.
Telluride wordt een probleem hebben we gezien; de goedkoopste hotelovernachting is daar 346 dollar per nacht (we zijn er in een weekend). De campings zijn fcfs, dat lijkt me riskant. Eerst maar eens kijken of er iets in de buurt is en anders misschien wat omgooien.
MV blijft een twijfelgeval. Hebben de tentplaatsen bij Gouldings een picknicktafel? Ik kan me dat eigenlijk niet herinneren (we hebben er ooit in een cabin gezeten, dus de camping is bekend).

@AnitaV De Black Canyon hebben we inderdaad al bezocht.
De tips vppr Snow Canyon staan genoteerd, dank!
Ik denk dat we ook nog wel tijd hebben voor Kodachrome, dat is nog wel een goed idee om dat mee te nemen.
En ja, Point Lobos staat nog op de planning.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door stegeman »

Jammer dat ik je niet ‘tegenkom’ op onze reis... Net achter elkaar aan. Alvast een goede vakantie gewenst !
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door sep »

Telluride kan inderdaad wel een probleem worden. Er is precies dat weekend een blues- en brew-festival, vandaar de hoge prijzen waarschijnlijk. Wij zitten met hetzelfde, zouden ook vrijdag aankomen. De enige optie die ik kan bedenken is heel vroeg te vertrekken vanuit Green River, zodat we mogelijk nog enige kans hebben op een vrije kampeerplek. Er zijn wel redelijk veel campgrounds in de omgeving. Maar ja, als dat vol is...Kortom, ik ben aan het kijken of we de route deels kunnen omgooien. Dat valt niet mee, het is in een berggebied nu eenmaal lastig qua infrastructuur. Je rijdt niet zomaar even ergens anders naar toe.

Goulding heeft wel picknickbanken, tenminste, op het veld waar wij stonden. Ze geven vaak eerst een slechte plaats, maar we gaan altijd zelf kijken en geven dat dan door. Afbeelding

Kodachrome is natuurlijk prachtig! Misschien nemen wij dat ook nog wel op.

Point Lobos vonden we geweldig. Leuk dat jullie daar nu naar toe gaan! Een beetje te veel uit de route voor ons helaas.


Ik ben benieuwd wat jullie met het Telluride-verhaal doen....hoor het graag!


Saskia
Bijlagen
image.png
image.png (718.35 KiB) 1521 keer bekeken
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door markro »

Ook al heb ik geen ervaring met kamperen in Amerika, toch even een opmerking over de plaats Telluride.
Vlakbij Telluride ligt de plaats Mountain Village, ik zou het haast een voorstad van Telluride noemen, gescheiden van elkaar door een bergrug.
Vanuit Mountain Village kan men met een gratis kabelbaan, met overstap, over de bergrug heen naar Telluride.
In Mountain Village kan men de auto parkeren in parkeergarages.

Vorig jaar zijn wij door die omgeving gereden, hebben Mountain Village bezocht en zijn wij met het eerste deel van de kabelbaan mee geweest. Mountain Village op zich vonden wij al de moeite waard om gezien te hebben. Het is heel modern en heeft een luxe uitstraling.
In ons reisverslag (klik hier) kan je er iets over lezen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ha Marco,
nu hadden wij net een alternatieve route bedacht, maar dit is een mooie tip, dus weer terug naar de tekentafel! :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ha Marco, in tegenstelling tot Marianne had ik de mogelijkheid van Mountain Village al wel bekeken. 8) De prijzen daar liggen helaas al net zo hoog. Komt ongetwijfeld door dat festival.

Nu had ik ooit voor 5 euro bij de Slegte het 'Elmar Reishandboek Colorado en Wyoming' gekocht. Dit leuke boek, geschreven door Aad Struik, stamt uit 2000 en toen werd al gewaarschuwd voor drukte in Telluride tijdens festivals. Was ik natuurlijk bij de planning van onze reis helemaal vergeten. Kamperen in Telluride zou ook kunnen maar we zouden er laat aankomen en dan te gokken op een fcfs-plaats willen we niet doen. Over de Town Park Camping in Telluride schreef Aad Struik overigens in 2000 dat hij die niet kon aanbevelen: "Het was de meest smerige die ik ooit in Amerika ben tegen gekomen". Maar dat was dus wel 20 jaar geleden. Er zal ondertussen vast wel een keer schoon gemaakt zijn, althans dat mag ik hopen. :roll:

Telluride gaat het dus niet worden. Betaalbare motels zijn er nog wel in Ouray, maar daar zijn we al eens een keer geweest. Het plan is nu om vanuit Chinle naar Durango te rijden en daar te overnachten. Vervolgens willen we de volgende dag dan via het zuidelijk en westelijk deel van de San Juan Skyway Road (het oostelijk deel, de Million Dollar Highway, hebben we al gereden) en de Unaweep Tabeguache Scenic Byway naar Grand Juction rijden. Dat is 270 mijl, zo'n 5,5 uur rijden, een lange reisdag dus. Onderweg stoppen we dan voor een uurtje of twee in Telluride om daar wat rond te kijken - het is hun eigen schuld dat wij daar maar zo kort zijn; hadden ze de motels maar niet zo duur moeten maken - to-hell-you-ride.

De volgende dag rijden we dan via de Grand Mesa Scenic Byway met onderweg het Black Canyon of the Gunnison NP naar Crested Butte waar we al twee nachten hebben geboekt in de Old Town Inn. Op papier ziet onze route vanaf Moab tot Ester Park er nu (voorlopig) zo uit.
image.png
image.png (246.14 KiB) 1362 keer bekeken

Ik heb overigens het idee dat dit niet de kortste route is van Moab naar Estes Park.

Martin

ps. Op het kaartje is ook het plaatsje Norwoord te zien. Over de camping hier schreef Aad Struik: "Een optimistische ziel heeft in Norwood een campground aangelegd, maar het ontgaat mij volkomen waarom". Ik vermoed dat Aad Struik niet populair is bij campinghouders in Amerika. :wink:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Ron Notenboom »

Mochten jullie plannen hebben om in Durango in een hotel te overnachten: wij zaten vorig jaar in de Days Inn. Eenvoudig, netjes en betaalbaar. En met ontbijt.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door El_guti2 »

Wij hebben dit jaar overnacht in het Siesta Motel in Durango. Dat was goedkoop, schoon maar simpel.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Mr. Patrick »

:offtopic:
Martin & Marianne schreef:
15 aug 2019, 14:30
Ik heb overigens het idee dat dit niet de kortste route is van Moab naar Estes Park.
Heerlijk die droge humor. Daarom lees ik altijd graag jullie reisverslagen!

Helaas heb ik in de contreien alleen de gebaande paden gezien, dus ik kan jullie ervaren Amerika-reizigers niet helpen met deze vragen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door AnitaV »

Ik kan het niet goed inschatten via het kaartje.
Maar vanuit Crested Butte via de Kebler Pass naar Aspen is ook een hele mooie route in september.

Rick en Mandy hebben het vorig jaar gereden.
https://www.oldersom.nl/blog/dag-11-we- ... aar-aspen/

Gaan jullie via de Peak to Peak Highway naar Estes Park?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

De dirtroad van Crested Butte via de Kebler Pass naar Aspen staat inderdaad op ons programma. Het verslag van Rick en Mandy had ik al eens gelezen, maar het is weer een plezier om naar hun schitterende foto's te kijken. (Ik zag dat ze nog een tipgeefster, een zekere Anita, bedankten 8) )

Wel maak ik me een beetje zorgen over de fall foliage in Colorado dit jaar. We zijn daar in de derde week van september - ongeveer dezelfde tijd als Rick en Mandy vorig jaar - maar ik las ergens dat de verkleuring dit jaar misschien wat later zou zijn. (Zoals gewoonlijk kan ik niet meer terug vinden waar ik dat heb gelezen; :sadcry: ) Het zou iets met een wat vochtiger zomer te maken hebben.)

We rijden niet via de Peak to Peak Highway naar Estes Park toe. Wel er uit, via Nederland en Golden naar Denver en dan weer naar Nederland (het echte Nederland).

Heen naar Estes Pak rijden we via de Trail Ridge Road. Aan de westkant van het Rocky Mountain National Park willen we de Colorado River Headwaters Trail (9 mijl) gaan lopen, op zoek naar het begin van de Colorado. In 2017 wilden we die ook al doen maar kwam het er niet van. Wel zijn we toen heel even naar de Colorado wezen kijken zoals er die uit zag bij de Coyote Valley Trailhead.
image.png
image.png (526.56 KiB) 1274 keer bekeken
Hier stelt de Mighty Colorado al niet veel voor, maar even hogerop is het zelfs nog veel minder. Of het er van komt weet ik echter niet. Dr. Livingstone heeft ook nooit de bronnen van de Nijl in Afrika gezien, dus misschien wordt het over een paar jaar hier ook wel een gevalletje "mr. Martin I presume?".

Martin
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door El_guti2 »

Ik ben geen natuurkenner maar ik kan mij zo voorstellen dat de Fall foliage later is dit jaar. Wij waren half Juni (3e week) in Crested Butte en hoopte heel erg op wildflowers. Vorig jaar rond die tijd zou het ook raak geweest zijn. Maar de meeste sneeuw was net weggetrokken (er lag ook nog best wat) waardoor alles later was dit jaar en we helaas te vroeg waren voor de wildflowers.

Ik kan me zo voorstellen dat dit doorzet en daardoor de Fall foliage ook later is maar nogmaals ik heb geen idee of de natuur ook naar deze logica werkt :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Laten we hopen van niet. :lol:

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door sep »

Wij waren er vorig jaar half september, toen stond alles volop in de herfstkleuren! Jullie zijn er een week later, dus met een beetje geluk......

Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer