Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door luuc&Wendy »

Hallo allemaal,

Volgend jaar willen we weer een rondreis gaan maken in de USA. We hebben dit al 6x eerder mogen doen maar volgend jaar in augustus willen we voor de eerste keer gaan met onze dochter die dan 16 maanden zal zijn. We hebben al veel moois mogen zien en beleven in onze vorige reizen maar uitgekeken raken we maar niet en het blijft toch iedere keer weer trekken om terug te gaan. Er is zoveel moois wat we nog nog niet of nog maar deels hebben gezien. Vorig jaar hebben we ook helaas regelmatig last gehad van de bosbranden waardoor we enkele dingen niet hebben kunnen in Yosemite NP. Hier willen we graag nog een keer naartoe om nog een poging te wagen al blijft het natuurlijk altijd een vraag of er dan niet weer een bosbrand zal zijn waar we hinder van kunnen hebben. We hebben een voorlopige route samengesteld:

AMS - LA
LA- Pismo Beach
Pismo Beach - Monterey
Monterey - Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite NP - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Lone Pine
Lone Pine - LV
LV - GC
GC- Monument Valley
MV - Moab
Moab
Moab - Capitol Reef NP
Capitol Reef NP - Springdale
Springdale- LV
LV
LV
LV- AMS
AMS

Veel dingen op deze route hebben we al gezien. De kustroute hebben echter nog niet eerder gedaan en dit leek ons wel een mooie start. SF hebben we er bewust uitgelaten. Hier zijn we al meerdere malen geweest en is geen must om dit nu weer in onze route op te nemen.
Ik heb 2 volle dagen Yosemite NP opgenomen maar zou misschien 1 dag minder kunnen. Hier wil ik graag de 4 mile trail en Panorama Trail lopen. Vorig jaar was dit niet mogelijk door de bosbranden. De Tioga Road hebben we vorig jaar wel al gereden maar we willen graag Devils Postpile en de Alabama Hills bezoeken. Hier zijn we nog niet eerder gereden.
Death Valley willen we enkel bezoeken op de doorreis naar Las Vegas. Hier zijn we in 2013 al eens geweest en toen hebben we hier overnacht.
In de route heb ik ook 1 nacht bij de Grand Canyon staan maar dit is niet echt een must. Het leek ons een mooie overbrugging naar MV.
In Monument Valley willen we graag naartoe voor de zonsondergang en opgang mee te maken.
Verder willen we graag het Needles gedeelte van Canyonlands bezoeken.Dit leek ons handig op de weg naar Moab. De andere dag in Moab moet nog nader worden ingevuld maar dat gaat wel lukken. Hier zijn we al 3x eerder geweest en alleen maar nieuwe dingen ontdekt en gezien.
Capitol Reef hebben we nog niet eerder bezocht en de UT-12 rijden is ook wel iets wat we erg graag zouden willen. Hierbij heb ik Springdale als stop staan maar dit zou eventueel ook ergens anders kunnen zijn. Zion hebben we al verschillende malen bezocht en hier staat niet echt iets meer op de planning wat we graag willen zien. Op de weg naar Las Vegas twijfelen we nog of we naar Snow Canyon moeten gaan of toch nog een keer naar Valley of Fire, waar we in 2013 al eens zijn geweest. In Las Vegas eindigen we graag altijd, zeker nu met ons dochtertje om even lekker te relaxen aan het zwembad.
Overnachten zullen we zoveel mogelijk in de parken doen in de diverse hotels. Verder zullen we 2 rechtstreekse vluchten gaan boeken bij KLM. Geen zin in overstappen met de kleine meid.
Graag jullie reacties op onze route en alvast dank hiervoor.

Gr Luuc en Wendy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie leggen behoorlijke afstanden af met weinig rustmomenten. Met een jong kind zou ik zelf wat langer op dezelfde plaats blijven.
Voor Yosemite zijn twee dagen prettig; ik zou hier zeker niet een dag minder doen; dan is het aankomen, een lange wandeling maken en weer verder rijden. Dat lijkt me erg onrustig. Je heb de Tioga Pass al gereden zeg je, maar heb je daar ook al wandelingen gemaakt? Wil je nu ook wandelen (buiten de 4MT en PT)? Met de baby?

Ik zou Moab uit de route halen. Je bent er al geweest, en natuurlijk is er altijd wel iets nieuws te zien, maar dat geldt ook voor andere parken, die wat meer op de route liggen en die wellicht niet zo heet zijn in augustus.
Als je naar het Needles-deel wilt, waarom dan niet in bijvoorbeeld Monticello overnachten? Goedkoper dan Moab, en je bent dichter bij het park. Ik zou augustus echter te heet vinden om daar iets te doen. En als je daar geen lange wandeling gaat maken is het wel erg ver rijden.

Je hebt nu veel rijdagen op weg naar Moab, en ook de route via Capitol reef naar Zion is erg gehaast. Ik zou van MV naar Capitol Reef gaan. En dan Zion overslaan (of er meer tijd voor uitrekken) en bijvoorbeeld via Cedar city en misschien het Kolob deel van Zion naar Las Vegas rijden.

Zijn jullie gebonden aan de zomervakantie?

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door ingrid1955 »

Hallo,

zoals Marianne aangeeft nogal veel kilometers, na Yosemite rijden jullie op 2 nachten Moab na iedere dag verder. Capitol Reef hebben jullie nog niet gedaan dus daar kan je zeker extra dagje wandelen, prachtig wandelpark. En ook tussen Torrey en Tropic, de ut 12 kan je heel mooie wandelingen doen. Je zou daar ook in Escalante kunnen stoppen en met 2 overnachtingen een dagje de heel mooie slotcanyons daar bezoeken, lukt zeker met het kleintje. Als GC niet echt moet zou je ook naar Sedona kunnen trekken voor 2 nachten, heel mooi wandelgebied tussen rode rotsen. Met telkens 2 nachten in Sedona, Torrey en Escalante heb je toch al minder rijdagen. Yosemite zeker behouden en inderdaad : Moab kan in augustus bijzonder heet zijn.

Veel plezier en maak er maar een junior ranger van !

Jacques
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door luuc&Wendy »

Bedankt zover voor jullie reacties.

Wij zijn inderdaad helaas wel gebonden aan de zomervakantie en helaas weinig anders kunnen als in deze periode gaan.
In Yosemite is het niet de bedoeling om de kleine mee te nemen met de lange wandeling. Moeder en dochter pakken dan een rustdagje bij het zwembad en een korte wandeling in de vallei. Op de Tioga Pass hebben we vorig jaar diverse korte wandelingen gedaan oa de Tuolumne Meadows, de Tuolumne Grove en Tenaya Lake. Olmsted Point zijn we ook gestopt maar viel erg tegen omdat er erg veel rook stond in de vallei en het uitzicht niet zo mooi was als wat we gehoopt hadden.

Denk dat we de nachten in Moab maar laten vallen en deze ergens anders gaan invullen. Ook in Sedona en omgeving ga ik me even verder verdiepen, net zoals de wandelingen en slotcanyons aan de UT-12. Gelukkig hebben we nog even de tijd om verder te puzzelen.
Het Kolob gedeelte van Zion hebben we in 2015 al bezocht en het canyongedeelte hebben we al 3x bezocht dus dat laten we ook voor wat het is.
Ik ga even verder puzzelen met de route en kom snel met aanpassingen.
Helaas kunnen we niet meer dagen weg als wat we nu ingepland hebben.

Gr. Luuc
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door tomhster »

Ik zou rechtstreeks heen en weer vliegen op Las Vegas met de KLM en Californië laten zitten. Het risico dat je nu weer dingen half gaat doen lijkt mij namelijk nogal groot.
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door luuc&Wendy »

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met dingen weer half gaat doen. In al onze reizen hebben we bewuste keuzes en afwegingen gemaakt. En het is onmogelijk om alles in een park of omgeving mee te nemen tenzij je onbeperkt tijd hebt om te verblijven. Ik vind keuzes maken maken van wat jezelf belangrijk vind om te zien en beleven het belangrijkste in een realistische tijd die je te besteden hebt. We zijn in ieder geval niet van plan om het gedeelte Californië te laten vallen dus we gaan nog even verder sleutelen.

Gr. Luuc
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door tomhster »

Eén nacht in Capitol Reef gevolgd door één nacht in Zion vind ik nogal gehaast. Natuurlijk moet je altijd keuzes maken, maar less (kilometers) is vaak wel more genieten.
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door luuc&Wendy »

Oke nu begrijp ik je beter :thumbup: . Na eerdere reacties van andere is dit ook al de planning om dit aan te gaan passen en zullen de nachten in Moab gaan vervallrb en elders worden toegevoegd.
Ik kom snel met aanpassingen aan de route.

Gr Luuc
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door jerommeke10 »

Je plant in Yosemite de 4MT & Panorama trail op één dag, begrijp ik? Dan kan je die beter in omgekeerde volgorde lopen, naar mijn idee.
Ik zou zeker ook een tweede dag in Yosemite blijven en daar ergens genieten aan een rivierstrandje of aan Mirror Lake. Of met vrouwlief naar Glacier point rijden en misschien Taft point meepikken.

Aan de Tioga road vonden we dit jaar de Lyell canyon trail verrassend mooi. Ik schreef elders hoe wij dit aanpakten, want de 'officiële' trail is een stuk minder mooi.

Wij hebben ook Devils Postpile bezocht. Niets mis mee, maar tussen Mammoth Lakes en Lone Pine zagen we leukere dingen. Bv. little lakes valley trail een hele mooie trail, vrij vlak ook en je gaat zover je wilt. En ook de bristlecones in Big Pine. Alabama hills deden we ook voor de tweede keer, en het kon ons alweer niet echt overtuigen (dat zal dan wel aan ons liggen). Devils postpile is ook niet zo makkelijk bereikbaar, je moet verplicht op de shuttle en je verliest er nogal wat tijd mee, denk ik.
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door luuc&Wendy »

Na een tijdje na te denken over de aanpassingen aan de route zijn we tot het volgende gekomen. We hebben besloten om Monument Valley te laten vallen en ons ter richten op de dingen in Utah om iets meer rust creëren. Dit is wat we er nu van gemaakt hebben. Aanpassingen kunnen nog altijd worden gedaan.

AMS - LA
LA- Pismo Beach
Pismo Beach - Monterey
Monterey - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Lone Pine
Lone Pine - Death Valley
Death Valley - St George
St George - Torrey
Torrey -
Torrey - Zion
Zion
Zion- LV
LV
LV
LV- AMS

We willen vanuit St George de snelle weg naar Torrey nemen en op de terugweg via de UT-12 naar Springdale. We hebben de keuze gemaakt om toch naar Zion te gaan. Vandaar de lange rijdag van Torrey naar Springdale. We zullen hier dan pas op het einde van de dag arriveren en 1 dag voor Zion hebben. Hier zullen moeeder en dochter waarschijnlijk voor een dagje aan het zwembad kiezen en ik alleen het park in gaan. Waarschijnlijk toch het Kolob gedeelte.

Voor
jerommeke10 schreef:
06 aug 2019, 17:09
Je plant in Yosemite de 4MT & Panorama trail op één dag, begrijp ik? Dan kan je die beter in omgekeerde volgorde lopen, naar mijn idee.
Ik zou zeker ook een tweede dag in Yosemite blijven en daar ergens genieten aan een rivierstrandje of aan Mirror Lake. Of met vrouwlief naar Glacier point rijden en misschien Taft point meepikken.

Aan de Tioga road vonden we dit jaar de Lyell canyon trail verrassend mooi. Ik schreef elders hoe wij dit aanpakten, want de 'officiële' trail is een stuk minder mooi.

Wij hebben ook Devils Postpile bezocht. Niets mis mee, maar tussen Mammoth Lakes en Lone Pine zagen we leukere dingen. Bv. little lakes valley trail een hele mooie trail, vrij vlak ook en je gaat zover je wilt. En ook de bristlecones in Big Pine. Alabama hills deden we ook voor de tweede keer, en het kon ons alweer niet echt overtuigen (dat zal dan wel aan ons liggen). Devils postpile is ook niet zo makkelijk bereikbaar, je moet verplicht op de shuttle en je verliest er nogal wat tijd mee, denk ik.
Bedankt voor de tips. We hebben gekeken naar de Little lakes valley trail en deze spreekt ons erg aan en zullen we zeker gaan opnemen in de route.

Het plan in Yosemite is inderdaad om met ons drieën naar Glacier Point te rijden en naar Taft Point te gaan.Dit was vorig jaar afgesloten door de brand. Hopelijk volgend jaar meer geluk. De 4MT en Panorama Point was inderdaad de bedoeling om met de 4MT te starten. Ik ben zelf redelijk goed getraind hierin en het lijkt mij de mooiste route om ze zo allebei te lopen.

Opmerkingen en tips zijn zeer welkom. Alvast bedankt weer.

Gr Luuc
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door Martin & Marianne »

De tickets liggen nog niet vast? Dan zou je ook kunnen overwegen om in SF te starten. Je hebt dan meer tijd voor het mooiste deel van de kust. Hoewel de oversteek naar Yosemite dan misschien wat minder handig is. Wij hebben zowel in 2017 als in dit jaar de tijd genomen voor het eerste deel tussen SF en Monterey en dat is goed bevallen. Kijk ook voor de rest van de route eens naar ons laatste reisverslag want er zijn veel overeenkomsten met jullie routevoorstel.
Voor het Kolob deel is St George ook een goed uitgangspunt, maar Springdale is wel leuk om te verblijven natuurlijk.

Wij waren al veel vaker in de omgeving van Mammoth Lakes geweest maar pas dit jaar deden we Devils Postpile. Ik zou dat niet als doel op zich doen maar wij hebben het gecombineerd met de Rainbow Falls. Dat was een mooie wandeling. Maar het kost wel veel tijd inderdaad.
In 2015 deden wij de Little Lakes Valley loop, inderdaad een aanrader.
In augustus zal in Capitol Reef de wandeling door de Sulphur Creek aangenaam zijn, en dan alleen het stuk vanaf het visitor center tot aan de laatste/eerste waterval.

Misschien is een stop tussen Capitol Reef en Zion een mogelijkheid, en dan een dag minder Las Vegas?

Marianne
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Reis luuc&Wendy: Rondreis LA - Las Vegas augustus 2020

Bericht door luuc&Wendy »

Ik heb jullie reisverslag gelezen en jullie hebben er weer een mooie trip op zitten zo te lezen.
De vliegtickets liggen vast. Deze hebben we begin van de week geboekt. 2 rechtstreekse vluchten met KLM. Ook hebben we een standard suv geboekt via uscarhire bij alamo.

Ons startpunt zal dus LA zijn en zullen het stuk tussen Monterey en San Francisco dus niet rijden en vanaf Monterey koers zetten naar Yosemite.
Voor wat betreft Devils Postpile ben ik nu we erg aan het twijfelen omdat ik het er inderdaad niet zo bijzonder vind om er zoveel tijd aan te besteden. Het lijkt qua structuur een beetje op Devils Tower NM in Wyoming, wat we overigens erg mooi vonden bij ons bezoek in 2013, dus een must is het niet.
Bedankt voor de tip in Capitol Reef. Ik zal me hier nog eens verder in gaan verdiepen welke wandelingen ons de moeite waard lijken en nemen je tip zeker mee.
Wanneer we in de buurt van St George zijn willen we Snow Canyon SP bezoeken. Ik weet dat inderdaad het Kolob gedeelte wat verder van Springdale ligt maar wij vinden het inderdaad een leuke plaats om te verblijven en 2 nachten op dezelfde plaats verblijven is wel lekker, zeker met een kleintje van 1 1/2 jaar.
We gaan nog overwegen om misschien een extra stop te maken tussen Torrey en Springdale maar we leveren niet graag een dag Las Vegas in.

Op een nacht na zijn alle hotels geboekt. Alleen nog de laatste nacht in Yosemite moet nog geboekt worden. Deze was vooralsnog niet beschikbaar in de Yosemite Valley Lodge, maar dat zal nog wel gaan lukken de komende maanden. De andere 2 nachten hebben we hier wel al kunnen vastleggen.

Nu kunnen we ons verder gaan richten op hoe we de dagen een beetje willen gaan invullen met wandelingen en bezienswaardigheden.
We gaan ons zeker weer melden met vragen. Bedankt weer zover voor jullie reacties en info.

Gr Luuc
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer