Reis Brutus: LA - LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Brutus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Brutus: LA - LV

Bericht door Brutus » 30 jul 2019, 21:49

Hallo allemaal,

Last minute toch nog de keuze gemaakt om een reis naar Amerika te maken. Heel leuk vooruitzicht natuurlijk, maar maakt het ook
dat we met enige spoed een route moeten gaan plannen.

We landen 7 september 's avonds in Los Angeles en vliegen 27 september 's ochtends terug vanuit Las Vegas.
Op dit moment hebben we een SUV(Nissan Pathfinder of soortgelijk) geboekt bij rentalcars(Alamo) voor € 675,-.
Wensen, gedachten en globale route in mijn hoofd is: LA - San Diego - oostwaarts naar Sedona/Tuscon - New Mexico - daarna bovenlangs Grand Canyon richting Las Vegas voor een paar dagen.
Weet niet of dit allemaal haalbaar is in 3 weken en de beschikbaarheid van hotels zal mischien ook wel een rol gaan spelen met het bepalen van de route.

Wie o wie wilt er een bijdrage leveren met het snelplannen van mijn route, bezienswaardigen, wandelingen etc?

Gr,
Brutus

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brutus: LA - LV

Bericht door Markstaal » 30 jul 2019, 23:17

Leuke plannen! Met alle wensen zal het wel redelijk krap worden met het aantal dagen. Wat hebben jullie allemaal gezien in het zuidwesten? Bedoel je met bovenlangs Grand Canyon de north rim? Mocht dat zo zijn dan wordt een overnachting daar lasting ben ik bang.

Met jullie wensen kan je iets in deze richting doen:

7-sept: Thuis - LA
8-sept: LA - San Diego
9-sept: San Diego
10-sept: San Diego - Anza-Borrego
11-sept: Anza-Borrego - Sedona
12-sept: Sedona
13-sept: Sedona - Tucson
14-sept: Tucson
15-sept: Tuscon - White Sands NM
16-sept: White Sands NM - Santa Fe
17-sept: Santa Fe
18-sept: Santa Fe - Mesa Verde
19-sept: Mesa Verde - Monument Valley
20-sept: Monument Valley - Grand Canyon North Rim
21-sept: Grand Canyon North Rim - Zion
22-sept: Zion
23-sept: Zion - Las Vegas
24-sept: Las Vegas
25-sept: Las Vegas - LA
26-sept: LA
27-sept: LA -Thuis

Je mist in bovenstaande route wel Page en Bryce.

Succes met de voorbereidingen!
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

Annika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Annika » 31 jul 2019, 09:33

Ze vliegen terug vanaf LV, dus dan zou je tussen monument valley en de north rim nog wel tijd hebben om page te bezoeken

Tantelotje
Amerikafan

Bericht door Tantelotje » 31 jul 2019, 11:38

Wegens omstandigheden moesten wij vorig jaar onze rondreis letterlijk in 1 week plannen.
Wij vlogen 2 september naar San Francisco en 27 september terug vanaf Las Vegas. Onze route was: SF - Yosemite - Palm Springs - San Diego - Tucson - Alamogordo - Albuquerque - Farmington - Holbrook - Page - Cedar City - Zion - Las Vegas.
Wel iets langer, maar jullie beginnen veel handiger in LA. Volgens mij moet je zo ongeveer alle wensen wel mee kunnen nemen. Sla vooral Chiricahua (tussen Tucson en Alamogordo) en Kasha Katuwe Tent Rock niet over. Wij vonden die twee echt geweldig leuk.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Brutus
Amerikafan

Bericht door Brutus » 06 aug 2019, 09:11

@Markstaal
Bedankt voor het opzetje!
Ben al meerdere keren in het zuidwesten geweest en ga nu met iemand voor wie het de eerste keer is. Dat heeft zo z'n voor- en nadelen.
Je wilt een paar highlights meenemen en aan de andere kant maakt het niet veel uit waar we heen gaan. Dit geeft mij ook weer de kans om
voor mij nieuwe dingen aan te doen zoals het eerste gedeelte van de route. Omdat een overnachting bij Grand Canyon lastig gaat worden maak ik er ook geen must van. Sedona had ik er ingezet om een jeeptour te doen en denk erover na om deze eruit te halen om ergens anders meer tijd vrij te maken.

@Tantelotje
Toevallig had ik je reisverslag reeds gevonden en al gelezen over de 2 plekken die je nu noemt.

Brutus
Amerikafan

Bericht door Brutus » 16 aug 2019, 16:11

Hierbij een update:

We hebben besloten om onderlangs Grand Canyon naar Las Vegas te gaan. Dat maakt de keuzes wat makkelijker, want bovenlangs zijn er
teveel mooie dingen om te laten zien wat ten koste van de rest van de reis zou gaan.
Ik zit te denken om in New Mexico nog een dag toe te voegen en is het misschien beter om Alamogordo en Carlsbad om te draaien?
De laatste dagen gaan we spenderen in Las Vegas.

7-sept: AMS - LA
10-sept: San Diego - Anza-Borrego (einde dag hierheen)
11-sept: Anza-Borrego - Tucson (reisdag en sonoran desert nm)
12-sept: Tucson
13-sept: Tucson
14-sept: Tucson – Lordsburg (Chiricahua NM)
15-sept: Lordsburg - Alamogordo (White Sands)
16-sept: Alamogordo – Carlsbad (Guadelupe NP en Carlsbad Caverns NP)
17-sept: Carlsbad - ABQ
18-sept: ABQ – Santa Fe
19-sept: Santa Fe
20-sept: Santa Fe - ?
21-sept: ?
22-sept: ?
23-sept: ? - Omgeving Sedona
24-sept: Omgeving Sedona - LV
25-sept: LV
26-sept: LV
27-sept: LV- AMS

Tips zijn welkom.

Tantelotje
Amerikafan

Bericht door Tantelotje » 16 aug 2019, 16:36

Tot aan Alamogordo ziet het er goed uit, zou ik zelf ook zo doen :D
De omweg naar Carlsbad vind ik wel een grote. Van Alamogordo naar Carlsbad (en dan nog niet naar de NP's) is 3 uur rijden. De volgende dag weer 4,5 uur terug naar ABQ. Dat geeft heit zo heel veel tijd voor een bezoek aan de parken. Dus eigenlijk zou daar een dag bij moeten.
Maar die dag heb je volgens mij nodig om van Santa Fe naar Sedona te komen.

Ik zou dan Carlsbad skippen en de dag die je daarmee overhoudt en de overige dagen gebruiken om van Santa Fe naar Sedona te komen.
Bijvoorbeeld met 1 een overnachting in Farmington (Canyon de Chelly, Bisti Badlands), en een overnachting in Holbrook (Petrified Forest NP). dan houd je nog 1 nacht over. Die zou je bij Farmington kunnen toevoegen, heb je daar wat meer tijd, of in Sedona.

Succes met voorbereiden!
Charlotte

Brutus
Amerikafan

Bericht door Brutus » 20 aug 2019, 15:54

Thanks!

Ik schat de kans dat we New Mexico in een volgende reis aandoen een stuk kleiner dan Arizona bijvoorbeeld. Je weet maar nooit natuurlijk, maar
daarom ga ik denk wel een dag toevoegen in de buurt van Carlsbad om daar meer tijd te hebben. Dan maakt het vanuit Santa Fe een dag minder om richting Vegas te rijden. Ik ga nog even puzzelen.

Verder nog tips mbt wandelingen, dingen te zien of te doen?

Tantelotje
Amerikafan

Bericht door Tantelotje » 20 aug 2019, 16:48

Een aantal dingen die wij wel leuk vonden afgelopen jaar:

Als je via Azna Borego rijdt, zoek dan even op waar de sculpturen zijn. Niet perse een bestemming op zich, maar toch wel heel leuk om te zien.

Wij vonden het Sonoran desert museum erg leuk. Je kunt het combineren met de studio's die daar in de buurt liggen. Hebben wij niet gedaan dus weet niet hoe dit precies is, maar op de plaatjes zag het er leuk uit :D Je kunt het ook combineren met Saguaro West. Qua landschap toch weer anders dan Oost. Wij hadden hier niet over nagedacht en hebben gewoon de hele tijd op en neer gereden :lol: .

Je hebt het al op staan om Chiricahua NM te bezoeken. Wij hebben daar de Echo Canyon trail gelopen. Mocht je dat ook doen: loop via de rechtse zijde van de parkeerplaats de trail. Dan heb je het steile stuk naar beneden. Terug omhoog gaat dan geleidelijker. Als je eerst linksom doet moet je dus heel steil terug naar boven. Wij vonden dit een van de leukste wandelingen van afgelopen jaar.

Je kunt overwegen om vanuit Lordsburg ook de Gila Cliff Dwellings aan te doen. Wij zijn niet zo heel erg van 'dit soort parken', maar deze schijnt bijzonder te zijn omdat je zelf door de dwelings mag lopen. We vonden het in ieder geval een bezoek waard. En de canyon waar het in ligt is serieus mooi. Het kost wel veel tijd om er te komen (vanuit Lordsburg zo'n 2 uur rijden, en een deel van die weg moet je weer terug voor Alamogordo). Aan de andere kant: voor White Sands heb je op zich geen uren nodig, dus op zich kan dat wel.

In ABQ schijnt Old Town leuk te zijn. Wij waren er op zondagmiddag. Als ik zeg dat het uitgestorven was, ben ik nog positief. Wij vonden het dus ook geen succes. Maar als er meer open is en er zijn meer mensen kun je ongetwijfeld leuk rondlopen en lekker eten.

Bij Santa Fe het Kasha Katuwe bezoeken en daar de loop wandelen. Ga zeker ook omhoog. Het is een pittig klimmetje maar je kijkt prachtig uit over zowel de Tent Rocks als de verdere omgeving. Santa Fe zelf hebben wij niet bezocht; wij deden KKTR tussen ABQ en Farmington.

Als je van Santa Fe naar Sedona rijdt kun je bijvoorbeeld via Farmington en daar de Bisti Badlands bezoeken. Dat is een erg mooi gebied met allerlei gekke afgesleten stenen/rotsen. En vooral ook erg rustig. Het is wel moeilijk orienteren als je eenmaal een 'zijdal' in bent gelopen dus goed opletten is belangrijk.

Mocht je tijd hebben kun je onderweg naar Sedona ook Canyon de Chelly en Petrified Forest aandoen. Wij hadden die dag 'slecht' weer: bewolking en wat buitjes. Daardoor in beide parken eigenlijk niet gewandeld. Wij vonden vooral Painted Desert in Petrified Forest erg mooi.

In het algemeen: zoek hier en daar eens een lokaal Mexicaans restaurantje (als je daar van houdt natuurlijk :D ) je kunt er heerlijk eten en tegen hele leuke NM prijzen.

Overigens herken ik je voorgevoel m.b.t. wellicht niet meer direct terugkeren naar NM... wij hebben dat ook zo ervaren. De parken vonden we leuk, de omgeving daarbuiten not so much. Het is heel gek dat de 'vibe' heel anders is dan in bijvoorbeeld Arizona.

Hopelijk kun je hier iets mee, in ieder geval veel plezier bij voorbereiden!
Charlotte

Brutus
Amerikafan

Bericht door Brutus » 22 aug 2019, 21:27

Thanks voor de tips!

Nu zit ik te denken om het volgende te doen:

15-sept: Lordsburg - El Paso (Gila Cliff Dwellings en min of meer reisdag)
16-sept: El Paso – Carlsbad (Wandeling Guadelupe NP)
17-sept: Carlsbad - Alamogordo (Carlsbad Caverns en namiddag White Sands NM)
18-sept: Alamogordo – ABQ

Het is niet zo dat New Mexico ons niet aanspreekt, maar met het plannen van voorgaande reizen paste die staat om een of andere reden nooit lekker
in de planning.

Verder staat op de planning om te doen/bezoeken:
La Jolla, Cabrillo NM, San Diego Zoo, Balboa Park en Old Town
Anza Borrego
Saguaro West en Oost
Sonoran Desert Museum
Mount Lemmon/Sabino Canyon
Tombstone
Chiricahua NM
Gila Cliff Dwellings
Guadelupe NP
Carlsbad Caverns NP
White Sands NM
Breaking Bad tour
Sandia Peak
Banderlier NM
Kasha Katuwe
Tot zo ver.....

Een dezer dagen nog even de laatste dagen inplannen.

De andere plekken die je noemt zoals Bisti, Canyon de Chelly en Petrified Forest NP heb al reeds een keer bezocht.
Ga kijken of ik daar nog iets van in kan passen.

Brutus
Amerikafan

Bericht door Brutus » 29 aug 2019, 17:28

Nou… de route is compleet hoor.

7-sept: Thuis - LA
10-sept: San Diego - Anza-Borrego
11-sept: Anza-Borrego - Tucson
12-sept: Tucson
13-sept: Tucson
14-sept: Tucson – Lordsburg
15-sept: Lordsburg – El Paso
16-sept: El Paso – Carlsbad
17-sept: Carlsbad – Alamogordo
18-sept: Alamogordo – ABQ
19-sept: ABQ – Santa Fe
20-sept: Santa Fe
21-sept: Santa Fe - Farmington
22-sept: Farmington - Holbrook
23-sept: Holbrook - Sedona
24-sept: Sedona - LV
25-sept: LV
26-sept: LV
27-sept: LV- Thuis

Wij vliegen via SFO naar LAX en kreeg vandaag een mail dat er waarschijnlijk vertragingen zullen zijn wegens werkzaamheden aan de start/landingsbaan van 7 t/m 26 september. Wij vliegen om 6:30 PM, transfertijd is 1u40m en dat is natuurlijk al wel wat krap. Er gaat ook nog een vlucht later die avond naar LAX. Laten we hopen dat het meevalt.
Zijn er meer mensen met dit 'probleem'?

CHRISTEL10
Amerika-ontdekker

Bericht door CHRISTEL10 » 29 aug 2019, 19:51

@Brutus waar zijn er werkzaamheden aan de start/landinsbaan ? in SFO ? Wij vliegen 7 september rechtstreeks naar SFO met KLM maar nog geen melding gekregen. Wij hebben natuurlijk geen overstap

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 29 aug 2019, 20:28

CHRISTEL10
Amerika-ontdekker

Bericht door CHRISTEL10 » 29 aug 2019, 21:32

Thanks @PSVwally . Hopelijk niet te veel miserie met de vluchten. :o

Plaats reactie