Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pierson
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2019, 11:05
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door Pierson »

Hi Allen,

Ik kijk al langer mee op het forum en heb daar al eerder goede tips vandaan gehaald en reisverslagen van de forumleden gelezen, nu voor het eerst een meer actieve benadering om van jullie kennis gebruik te maken.

Mid September tot en met begin Oktober dit jaar gaan wij (ondergetekende, echtgenote en baby van 1,5 jaar) naar de VS. we vliegen op San Francisco en 17 dagen later vliegen we terug vanaf LA.

We zijn al meerdere keren in het zuidwesten geweest en hebben daar hele mooie roadtrips gemaakt. Hoogtepunten voor ons waren Monument Valley, Zion, Antelope canyon, Canyonlands (False Kiva) en Arches, route 1, en meer noordelijk ook Yellowstone en Banff. Verder vinden we route 66 leuk, houden we van general stores en oude wild west dorpjes (ook als ze niet 100% authentiek zijn) en hebben we een zwak hebben voor Las Vegas, waarbuiten we op zo'n 40 min rijden in een opgedroogde rivierbedding (lees woestijn) zijn getrouwd.

Waar de vorige reizen in het teken stonden van de mooiste natuur, hikes en heel veel dingen doen in de dagen die we hadden, willen we het op onze eerste (Amerikaanse) rondreis met de kleine wat rustiger aan doen. We houden normaal gesproken in de natuurparken en de routes er naartoe van zo min mogelijk mensen tegen komen. Scenic routes hebben eigenlijk altijd de voorkeur boven snellere varianten waar je niets ziet.

De route die we momenteel voor ogen hebben is de volgende:


Dag 1 Amsterdam - SF Vallejo
Dag 2 Vallejo --> via Nevada city, Truckee -->Lake Tahoe
Dag 3 Lake Tahoe
Dag 4 Lake Tahoe
Dag 5 Lake Tahoe Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite --> via Bodie --> Lone Pine?
Dag 9 Lone Pine --> via Death Valley (zandduinen) --> Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas --> Los Angeles (Venice Beach)
Dag 13 Venice
Dag 14 Venice
Dag 15 Venice
Dag 16 Venice --> ? San Diego
Dag 17 ? San Diego
Dag 18 San Diego LA - Amsterdam

We willen in principe redelijk snel richting Lake Tahoe (de Vallejo stop is omdat we dan vast SF uit zijn, maar op de dag van aankomst nog maar 50 min hoeven rijden), maar overwegen ook om eventueel vanuit SF eerst een stukje noordelijk te rijden langs de natuurparken en Mendocino. een andere optie is om vanuit SF eerst Carmel/Monterey te bezoeken, en dan naar Lake Tahoe te gaan. Deze opties zouden in principe dan ten koste gaan van San Diego, waar we al eens eerder zijn geweest en eigenlijk alleen het Gaslamp district ons bij staat.

Lake Tahoe is nieuw voor ons, maar lijkt ons met de kleine een leuke stop. We weten nog niet waar het best te overnachten rond Lake Tahoe, plus wat er verder leuk is om te bezoeken. Emerald bay, Eagle lake, Carson city bijvoorbeeld?

Yosemite ben ik ooit met mijn ouders geweest, maar is wel wat weggezakt, voor de beide andere reizigers is het de eerste keer. Overnachten in een tent zien we in principe niet echt zitten met de kleine, ook ivm beren. Hebben jullie tips voor waar het best overnacht kan worden, cabins oid vinden wij ook heel leuk. Naast de overnachtingen hoor ik heel graag tips wat er leuk is om te doen met de kleine, zodat we toch nog wat van de natuur kunnen genieten.

Onderweg vanuit Yosemite richting Lone Pine willen we graag Bodie bezoeken, evt kan dit ook op de reisdag van Tahoe naar Yosemite als dit praktischer is. We hebben niet echt tijd ingeruimd voor Kings Canyon en Sequoia onderweg naar Lone Pine, zouden jullie aanraden dit wel te doen? (dit kan evt ook weer ipv San Diego). Zijn er nog mooie autoroutes die we daar kunnen rijden? Lone Pine is nu gekozen omdat het vlak voor Death Valley ligt en je in de buurt ook de Alabama hills hebt die we misschien willen bezoeken. Is Lone PIne een goede keuze om dan te verblijven of zijn er leukere dorpjes in de buurt?

In Death Valley willen we alleen stoppen bij de Sand dunes waar we een aantal jaar geleden hele mooie foto's hebben gemaakt. (ohja, ik ben nogal een fotografieliefhebber dus als er ergens hierboven- of onder nog mooie plekken fotografieplekken zijn die ik over het hoofd zie hoor ik het graag).

Las Vegas zijn we in principe goed bekend, maar nog niet bij Red Rock Canyon geweest, is dat de moeite waard? Verder horen we graag tips voor waar je goed met een kleintje kan overnachten. Eerder hebben we verbleven in Caesar's, Aria, Wynn,Venetian, maar deze zijn niet allemaal even kindvriendelijk met een makkelijk toegankelijk zwembad. We denken evt aan Mandalay bay ivm de kleine door de zwembaden, maar dit is wel vrij ver van de rest van de Strip verwijderd. Tips om te besparen op de hotels zijn ook zeer welkom in LV.

De route vanuit Las Vegas naar Los Angeles is mij niet echt bekend, zijn daar nog mooie tussenstops te vinden op de route? Evt kunnen we ook een overnachting toevoegen, we zijn eerder een keer in Palm Springs geweest en vonden het sfeertje wel leuk, maar ook dit zou weer ten koste gaan van waarschijnlijk San Diego.

Venice zijn we al vaker geweest en vinden we heel leuk, daarnaast houden we erg van Disney. Hebben jullie ervaringen met het Griffith Observatory, Getty center en Mulholland Drive, zijn deze de moeite waard?

Als we San Diego er wel in houden ook graag tips hiervoor, ook qua gebied om te overnachten. Zoals gezegd herinneren we ons vooral het Gaslamp district, daarnaast zijn we op Mission beach geweest en in de Zoo. La Jolla waren we niet wild van.


Het is nogal een lang verhaal geworden maar het leek me goed een beetje achtergrond te geven, hopelijk hebben jullie wat goede tips!
Laatst gewijzigd door Pierson op 26 jul 2019, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Pierson schreef:
25 jul 2019, 13:18
Dag 1 Amsterdam - LA Vallejo
Hier schrok ik even van, maar je komt aan op SF, dus het valt mee. :wink:

Het is mooi om een stuk van de kust mee te nemen. Wat bedoel je trouwens met de natuurparken in de noordelijke optie?
Als je richting Monterey gaat zou ik zeker tot aan Canbria rijden zodat je Big Sur ook meeneemt.

Is Las Vegas een must? Je hebt nu veel stad op het laatst.

Van Yosemite naar Lone Pine via Bodie is te ver voor 1 dag. Bodie kost je veel tijd, maar je zult ook langs de Tioga Road toch wel wat willen zien. Ik neem aan dat je in Yosemite of ten westen van het park gaat overnachten? Zie voor accommodatie in het park op www.travelyosemite.com. De tenten zijn prima te doen hoor, je hoeft je geen zorgen te maken over beren. Of kijk naar een cabin in Curry Village.
Pierson schreef:
25 jul 2019, 13:18
We hebben niet echt tijd ingeruimd voor Kings Canyon en Sequoia onderweg naar Lone Pine, zouden jullie aanraden dit wel te doen?
Dat kan ook niet op weg naar Lone Pine. Het is echter wel de moeite waard. Je zou het kunnen bezoeken tussen Las Vegas en LA of in plaats van Lake Tahoe, tussen Monterey en Yosemite.

Voor het Getty Center, maar ook voor Yosemite en Sequoi,a zou je eens ons 2017-verslag kunnen bekijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 jul 2019, 06:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door PSVwally »

Hebben jullie ervaringen met het Griffith Observatory, Getty center en Mulholland Drive, zijn deze de moeite waard?
Ja. DIt kan ook makkelijk op 1 dag. Wat later in de ochtend naar het Getty Center. Dan kan je via Mulholland drive naar het Griffith Observatory.
Als je dit vroeger doet kan natuurlijk ook prima, maar in de ochtend zijn de uitzichten over LA niet al te best. Vaak oceaanmist of smog. In de (na) middag is de lucht vaak wat helderder (is dit Nederlands?)
Pierson
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2019, 11:05
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door Pierson »

Bedankt voor het warme welkom!

Ik heb LA even aangepast naar SF;)

De natuurparken waar ik op doelde waren oa redwoods National Park, Humboldt Red Woods park en Avenue of the Giants, maar die liggen waarschijnlijk toch wat te ver noordelijk. Als we tot Mendocino zouden rijden zouden we onderweg Point Reyes National Seashore en Muir Woods kunnen doen, en dan de kustroute naar Mendocino, is dat de moeite waard?

Iets wat ook wat te ver noordelijk voor deze route ligt maar ons ook mooi lijkt is Mount Shasta & Shasta lake, heeft iemand daar ervaring mee?

Big Sur hebben we een paar jaar geleden gedaan, dus zouden voor nu liever iets 'nieuws' doen. Monterey en Carmel leken ons wel leuk als dorpjes, ook om de 17 mile drive te doen. Maar weet niet of het de moeite waard is om te doen aangezien het verder in het schema niet heel handig is.

We willen in principe wel in Yosemite verblijven ja, zijn nog wel wat accomodaties te vinden, ook in Curry village. Heeft iemand ervaring met het Wawona hotel, is het misschien te ver van Yosemite Valley?

Als ik het zo hoor Marianne, is het wel de moeite om evt meer tijd in te ruimen na Yosemite om Sequoia en Kings Canyon te bezoeken.

Las Vegas vinden we altijd erg leuk, lijkt ons ook leuk om daar bij een van de grote hotels te zitten en lekker met de kleine te kunnen zwemmen.

Wat zou je zeggen dat interessant is om te bezoeken tussen Las Vegas en LA, behalve Sequoia etc wat we misschien wat eerder gaan toevoegen ?

@PSVwally, denk dat we daar dan inderdaad wat tijd voor gaan inruimen, lijkt me leuk om te bezoeken, maar dan dus wel wat meer in de namiddag.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door markro »

Pierson schreef:
27 jul 2019, 09:10
De natuurparken waar ik op doelde waren oa redwoods National Park, Humboldt Red Woods park en Avenue of the Giants, maar die liggen waarschijnlijk toch wat te ver noordelijk. Als we tot Mendocino zouden rijden zouden we onderweg Point Reyes National Seashore en Muir Woods kunnen doen, en dan de kustroute naar Mendocino, is dat de moeite waard?
De kustroute vanaf San Francisco naar het noorden is zeker de moeite waard om te rijden, prachtige natuur met rotsen, strandjes en soms een aardig plaatsje. Houd er wel rekening mee dat de weg bochtig is en dat daardoor de snelheid laag ligt.
Er is echter een maar, ... er kan zeemist hangen, waardoor het uitzicht heel beperkt is, of het kan (mot)regenachtig weer zijn. En dat kan dan zomaar alleen direct aan de kust zo zijn, want ben je 1 of 2 kilometer het land in, dan kan de zon volop schijnen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben nog geen ervaring met het Wawona hotel - we gaan er dit jaar voor het eerst naartoe omdat we naar de Mariposa Grove willen. Reken op een klein uur rijden naar de vallei. Zie voor afstanden en reistijden de tabel op deze pagina.
Als jullie naar Sequoia gaan zul je niet naar de Mariposa Grove gaan dus dan is Wawona niet echt handig.

Je had het over leuke dorpjes. Daarvoor kun je eens kijken naar de dorpen langs de 49. Wij reden die weg in 2006 tussen South Lake Tahoe en Yosemite. Dat verslag kun je ook eens bekijken voor Yosemite en Sequoia. En Lassen (Mt Shasta hebben we alleen vanuit de auto gezien). Misschien is de lus die wij toen maakten ook een idee voor jullie. Je kunt dan zowel de Tioga Pass als de 49 meenemen.

Voor Mendocino en de Redwoods zie ons 2015-verslag.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben vorig jaar een iets ander rondje gemaakt, maar zijn vanuit het noorden (Olympic) langs de kust teruggekomen naar Seattle. Op de kustroute hebben wij heel veel mist gehad. Iets meer naar het binnenland was het dan zonnig en warm.
Redwoods NP vonden wij heel erg mooi en hebben er heerlijk gewandeld. Je moet wel van bomen houden ;-). Wij vonden het er over het algemeen vrij rustig.

Wij hebben bij Lake Tahoe op een campground gestaan, vlakbij Emerald Bay. Emerald Bay is heel mooi, maar druk. Ook Lake Tahoe South vonden wij heel druk. Maar je kunt in die regio mooie wandelingen maken.

Toen onze dochter 15 maanden was hebben wij wat parken rond Las Vegas bezocht met overnachtingen in hotels. Dochter sliep in een campingbedje en verder hebben wij eigenlijk geen eisen aan de hotels gesteld. Zwembaden hebben we toen niet gedaan, wel in de parken wat spelen bij het water/stenen etc. Was ook prima voor haar toen.

Voor Yosemite kun je misschien ook kijken naar een ingerichte tent. Het is wel heel fijn om midden in de Valley te zitten, ook voor je baby. Voor die beren zou ik mij niet zoveel zorgen maken in dat verband.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door MarjoleinB »

Ik heb met mijn zoontje van 1,5 geslapen in MGM in Las Vegas.
Die heeft een lazy river en dat vond hij echt super. Lekker beetje dobberen en een rondje zwemmen.
Ben verder niet in andere zwembaden in Las Vegas geweest maar MGM was dus wel een aanrader.
Hadden zelf campingbedje mee (Aeromoov) en daar heeft hij in de hotelkamer in geslapen. Hij vond de ramen in de kamer ook geweldig, zag veel verkeer en een stukje van het vliegveld en dat vond hij prachtig.
Voor aanbiedingen heb ik me toen aangemeld bij https://www.smartervegas.com/
Wij waren er helaas tijdens een grote beurs dus geen goedkope overnachtingen maar kregen wel voor 150 dollar ofzo aan eet tegoed zodat we gratis konden ontbijten en lunchen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door Martin & Marianne »

De kust ten noorden van SF wordt toch wat lastig om mee te nemen denk ik; dat kost behoorlijk wat tijd. De kustroute zelf kost al veel tijd, en de oost-west verbindingen zijn ook tijdrovend. Van Mendocino naar South Lake Tahoe bijvoorbeeld is al 5,5 uur rijden en je komt dan weer bijna in SF uit.
De route SF - Mendocino - Eureka - Lassen - Lake tahoe is een mooie route, maar dat kost je toch zeker 4 dagen.

Voorbeeld:

Dag 1 Amsterdam SF
Dag 2 SF - Mendocino
Dag 3 Mendocino - Eureka
Dag 4 Eureka - Redding
Dag 5 Redding - Lake Tahoe
Dag 6 Lake Tahoe
Dag 7 Lake Tahoe - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 10 Mammoth Lakes - Lone Pine/Furnace Creek
Dag 11 Lone Pine/Furnace Creek - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - LA
Dag 15 LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA

Naar mijn idee is dat in het begin wel erg onrustig. Ik weet niet of die dagen LV en LA wat minder kunnen?

Zonder het noordelijke deel kun je zoiets doen:

Dag 1 Amsterdam SF
Dag 2 SF - Grant grove
Dag 3 Grant grove
Dag 4 Grant grove - Yosemite Village
Dag 5 Yosemite Village
Dag 6 Yosemite Village - South Lake Tahoe (via de 49 en de 88)
Dag 7 South Lake Tahoe
Dag 8 South Lake Tahoe - Lee Vining
Dag 9 Lee Vining (Tioga Road)
Dag 10 Lee Vining - Lone Pine/Furnace Creek
Dag 11 Lone Pine/Furnace Creek - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - LA
Dag 15 LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA

Of toch Sequoia tussen LV en LA om natuur en stad wat af te wisselen? Maar dat kost je meer tijd. En Grant Grove is een mooie locatie voor zowel Kings Canyon als Sequoia. Vanuit LV is dat echter te ver.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door IngridZw »

Pierson schreef:
25 jul 2019, 13:18
Als we San Diego er wel in houden ook graag tips hiervoor, ook qua gebied om te overnachten. Zoals gezegd herinneren we ons vooral het Gaslamp district, daarnaast zijn we op Mission beach geweest en in de Zoo. La Jolla waren we niet wild van.
San Diego is een prachtige stad. Nu je er toch in de buurt bent zou ik het niet overslaan. Persoonlijk zou ik hier zelfs meer tijd voor besteden dan voor LA. Mooie bezienswaardigheden zijn o.a. Balboa Park. Dit is een heel mooi en groot aangelegd park met prachtige gebouwen en tuinen. Je kunt er ook gebruik maken van een gratis trammetje. Waar de stad ooit ontstaan is het authentieke Old Town SD. Heel gezellig met winkeltjes, live Mexicaanse muziek (toen wij er waren) en veel Mexicanen. Seaport Village is ook een leuk dorpje op zich. Via de boulevard loop je er zo naar toe. Coronado Island met het beroemde gelijknamige hotel is ook een optie. Je vindt er ook mooie stranden. En dan heb je nog het winkelcentrum Horton Plaza. Genoeg te zien dus.

Wij hebben overnacht in het gebied Mission Valley dichtbij Old Town SD. Goede uitvalsbasis voor de stad. En de hotels zijn daar nog redelijk geprijsd. Ons hotel was Kings Inn Motel. Mooie nette kamer en het hotel beschikt over een mooie tuin en zwembad.

Als je besluit om na Las Vegas naar Sequoia NP te rijden dan is de scenic route via Sequoia Forest mooi. Via Isabella Lake naar Kernville (leuk stadje) en dan noordelijk langs de rivier de Kern via Johnsondale en Ponderosa naar Porterville. Bij Johnsondale heb je de Trail of 100 Giants. Een mooie geasfalteerde trail tussen de sequoia bomen. De route kost echter wel tijd. Het is dus de vraag of het past in de route. Wij hadden een tussenovernachting in Kernville.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ReizenCvG
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2019, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Pierson: SF - LA, tips gevraagd voor route, stops, mooie wegen etc.

Bericht door ReizenCvG »

Pierson schreef:
25 jul 2019, 13:18
Als we San Diego er wel in houden ook graag tips hiervoor
Ik heb nog twee tickets voor een 2 of 4 uur durende rondvaart (daar als compensatie gekregen omdat de boot van Hornblower cruises eerder terug moest). Geldig tot 30-11-19.
Wat mij betreft krijg je ze voor niets, onder één voorwaarde: je moet ze dan wel zelf echt gebruiken. Laat het maar weten als SD in je schema blijft en zo'n boottocht jullie leuk lijkt.

Mijn tip voor San Diego is: ga een dagje naar Balboa Park, daar is genoeg te zien. Je kunt er makkelijk parkeren en het is erg overzichtelijk (er is ook een appje voor dat park).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer