Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PeterVi
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door PeterVi »

Dag allemaal!

Ik ben een nieuw lid op het forum, maar heb (o.a. bij vorige reizen) al super veel gehad aan jullie tips en informatie. Waarvoor dank :thumbup:

Eind september vliegen wij voor 2 weken naar Denver, om wat van Colorado te zien en te genieten van de prachtige herfstkleuren - hopelijk zijn die er dan nog volop.
Ik heb een reisroute opgesteld, en zou graag jullie mening erover horen, of eventuele aanpassingen/verbeteringen. We willen graag mooie dingen zien, maar daarvoor niet per se elke dag urenlang in de auto zitten, dus we hebben beslist te passen voor bijvoorbeeld Yellowstone; ook Mesa Verde of Durango, Silverton hebben we al bezocht en daarom deze keer liever iets anders. Verder heb ik geprobeerd om toch 2 à 3 nachten in eenzelfde hotel te kunnen slapen (nog niet geboekt, maar daar ga ik een van de volgende dagen mee starten).

27/9 vlucht, auto ophalen
28/9 Georgetown, Guanella pass, Georgetown loop trainride
29/9 Mt Evans scenic byway
30/9 via Peak to Peak scenic byway naar Estes Park
1/10 RMNP
2/10 RMNP
3/10 via Trailridge rd naar Aspen
4/10 Maroon Bells
5/10 ? Cathedral lake trail
6/10 via Kebler pass naar Gunnison
7/10 Black Canyon of the Gunnison NP
8/10 bezoek St Elmo en naar Buena Vista
9/10 via Cripple Creek naar Manitou Springs
10/10 ? Garden of the gods
11/10 Denver
12/10 Denver, vlucht

Lijkt jullie dit realistisch?
Alvast bedankt voor de feedback!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door tomhster »

Crested Butte mis ik. Als ik zo'n rondje zou maken zou ik dat zeker toevoegen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebebn er nog geen ervaring mee maar Crested Butte staat wel in onze planning voor september.
Kijk voor Colorado eens in de verslagen van forumlid Felicitas op www.lochnora.nl (ook leuk om hun huidige reis te volgen).
Voor ervaringen in september vorig jaar kun je eens naar de verslagen van Bert en Saskia kijken op www.bertensaskia.blogspot.nl. En het verslag van forumlid Sunshine state op www.oldersom.nl

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door Mr. Patrick »

Volgens mijn beperkte kennis heb je een leuk rondje opgezet!

Overweeg misschien om niet te overnachten in Aspen, maar in het nabijgelegen Basalt. Leuk kleinschalig dorpje met een voordelig motel (Mountain Inn) en een geweldig restaurant waar je vooral heerlijke taart krijgt (Heather's).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
PeterVi
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door PeterVi »

Bedankt alvast voor de reacties!
Crested Butte had ik nog niet aan gedacht, maar ziet er inderdaad prachtig uit. Zou je Black Canyon of the Gunnison daarvoor laten vallen? En in dat geval direct doorrijden naar Salida of Buena Vista? Of misschien zelfs de Kebler pass laten vallen en in plaats daarvan langs de Independence pass rijden? Of misschien St Elmo schrappen, Of gewoon proberen het te combineren? Ik vind het zo moeilijk in te schatten van hieruit! :-)

Mijn partner wil Denver erg graag bezoeken, dus ik vrees dat ik daar moeilijker kan knippen

Overnachten in Aspen leek ons wel cool, maar dat staat nog niet vast. Ik had inderdaad ook al een van de nabijgelegen plaatsen zoals Basalt op het oog. Glenwood Springs was het eerste idee, maar dichter in de buurt van Snowmass of Aspen lijkt me handiger (en prijziger...)

Ik heb ook gelezen dat de bus naar Maroon Bells rijdt tot +/- 6 oktober. Iemand enig idee of die er soms vroeger mee stopt? Ik had het nu ingepland op 4 oktober, dus het is erg nipt.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door El_guti2 »

Vanuit Gunnison is en black canyon of the Gunisson en Crested Butte prima te bezoeken. Je kunt Crested Butte op de dag van de Kebler Pass doen (je komt er langs) en daar een mooie wandeling uitzoeken. Om de volgende dag vanuit Gunnison de BC of the Gunisson the bezoeken (dit is geen groot park waar je waarschijnlijk met 2-3 uur zeker wel klaar bent).

Wanneer jullie graag overnachtingen in een Cabin is het Rockey River Resort een aanrader. Wij verbleven daar afgelopen Juni 2 nachten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door Martin & Marianne »

PeterVi schreef:
12 jul 2019, 09:54
Ik heb ook gelezen dat de bus naar Maroon Bells rijdt tot +/- 6 oktober. Iemand enig idee of die er soms vroeger mee stopt? Ik had het nu ingepland op 4 oktober, dus het is erg nipt.
Als ik dit lees lijkt het erop dat de bus tot 8 oktober rijdt (bron: https://www.aspenchamber.org/blog/getti ... roon-bells):
By Car: There is a $10 access-and-entry fee (cash or check only), and parking is available until the lot is full. Please note, from June 9 to October 8, between the hours of 8 a.m. and 5 p.m., the Maroon Bells can only be accessed by public bus.

Als de bus niet meer rijdt mag je er volgens mij met je eigen auto naar toe rijden - zo lang de weg nog open is.

Wij zaten in 2017 in Snowmass Village, was redeijk betaalbaar.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door tomhster »

Crested Butte en de Black Canyon of the Gunnisson NP zijn inderdaad prima te combineren op één dag. Wij sliepen de vorige nacht in Montrose en die er op in Gunnisson. Vanuit Gunnisson de volgende dag doorgereden naar Colorado Springs. Jullie voegen nog een nacht in in Buena Vista. Dat zou van mij niet perse hoeven, tenzij je er specifieke plannen hebt. Die dag zou je bijvoorbeeld eerder in je reis kunnen gebruiken in Glenwood Springs (leuk) voor de wandeling naar Hanging Lake (fantastisch).
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PeterVi: fall foliage in Colorado - 2 weken Denver-Denver

Bericht door Ed-USA »

Mooie route! Ik zou inderdaad vanwege de kosten niet in Aspen overnachten, maar het vlakbij gelegen Snowmass Village, mijn ervaring is dat je daar voor relatief weinig geld in een prima hotel kan zitten. Voor Garden of the Gods heb je niet een hele dag nodig, je zou het kunnen combineren met een tochtje naar de top van Pikes Peak (met de trein/bus/auto).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer