Even kort voorstellen; wij zijn Jeroen (41) en Kim (42) en samen met onze dochter Hailey (12) willen we volgend jaar een roadtrip Zuidwest USA gaan doen. Na vorig jaar voorzichtig voor het eerst aan de USA geproeft te hebben (Florida; Orlando, St. Pete, Naples, Marathon Key, Key West en Miami) willen we nu de andere kant graag zien. Het moet wel een mix worden met voor ieder wat wils; wij willen niet 3 weken strand en shoppen, onze dochter niet 3 weken natuurparken en cultuur. Gezegd moet worden dat Kim en ik wel graag dingen willen zien maar ook geen echte hikers zijn of zo en dingen al snel goed vinden, beetje onder het mom ‘gezien, hop en weer door’.
Ik heb inmiddels veel gelezen, mede hier op het forum en heb ook veel schema’s bekeken. Ik reken voorlopig even met 3 weken, wellicht kan ik er nog 2-3 dagen bij pikken op werk maar kan ik nu nog niet bepalen. Ik vind het nog best lastig om tot een leuke, goede en vooral haalbare planning te komen. Ik heb er al diverse uitgestippeld en onderstaand is tot nu toe mijn favoriet. De vraag aan de kenners en experts dan ook; is dit een beetje te doen zo of verkijk ik me echt op afstanden, rijtijden, druktes, te weinig tijd voor dingen, etc. Ik heb in het schema er ook bij gezet wat we zouden willen doen/zien. Hier komt ie dan;
Dag 1, vrijdag 7 aug 2020 : Amsterdam – Los Angeles, auto halen en naar hotel (Santa Monica?), afhankelijk van de tijd nog heel even iets doen maar anders op tijd naar bed en bijkomen van de reis.
Dag 2, zaterdag 8 aug : Los Angeles; Santa Monica, Venice Beach
Dag 3, zondag 9 aug : Dagtrip San Diego, ochtend heen en avond terug. Is dit te doen??
Dag 4, maandag 10 aug : Los Angeles, route Bel Air, Hollywood sign en ergens lunchen, daarna richting Pismo Beach
Dag 5, dinsdag 11 aug : Pismo Beach; ochtend in Pismo Beach, na de lunch (en mist) de Pacific Coast Highway volgen richting Monterey
Dag 6, woensdag 12 aug : Monterey; ochtend walvistour, middag indien genoeg tijd aquarium, anders overslaan en meteen verder richting San Francisco, avond nog even SF verkennen
Dag 7, donderdag 13 aug : San Francisco; ochtend Alcatraz, middag fietsen Golden Gate, of andersom?
Dag 8, vrijdag 14 aug : San Francisco; ochtend shoppen en dan vertrekken richting El Portal (Yosemite)
Dag 9, zaterdag 15 aug : Yosemite Valley
Dag 10, zondag 16 aug : ochtend wellicht nog Yosemite Valley, middag via Tioga Pass richting Mammoth Lake
Dag 11, maandag 17 aug : Mammoth Lake naar Las Vegas, via Death Valley. Gezien de hitte in augustus wil ik hier niet te lang blijven en dacht ik er simpelweg doorheen te rijden en even te stoppen voor lunch of zo. Is dat te doen?
Dag 12, dinsdag 18 aug : Las Vegas, rustdag bij zwembad hotel en shoppen
Dag 13, woensdag 19 aug : Las Vegas, idem
Dag 14, donderdag 20 aug : Las Vegas, na ontbijt op tijd richting Springdale en in de middag Zion verkennen.
Dag 15, vrijdag 21 aug : Zion; vroeg op voor ochtendwandeling (The Narrows?) in Zion en na de lunch richting Tropic. Savonds zonsondergang in Bryce Canyon kijken.
Dag 16, zaterdag 22 aug : Bryce Canyon; ochtend nog in Bryce wellicht maar op tijd weg richting Moab via UT12 met tussenstop in Capitol reef.
Dag 17, zondag 23 aug : Moab, ochtend/middag Colorado river rafting en avond Sunset Safari Hummertour
Dag 18, maandag 24 : Moab, ochtend Arches en in de middag richting Monument Valley, daar ook weer zijn met zonsondergang.
Dag 19, dinsdag 25 aug : Monument Valley in de ochtend en in de middag verder naar Grand Canyon, ’s-Avonds helicoptervlucht bij zonsondergang
Dag 20, woensdag 26 aug : Grand Canyon; ochtend nog de Grand Canyon en in de middag een stuk route 66 richting Las Vegas
Dag 21, donderdag 27 aug : Las Vegas, rustdag en voorbereiden voor de terugreis
Dag 22, vrijdag 28 aug : Las Vegas; auto inleveren en terugreis naar Amsterdam
Naar mijn mening is dit wel een flink strakke planning maar zou het wel moeten kunnen. Ik overweeg dus die San Diego dagtrip te schrappen als dat echt niet te doen is. Die dag zou dan ook elders in de planning kunnen (Moab?) waardoor alles een dag naar voren schuift waardoor de drukke weekenden in Yosemite en Bryce voorkomen kunnen worden? Als alternatief voor Moab heb ik ook gekeken om na Bryce naar Page te gaan maar Moab geniet wel de voorkeur.
Hele lap tekst, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en ben benieuwd naar jullie mening en/of adviezen!

Groet Jeroen