Reis RoelR: tips gevraagd mooiste wegen/tussenstops.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RoelR
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2019, 16:28

Reis RoelR: tips gevraagd mooiste wegen/tussenstops.

Bericht door RoelR »

Hoi,

Half Augustus vertrekken wij naar het Zuidwesten van de US. We rijden met de auto van San Francisco > Las Vegas > Aantal parken > Las Vegas.
De volgorde ligt vast, de hotels zijn geboekt. Nu is het nog een kwestie van de mooiste routes zien te vinden tussen onze hotels.
Voor een aantal routes zijn we er al uit. Nu onderstaande nog.

Heeft er iemand tips qua route of weet wellicht een leuke tussenstop op onderstaande routes?

1. Van Mammoth Lakes naar Death Valley
2. Van Death Valley naar Las Vegas (via 156-157?)
3. Van Las Vegas naar Springdale (Zion) (via Valley of Fire?)
4. Van Bryce naar Moab (via Capitol Reef en/of 128 in de buurt van Moab)
5. Van Lake Powell naar Grand Canyon

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips mooiste wegen/ tussenstops

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt vaak niet veel keuze. Waar overnacht je in Death Valley? Als je in het park overnacht is eigenlijk de enige route die via Lone Pine. Dit is een prachtige route met veel bezienswaardigheden. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag en 2017-verslag daarvoor.
Naar Las Vegas vind ik de route via Shoshone mooi. Op de NPS site staat een overzicht met mogelijke routes.
Valley of Fire is prachtig. Als je meerdere nachten hebt in Zion zou ik daar zeker langs rijden.
Van Bryce naar Moab inderdaad via Capitol Reef rijden. Wel jammer dat je daar geen overnachting hebt, er is veel te doen onderweg. Leuk is bijvoorbeeld de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall.
Tussen Page en de GC zou ik gewoon de 89 nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis RoelR: tips gevraagd mooiste wegen/tussenstops.

Bericht door johan1973 »

1. Veel opties.
Vertrek je op tijd en heb je interesse in geschiedenis, dan het Laws Railroad Museum en/of Manzanar National Historic Site.
Alabama Hills (o.a. mobius arch) en Whitney Portal zijn opties, maar neem vooral tijd voor Death Valley. Dat zal in Augustus vooral korte stops zijn en dan weer auto met airco opzoeken.
Vergeet niet nog een keer te tanken in het centrum van Lone Pine. Na Lone Pine heb je achter je een mooi uitzicht op de Eastern Sierras ter hoogte van het Eastern Sierra Interagency Visitor Center.
In DV: o.a. stops bij Stovepipe Wells, Furnace Creek Visitor Center, tot Badwater en dan terug naar Zabriski Point voor sunset.
Veel meer bezienswaardigheden in dit enorme park (ben er 4 keer in het voorjaar geweest) op een gedetailleerde kaart:
https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/ ... Amap1a.pdf
https://www.nps.gov/deva/learn/news/upl ... Summer.pdf
2. Verschillende routes mogelijk. Ik vind zelf via Death Valley Junction (Opera House, ik heb nog 1 van de laatste voorstellingen met Marta Becket meegemaakt), Shoshone, Tecopa en China Date Ranch mooi.
3. Zeker via Lake Mead en Valley of Fire. Hurricane heeft nog een Walmart (tot Page is dit de laatste op je route).
4. UT-12, UT-24 en Green River, mooier was met minstens een overnachting in Torrey, Bicknell (goedkoper) of Cainville (ik heb ook wel in Escalante en Boulder overnacht).
Devils garden bezoeken aan de Hole-in-the-Rock Road (nog heel veel te doen aan deze onverharde weg, maar dan met 4WD en hikes met gps).
Kiva Koffeehouse (op dinsdag gesloten) milemarker 73.86 UT-12.
Wandeling naar Lower Calf Creek Falls zal warm zijn.
Kort bezoek aan Capitol Reef.
Na Hanksville kun je Goblin Valley State Park bezoeken.
Je kunt ook kiezen om zonder veel/lange stops naar Moab te rijden, want daar is veel te zien en non-stop over de fraaie UT-12 via Escalante en Torrey is al minstens 5 uur rijden...
5. Doe nog inkopen in de Walmart bij Page en neem de korte omweg naar Navajo Bridge en eventueel Lees Ferry (een stukje dubbel 89A bij Bitter Springs).
Cameron Trading Post was ik niet van onder de indruk (commercie).

Johan
RoelR
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2019, 16:28

Re: Reis RoelR: tips gevraagd mooiste wegen/tussenstops.

Bericht door RoelR »

Bedankt voor de reacties! Gaan we mee aan de slag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer