Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Allereerst: wat een geweldig forum :clap: Ik ga hier de komende tijd zoveel mogelijk topics doorspitten om de vragen op m'n antwoorden te vinden. Toch heb ik voor nu een paar meer algemene vragen waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zit eraan te denken om in de derde week van januari +/- 5 a 6 dagen wat vd nationale parken te bekijken. Ben de week ervoor in Vegas voor werk, vandaar deze periode. Voor nu had ik bedacht Zion en Bryce als de twee hoofdbestemmingen en dan evt nog Grand Canyon 'kort' meepakken op de weg terug naar Vegas.

Waar ik mee zit:
  • De periode: is januari te doen voor deze parken? Of zeggen jullie nee dat is zonde je moet echt een ander jaargetij gaan. Ik las bv al dat Death Valley wel ideaal is in de winter dus dat zou ik ook kunnen doen ipv een ander gebied, maar Death Valley trekt me dan weer niet zo.
  • Hoe te reizen: Georganiseerde trip, auto huren + hotels, camper huren?
    • Lijkt me heel tof om zelf te rijden, maar wel onder een beetje normale weersomstandigheden :) Weten jullie of ik in die periode veel sneeuw kan verwachten bv?
    • Met een camper lijkt me ook heel gaaf (goedkoper, meer vrijheid) maar is nog wat meer geregel misschien aangezien ik daar nul ervaring mee heb. Ik reis bovendien alleen dus heb geen grote bak nodig. Zoiets lijkt me ideaal, of denken jullie dat het in januari te koud is voor zo'n slaapoplossing? https://cheapcampers.nl/single_camper_i ... 096563.jpg Met een grotere camper rijden zie ik niet zitten.
  • Tours & Trails: zijn er bij al deze parken georganiseerde wandelingen te boeken? En hoe duidelijk zijn de routes aangegeven, kun je die makkelijk in je eentje lopen?
Alvast bedankt voor alle reacties!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Marcopstal »

In januari is het winter, ook in die streek.

In Bryce bvb. sneeuwt het vanaf oktober en januari is de maand met de meeste sneeuw. Wat dit betekent op het moment dat je er bent is vooraf onvoorspelbaar zo gaat dat nu eenmaal met het weer. Flinke vriestemperaturen gedurende de nacht zijn nagenoeg een zekerheid.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor een auto gaan. Zéker niet iets georganiseerds maar in winterse omstandigheden lijkt een camper mij ook niet handig. Een camper is meestal ook niet goedkoper dan auto plus hotels maar ik weet niet hoe de camperhuur in januari is. Waarom je meer vrijheid zou hebben met een camper begrijp ik niet.

Kijk eens op de NPS sites om te zien wat de mogelijkheden in de parken zijn in de winter. Kijk ook eens in de verslagen van forumlid Kalaman. Die is al een aantal keer in de winter in die regio geweest.
Zie daarvoor https://www.kalamantravel.com/

Wandelingen in de parken zijn over het algemeen goed aangegeven. In Bryce is het echter mogelijk dat er sneeuw ligt. En dat kan ook in andere parken voorkomen.

De tour die je noemt gaat in een pittig tempo. Wel handig als je weinig tijd hebt maar geen zonsondergang in de GC is toch wel een gemis.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door tomhster »

Vegas heeft in die tijd een gemiddelde temperatuur van een graad of 15. Bryce ligt nog redelijk wat noordelijker en op zo'n 3000 meter hoogte. Reken dus op kou. Een alternatief kan zijn om richting San Diego en/of Tucson te gaan. Daar zit het gemiddelde rond de 21 graden. Het is in ieder geval een rustige periode, dus het is ook een optie om de weersvoorspellingen af te wachten welke variant je kiest. Voor de zekerheid kun je eventueel je hotels al annuleerbaar boeken.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor de antwoorden! Ik dacht dat je met een camper misschien meer keuzevrijheid zou hebben qua slaaplocaties. Maar met die kou is het waarschijnlijk toch niet de beste keuze. San Diego/Tucson is me dan weer wat te ver rijden. Dus ik zal zeker de site van Kalaman eens bekijken!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door BonnyR »

In januari heb je kans met een camper dat bijvoorbeeld deze nog in de winterstand staat en je geen water mag gebruiken. ( Op het moment dat het ter plekke vriest) Ook zijn veel campings in de parken en misschien ook daarbuiten nog gewoon dicht. Ik ben een groot camper fan , maar echt in januari zou ik me er niet aan wagen. IN mei dit jaar lag er nog sneeuw in Bryce. En het sneeuwde en hagelde flink.
IMG_0812 - kopie.JPG
IMG_0812 - kopie.JPG (229.42 KiB) 2990 keer bekeken
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
21 jul 2019, 10:06
San Diego/Tucson is me dan weer wat te ver rijden.
San Diego en LA zijn heel goed te doen vanuit Las Vegas. Dan kun je denken aan een rondje met Death Valley, LA, San Diego en Joshua Tree. Je kunt er ook een one way van maken maar dan wordt en rondje met Zion etc lastiger.

Ik zou sowieso alles open laten. Je kunt annuleerbaar boeken maar je kunt ook niets boeken. Zelfs in de parken zul je makkelijk iets vinden, voor de GC zou ik bijvoorbeeld iets in het park nemen.

Voor het weer in bijvoorbeeld Bryce zie https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/weather.htm
En voor rangeractiviteiten: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/ ... vities.htm
Winteractiviteiten: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/winter.htm

Voor de andere parken (www.nps.gov/zion en www.nps.gov.gra, www.nps.gov/deva etc) kun je vergelijkbare dingen vinden. Kijk ook naar de park newspapers, daar staat ook veel in.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor de tips weer! Geen hotels vooraf boeken of annuleerbaar lijkt me inderdaad het fijnst. Maar zijn in de nationale parken altijd wel hotelkamers beschikbaar, of is dat enkel het geval buiten het hoofdseizoen?

LA heb ik al helemaal gezien en de parkeren er omheen trekken me niet zo. Waar ik wel over twijfel is of ik niet volgend jaar juni de voorgestelde parken moet doen ivm het weer. Dan ben ik nl in LA voor werk en zou ik die trip kunnen verlengen. Is alleen iets verder rijden dan plus het drukke hoogseizoen.
Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2019, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door tomhster »

Van april t/m oktober moet je in de nationale parken zo ver mogelijk van tevoren boeken en dan zit het meestal in no-time vol. De periode waarin je nu gaat heeft dus als voordeel dat je wel met een gerust hart op de bonnefooi kunt gaan.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja precies, daar hoopte ik al op. Ik ga de sites van de desbetreffende parken eens doorspitten. Zag nl. ergens al voorbij komen dat in de winter niet alle shuttles op de parken rijden bijvoorbeeld. Dat soort dingen zijn wel goed om rekening mee te houden natuurlijk.
Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2019, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Geen shuttles is eigenlijk goed nieuws. Dat betekent dat het niet druk is en je er met de auto kunt komen :thumbup: Alleen jammer als je one-way wandelingen wilt doen en met de shuttle wilt terugkomen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door tomhster »

Onderschat alleen het effect van sneeuw niet. Wat normaal mooi alle soorten rood is, is veel minder aantrekkelijk als alles wit en/of modderig is.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nee dat geloof ik best, daarom twijfel ik ook zeker. En ja geen shuttle betekent rustiger maar ook dat ik de minder goed begaanbare wegen in het park zelf moet rijden en of ik daar nou zo’n zin in heb...
Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2019, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Pete.Z »

De perfecte tijd om Death Valley te bezoeken, het trekt je misschien niet nu, maar dat park is zo groot, en er is zoveel te zien, dat je er makkelijk een paar dagen kan doorbrengen. Vergis je vooral niet in de hoeveelheid sneeuw die je kan treffen in januari, het hoeft niet, maar de kans is aanwezig dat sommige parken onbereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
21 jul 2019, 13:09
Waar ik wel over twijfel is of ik niet volgend jaar juni de voorgestelde parken moet doen ivm het weer. Dan ben ik nl in LA voor werk en zou ik die trip kunnen verlengen. Is alleen iets verder rijden dan plus het drukke hoogseizoen.
Waarom niet allebei? Ik zou de kans op een reisje in januari aangrijpen. Als Zion etc niet begaanbaar zijn dan is Death Valley een prachtig alternatief. Rij vnadaar naar lone Pine en bekijk de alabama Hills, en rij weer terug door DV. Valley of Fire is dan ook prachtig; daar kun je in de zomer nauwelijks wandelen vanwege de hitte. Maak gebruik van die rusigie en goedkope periode zou ik zeggen. Voorbeeld: de Motel6 in Page kost nu 150 dollar per nacht en in januari 31 dollar.

In juni is het ook prachtig, maar al drukker en duurder. Als je in LA begint zou je in Phoenix of Las Vegas kunnen eindigen. Kijk voor een dergelijke route eens in mijn 2011-verslag.

Let even op het quoten van voorgaande berichten; zie de opmerking in je eerdere berichten.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank je, zal me eens beter verdiepen in death valley! Quoten ging maar 1x mis toch? Ik had zelf ook al een verbeterde reactie geplaatst maar ik kon de oude niet verwijderen.

* Note mod (Marco):
Het is overbodig om een volledig bovenstaand bericht te quoten, daarom een aantal keer de quote van het voorgaande bericht verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Martin & Marianne schreef:
21 jul 2019, 18:44
Valley of Fire is dan ook prachtig; daar kun je in de zomer nauwelijks wandelen vanwege de hitte. Maak gebruik van die rusigie en goedkope periode zou ik zeggen. Voorbeeld: de Motel6 in Page kost nu 150 dollar per nacht en in januari 31 dollar.
Marianne
Op basis van alle verzamelde feedback heb ik m'n reisschema wat omgegooid en ik heb nu het volgende rondje in gedachten om m'n 8 nachten in januari te besteden. Ik wil niet super veel rijden maar juist lekker wat tijd hebben voor wandelingen. Ik kan het rondje ook andersom doen, maar kom zo het eerst langs wat mij het mooist lijkt. Qua overnachtingen ligt de grootste nadruk op Bryce, omdat volgens m'n research daar het meeste te doen is en in de buurt van Page het minste. Dus ik kan evt ook 1 nacht minder Bryce en 1 meer Grand Canyon doen. Hoe denken jullie daar over?

Dag 1 (za): Las Vegas (via Valley of Fire) --> Bryce
Dag 2 (zo): Bryce
Dag 3 (ma): Bryce
Dag 4 (di): Bryce --> Page
Dag 5 (wo): Page (voor Antelope + Horsehoe Bend)
Dag 6 (do): Page --> Grand Canyon
Dag 7 (vr): Grand Canyon
Dag 8 (za): Grand Canyon --> Las Vegas
Dag 9 (zo): Las Vegas, terugvlucht

Alvast bedankt!
Bijlagen
usa.jpg
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Ik vraag me af of er in Bryce genoeg te doen is voor 3 nachten. In een normale zomers rondreis is één nacht daar voor de meeste mensen voldoende. En omdat het park heel hoog ligt is er dus veel kans op sneeuw en dus gesloten wandelpaden. Ook bij de Grand Canyon kun je dan wel sneeuw tegenkomen. Ook daar hebben de meeste mensen wel voldoende aan één nacht. In tegenstelling tot de meeste forummers heb jij wel plek voor nog een mooi plekje (Death Valley) of meer tijd in Las Vegas.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dankje voor je reactie! Las Vegas heb ik al helemaal gezien, dus daar valt voor mij weinig meer te halen. Al hoewel in daar 2 nachten zou kunnen verblijven voordat ik terugvlieg. Dan zou ik evt nog wat in de buurt kunnen checken zoals Hoover Dam. Death Valley zou ik inderdaad nog kunnen meepakken, maar dat ligt dan weer wat uit de route om zo'n mooi rondje als nu te kunnen maken. En ik wil het ook weer niet te druk maken. Klinkt gek misschien, anderen willen vast zoveel mogelijk verschillende dingen zien in de tijd dat ze er zijn. Maar ik ben er na een intensieve werkweek dus wil ook een beetje tot rust komen :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis Zion. Is dat bewust? Ik zou twee nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. Als je meer tijd voor Bryce wilt hebben zou je een nacht minder Page of GC kunnen doen.
Ik ben wel benieuwd wat je allemaal gezien had om te doen in Bryce. Ik denk dat er rondom Page meer te doen is maar voor alleen Antelope Canyon en Horseshoe Bend is 1 nacht wel voldoende.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer