Reis PSVwally: LA - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Ja, van de ene kant lijkt het me erg informatief. Aan de andere kant kan het zomaar zijn dat ik het buiten na 10 minuten wel gezien heb (het blijft immers een toch maar gat in de grond in een woestijn) en dan vind ik dat altijd zonde van het geld en de tijd om op en neer te rijden.

Sunset volcano stond sowieso al op de lijst.

Het is wat jammer dat de grand falls nu wel droog zullen staan dan had het allemaal wat makkelijker plannen geweest :lol:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Nou een korte update.

Dag 1 werd voornamelijk gekenmerkt door kapotte vliegtuig- en vliegveld onderdelen. Ik kwam om 1.15 lokale tijd in in Laguna Hills.

Dag 2 begon dus wat later en daardoor heb ik op de mount woodson/potato chip rock trail ondanks smeren en een pet mn nek goed verbrand.
Ik heb geen alltrails, maar zal na mn vakantie deze in het topic zetten. Wandeling voor de ietswat geborderden zeg maar en eigenlijk net iets te hoog gegrepen voor mij om 13km zo te klimmen en dalen. Maar goed het uitizht mocht er zijn.

Daarna naar La Jolla beach. La-hoy-a is een leuk dorp. Alleen wat verdringen sommigen zich toch weer aan het wildlife. Er was er zelfs een een jonge zeeleeuw brood aan het voeren...??!!!

Daarna nog even in mission beach gekeken alvorens naar San Diego te rijden.

Vanavond rondgelopen door little italy. Veel leuke barrtjes en eettentjes. Ook veel brewery biertenten. En dat bier komt nu binnen. Dus nog even een uur de ogen openhouden en dan zzzz
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door markro »

Proost dan! Goede reis en veel plezier. Voor straks slaap lekker.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door sanook »

Veel plezier, als je nog een leuke wandeling wilt doen dan is Cowles Mountain aan te raden in San Diego. Mooi uitzicht over de stad.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

Goede reis!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Dude »

Zit je nu in Sedona Paul?
Ik ben morgenavond in Flagstaff 8)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Markstaal »

Fijne vakantie Paul!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Eskm schreef:
11 aug 2019, 16:04
20/7 jl van Flagstaff naar Sedona gereden.
Loop even langs de 'The Church of the Red Rocks' (Crest Drive via 179) en je krijgt een prachtig zicht over Sedona en de Red Rocks SP.
Tien minuten zuidwaarts heb je de 'Chapel of the Holy Cross'.
Nogmaals dank voor de info.
Prachtplek en even uit de drukte, want dat is het hier wel. Denk dat boven bij de devils bridge wel 100+ mensen stonden :blink: ruim 1,5u wachten voor ‘het’ fotootje. Nou, mij niet gezien.... overigens me ook weer verbaasd dat mensen daar met een 1 flesje water naar boven gaan terwijl er meerdere keren wordt aangegeven ‘voldoende’ drinken mee te nemen voor de mijl op en neer.

Direct maar naar Red Rock SP gegaan. Daar staan 15 auto’s. De eagles view trail gedaan. Ook weer 3 mijl. Gaat goed met de klimkilometers deze vakantie
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Dude schreef:
26 sep 2019, 05:27
Zit je nu in Sedona Paul?
Ik ben morgenavond in Flagstaff 8)
Sorry Bart, had deze even gemist :roll:

@Ing

De greentree in ligt als je vanaf Cottonwood komt net als je Sedona binnenkomt. Je bent vanaf daar redelijk snel bij de meeste trailheads.

Ik zit in Oak Creek een 10km ten zuiden van Sedoba. Prachtig tov wat van de buttes, maar ik moet er niet aan denken in het hoogseizoen elke keer door Sedona te moeten rijden (en alle rotondes hier). Het is nu niet druk, maar op de weg vind ik het toch redelijk druk (veel files in de stad), dan moet het ‘s zomers hier een gekkenhuis zijn
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Trip zit er weer bijna op. Morgen nog een dagje Hollywood voor ik terugvlieg...en dan nog een weekje Rhodos heb.

Wat zaken die me deze keer opgevallen zijn:
- Amerikanen zijn erg klein. Dat moet wel, want alle douchekoppen hangen op 1m65 en spuiten nog lager.
- mijn laatste hotel is het eerste met een toiletborstel. Heb g allemaal weer gezien, van een plonsbak (zo’n volle bak water) tot een waterval of een pot waar je knieën boven je schouders uitkomen als je erop gaat zitten.
- Aan de snelheid houden is moeilijk. Na een topic hier op het forum mbt bekeuringen heb ik er eens op gelet. Iedereen, maar dan ook echt iedereen, rijdt minimaal 5mijl harder dan de toegestane snelheid. Behalve oma’s in afgeragde Subaru Impreza's. Dus ik ook, behalve de 2 keer dat ik in de middle of nowhere patrolcars achter me had plakken (geen bekeuringen overigens).
- Chip rock/Mt. Woodson trail is niet voor ongetrainde wandelaars en was misschien omhoog ook iets teveel
voor mij. Al deed ik het in 3,5u en staat er tussen de 3 en 4 uur voor. Het begint heet en steil en wordt steiler en heter hoe hoger je komt. Maar verder wel een leuke uitdagende wandeling met prachtige uitzichten.
- San Diego: topstad. Erg leuk gehad en te weinig tijd met 1,75 dagen. Goed te doen met de fiets. Wel een klein klimmetje naar old town. Maar heb er ruim 60km gefietst.
Gaslamp quarter vond ik erg overrated. Veel armoe/ zwervers. Little Italie en Mission vond ik leuker.
Veel (reparatie) werkzaamheden in Balboa Park.
- El Centro/Calexico: het is dat ik een tussenstop moest hebben tussen San Diego en Sedona maar pfoeh. Vooral als je Calexico binnenrijd zie je direct een groot verschil in arm en rijk(er).
- Sedona: wow wat een prachtige omgeving. Al had ik het met 1,5e dag echt wel gezien. Diverse wandelingen en Red Rock Sp gedaan.
- omgeving Flagstaff is erg leuk. Behalve veel bossen, arizona snowbowl (helaas was deze deels afgesloten) en de meteor crater (1 tot 3u voor een bezoek) ook nog veel route66 dingen.
- Grand Canyon: deed me veel meer dan de laatste keer.
Ook vanwege wat verhalen van mensen met wie ik bij zonsondergang/opkomst aan de rim stond.
- Laughlin: goed liggen bij t zwembad, maar verder toch veel minder dan Vegas. Me overigens ook erg geïrriteerd aan mensen die door een kapotte lift 50m verder moeten lopen en dan zo ontstellend overdreven (Amerikaans) reageren. Eentje gooide gewoon haar koffer voor mn neus tegen een medewerkerskarretje aan en dan net doen alsof ze zooo uitgeput was dat het niet expres was.
Overigens wel prachtig als je langs de Colorado naar Needles rijdt.
- oatman is leuk, maar over het algemeen blijf ik route66, op de megatreinen na, vooral vergane glorie vinden. Ouwe troep.
- Snelweg van laughlin naar LA is erg saai. Veel hele lange rechte stukken tot Victorville.
- Ik klop het maar weer af, maar ondanks dat het wel druk is heb ik nogsteeds geen echte LA megafile meegemaakt.
Ik moet morgen nog naar het vliegveld, maar ik had zelfs een parkeerplek bij runyon canyon. Blijf het echt een aparte stad vinden, maar vermaak me er nog steeds prima.

Het weer was over het algemeen prima. 22-32 graden. Laat in de middag in el centro een goede onweersbui gehad waardoor er wat floodings waren. En dat was de dag erna op sommige plekken nog goed te zien. En tussen de Imperial Sand Dunes bij Glamis en Prescott een laatste zondvloed van de moesson meegemaakt. Heel apart om amper 5 meter te kunnen zien met je ruitenwissers en lampen aan terwijl het zo hard regent en niet mistig is.


Kms gereden:
Kms gelopen:
Kms gefietst:
Beste hotel:
Slechtste hotel:
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door markro »

Mooie opsomming Paul. Tussen de regels door denk ik te lezen dat jij een fijne vakantie hebt gehad. :thumbup:
Goede reis en nog veel plezier op Rhodos.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door El_guti2 »

PSVwally schreef:
24 sep 2019, 05:43
Vanavond rondgelopen door little italy. Veel leuke barrtjes en eettentjes. Ook veel brewery biertenten. En dat bier komt nu binnen. Dus nog even een uur de ogen openhouden en dan zzzz
Haha dat herken ik wel van Little Italy. Wij zijn uiteindelijk in een ware Speakeasy belandt volledig Hawaii themed met vrij sterke cocktails. Het was een geweldige avond maar de volgende dag was heel heel erg zwaar!

Al met al een avond die je nooit vergeet dus achteraf was het het wel waard maar toen ik de volgende morgen wakker werd voelde dat niet zo :lol:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Toevoeging. Het hele hoge gehalte (lelijke) (neus) piercings en tattoos valt me ook echt op. En dan ook echt overal. Vooral veel jongedames met complete bijbelteksten boven de heup op de zij
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
04 okt 2019, 07:56
- oatman is leuk, maar over het algemeen blijf ik route66, op de megatreinen na, vooral vergane glorie vinden. Ouwe troep.
Wij reden op de dag na aankomst van Las Vegas via Oatman naar de Grand Canyon. In Oatman aangekomen keken mijn echtgenote en ik elkaar aan en we zijn zonder stoppen doorgereden. Het is duidelijk niks voor ons, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand hier graag een uurtje of zo rondwandelt.
Overigens was de Sitgreaves Pas de reden dat we deze route kozen en die maakte ook niet echt een verpletterende indruk op ons.
Dat van de treinen herken ik. Jij hebt daar eerder over geschreven en toen ik op de route zo'n trein zag waar maar geen einde aan leek te komen dacht ik "dat moet de trein van Paul zijn." :lol:
Groet,

Old Faithful
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

PSVwally schreef:
27 sep 2019, 22:53
@Ing
De greentree in ligt als je vanaf Cottonwood komt net als je Sedona binnenkomt. Je bent vanaf daar redelijk snel bij de meeste trailheads.
Mooi! Thanks voor de terugkoppeling, die houd ik dan maar aan (inmiddels ook niets goedkopers gevonden..)

Leuk dat je wat dingen hebt samengevat over je reis!
- El Centro/Calexico: het is dat ik een tussenstop moest hebben tussen San Diego en Sedona maar pfoeh. Vooral als je Calexico binnenrijd zie je direct een groot verschil in arm en rijk(er).
Wij plannen nu ook om tussen LA en Phoenix in El Centro te slapen. Niet een aanrader dus? Alternatief?

En hoe was Sunset Crater NM?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:
05 okt 2019, 02:57
Vooral veel jongedames met complete bijbelteksten boven de heup op de zij
Oeff , met Hooglied 7 teksten ?
Ook nog sjans Paul ?

https://www.basisbijbel.nl/boek/hooglied/7
The proof of the pudding is inderdaad in the eating
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Wij plannen nu ook om tussen LA en Phoenix in El Centro te slapen. Niet een aanrader dus? Alternatief?

En hoe was Sunset Crater NM?
Meteor crater heb ik volgens mij ieta van $10 voor betaald en daar heb ik iets meer als 2u doorgebracht (gids duurt een uur)

Sunset Crater was $25 en ik denk dat ik binnen 1,5u weer weg was. Opzich heel leerzaam, maar de etna/vesuvius zijn leuker/mooier om te bezoeken.

Overigens is de omgeving van Flagstaff echt prachtig hoor met al die heuvels en bergen. En het was alle dagen dat ik in die regio was echt enorm helder. Ik kon vanuit Meteor crater echt een heel stuk naar Monument Valley/Navajo nation kijken.

El centro en omgeving is echt niets te beleven. Ik had wr ook nog noodweer. Het was voor mij ook maar een nachtelijke tussenstop omdat ik San Diego - Sedona te ver vond/vind voor 1 dag. Maar dat El Centro is dan weer echt slecht onderhouden he. Ik zou de travelodge in El Centro iig overslaan
Het hangt er natuurlijk wel vamaf hoe je gaat rijden. Ik ben de dag erop via de sand dunes, lake watson, prescott, jerome en cottonwood naar Sedona gereden en had vooral het eerste deel echt verschrikkelijk slecht weer met flashfloods en dergelijke.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door markro »

Ing schreef:
05 okt 2019, 10:59
- El Centro/Calexico: het is dat ik een tussenstop moest hebben tussen San Diego en Sedona maar pfoeh. Vooral als je Calexico binnenrijd zie je direct een groot verschil in arm en rijk(er).
Wij plannen nu ook om tussen LA en Phoenix in El Centro te slapen. Niet een aanrader dus? Alternatief?

En hoe was Sunset Crater NM?
Als je onderweg bent en El Centro wilt gebruiken als tussenstop, is het een prima plek om te overnachten. Er zijn veel hotels (kijk op Tripadvisor voor de beoordelingen), restaurants (o.a. Denny's, Sizzler, Applebees, Starbucks en diverse fastfoodzaken), tankstations, een mall en een Walmart.

Mijn reisverslag is al weer van een tijd geleden (2007 klik hier) en op dag 4 kwamen wij in El Centro aan voor een overnachting. Misschien doe je nog ideeën op uit het verslag.

In datzelfde verslag kan je op dag 17 lezen over ons gecombineerde bezoek aan het Sunset Crater Volcano NM en het Wupatki NM.
Als je in de buurt bent en het weer is goed, zou ik ze zeker bezoeken als je de tijd er voor hebt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

Bedankt voor je reactie Marco! Ik was toevallig net jouw verslag tegengekomen (tussen de tips in her en der) en stond op 'to read' lijstje!

Er zijn niet superveel verslagen over Zuid Arizona en NM, dus ben altijd op zoek naar leuke tips en kleinere parken e.d.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Dude »

Ik woon in Zuid Arizona dus vraag maar los :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer