Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nee, Zion lijkt me ook fantastisch. Maar ik wil niet al te veel risico nemen met winters weer waardoor delen vh park dicht/slecht begaanbaar zijn. Daarom dacht ik óf Zion óf Bryce te doen. Rondom Page is minder hoogteverschil dus minder risicovol, was mijn redenering. Inmiddels heb ik inderdaad wel iets meer in die omgeving gevonden, zoals The Wave. Maar daarnaast wil ik vooral ook gewoon niet té veel doen. Ik vind het prima om ergens wat langer te zijn en rustig aan te doen. Maar bedankt weer, ik ga eens kijken wat ik in Zion zou willen zien en wat dan handig is qua overnachtingen.

Mark
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult in de winter in Zion normaal gesproken meer kunnen doen dan in Bryce. En je hebt tijd genoeg voor beide.
Als je naar de Wave wilt moet je loten. Is heel erg de moeite waard.
Zie https://www.blm.gov/programs/recreation ... ote-buttes voor meer informatie. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 jul 2019, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Mrvanilla »

Bryce ligt overigens 2,5x zo hoog als Zion. In juanuari zul je daar, op een paar uitzichtpunten na, niets kunnen doen. In Zion wellicht wel.

Voor de Wave geldt een permit loterij. Wellicht maak je daar in januari iets meer kans.

Edit: Marianne was me 2 minuten voor :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Yes, las het over de loting op Ontdek Amerika. Handige site ook! Ik ga het zeker proberen en nog even uitzoeken of het voor beide Waves geldt. Dank voor de tip over de hoogtes, dan kan ik beter langer in Zion verblijven inderdaad.

Ik twijfel nog wel tussen het vooraf annuleerbaar boeken van hotels/motels en op de bonnefooi gaan. Wel fijn als ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken, maar het geeft wel weer meer flexibiliteit in het reisschema. Maar over beschikbaarheid hoef ik me dus geen zorgen te maken als ik het goed begrijp.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Mrvanilla »

Nee dat lijkt me niet. Het is een beetje wat je zelf wilt. Er zullen ook hotels voor het seizoen gesloten zijn. Persoonlijk lijkt het me irritant om aan het eind van de dag nog naar een hotel te moeten zoeken maar aan de andere kant geeft het je veel meer vrijheid, niet onhandig met winters weer.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf de Grand Canyon vastleggen. De prijzen voor de lodges lopen ver uiteen en de Bright Angel Lodge die goed ligt en betaalbaar is, is altijd snel vol.
Voor Springdale is het misschien ook niet gek om al op tijd te kijken naar de mogelijkheden. Dat is een duur dorp hoewel het in januari wel mee zal vallen. Als je in Las Vegas bent kun je zien hoe het weer is en dan kun je de rest vast leggen. Of annuleren.
Er is maar 1 Wave trouwens. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een vergelijkbare route met de Wave erbij.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor de tip! Ik moest even wachten tot de tickets geboekt waren, maar inmiddels heb ik Bright Angel Lodge geboekt (2 nachten, 180 dollar) en in Springdale de Zion Park Motel (2 nachten, 134 dollar). Die laatste via Booking gereserveerd en die is gratis annuleerbaar/betalen bij accommodatie, dus dat is wel lekker. Moet ik alleen nog 1 nacht Bryce, 2 nachten Page en 1 nacht Vegas. Die laatste ga ik sowieso ook nog vastleggen en verder kijk ik wel. Ga me nu eerst verdiepen in een auto en het boeken van een enkele tour (Antelope Canyon etc).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door IngridZw »

Volgens mij is het vrij nieuw dat Zion Park motel nu ook te reserveren is bij Booking.com en wel met een recensie van 8.9 ! Toen wij het boekten kon het alleen op de eigen site en was het ook kosteloos te annuleren. Overigens is reserveren op hun eigen site nog steeds goedkoper.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
26 jul 2019, 10:39
.. maar inmiddels heb ik Bright Angel Lodge geboekt (2 nachten, 180 dollar) en in Springdale de Zion Park Motel (2 nachten, 134 dollar). Die laatste via Booking gereserveerd en die is gratis annuleerbaar/betalen bij accommodatie, dus dat is wel lekker.
De Bright Angel Lodge is ook gratis te annuleren. Ik dacht tot 48 uur van te voren.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

IngridZw schreef:
27 jul 2019, 12:29
Toen wij het boekten kon het alleen op de eigen site en was het ook kosteloos te annuleren. Overigens is reserveren op hun eigen site nog steeds goedkoper.
Oh ik zie het! En scheelt ook nog best wat omdat ze op hun eigen site ook de goedkoopste kamer nog beschikbaar hebben. Als dat morgen nog zo is ga ik de boel even omboeken. Neem aan dat je via hun eigen site dan dus ook pas bij de accommodatie betaalt?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door IngridZw »

Wij kregen na de boeking een bevestiging van het hotel via de mail. Dit stond er o.a. bij:

If for any reason that you may need to cancel this reservation, please remember that our cancellation policy states that you must do so at
least 48 hours prior to your arrival. Payment due upon check-in with: Credit Card, Traveler's Checks, and Cash.

Volgens mij staat er dat het bedrag verschuldigd is bij check inn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Je hebt gelijk! Omgeboekt en toch weer 35 dollar bespaard, super.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Sorry voor het omhoog schoppen van een wat ouder topic. Ik twijfel alleen nog steeds of ik dit rondje (Zion, Page, Grand Canyon en evt Bryce) in januari moet doen, vanwege de kans op winters weer. Aangezien ik alleen reis en niet zit te wachten op uitdagingen met m'n huurauto. Is er iemand die hier nog wat ervaringen over kan delen? @kalaman bijvoorbeeld? Ik ben vooral benieuwd hoe om te gaan met sneeuw en gesloten wegen etc. Welke kanalen raadpleeg je om hier achter te komen voor je gaat rijden? Zijn dat borden langs de weg, of zie je dit bv ook in navigatiesoftware? Ik las wel dat de grote wegen van en naar nationale parken goed sneeuwvrij worden gehouden, klopt dat? En moet je verplicht sneeuwkettingen bij je hebben? Alvast bedankt!

In het 'ergste' geval kan ik altijd nog beslissen om meer naar het zuiden uit te wijken en spots als Joshua Tree te bekijken. Maar dat spreekt me toch minder aan.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Over januari kan ik niet veel zeggen, maar afgelopen juni hadden wij Colorado ook last van afgesloten wegen. Google Maps en de ingebouwde navigatie van de auto (let wel: wij hadden een premium huurauto) gaven dit correct aan.
Maar dat gold voor de ingebouwde navigatie wel alleen als het volgende routepunt achter de afsluiting ligt. Wij wilden naar Estes Park via de Trail Ridge Road en hadden als tussenpunt Grand Lake ingegeven. Dus liet de navigatie ons vrolijk tot daar rijden om dan aan te geven dat we nog een paar uur konden omrijden naar Estes Park omdat de Trail Ridge Road afgesloten was :shock:
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat je parken als Yosemite en Sequoia bij winterse omstandigheden niet in komt zonder sneeuwkettingen. Hoe dat in Bryce etc is weet ik niet, kijk daarvoor eens op de NPS sites. Daar zul je ook de toestand van de wegen in het park vinden.
Voor wegen buiten de parken is het een kwestie van googelen. Voor Utah vind ik deze site als ik zoek op Road closures Utah: https://www.udot.utah.gov/main/f?p=100: ... 1:T,V:1673

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Pete.Z »

Let op, sneeuwkettingen zijn sowieso niet toegestaan op huurwagens, en awd/4wd is geen vervanging voor kettingen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door kalaman »

Je moet sowieso op alles voorbereid zijn en altijd annuleerbare hotels boeken.
Wij hebben nooit echte problemen gehad op de wegen maar we checkten ook dagelijks Udot (zie link Marianne).
Het is een heerlijk rustige tijd om door bet ZW te trekken. Je moet gewoon flexibel zijn.
Onze mooiste foto’s in het ZW hebben we overigens in de winter genomen (zie diverse blogs).
We reden op kerstmis zelfs de Million Dollar Highway tussen pak-ken sneeuw.
Ook in Bryce reden we tussen sneeuwmuren maar de wegen (ook de hooggelegen UT-12) worden bijzonder snel geruimd, net als de parkings/viewpoints.
Met de M+S tires die op de meeste rentals liggen, mag je ook waar sneeuwkettingen verplicht zijn.

Wie kan zeggen dat ze helemaal alleen, echt he-le-maal alleen in Bryce, Arches, Canyonlandsen Capitol Reef waren? In Zion zagen we amper 10 auto’s. We gingen naar de top van Angels Landing in sneeuw en ijs (uiteraard met de juiste uitrusting) en waren er helemaal alleen.
Het is dus de ideale periode om de anders overvolle NP-en te bezoeken (althans de jaren dat wij er waren)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door tomhster »

Maar hij gaat wel alleen hè. Dat vind ik wel een dingetje.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Uiteraard boek ik alles annuleerbaar en bereid ik me zo goed mogelijk voor en houd ik het weer etc ter plekke in de gaten. Ik zal dubbelchecken welke banden er op m’n huurbak zitten. Ik hoef ook echt geen enorme hikes te doen, als ik maar wat van de parken kan zien. Heb op AllTrails al de easy hikes gefavorited. Ik heb ook nog steeds de hoop in Zion of Bryce een guided hike te doen maar de touroperators die ik tot nu toe heb gevonden doen of niks in die periode of het zijn hele georganiseerde tours vanuit Vegas. Dus tips daarvoor zijn ook welkom :) En anders ga ik sowieso eerst langs de visitor centers van de parken om advies te vragen.

Ik ga het weer de week en dagen ervoor denk ik maar gewoon goed in de gaten houden en als ik het echt niet zie zitten kan ik altijd nog uitwijken naar Death Valley/Red Rock/Joshua Tree NP, right?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Wat een pech: net tijdens de week van m’n reis (en die erna trouwens ook) is de Lower Antelope Canyon dicht wegens onderhoud. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant maakt het de keuze makkelijker. Nu hoef ik alleen nog maar tussen Upper en Canyon X te kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer